cystis interstitialis

sairas

Minulla todettiin cystitis interstitialis ja nyt minua huolestuttaa joudunko koko loppuelämäni kärsimään näistä vaivoista, kun kerta parantavaa hoitoa ei ole. Tuntuu jotenkin niin raskaalta tietää, että koko loppuelämäni tämä vaiva kulkee mukanani.

9

3722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama diagnoosi

      Sama sairaus diagnosoitiin 1980-luvun alussa. Hoidoksi sain aluksi lääkehoitoa ja sitten tehtiin rakon venytyshoito. Sen jälkeen käytin vielä vuoden pari lääkkeitä, mutta minulla auttoi tuo venytyshoito. Mitä hoitoja olet saanut vaivaasi ? Välillä on pieniä oireita ollut, mutta niiden kanssa olen pärjäillyt.

      • sairas

        Eilen vasta sairaus diagnosoitiin. Lääkäri antoi vain jonkin lehtisen ja sitä lukiessa tuli aika epätoivoinen olo. Ensimmäinen hoitotoimenpide on rakon venytys, mutta joudun menemään kunnaliselle puolelle, joten jonot ovat 3-5 kk. Yksityisellä maksaa 2500 €. Ajattelin myös vaihtoehoisena hoitotoimenpiteenä kokeilla homeopatiaa. Ei siitä mitään haittakaan voi olla. Ihana kuitenkin kuulla, että sinulla on saatu oireet kuriin :) Ehkä mullakin on vielä toivoa.


      • Sama diagnoosi
        sairas kirjoitti:

        Eilen vasta sairaus diagnosoitiin. Lääkäri antoi vain jonkin lehtisen ja sitä lukiessa tuli aika epätoivoinen olo. Ensimmäinen hoitotoimenpide on rakon venytys, mutta joudun menemään kunnaliselle puolelle, joten jonot ovat 3-5 kk. Yksityisellä maksaa 2500 €. Ajattelin myös vaihtoehoisena hoitotoimenpiteenä kokeilla homeopatiaa. Ei siitä mitään haittakaan voi olla. Ihana kuitenkin kuulla, että sinulla on saatu oireet kuriin :) Ehkä mullakin on vielä toivoa.

        Toivottavasti homeopatiasta löytyy apua. Itse kokeilin noita luontaistuotteita ja yrttiteet hiukan helppasivat. Kyllä se rakon venytyshoito varmaan parantaa oloa. Tsemppiä ! Toivoa ei kannata heittää !


    • Piitu

      Mitä oireita teillä on ollut IC:tä sairastavat? Lääkäri puhui minulle uretrasyndroomasta, onko sama asia? Tulen saamaan venytyshoitoa vaivaani.

      • other one

        Minulla on todettu urethra syndrooma, ei ole ihan sama asia kun IC. IC:ssä rakossa on pumpulimaisia purkautumia ja oireet muutenkin enemmän rakossa, urethra syndroomassa kai enemmän kipuja virtsaputkessa.


    • Irgy

      Sairas, voisitko käydä lukemassa irgyn cystitis interstitialis - tapauskertomuksen edellisestä asiaa käsittelevästä kohdasta ?

      • soblo

        Hei. Sain tänään kanssa diagnoosin cystitis interstitialis ja odotan nyt kutsua venytyshoitoon Peijaksen sairaalaan. Te, jotka sen olette läpikäyneet, ymmärsin että se kivuliaan toimenpiteen takia tehdään puolinukutuksessa, olitteko kovin kipeitä toimenpiteen JÄLKEEN? Ilm.hoito tepsii toisille, toisille ei. Onko teille mahd. tehty muita toimenpiteitä, lääkäri sanoi, että ellei venytys auta voidaan kyllä sitten vielä kokeilla muita keinoja. Sairauden syytä ei kuulemma tiedetä, on kyseessä ns.autoimmuuninen sairaus, jossa oma keho käy omaa kehoa vastaan. Stressi pahentaa oireita ja sen olen kyllä huomioinut minäkin. Eli ken kokeneena vastaa?


      • sairastava
        soblo kirjoitti:

        Hei. Sain tänään kanssa diagnoosin cystitis interstitialis ja odotan nyt kutsua venytyshoitoon Peijaksen sairaalaan. Te, jotka sen olette läpikäyneet, ymmärsin että se kivuliaan toimenpiteen takia tehdään puolinukutuksessa, olitteko kovin kipeitä toimenpiteen JÄLKEEN? Ilm.hoito tepsii toisille, toisille ei. Onko teille mahd. tehty muita toimenpiteitä, lääkäri sanoi, että ellei venytys auta voidaan kyllä sitten vielä kokeilla muita keinoja. Sairauden syytä ei kuulemma tiedetä, on kyseessä ns.autoimmuuninen sairaus, jossa oma keho käy omaa kehoa vastaan. Stressi pahentaa oireita ja sen olen kyllä huomioinut minäkin. Eli ken kokeneena vastaa?

        venytys saattaa auttaa tai sitten ei. Ekalla kerralla minulla auttoi, toisella ei. Se tehdään nukutuksessa. Itselläni kipuja toimenpiteestä 2-3 päivää jälkikäteen.


      • maiju61
        sairastava kirjoitti:

        venytys saattaa auttaa tai sitten ei. Ekalla kerralla minulla auttoi, toisella ei. Se tehdään nukutuksessa. Itselläni kipuja toimenpiteestä 2-3 päivää jälkikäteen.

        älä huoli Peijaksessa om ihania lääkäreitä. kipua osataan hoitaa. toimenpide on ihan simppeli. minulla ei auttanut mitään mutta minulla onkin kivut oireena. nyt käyn viikottain peijaksessa huuhteluissa, jotka jonkin verran helpottaneet. joudun peruskipuun syömään luultavasti loppuelämän lyricaa (epilepsialääke) ja se on inhottavaa sivuoireiden takia. mutta ei voi mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe