Mikä pelastaa päivänne?

beataBarbara

Ensin alun pilaa se, jos nukun puolille päivin kuin porsas,
enkä tiedä kuinka maa makaa.

Kahvin porot valuu aamutokkurassa pöydälle,
koska unenpöppyrässä menee jotain vinksin vonksin.

Tai kahvikuppi kaatuu, kun yritän seurata TV 3:n
pientä aamujumppaverryttelyä, ja tasapaino on sitä sun tätä.

Päivän pelastaa joku hyvä juttu, vaikka tällä palstalla.
Tai mukava e-maili tai auringon pilkahdus ulkona tai sisällä.

Tai mikä pelastaa yöihmisten yön?

lisää…

30

1949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katleija

      Päivä on pelastettu, kun olen lähtenyt ainakin kerran päivässä ulos kodistani. Se estää homehtumisen.
      Jos herään yöllä liian aikaisin, pelastus on postiluukusta pudonnut uusi lehti.
      Päivätorkkujen välttäminen pelastaa seuraavan yön unet.

      • Olen kuin tatti
        omassa liemessään

        Voi, kun joku potkaisis aamulla ovesta pellolle.


    • pelastaja

      koppa keppanaa ja pari lootaa norttia sekä emännän kanssa peuhaaminen niimaan perusteellisesti, sit vielä syömällä oikein hyvin rasvaista siankylkeä ei muuten jaksa emännän kanssa muhinoida.

      • Peuhaaminen vois olla ihan mukavaa,

        Mutta keppana laittaa pään pyörryksiin,
        nortti rupiaa yskittämään.
        Siankylkeekään ei tartte syödä, läskiä on
        omasta takkaa ihan tarpeeksi.


    • viidanhelmi

      Olen omaishoitaja, elämä on melko rajoittunutta.

      Minä tykkään nukkumisesta,annan hoidettavalle aamulääkkeet aamulla kuuden maissa sitten aletaan uudelleen nukkumaan.
      Nautin kun saan nukkua aamulla kauan kun aikaisemmin ei ole ollut mahdollisuutta.

      Joskus tuntuu kun oltaisiin hoidettavan kanssa kahden maailmassa jos ei kukaan ota yhteyttä.
      Silloin puhelinsoitto tai sähköpostiviesti tekee iloiseksi.

    • millä jalalla herään. Usein kumminkin olen vastaanottavainen. Jos ja kun lähden ulos, ensimmäinen vastaantulija, jos hän hymyilee, oli se sittennainen, tai mies.mieluummin tietysti nainen Se on siinä. Päivä on pelastettu.
      On tietysti muitakin.

    • saara.dma

      ... tuon nyt sanoisi. Mutta kun kerran kysyit, niin isännän lämmin syli tietysti.

      • Pääsky64

        annan hyvän olon jatkua ja mietin mitä tänään on tapahtumia missä pitää olla.Kahvin juominen on paras aika aamusta,mitään pelastajaa ei tarvitse.Kun vain kaikki menee niinkuin pitää.


    • SeisKyt

      Kävelyretki sitten kun on saanut kammetttua itsensä sängystä ja nautittua aamupalan. Ja ulkoilun jälkeen hyvä kirja!
      Täytyy tunnustaa, että joka päivä ulkoilu ei maistu ja on siirryttävä suoraan kirjan pariin.

      • Markeliina

        on pelastanut Suomen voitto jääkiekko-ottelussa USA:sta ja Curlingissa voitto Englantia vastaan. Siis jonkinlaisia mitalleja on toivossa.

        Päivä on yleensä hyvä, kun siinä kaikki menee putkeen. Aamulla oikeaan aikaan ylös venyttelemättä turhaan sängyssä. Aamutee ja lehdenluku ja sen jälkeen kunkin päivän mieltymysten mukaan ulkoilua, jumppailua ja käsitöitä. Jokapäivälle jotain ohjelmaa, niin ei käy yksitoikkoisesksi.


      • Markeliina kirjoitti:

        on pelastanut Suomen voitto jääkiekko-ottelussa USA:sta ja Curlingissa voitto Englantia vastaan. Siis jonkinlaisia mitalleja on toivossa.

        Päivä on yleensä hyvä, kun siinä kaikki menee putkeen. Aamulla oikeaan aikaan ylös venyttelemättä turhaan sängyssä. Aamutee ja lehdenluku ja sen jälkeen kunkin päivän mieltymysten mukaan ulkoilua, jumppailua ja käsitöitä. Jokapäivälle jotain ohjelmaa, niin ei käy yksitoikkoisesksi.

        Jälkiviisaissa Santavuoren ennus 15 mitalia on jo toteutunut. päästy 16.

        Hän laskikin kuinka moni saa käteen mitalin, eli mäestä tuli 4
        ja montakos niitä ”kurlinki” osananottajaa onkaan?

        Kuinka pitkälle vielä päästäänkään! Hyvä, hyvä!

        Eihän tässä huonosti ole ollenkaan!!


    • Ystävällisten ihmisten kohtaaminen, hymy kasvoilla, puhelinsoitto, viihdyttävä viesti palstoilla.

      Jos onnistuu kirjoittamaan näille palstoille jotain sellaista, joka koetaan viihdyttäväksi ja ilahduttavaksi. Tunne onnistumisesta!

      • tänään takkuilee

        Tänään 70:ssä takkuilee kovasti. Ei meinaa aueta lainkaan. Mistähän se oikein johtuu ? ?


      • tänään takkuilee kirjoitti:

        Tänään 70:ssä takkuilee kovasti. Ei meinaa aueta lainkaan. Mistähän se oikein johtuu ? ?

        Aika"hyvä"juttu.
        Tuossa sivun yläreunassa 70 palstalla
        Ovulaatiotesti heheee vielä kotiin tuotuna;DDD
        Meinaan pudota tuolilta.
        Ainakin tämä päivä on "pelastettu"
        Heheeee


      • beatabarbara*
        muori67 kirjoitti:

        Aika"hyvä"juttu.
        Tuossa sivun yläreunassa 70 palstalla
        Ovulaatiotesti heheee vielä kotiin tuotuna;DDD
        Meinaan pudota tuolilta.
        Ainakin tämä päivä on "pelastettu"
        Heheeee

        missä, tahtoo tietää, että osaa pitää tuolista kiinni.


      • beatabarbara* kirjoitti:

        missä, tahtoo tietää, että osaa pitää tuolista kiinni.

        ihan tämän palstan yläpuolella,
        nyt sitä ei näkynyt.
        Jos ne on lukeneet siitä mummosta joka 60:nä
        on saanut lapsen.
        Oli kyllä tosi hupi juttu,DDDDD


      • Tanja-fani

        Tanja Poutiainen suurpujottelussa hopealle. Super - hyper- perjantai
        Olympiamitali on Suomen ensimmäinen alppihiihdossa kautta aikain.


    • Tänään on se päivä, kun tuntuu ettei mikään pelasta!

      Ehkä urheilukarnevaalien loppumisen jälkikrapula?
      Vaan oli komeet hameet niillä airueina kulkevilla naisilla!

      Kotkassa tutkitaan lintukuolemia. Olisiko ne niitä aivastelevia sorsia?
      Huomenna tiedetään enemmän.

      Ehkä tämä tästä selviää.

      ”Toivoos elän ja aikain vietän, sano vanhapiika kissalleen.”

    • Jos ei muu auta niin kuuntelen Veskun "Nauravaa kulkuria", jos ei sekään auta niin katson videolta kun esitän sitä itse play-backina, johan alkaa päivä paistaa risuläjään :DDD

      • Pääsky64

        kuntoilun tehtyä olen tyytyväinen.Jaksan uida 500 m eikä väsy,ja vielä ulkoillut voikin tyytväisillä mielin lähteä harjotuksiin.


      • Hintriika
        Pääsky64 kirjoitti:

        kuntoilun tehtyä olen tyytyväinen.Jaksan uida 500 m eikä väsy,ja vielä ulkoillut voikin tyytväisillä mielin lähteä harjotuksiin.

        Nostan lätsääni kaikille, jotka muistavat/jaksavat/viitsivät harrastaa kuntoliikuntaa säännöllisesti! Yritän minäkin, mutta en voi säännöllisyydestä antaa pisteitä itselleni. Siitä johtuen mietin jotakin muuta päivänpelastajaa ja - hellurei - keksin:

        Kun aamulla katsoo ekan kerran peiliin ja jos siellä näkyy oma kuva, niin päivä on pelastettu. Minä elän!


      • pääsky oik.
        Hintriika kirjoitti:

        Nostan lätsääni kaikille, jotka muistavat/jaksavat/viitsivät harrastaa kuntoliikuntaa säännöllisesti! Yritän minäkin, mutta en voi säännöllisyydestä antaa pisteitä itselleni. Siitä johtuen mietin jotakin muuta päivänpelastajaa ja - hellurei - keksin:

        Kun aamulla katsoo ekan kerran peiliin ja jos siellä näkyy oma kuva, niin päivä on pelastettu. Minä elän!

        olla hengissä.Jokainen päivä on arvokas pois elämästä.Seuraava päivä tuo lähemmäs lähdön johon ei saa tuuraajaa.

        Antti eräs tuttu sanoi että vielä olen saanut tuuraajan kun olisi pitänyt lähteä.Lopulta ei saanut tuuraajaa.
        Hyvä kun huomaat sen oikean tärkeän päivän pelastajan.


    • on viime viikkojen aikana ollut kullalta tulleet meilit, kun aukaisen koneen ennen aamiaista!
      Pirteänä kuin peipponen lähden sitten aamulenkille ;)!

      • Elias Lönnrot

        "Lepo, toivo, tyytyväisyys ja kohtuullinen ilo pitävät ihmisen terveenä ja vielä toisinaan parantavat sairaankin."


    • Hintriika

      Tänä aamuna itsetuntoni kohosi, kun luin suomalaisen sananparren:

      Ei se lyhyt ole, jolla jalat maahan yltää.

      • pitkistä sääristä ole apua, kuin tuohen otossa. Jokainen on mitä on ja minä ainakin olen itseeni tyytyväinen kropan osalta, muusta ei nyt aina niin varmaa olekaan, joskus tuntuu, että mitä himskatti minä menin taas tekemään.


      • sai kerran joltakin reportterilta kysymyksen, eikö ole suuri haitta juoksijalle kun on lyhyet sääret. Hellsten vastasi, että pääasia että yltävät maahan!


      • määkin
        ylikypsa kirjoitti:

        pitkistä sääristä ole apua, kuin tuohen otossa. Jokainen on mitä on ja minä ainakin olen itseeni tyytyväinen kropan osalta, muusta ei nyt aina niin varmaa olekaan, joskus tuntuu, että mitä himskatti minä menin taas tekemään.

        vähän ihmettelin niitä murreketjun viimeisiä viestejäs


    • etsivivä-amadeus

      Kaksikertaa viikossa.Minä teen taikinan koneella klo viisi aamulla,sitten painun pehkuihin ja mies paistaapi rieskat.
      Sitten hevoselle aamupuuro ja ulos hevoinen.
      Lampaille(2)rehut sekä kivennäiset.
      Koirien Säfer ja sprigelli lenkki jäällä näin talvella ja kesällä maastoon.
      Ja sitten pilkille,kissalle kaloja narraamaan.
      Molempien lempiharrastus.Minä pilkkinyt SM.tasolla.
      Kolmannen asteen nivelrikosta huolimatta,toimintaa pakko painaa ettei kangistu.
      Mies lähes 80 kymppinen ja minäkin lähes 70 kymppinen.Leikattiin rannekanava-ahtaumat käsistä
      ja hyvin pysyy nyt viinilasi kädessä rarpeenmukaan.Eläkeläiset älkää lamaantuko täysillä elämään mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe