cystis interstitialis

sairas

Minulla todettiin cystitis interstitialis ja nyt minua huolestuttaa joudunko koko loppuelämäni kärsimään näistä vaivoista, kun kerta parantavaa hoitoa ei ole. Tuntuu jotenkin niin raskaalta tietää, että koko loppuelämäni tämä vaiva kulkee mukanani.

9

3581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama diagnoosi

      Sama sairaus diagnosoitiin 1980-luvun alussa. Hoidoksi sain aluksi lääkehoitoa ja sitten tehtiin rakon venytyshoito. Sen jälkeen käytin vielä vuoden pari lääkkeitä, mutta minulla auttoi tuo venytyshoito. Mitä hoitoja olet saanut vaivaasi ? Välillä on pieniä oireita ollut, mutta niiden kanssa olen pärjäillyt.

      • sairas

        Eilen vasta sairaus diagnosoitiin. Lääkäri antoi vain jonkin lehtisen ja sitä lukiessa tuli aika epätoivoinen olo. Ensimmäinen hoitotoimenpide on rakon venytys, mutta joudun menemään kunnaliselle puolelle, joten jonot ovat 3-5 kk. Yksityisellä maksaa 2500 €. Ajattelin myös vaihtoehoisena hoitotoimenpiteenä kokeilla homeopatiaa. Ei siitä mitään haittakaan voi olla. Ihana kuitenkin kuulla, että sinulla on saatu oireet kuriin :) Ehkä mullakin on vielä toivoa.


      • Sama diagnoosi
        sairas kirjoitti:

        Eilen vasta sairaus diagnosoitiin. Lääkäri antoi vain jonkin lehtisen ja sitä lukiessa tuli aika epätoivoinen olo. Ensimmäinen hoitotoimenpide on rakon venytys, mutta joudun menemään kunnaliselle puolelle, joten jonot ovat 3-5 kk. Yksityisellä maksaa 2500 €. Ajattelin myös vaihtoehoisena hoitotoimenpiteenä kokeilla homeopatiaa. Ei siitä mitään haittakaan voi olla. Ihana kuitenkin kuulla, että sinulla on saatu oireet kuriin :) Ehkä mullakin on vielä toivoa.

        Toivottavasti homeopatiasta löytyy apua. Itse kokeilin noita luontaistuotteita ja yrttiteet hiukan helppasivat. Kyllä se rakon venytyshoito varmaan parantaa oloa. Tsemppiä ! Toivoa ei kannata heittää !


    • Piitu

      Mitä oireita teillä on ollut IC:tä sairastavat? Lääkäri puhui minulle uretrasyndroomasta, onko sama asia? Tulen saamaan venytyshoitoa vaivaani.

      • other one

        Minulla on todettu urethra syndrooma, ei ole ihan sama asia kun IC. IC:ssä rakossa on pumpulimaisia purkautumia ja oireet muutenkin enemmän rakossa, urethra syndroomassa kai enemmän kipuja virtsaputkessa.


    • Irgy

      Sairas, voisitko käydä lukemassa irgyn cystitis interstitialis - tapauskertomuksen edellisestä asiaa käsittelevästä kohdasta ?

      • soblo

        Hei. Sain tänään kanssa diagnoosin cystitis interstitialis ja odotan nyt kutsua venytyshoitoon Peijaksen sairaalaan. Te, jotka sen olette läpikäyneet, ymmärsin että se kivuliaan toimenpiteen takia tehdään puolinukutuksessa, olitteko kovin kipeitä toimenpiteen JÄLKEEN? Ilm.hoito tepsii toisille, toisille ei. Onko teille mahd. tehty muita toimenpiteitä, lääkäri sanoi, että ellei venytys auta voidaan kyllä sitten vielä kokeilla muita keinoja. Sairauden syytä ei kuulemma tiedetä, on kyseessä ns.autoimmuuninen sairaus, jossa oma keho käy omaa kehoa vastaan. Stressi pahentaa oireita ja sen olen kyllä huomioinut minäkin. Eli ken kokeneena vastaa?


      • sairastava
        soblo kirjoitti:

        Hei. Sain tänään kanssa diagnoosin cystitis interstitialis ja odotan nyt kutsua venytyshoitoon Peijaksen sairaalaan. Te, jotka sen olette läpikäyneet, ymmärsin että se kivuliaan toimenpiteen takia tehdään puolinukutuksessa, olitteko kovin kipeitä toimenpiteen JÄLKEEN? Ilm.hoito tepsii toisille, toisille ei. Onko teille mahd. tehty muita toimenpiteitä, lääkäri sanoi, että ellei venytys auta voidaan kyllä sitten vielä kokeilla muita keinoja. Sairauden syytä ei kuulemma tiedetä, on kyseessä ns.autoimmuuninen sairaus, jossa oma keho käy omaa kehoa vastaan. Stressi pahentaa oireita ja sen olen kyllä huomioinut minäkin. Eli ken kokeneena vastaa?

        venytys saattaa auttaa tai sitten ei. Ekalla kerralla minulla auttoi, toisella ei. Se tehdään nukutuksessa. Itselläni kipuja toimenpiteestä 2-3 päivää jälkikäteen.


      • maiju61
        sairastava kirjoitti:

        venytys saattaa auttaa tai sitten ei. Ekalla kerralla minulla auttoi, toisella ei. Se tehdään nukutuksessa. Itselläni kipuja toimenpiteestä 2-3 päivää jälkikäteen.

        älä huoli Peijaksessa om ihania lääkäreitä. kipua osataan hoitaa. toimenpide on ihan simppeli. minulla ei auttanut mitään mutta minulla onkin kivut oireena. nyt käyn viikottain peijaksessa huuhteluissa, jotka jonkin verran helpottaneet. joudun peruskipuun syömään luultavasti loppuelämän lyricaa (epilepsialääke) ja se on inhottavaa sivuoireiden takia. mutta ei voi mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      311
      3700
    2. 208
      3019
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2574
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      171
      1355
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe