Kertokaahan nyt ihan käytännössä, löytyykö El Gounasta ja Hurghadasta paikkoja, joissa voi maksaa euroissa vai käykö siellä maksuvälineenä ainoastaan Egyptin punnat?
Onko jollain kokemuksia snorklausretkistä ihan viime aikoina, eli millaisia olivat, kannattaako lähteä? Entä voiko El Gounassa snorklata Zaytona Beachilla vai onko joku muu paikka, johon kantsii mennä?
Entä olisiko hyviä vihjeitä ruokailua varten El Gounassa/Hurghadassa?
Eurot vaiko Egyptin punnat yms.
8
3037
Vastaukset
- vihjeitä
Euro EI OLE Egyptin valuutta.
Tottakai kauppiaalle jolla hinnoissa
95% ilmaa käy myös muut valuutat mutta
miksi on niin vaikeaa vaihtaa valuuttaa?
Snorklailuun olisi parempi paikka Sharm
jossa voi snorklailla ihan rannasta lähtien.Hurghadan seudulla pitää aina mennä
kauas avomerelle. - ...maksaa euroilla
Toki ottavat eurosi vastaan, haluamaansa kurssiin.
Ihan käytännössä: Vie mukanasi vain euroja ja/tai visakortti. Vaihda pienehköjä summia kerrallaan tarpeesi mukaan punniksi ja maksa niillä.
Vaihtopaikkoja ja -mahdollisuuksia riittää. On pankkeja ja on automaatteja (ensimmäinen automaatti on lentokentällä).- Kuumeinen
Teille kaikille arvokkaista neuvoistanne.
Minäkin olen menossa ensimmäistä kertaa Egyptiin ja yleensäkään ulkomaille.
Olen lueskellut näitä juttuja tosi ahkerasti, matkakuumetta kun meinaa olla.
Niin enää viisi yötä..
- Outi
Egyptissä käy melkein kaikki mahdollinen valuutta :)
Haluavat usein maksun euroina, mutta vaihda egyptin puntia (paljon punnan seteleitä) ja käytä niitä ! Tulee sinulle halvemmaksi.- ottaa
käsidesiä mukaan. Rahat ovat tosi likaisia.
- paikanpäällä
euroista puntia, niinkuin joku aiemmin sanoi. Itse olen ollut pari kertaa paikassa ja vaihdellut n. 100 euroa kerrallaan punniksi. Viimeksi 100 eurolla sai 690-698 puntaa. Vähän kurssi vaihteli päivästä riippuen. Joka kerta tein vaihdon pankissa. jotkut liikkeet ottavat vastaan euroja, mutta kurssi on vähän huonompi ja takaisin saat jokatapauksessa puntia.
Katseltavaa riittää snorklatessa zeytonan rannassakin, jopa hyvin. Eli, ihan hyvin kannattaa uhrata yksi päivä ainakin sinne. Laiturin päästä. Meri oli muutama viikko sitten vähän kylmä joten suosittelen märkäpuvun käyttöä. Lisäksi muutamana päivänä oli melko kova tuuli em. paikassa joten aallokko teki snorklausta vähän työläämmäksi.- edelliseen
... suosittelen ehdottomasti snorklausretkiä. Itselläni pelkkiä hyviä kokemuksia. El Gounassa varmasti jokaisen retkien järjestäjän laatuun voi luottaa. Mikäli lähdet retkelle esim. Hurghadasta, kannattaa ottaa vähän järjestäjästä selvää. Sieltä löytyy hyvin kirjavia "sukellusyrityksiä". Muista ottaa mukaan lämmintä vaatetta merelle. Kolea pohjoistuuli voi yllättää. Kokemusta on :-))
- neukka
USD on parempi valuutta siellä ja tunnetumpi,kuin eurot. Euroillakin pärjää,mutta mikäli sinulla ei ole pieniä euron seteleitä maksaessasi,niin heillä ei välttämättä ole antaa euroja takaisin. USD:sta heillä on vastata takaisin. EGP on kuitenkin paras valuutta. Itse vaihdoimme jonkin verran ennen matkaa Dollareita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736