Mistä halvalla pellettiä?

Haluaisin kokeilla miten se pelletti takassani palaa. Saisiko jostain täältä Turun seudulta jonkun koe-erän halvalla?

16

4013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutakin...
      • sinne pellettikeskusteluun

        Sinne forumille olisi voinut laittaa täsmällisemmän linkin kuten http://www.pellettikeskustelu.net/keskustelu/viewforum.php?f=6

        Sieltä löytyy ideoita millaisia systeemeitä kannattaa kehitellä, kun pellettiä polttaa takassa.

        20kg säkit on kallis tapa polttaa pellettiä, mutta jos ostaa klapit huoltoasemalta saman kokoisissa paketeissa, niin kyllä se silloin kilpailee hinnan puolesta. Silloin kun pellettiä ostaa irtotavarana (4tn tai vastaavaa) niin 20kg:n osuus on 3e (kun pelletti maksoi 150e/tn rahteineen). Pieniin paketteihin pistäminen maksaa & kaupan lattia pinta on kallista.


    • hyvä tulee

      esim: k rauta myy pelletti säkkiä hintaan 6.5e /20kg

      • energiaa

        eli tulee kalliimmaksi kuin sähkö tai öljy
        noi pikkusäkit = ei paljoa kannata käyttää...


      • hintaa

        Eli noin 7 senttiä pelletti KWh maksaa


      • ei ole 100 %
        hintaa kirjoitti:

        Eli noin 7 senttiä pelletti KWh maksaa

        kun polttelee...


      • ei ole 100 % kirjoitti:

        kun polttelee...

        Aluksi ostin kokeeksi 20 kilon säkin. Kauniisti paloi. Ehkä ostamme pojan kanssa 500 kg puoliksi. Mielessäni oli kuvitellut pelletinpalaset aika paljon isommiksi


      • pelletit
        hintaa kirjoitti:

        Eli noin 7 senttiä pelletti KWh maksaa

        # Varaavan sähkölämmityksen kustannus on n. 7,0 snt/kWh.
        # Öljylämmitys maksaa n. 6,0 snt/kWh, jos öljyn hinta 0,6 euroa/l.
        # Pellettienergia kotiin toimitettuna maksaa 3,0 snt/kWh, jos pelletti maksaa 143 euroa/t.

        Jos käyttää pelletti poltinta tai kattilaa.


      • tai sitten
        pelletit kirjoitti:

        # Varaavan sähkölämmityksen kustannus on n. 7,0 snt/kWh.
        # Öljylämmitys maksaa n. 6,0 snt/kWh, jos öljyn hinta 0,6 euroa/l.
        # Pellettienergia kotiin toimitettuna maksaa 3,0 snt/kWh, jos pelletti maksaa 143 euroa/t.

        Jos käyttää pelletti poltinta tai kattilaa.

        Tai sitten sähkö on noin 6c, öljy jon 7c ja pelletti 3-5c kirjoittajasta riippuen


    • vieras20

      tästä saa halvalla pellettiä toimitettuna kotiin www.biolandia.net

      • Heidi S.

        huuhaasivusto, jopa tämän palstan syöpä, eli lämpöpumppumaahiset voivat kertoa että dieselin ja polttoöljyn lämpöarvo on hyvinkin sama, eli 500l dieseliä korvaamsieen lämmityskäytössä ei tarvita 700l polttoöljyä :) Raskaammalal polttoöljyllä itse asiassa polttoöljyä tarvitaankin jo tilkka vähemmän...


      • nokivasarakuski
        Heidi S. kirjoitti:

        huuhaasivusto, jopa tämän palstan syöpä, eli lämpöpumppumaahiset voivat kertoa että dieselin ja polttoöljyn lämpöarvo on hyvinkin sama, eli 500l dieseliä korvaamsieen lämmityskäytössä ei tarvita 700l polttoöljyä :) Raskaammalal polttoöljyllä itse asiassa polttoöljyä tarvitaankin jo tilkka vähemmän...

        Eikös nuo ole samaa tavaraa merkkiaine erottavana tekijänä?


      • vieras20
        Heidi S. kirjoitti:

        huuhaasivusto, jopa tämän palstan syöpä, eli lämpöpumppumaahiset voivat kertoa että dieselin ja polttoöljyn lämpöarvo on hyvinkin sama, eli 500l dieseliä korvaamsieen lämmityskäytössä ei tarvita 700l polttoöljyä :) Raskaammalal polttoöljyllä itse asiassa polttoöljyä tarvitaankin jo tilkka vähemmän...

        Et varmaan ymmärtänyt mitä siellä taulukossa lukee.. eli energiantuotantoon tarvittavan polttoaineen määrä verrattuna hintaan.


      • pelletti
        Heidi S. kirjoitti:

        huuhaasivusto, jopa tämän palstan syöpä, eli lämpöpumppumaahiset voivat kertoa että dieselin ja polttoöljyn lämpöarvo on hyvinkin sama, eli 500l dieseliä korvaamsieen lämmityskäytössä ei tarvita 700l polttoöljyä :) Raskaammalal polttoöljyllä itse asiassa polttoöljyä tarvitaankin jo tilkka vähemmän...

        Taulukosta näkyy, että 1000 kg pellettiä antaa energiaa yhtä kuin 1000 kg hiiliä, 1600 kg puuta, 500 l dieseliä ja 700 l polttoöljyä. Se ei tarkoittaa, että käytät yhtä paljon. Voi olla enemmän että voi olla vähemmän. Esim 6 tonni pellettiä kuuluu kesimäärin vuodessa. Pellettin käyttö on edullisemmin lopun lopuksi ja se on ympäristöystävällinen polttoaine.


    • omakehuhaisee

      Pelletti on vaan puuta, ei mitään ihmeainetta. Energiasisältö ei ole paljon kuivaa puuta kummempi. Hinta vaan paljon kalliimpi. Sivuston mukaan tuokin suhde on saatu näyttämään niin satumaisen suurelta. Selvä pelletikauppiaan viimeinen epätoivoinen yritys saada nurkkiin jääneet säkit myytyä pois.

      • Palaa.....puhtaasti

        Pelletti on kätevä siiti tuote.
        Venäläinen pelletti on nyt halpaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      223
      1797
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      82
      1133
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      954
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      951
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      827
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      743
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      638
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      617
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      20
      611
    Aihe