Moi
Onnistuin saamaan koulutustani vastaavan työpaikan Sulkavalta. Nyt edessä olisi muutto tampereelta e-savoon. Aiemmat kokemukset Sulkavasta ovat varsin minimaaliset, joten voisiko joku ystävällisesti kertoa paikkakunnan plussat ja miinukset. Myös mahdollinen huvi/ yöelämä kiinnostaa.
Toistaiseksi olen hiukan kahden vaiheilla muuttaako Sulkavalle vai johokin lähikaupunkiin (kuten Savonlinnaan).
kiitos
Sulkava / savonlinna?
9
2101
Vastaukset
- _..__._...
-sulkava on täynnä rock `n´ roll henkistä porukkaa
-siellä ei ole yöelämää koskaan ikinä
-se on helvetin pieni kylä jossa tulee helposti leimatuksi
-kaikki tietää sun asiat ennenkun itse edes tiedät
-sieltä ei saa bensaa. Pitää ajaa kauas sen takia
kaksi kauppaa 100 metrin päässä toisistaan
sulkavan suursoudut. Sillon siellä on elämää sen viikonlopun verran.- knoxville_
Sehän on ihan mukava paikka, ehkä hieman "erilainen" kun muut paikat mis oon ite asunu, työt loppu siellä jokunen aika sitten mutta eipä mitää negatiivista jääny paikasta mieleen!
- siellä
ainakin halpoja kämppiä, vaikka hiljainen kylä onkin!?
- minäkin,.
olen lähtenyt maailmaa kiertämään ja voin sanoa että kaikki me siellä syntyneet olemme todellista ääliöporukkaa, jos tuntisitte minut niin kyllä inhoaisitte kaikkia muitakin sulkavalaisia olen kyllä niin yököttävä. Elä hyvä immeinen mäne sinne! Ne eivätten syökkää mittää muuta ku kualkiäryleitä joeta ne säelyttää jiäkuapin piälä pitämässääsä ualtopahviluatikossa! En ou käänynnä sielä monnee vuotee enkä mäne mokomoo kotkyllee ennee millonkaa kahtomaa!
- Vielä sulkavalainen
Olemme asuneet Sulkavalla 17-vuotta, hyvää on rauhallisuus ja kaunis luonto. Kaikesta muusta vaikenen. Suunnitelmissa muutto pois kevään aikana.
- Ien
Ei siellä ole enää mitään, kun Sulkavan suuri poika Aku lähti veivaamaan crazy cavania muualle.
- Pohtija
Se riippuu ensinnäkin siitä, haluatko tosiaan ajaa joka päivä töihin ja töistä pois 40 kilsaa suuntaansa eli yhteensä tunnin. Ja riippuu se tietysti siitäkin, pitääkö olla joka päivä työpaikalla vai ajaako työkseen jonnekin muualle päin tai voiko työskennellä kotona.
Jos pitäisi ajaa joka päivä 80 kilsaa ylimääräistä, niin minä ainakin asuisin mieluummin Sulkavalla ja ajaisin sitten yöelämään Savonlinnaan silloin, kun ajaisin.
Sitten se riippuu siitä, onko lapsia, jotka harrastaa vaikka jääkiekkoa. Silloin kannattaa asua Savonlinnassa niin ei tarvii kuljettaa niitä lapsia.
Semmosta - kesäasukki
Savonlinnassa on maan korkein veroäyri ja "firman" talous tosi kuralla.
Julkiset peruspalvelut saattaisivat 5-10 vuoden jänteellä olla Sulkavalla parempia.
Tampereelta on tosin suurempi pudotus Sulkavalle, varsikinin talvella. - Anonyymi
Asunut täällä nyt kohta 20 v. Ja kyllä kannatti!
Nimim. Single and daring
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli359263"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn293780Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi782380Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1102259Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on181896Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait141558Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.311386- 711237
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1721002Millaisia odotuksia ensi vuodelle?
Itse odotan parempaa taloudellista tasapainoa ja sen aion myös saavuttaa, kun onhan se vain minusta kiinni.163897