VASARAVARVAS ?

Mikä avuksi?

Äidilläni on ns vasaravarvas ja tk,lääkäri vain levittelee käsiään ja sanoo ettei sille oikein mitään voida.Kävely on tuskallista ja alkaa jo rajoittamaan elämistä.Voiko näitä mitenkään kirurgisesti hoitaa ?

13

13266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sentään

      Kai nyt vasaravarpaan voi leikata tai sitten johnkinnäkönen varpaan tukeminen (pohjalliset tms.) auttaa varmasti.
      mee kunnon lääkäriin !

    • Kosmetologi opiskelija

      suosittelen,että viet äitisi kunnon jalkojenhoitajalle en tarkoita kosmetologille vaan nimenomaan jalkojenhoitajalle. Heiltä löytyy apua ainakin ensi hätään ja he tietävät lääkäreitä paremmin mitä vasaravarpaille voi/kannattaa tehdä!!

    • sisar

      Omasta kokemuksestani sain apua kipuun, apteekissa myydään Mepore iho-ystävällistä laastaria sitä vaan kierretään 1-kerros vasara varpaaseen(saa kastella ei tarvi vaihtaa joka pesun jälkeen)ja kipu helpottui ainakin 70%.Ja oikein kivuliaassa tapauksessa pitää ottaa tietysti yhteys kirurgiin.

      • tuskaa

        Onko teillä "kippuravarpaat"tuska koko jalkaterässä,nilkkaan asti?Minulla vuosia sitten alkoi päkiän arkuudella jne.Nyt itse varvas ei kipeä,muuten kyllä.Myös polvi,lonkka sekä selkä ovat alkaneet vaivata.Alan olla tosi väsynyt,mutta olen jo jossakin konossa...


    • ahaaelämys

      Minulla on lievä vaivaisenluu oikeassa jalassani, joka aiheuttaa myös keskivarpaan asennon muutoksen (painuu ikäänkuin isovarpaan alle). Kävely vaikeutui päiväpäivältä ja aloin varata jalkaterää ja jopa ontua kivun vuoksi. Jalan asennon muututtua alkoi nilkka ja sääri oireilla väärän kävelyasennon vuoksi. Aloin kartoittamaan tilannetta. Ostin halpakaupan dödöosastolta jalkatuotteiden Scholl-hyllystä varpaiden oikaisuun tarkoitetut kiilat ja pehmeät rinkulat nivelen päälle. Vasta silloin Googletin vaivaisen luun ja sitä kautta minulle selvisi, että minullahan on alkava koukkuvarpaisuus. Kuin sattumalta olin ostanut oikeat apuvälineet ja uskokaa tai älkää, ne auttoivat. Kävely on huomattavasti helpottunut eikä kipu ole enää ollenkaan niin riipovaa. Olen vielä harkinnut apteekista saatavaa silikoni tukea keskivarpaaseen. Lääkäriin täytyy sitten hakeutua jos tilanne huononee, mutta nyt ainakin pärjään näin.

    • George_Alkan

      Muistakaa, että tällaiset vaivat ovat KIVULIAITA, eivät TUSKALLISIA, kuten avaaja sanoo. Suomalainen käyttää kivusta termiä "kipu" ja psyykkisistä vaivoista termiä "tuska". Viimemainittua käytetään myös oireita aggravoitaessa tai simuloitaessa.

      • Allin

        Kyllä on tuska hyvä sana jos sattuu kovasti.!


    • jumala on rakkaus

      jumala voi auttaa, ja hän tekee ihmeitä, mitä ei lääkäri voi, eikä pysty parantamaan. jumala on rakkaus, ja hänen tahtonsa on parantaa..

      • Anonyymi

        Typerys!


    • penentynyt varvas

      Minulla vasaravarvas syntyi lapsena, kun vedessä kahlatessa kolmosvarvas murtui. Se ei haitannut muuten kuin piti ostaa sopivat kengät. Yhtenä kesänä sandaaleissa potkaisin sen kiveen ja sinne tuli pieni kipeä murtuma. Vasta sitten menin ortopedille, joka leikkasi viimeisen nivelen kokonaan pois. Varpaasta ei ole ollut sen jälkeen mitään vaivaa. Se pieneni sopivan kokoiseksi. Harmittaa, etten hoidattanut sitä aikaisemmin.

      • vasaravarvas mimmi

        Kävin sairaalassa kirurgin vastaanotolla kun minulla on molemmissa jaloissa ukkovarpaan viereinen varvas "vasaravarvas". Tulin sieltä ihan yhtä tyhmänä takaisin kun sinne mennessäni. Röngtenkuvat olivat hänellä valmiina, mutta ei oikein mitään osannut sanoa, mikä olisi parasta, muutakuin että 1/2 vuoden kuluttua uudelleen. Tuo sinun mainitsemasi nivelen leikkaus. Minkälainen toimenpide se oli ja oliko siinä pitkä aika ennenkuin opit kunnolla kävelemään, kauanko pidit "tuhkimokenkää". Minulla ei ole kipuja, mutta kenkiä en tahdo löytää, kun kaikki painavat kengän päältä. Olen kokeillut kaikki mitä tähän yleensä voisi auttaa, mutta turhaan. On silikoonityynyt, varpaanerottajat, varvastuet ym. Vastaisitko minulle, kiitos.


    • LLL

      voidaan helposti hoitaa ortopedin toimesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe