Mooro!
Onkos täällä väkeä, jolla olisi kokemuksia/näkemyksiä H-30 Netasta??? Vesille.fi:ssä näyttää olevan pari myynnissä, joskin kovin eri kuntoisia ja ikäisiä. Lähinnä millainen vene on purjehtia? Onko sisällä kuinka paljon tilaa jne?????
H-30 Netta
12
7698
Vastaukset
- Älä sekaannu siihen
Ikäloppuja hitaita ja sisätiloiltaan aivan surkeita paatteja.
- n.n.
Yritetään edes vähän asiallisempaa vastausta, vaikka en ole ko. venettä omistanutkaan (tällä palstalla muuten taidetaan ihan lähtökohtaisesti kommentoida asioita ns. perstuntumalta:-)). Netta on ainakin verrattuna 323/35 -malleihin hitaanlainen, mutta toisaalta huomattavasti edullisempi. Sisätiloiltaan se on varmasti riittävä ainakin 2 hengen yöpymiseen. Punkat löytyy muistaakseni neljälle, joten isommallakin porukalla tulee toimeen jonkin aikaa.
- jiiku
Kotkassa myynnissä ollut paatti oli ainakin huollettu hyvin. Purjepinta-ala vs. paino antaa kuvan siitä, että ei se ainakaan mikään tykki ole. Selvä perhepursi perinteisellä sisustuksella mutta ei kovin tilava. Moottorin kunto arvoitus, toimii vuoden kerrallaan ?
- 5 kautta
Itselläni on pelkästään hyvää sanottavaa Netasta
Omani oli Tiex-veneen valmiste vm. -74, matonhuipputakiloituna ja Yanmar 1 GM koneella.
Vene on kokoisekseen erittäin käytännöllinen (ainakin tuon ajan veneeksi) eli 5-6 täyspitkää punkkaa, seisomakorkeus n. 175, kunnollinen pentteri, erittäin tilava sitlooda ja silti hyvät säilytysluukut tavaroille.
Purjehdusominaisuudet erittäin tasapainoiset niinkun Groopin veneissä yleensäkin. Herkkä, tasapainoinen, loppujäykkä, sinnulla kiemustelee kuten kaikki tuon ajan kapeaperäiset, mutta pyyy silt hyvin hanskassa.
Runkolinja mielestäni kaunis,mutta ruffi vähän korkea ja kulmikas, hyvää on myös vähäinen syväys 1,45 jolla ui hyvin luonnonsatamiin.
Itse päädyin aikanaan Netaan verrattuani mm. Ohlson 29 ja NF:ää, Sipman 28:a ja Finn 26:ta -> mielestäni Netassa sai rahalla "eniten venettä"
jos löydät siistin yksilön, niin suosittelen...Olin silloin tekemässä kyseisiä veneitä, 74 .
Rautakölin aikaan ja lyijynkin.
( missä pitää majapaikkaa, vene, nimeltä,)
( Sonetta )- Nettafani
casata kirjoitti:
Olin silloin tekemässä kyseisiä veneitä, 74 .
Rautakölin aikaan ja lyijynkin.
( missä pitää majapaikkaa, vene, nimeltä,)
( Sonetta )Olitkos vielä -76 Tiexillä?
- pizss55
hyvä vene omistanut 12vuotta ja edellen pidän veneestä ja salongissa on 180cm pitkälle seisomakorkeus.
rahalle vastinetta todella. - nygranetu
kiva ja sulavalinjainen purjevene, joka on mielestäni aivan liian aliarvostettu.
hyvä purjehtimaan ja sopivat tilat esim. 2 aikuista lapsi tai 2 pariskuntaa.
mielestäni erittäin merikelpoinen ja jos verrataan ohlsoniin 28/29 tai albin vegaan ,niin ei tarvi miettiä minkä ottaisin? netan tietysti :)
hyvä valinta alle 12 000e veneeksi !! - piiitkäköliiii
olen omistanut ja ihan laadukas oli kun oli veistämön tekemä alusta loppuun.
kiva purkkari nyt alla 33 allegro. - mrwonderful77
moro
ihan jees vene ja hyvä purjehtia tilat mielestäni ihan hyvät max 4
ja 3 tod. hyvät .
todella hyvä ensivene ja miksei loppuiän vene.
makuasia.
itse pidin netasta vankka ja kölissä 1400kg painoa eli melkein 50 % veneen kokonaispainosta ja hansin kynästä eli ihan laatuvene.
h-veneen matkaversio jossa kaikki isompaa !!- Sfäärinkirurgi
Kaikki muu isompaa kuin H:ssa paitsi lys.
- Capuvm67
Kuusi kesää Netalla purjehtineena voin suositella sitä jos haluaa kohtuullisilla kustannuksilla merikelpoisen ja kohtuullisen hyvin purjehtivan veneen. Soveltuu parille kolmelle henkilölle, omassa veneessäni ei juurikaan ollut "yksityisyyttä". Pahimpana puutteena pidän sisätilojen mataluutta, itse olen yli 1,8m pitkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202248
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4232151Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790- 44784
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669