560 SEL

tenu

27

2174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo L.

Olisiko niin, että jo tuolloin 80-l. lopulla Saksassa Katillinen auto sai vero-/käyttömaksuhelpotuksia, ja tästä johtuen Fritz tyytyi pienempiin polleihin?

Tiedä sitten, miten paljon nämä jälkiasennetut G-katit ynnä muut aikaansaavat tehohävikkiä.

• Kaapo

Oletko varsin vakavissaan hankkimassa? Ei ole tullut käytyä katsomassa, mutta eipähän tuo liike ole kuin parin kilsan päässä tästä toimistolta. Jos kiinnostaa, niin voinhan käydä vakoilemassa....

• MB ami

Minun kaveri, joka työsä puolesta käy usein saksassa hommasi minulle vm.84 560sec mersun täystehosella 299 heppasella 5.6 litrasella V8 konella, kilometrejä on mittarissa 335 000 jarrut oli vaihdettu kokonaan tehdas uusittuihin (miksi?) itse vaihdoin täällä kotosuomessa takaiskarit sekä sytytys johdot..nyt hyrrää tasaisesti huomenna katsastus ja rekisteröinti
      ja auton kokonaishinta jää siihen 10 000euron tienoille!! pohjassa ei ollut missään ruostetta, mittarin vaijeria ei oltu kopeloitu ja kaikki vaikuttaa loistavalta suosittelen!! (mutta kulutus n.17l/100km) ja saksasta ostetun etuja on mm.parempi varustelutaso..eli täydellinen nahkasisustus,ja puiset kojelaudan koristukset..

• Timo L.

Faceliftattu C126 esiteltiin Frankfurtin näyttelyssä 1985, jolloinka tuo uusi moottori tuli saataville! Herää kysymys, onko auto alkuperäinen? Näin niinkuin välikommenttina.

• W126

...kun saat sen selville. hinta vaikuttaa aika asialliselta. Huonokuntoisen suomi 500SE -84 auton hinnalta.

Tuo moottorikin pistää vähän hymyilyttämään :) Ehkä ne jarrut vaihdettiin sen uuden koneen myötä, koska faceliftin myötä muuttui myös etulevyt isommiksi...sen huomaat helposti niin, että kokeilet paikalleen 14" vanteita, jotka -84 mallisessa pitäisi alunperin olla, jos ei sovi, on jarrut muutettu vastaamaan faceliftatun mallin jarruja.

No..joka tapauksessa, oliko auto alkuperäinen vai ei, ilmoita kuitenkin se hinta..jooko?

Onnea hienosta autosta!

• SE

onpa hauska, vai että oikein parempi varustelutaso:))

• OEM

Tiedoksi sitten jatkoa ajatellen että se nop.mittarin lukija on sähköinen (induktioanturi)eli sieltä ei vaijeria löydy ja ne kojetaulun / ovipahvien listat ovat kaikissa 126:ssa puuta eikä muovia (olikos niitä kahta eri laatua)

• MB ami

• MB ami
        OEM kirjoitti:

Tiedoksi sitten jatkoa ajatellen että se nop.mittarin lukija on sähköinen (induktioanturi)eli sieltä ei vaijeria löydy ja ne kojetaulun / ovipahvien listat ovat kaikissa 126:ssa puuta eikä muovia (olikos niitä kahta eri laatua)

silloin sitä ei ole kopeloitu..eikös?
        ja kyllähän ne muovia on mutta puulta näyttää ja sehän on tärkeintä...

• MB ami
        W126 kirjoitti:

...kun saat sen selville. hinta vaikuttaa aika asialliselta. Huonokuntoisen suomi 500SE -84 auton hinnalta.

Tuo moottorikin pistää vähän hymyilyttämään :) Ehkä ne jarrut vaihdettiin sen uuden koneen myötä, koska faceliftin myötä muuttui myös etulevyt isommiksi...sen huomaat helposti niin, että kokeilet paikalleen 14" vanteita, jotka -84 mallisessa pitäisi alunperin olla, jos ei sovi, on jarrut muutettu vastaamaan faceliftatun mallin jarruja.

No..joka tapauksessa, oliko auto alkuperäinen vai ei, ilmoita kuitenkin se hinta..jooko?

Onnea hienosta autosta!

vanteet on 15"...eli pitäisikös nyt käsittää että onkin vaihtokone?..tiedätkö onko jossain päin konetta lyöty jotain valmistenumeroa mistä saisin selville??

• Timo L.
        MB ami kirjoitti:

silloin sitä ei ole kopeloitu..eikös?
        ja kyllähän ne muovia on mutta puulta näyttää ja sehän on tärkeintä...

Takuulla puuta nimittäin. Tämän näkee mm. lämmityslaitteen/ilmastoinnin säätimien ympärillä olevasta paneelista (saa ehkä helpoimmin irti). W124:ssä taisi olla alumiinilevyn päällä 4-5 viilukerrosta, ristiinladottuna :-). W116:ssa puuta oli enempikin, tukemassa puhaltimen säätökiekon paneelin aluetta.

• W126
        MB ami kirjoitti:

vanteet on 15"...eli pitäisikös nyt käsittää että onkin vaihtokone?..tiedätkö onko jossain päin konetta lyöty jotain valmistenumeroa mistä saisin selville??

..on vaihdettu, jos kanta-auto on -84 mallinen.
        Luultavasti koneen vaihdon yhteydessä on vaihdettu myös ne isommat etulevyt. ..Liekkö ollut vaatimuksenakin..who nows?
        Jos pystyisit kokeilemaan paikalleen 14" pyöriä se kysymys ratkeaisi sillä. Mahtuisko silmämääräisesti 14" vanne pyörimään?

koneen numerosta en osaa sanoa, mistä se löytyy.

Mites muut merkit:

Onko kylkilistoissa pyykkilautakuviota, vai onko uudemmat sileät? Onko siis nekin vaihdettu?
        Myös puskurit eroaa toisitaan uudemmassa ja vanhemmassa, uudemmassa on isommat ja tulee lähemmäksi maata :)

Minkälainen vaihteisto. Onko S-E kytkintä? 560 koneen yhteydessä pitäisi mielestäni olla tuon mallin automaattiloota (korjatkaa jos olen väärässä)

Siinähän niitä oli... olis kiva nhädä auto "elävänä"...voisi tutkailla tarkemmin.

• W126
        W126 kirjoitti:

..on vaihdettu, jos kanta-auto on -84 mallinen.
        Luultavasti koneen vaihdon yhteydessä on vaihdettu myös ne isommat etulevyt. ..Liekkö ollut vaatimuksenakin..who nows?
        Jos pystyisit kokeilemaan paikalleen 14" pyöriä se kysymys ratkeaisi sillä. Mahtuisko silmämääräisesti 14" vanne pyörimään?

koneen numerosta en osaa sanoa, mistä se löytyy.

Mites muut merkit:

Onko kylkilistoissa pyykkilautakuviota, vai onko uudemmat sileät? Onko siis nekin vaihdettu?
        Myös puskurit eroaa toisitaan uudemmassa ja vanhemmassa, uudemmassa on isommat ja tulee lähemmäksi maata :)

Minkälainen vaihteisto. Onko S-E kytkintä? 560 koneen yhteydessä pitäisi mielestäni olla tuon mallin automaattiloota (korjatkaa jos olen väärässä)

Siinähän niitä oli... olis kiva nhädä auto "elävänä"...voisi tutkailla tarkemmin.

..muita ulkoisia muutoksia faceliftin myötä:
        http://www.ollihart.de/mercedes/start2.html

• W126
        Timo L. kirjoitti:

Takuulla puuta nimittäin. Tämän näkee mm. lämmityslaitteen/ilmastoinnin säätimien ympärillä olevasta paneelista (saa ehkä helpoimmin irti). W124:ssä taisi olla alumiinilevyn päällä 4-5 viilukerrosta, ristiinladottuna :-). W116:ssa puuta oli enempikin, tukemassa puhaltimen säätökiekon paneelin aluetta.

..Myös runko W126:ssa

Ainakin vaihdekepin ympäryspuu. Myös muualla on. Jos viilut hioo pois, jää alle silti komea jalopuu ja sen lakkamalla saa tyylikkään näköisen elementin. Hieman omaperäisen samalla .)

• W126
        MB ami kirjoitti:

hyvin mahdollista

Ootko ite ilmottanut sen tiedot tonne..vai joku muu...joku sen on sinne meinaan ilmottanu.

Ei voi olla mahdollista, että joku toinenkin olis hommanut tuollaisen oudon linnun, kun 560SEL -84!!! samaan aikaan suomeen.

• MB ami
        W126 kirjoitti:

Ootko ite ilmottanut sen tiedot tonne..vai joku muu...joku sen on sinne meinaan ilmottanu.

Ei voi olla mahdollista, että joku toinenkin olis hommanut tuollaisen oudon linnun, kun 560SEL -84!!! samaan aikaan suomeen.

onhan se..ja se oli SEC..ei sel..

• W126
        MB ami kirjoitti:

onhan se..ja se oli SEC..ei sel..

..tekevälle sattuu :))

• MB ami
        W126 kirjoitti:

..muita ulkoisia muutoksia faceliftin myötä:
        http://www.ollihart.de/mercedes/start2.html

no nyt meni vaikeaksi minulla on nelipykäläinen manuaali...listat on suorat ja keula on aika matalalla..

• W126
        MB ami kirjoitti:

no nyt meni vaikeaksi minulla on nelipykäläinen manuaali...listat on suorat ja keula on aika matalalla..

... kuulostaa melkoiselta viritykseltä :)

Manuaalina ei 560-konetta ole koskana saanut...tuskin kytkin ja vaihteisot kauaa kestää. Siinä on luultavasti vanhan 280S/SE:n voimansiirto.

Koriin tuntuisi olevan päivitetty faceliftin jälkeiseksi. Melkoinen viritys..täytyy myöntää.

Ei taida ola mersumiehiä se kaveri, kuka sen sulle hommasi.. No toivotaan, että pysyy viritys kasassa :)

Kuulostaa melkein uskomattomalta....

Saispa kuvia yksityiskohdista :)

• MB ami
        W126 kirjoitti:

... kuulostaa melkoiselta viritykseltä :)

Manuaalina ei 560-konetta ole koskana saanut...tuskin kytkin ja vaihteisot kauaa kestää. Siinä on luultavasti vanhan 280S/SE:n voimansiirto.

Koriin tuntuisi olevan päivitetty faceliftin jälkeiseksi. Melkoinen viritys..täytyy myöntää.

Ei taida ola mersumiehiä se kaveri, kuka sen sulle hommasi.. No toivotaan, että pysyy viritys kasassa :)

Kuulostaa melkein uskomattomalta....

Saispa kuvia yksityiskohdista :)

äläpäs pelottele..ok? siis ei ole saanut manuaalilla? ihme auto...pitäisiköhän käydä dynossa kattomassa onko siellä edes niitä kolmeasataa hepoa?

• MB ami
        MB ami kirjoitti:

äläpäs pelottele..ok? siis ei ole saanut manuaalilla? ihme auto...pitäisiköhän käydä dynossa kattomassa onko siellä edes niitä kolmeasataa hepoa?

loppuauto on ainakin loistokunossa joten voinkin tuoda saksasta uuden koneen puoli ilmaiseksi..

• MB ami
        MB ami kirjoitti:

tuolla kerrotaa että EUROOPAN MALLEISSA ei ole ollut saatavilla manuaalia..eli minulla on siis jenkkimallin kone??

http://www.mbz.org/info/articles/models/sl/

• Timo L.
        MB ami kirjoitti:

tuolla kerrotaa että EUROOPAN MALLEISSA ei ole ollut saatavilla manuaalia..eli minulla on siis jenkkimallin kone??

http://www.mbz.org/info/articles/models/sl/

Minun mielestäni taas MIHINKÄÄN M-B:n 8-sylinteriseen henkilöautonmoottoriin ei ole jatkoksi saanut käsivalintaista vaihteistoa. Ei jenkeissä, eikä Euroopassa.

Sivullahan myös sanotaan, että

"Manual transmission was only available on the 280 (and the later 300) straight six SL's and even then remained rare."

..."so any European V8 SL's found with manual transmissions are likely to be the product of after market conversions or factory/ dealership one –off builds."

Vaikka kyse onkin SL:stä.

• Mersedes ami
        Timo L. kirjoitti:

Minun mielestäni taas MIHINKÄÄN M-B:n 8-sylinteriseen henkilöautonmoottoriin ei ole jatkoksi saanut käsivalintaista vaihteistoa. Ei jenkeissä, eikä Euroopassa.

Sivullahan myös sanotaan, että

"Manual transmission was only available on the 280 (and the later 300) straight six SL's and even then remained rare."

..."so any European V8 SL's found with manual transmissions are likely to be the product of after market conversions or factory/ dealership one –off builds."

Vaikka kyse onkin SL:stä.

käytiin kaverin kanssa dynossa..ei helvetti 342hp!!! mulla on sytytyskipinän vahvistin mutta ei sillä pitäis tulla kun pienempi kulutus..mitä Vittua toi meinaa?? Joku väitti että olisi joku AMG kone? eikö se ole joku mersun virallinen virityspaja??

• Timo L.
        Mersedes ami kirjoitti:

käytiin kaverin kanssa dynossa..ei helvetti 342hp!!! mulla on sytytyskipinän vahvistin mutta ei sillä pitäis tulla kun pienempi kulutus..mitä Vittua toi meinaa?? Joku väitti että olisi joku AMG kone? eikö se ole joku mersun virallinen virityspaja??

..mitä ilmeisimmin rakennettu auto, ja se manuaalilaatikkokin saattaa siinä tapauksessa olla suurella varmuudella jonkun muun kuin M-B:n valmistetta.

• SL dude

Tuttuni ajeli 560 SEC -87 Brabus mallilla ja myi sen tuossa alkuvuodesta pois ja sai 2600 euroa taalla keskieuroopassa. Mittarissa olin. 270 tkm. Kaikenlaista pienta vikaa alkoi olemaan, turvavoiden ojentaja jai ulos, ilmastointilaite, vaihdeloota, yksi nokka-akseli, takalasin tiiviste vuoti ja ruostutti hattuhyllyn ... Tietenkin ne saa huoltamalla kuntoon. Myydessa noista oli tehty muut paitsi ilmastointi, eli siina hintaesimerkkia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe