Mikä pelastaa päivänne?

Ensin alun pilaa se, jos nukun puolille päivin kuin porsas,
enkä tiedä kuinka maa makaa.

Kahvin porot valuu aamutokkurassa pöydälle,
koska unenpöppyrässä menee jotain vinksin vonksin.

Tai kahvikuppi kaatuu, kun yritän seurata TV 3:n
pientä aamujumppaverryttelyä, ja tasapaino on sitä sun tätä.

Päivän pelastaa joku hyvä juttu, vaikka tällä palstalla.
Tai mukava e-maili tai auringon pilkahdus ulkona tai sisällä.

Tai mikä pelastaa yöihmisten yön?

lisää…

30

1845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katleija

Päivä on pelastettu, kun olen lähtenyt ainakin kerran päivässä ulos kodistani. Se estää homehtumisen.
      Jos herään yöllä liian aikaisin, pelastus on postiluukusta pudonnut uusi lehti.
      Päivätorkkujen välttäminen pelastaa seuraavan yön unet.

• Olen kuin tatti
        omassa liemessään

Voi, kun joku potkaisis aamulla ovesta pellolle.

• pelastaja

koppa keppanaa ja pari lootaa norttia sekä emännän kanssa peuhaaminen niimaan perusteellisesti, sit vielä syömällä oikein hyvin rasvaista siankylkeä ei muuten jaksa emännän kanssa muhinoida.

• Peuhaaminen vois olla ihan mukavaa,

Mutta keppana laittaa pään pyörryksiin,
        nortti rupiaa yskittämään.
        Siankylkeekään ei tartte syödä, läskiä on
        omasta takkaa ihan tarpeeksi.

• viidanhelmi

Olen omaishoitaja, elämä on melko rajoittunutta.

Minä tykkään nukkumisesta,annan hoidettavalle aamulääkkeet aamulla kuuden maissa sitten aletaan uudelleen nukkumaan.
      Nautin kun saan nukkua aamulla kauan kun aikaisemmin ei ole ollut mahdollisuutta.

Joskus tuntuu kun oltaisiin hoidettavan kanssa kahden maailmassa jos ei kukaan ota yhteyttä.
      Silloin puhelinsoitto tai sähköpostiviesti tekee iloiseksi.

• millä jalalla herään. Usein kumminkin olen vastaanottavainen. Jos ja kun lähden ulos, ensimmäinen vastaantulija, jos hän hymyilee, oli se sittennainen, tai mies.mieluummin tietysti nainen Se on siinä. Päivä on pelastettu.
      On tietysti muitakin.

• saara.dma

... tuon nyt sanoisi. Mutta kun kerran kysyit, niin isännän lämmin syli tietysti.

• Pääsky64

annan hyvän olon jatkua ja mietin mitä tänään on tapahtumia missä pitää olla.Kahvin juominen on paras aika aamusta,mitään pelastajaa ei tarvitse.Kun vain kaikki menee niinkuin pitää.

• SeisKyt

Kävelyretki sitten kun on saanut kammetttua itsensä sängystä ja nautittua aamupalan. Ja ulkoilun jälkeen hyvä kirja!
      Täytyy tunnustaa, että joka päivä ulkoilu ei maistu ja on siirryttävä suoraan kirjan pariin.

• Markeliina

on pelastanut Suomen voitto jääkiekko-ottelussa USA:sta ja Curlingissa voitto Englantia vastaan. Siis jonkinlaisia mitalleja on toivossa.

Päivä on yleensä hyvä, kun siinä kaikki menee putkeen. Aamulla oikeaan aikaan ylös venyttelemättä turhaan sängyssä. Aamutee ja lehdenluku ja sen jälkeen kunkin päivän mieltymysten mukaan ulkoilua, jumppailua ja käsitöitä. Jokapäivälle jotain ohjelmaa, niin ei käy yksitoikkoisesksi.

• Markeliina kirjoitti:

on pelastanut Suomen voitto jääkiekko-ottelussa USA:sta ja Curlingissa voitto Englantia vastaan. Siis jonkinlaisia mitalleja on toivossa.

Päivä on yleensä hyvä, kun siinä kaikki menee putkeen. Aamulla oikeaan aikaan ylös venyttelemättä turhaan sängyssä. Aamutee ja lehdenluku ja sen jälkeen kunkin päivän mieltymysten mukaan ulkoilua, jumppailua ja käsitöitä. Jokapäivälle jotain ohjelmaa, niin ei käy yksitoikkoisesksi.

Jälkiviisaissa Santavuoren ennus 15 mitalia on jo toteutunut. päästy 16.

Hän laskikin kuinka moni saa käteen mitalin, eli mäestä tuli 4
        ja montakos niitä ”kurlinki” osananottajaa onkaan?

Kuinka pitkälle vielä päästäänkään! Hyvä, hyvä!

Eihän tässä huonosti ole ollenkaan!!

• Ystävällisten ihmisten kohtaaminen, hymy kasvoilla, puhelinsoitto, viihdyttävä viesti palstoilla.

Jos onnistuu kirjoittamaan näille palstoille jotain sellaista, joka koetaan viihdyttäväksi ja ilahduttavaksi. Tunne onnistumisesta!

• tänään takkuilee

Tänään 70:ssä takkuilee kovasti. Ei meinaa aueta lainkaan. Mistähän se oikein johtuu ? ?

• tänään takkuilee kirjoitti:

Tänään 70:ssä takkuilee kovasti. Ei meinaa aueta lainkaan. Mistähän se oikein johtuu ? ?

Aika"hyvä"juttu.
        Tuossa sivun yläreunassa 70 palstalla
        Ovulaatiotesti heheee vielä kotiin tuotuna;DDD
        Meinaan pudota tuolilta.
        Ainakin tämä päivä on "pelastettu"
        Heheeee

• beatabarbara*
        muori67 kirjoitti:

Aika"hyvä"juttu.
        Tuossa sivun yläreunassa 70 palstalla
        Ovulaatiotesti heheee vielä kotiin tuotuna;DDD
        Meinaan pudota tuolilta.
        Ainakin tämä päivä on "pelastettu"
        Heheeee

missä, tahtoo tietää, että osaa pitää tuolista kiinni.

• beatabarbara* kirjoitti:

missä, tahtoo tietää, että osaa pitää tuolista kiinni.

ihan tämän palstan yläpuolella,
        nyt sitä ei näkynyt.
        Jos ne on lukeneet siitä mummosta joka 60:nä
        on saanut lapsen.
        Oli kyllä tosi hupi juttu,DDDDD

• Tanja-fani

Tanja Poutiainen suurpujottelussa hopealle. Super - hyper- perjantai
        Olympiamitali on Suomen ensimmäinen alppihiihdossa kautta aikain.

• Tänään on se päivä, kun tuntuu ettei mikään pelasta!

Ehkä urheilukarnevaalien loppumisen jälkikrapula?
      Vaan oli komeet hameet niillä airueina kulkevilla naisilla!

Kotkassa tutkitaan lintukuolemia. Olisiko ne niitä aivastelevia sorsia?
      Huomenna tiedetään enemmän.

Ehkä tämä tästä selviää.

”Toivoos elän ja aikain vietän, sano vanhapiika kissalleen.”

• Jos ei muu auta niin kuuntelen Veskun "Nauravaa kulkuria", jos ei sekään auta niin katson videolta kun esitän sitä itse play-backina, johan alkaa päivä paistaa risuläjään :DDD

• Pääsky64

kuntoilun tehtyä olen tyytyväinen.Jaksan uida 500 m eikä väsy,ja vielä ulkoillut voikin tyytväisillä mielin lähteä harjotuksiin.

• Hintriika
        Pääsky64 kirjoitti:

kuntoilun tehtyä olen tyytyväinen.Jaksan uida 500 m eikä väsy,ja vielä ulkoillut voikin tyytväisillä mielin lähteä harjotuksiin.

Nostan lätsääni kaikille, jotka muistavat/jaksavat/viitsivät harrastaa kuntoliikuntaa säännöllisesti! Yritän minäkin, mutta en voi säännöllisyydestä antaa pisteitä itselleni. Siitä johtuen mietin jotakin muuta päivänpelastajaa ja - hellurei - keksin:

Kun aamulla katsoo ekan kerran peiliin ja jos siellä näkyy oma kuva, niin päivä on pelastettu. Minä elän!

• pääsky oik.
        Hintriika kirjoitti:

Nostan lätsääni kaikille, jotka muistavat/jaksavat/viitsivät harrastaa kuntoliikuntaa säännöllisesti! Yritän minäkin, mutta en voi säännöllisyydestä antaa pisteitä itselleni. Siitä johtuen mietin jotakin muuta päivänpelastajaa ja - hellurei - keksin:

Kun aamulla katsoo ekan kerran peiliin ja jos siellä näkyy oma kuva, niin päivä on pelastettu. Minä elän!

olla hengissä.Jokainen päivä on arvokas pois elämästä.Seuraava päivä tuo lähemmäs lähdön johon ei saa tuuraajaa.

Antti eräs tuttu sanoi että vielä olen saanut tuuraajan kun olisi pitänyt lähteä.Lopulta ei saanut tuuraajaa.
        Hyvä kun huomaat sen oikean tärkeän päivän pelastajan.

• on viime viikkojen aikana ollut kullalta tulleet meilit, kun aukaisen koneen ennen aamiaista!
      Pirteänä kuin peipponen lähden sitten aamulenkille ;)!

• Elias Lönnrot

"Lepo, toivo, tyytyväisyys ja kohtuullinen ilo pitävät ihmisen terveenä ja vielä toisinaan parantavat sairaankin."

• Hintriika

Tänä aamuna itsetuntoni kohosi, kun luin suomalaisen sananparren:

Ei se lyhyt ole, jolla jalat maahan yltää.

• pitkistä sääristä ole apua, kuin tuohen otossa. Jokainen on mitä on ja minä ainakin olen itseeni tyytyväinen kropan osalta, muusta ei nyt aina niin varmaa olekaan, joskus tuntuu, että mitä himskatti minä menin taas tekemään.

• sai kerran joltakin reportterilta kysymyksen, eikö ole suuri haitta juoksijalle kun on lyhyet sääret. Hellsten vastasi, että pääasia että yltävät maahan!

• määkin
        ylikypsa kirjoitti:

pitkistä sääristä ole apua, kuin tuohen otossa. Jokainen on mitä on ja minä ainakin olen itseeni tyytyväinen kropan osalta, muusta ei nyt aina niin varmaa olekaan, joskus tuntuu, että mitä himskatti minä menin taas tekemään.

vähän ihmettelin niitä murreketjun viimeisiä viestejäs

• etsivivä-amadeus

Kaksikertaa viikossa.Minä teen taikinan koneella klo viisi aamulla,sitten painun pehkuihin ja mies paistaapi rieskat.
      Sitten hevoselle aamupuuro ja ulos hevoinen.
      Lampaille(2)rehut sekä kivennäiset.
      Koirien Säfer ja sprigelli lenkki jäällä näin talvella ja kesällä maastoon.
      Ja sitten pilkille,kissalle kaloja narraamaan.
      Molempien lempiharrastus.Minä pilkkinyt SM.tasolla.
      Kolmannen asteen nivelrikosta huolimatta,toimintaa pakko painaa ettei kangistu.
      Mies lähes 80 kymppinen ja minäkin lähes 70 kymppinen.Leikattiin rannekanava-ahtaumat käsistä
      ja hyvin pysyy nyt viinilasi kädessä rarpeenmukaan.Eläkeläiset älkää lamaantuko täysillä elämään mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe