Hei laskin muutaman verkon jään alle viimeviikolla Kokkolan merialueella.
Tavoitteena olisi ollut saada taimenta tai muutama iso soppamatikka. Kun menin parinpäivän päästä verkkoja kokemaan niin...
Taimenesta ei näkynyt pyrstöäkään ja mateita tuli vain yksi alta kilonen.
Haukia oli verkossa yli toistakymmentä kalojen painot vaihtelivat kahden -neljän kilon välillä.
Voiko haukea turvallisesti syödä?
Ja kuinka paljon?
Asia dioksiini ja elohopea kertymät?
Ja muut raskasmetallit?
Olen muistaakseni lukenut että Itämeren petokaloja ei kuulemma saisi syödä kovin usein.
Miten on hauen laita?
suuri haukisaalis
voiko syödä?
3
1292
Vastaukset
- kjpa
rauhassa vaan haukee ja muita peto kaloja ei niissä mitään myrkkyjä ole.
- Näsijärvinen
yrittää myydä tai antaa pois jos niitä ei uskalla syödä tai jaksa perata. Niinhän ne muutkin harrastajapyydyskalastajat tekevät ahneuksissaan kalastamalleen "ylimääräiselle" saalilleen. Parempi tietysti olisi olla laittamatta niitä verkkoja ollenkaan veteen jos ei tiedä mitä niille "yllättäen" tulleille kaloille tekee.
- pössis
Petokaloja ne taimenet, matikat, ahvenet ja kuhatkin on... jos uskallat syödä niitä miks et haukeakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215755Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744761884Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk211262Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111223Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481005- 64961
- 64916
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59875Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24874