ruusufinni ja b-vitamiini

jaanakaarina

Onko kukaan muu, jolla on ruusufinni, huomannut b-vitamiinin vaikuttavan näppylöiden lisääntymisenä?
Ostin pari viikkoa sitten Beroccaa ja heti kohta alkoi naama kukkia !?

86

112226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että pitikin

      Järjestin omatekoisen kuurin. Viikko B-vitamiineja ja elämäni ensimmäinen ruusufinni. Nyt elän pelossa silmieni puolesta. Pikkunäppyjä aivan luomen reunassakin. Mistä tunnistan ruusufinninäpyt ja muut? Yleislääkäri epäili ihotautilääkärin diagnoosia, mutta se ei paljon lohduta.Ruusufinnin laukaisijana pidetään stressiäkin, mutta miten pelkokuopasta löytää pois!

      • jaanakaarina

        Googleta ja katso mitä ruusufinnistä sanotaan.
        Itselläni ollut jo vuosia, ihotautilääkäri totesi.
        Pahimmillaan naama on täynnä märkiviä näppylöitä, turvonnut ja punainen. Aikanaan kun en vielä tiennyt, mistä on kysymys, menin tuskissani apteekkiin, jossa sanoivat, että mene ihmeessä ihotautilääkärille. Kyllä oli silloin kasvot ihan karseena.
        Mut tosiaan kukaan ei ole kertonut tuosta B-vitamiinin vaikutuksesta...?


    • Taina

      B3-vitamiini voi pahentaa ruusufinniä

      • jaanakaarina

        Tiedätkö, miksi juuri B3 -vitamiini näin vaikuttaa?


      • Anonyymi

    • punenu

      Olen sairastellut marraskuusta, siis jo 4 kk. Heti aluksi aloin syömään monivitamiineja ja sain nenääni oudon punanäppyläisen ihottuman. Viime aikoina olen ollut jo terveempi ja jätin monivitamiinit pois. Niin myös nenän iho tervehtyi. Nyt 3 päivää siten aloitin taas viikon kuuri monivitamiineja ja jo 2. päivänä palasi nemään ihottuma. Kuvioihini on kuulunut kyllä myös stressiä, pakkasessa ulkoilua, kuumia juomia, alkoholia, joiden väitetään vaikuttavan myös.

      Luin tämän jutun ja vein monivitamiinit heti piiloon. Katsotaan mitä tapahtuu, kun muutama päivä on mennyt ilman.

      • punanaama

        jätin myös b-vitamiinin pois. Katotaan kuin käy. Minulla todettiin vasta tosi paha ruusufinni. Nyt antibiootti kuuri päällä. Kun etsin tietoa tästä niin mainittiin eriyhteyksissä kuinka tauti voi vaikuttaa näön heikkenemiseen ja jopa sokeutumiseen. Kamalaa! Onko teillä kokemuksia ja tietoa tästä lisää?!


      • another way of living
        punanaama kirjoitti:

        jätin myös b-vitamiinin pois. Katotaan kuin käy. Minulla todettiin vasta tosi paha ruusufinni. Nyt antibiootti kuuri päällä. Kun etsin tietoa tästä niin mainittiin eriyhteyksissä kuinka tauti voi vaikuttaa näön heikkenemiseen ja jopa sokeutumiseen. Kamalaa! Onko teillä kokemuksia ja tietoa tästä lisää?!

        tuolla keskustelua aiheesta parin kuukauden takaa... http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000037&posting=22000000013427073


      • elina
        punanaama kirjoitti:

        jätin myös b-vitamiinin pois. Katotaan kuin käy. Minulla todettiin vasta tosi paha ruusufinni. Nyt antibiootti kuuri päällä. Kun etsin tietoa tästä niin mainittiin eriyhteyksissä kuinka tauti voi vaikuttaa näön heikkenemiseen ja jopa sokeutumiseen. Kamalaa! Onko teillä kokemuksia ja tietoa tästä lisää?!

        Viime talvena iski ruusufinni ja olin paniikissa, että millä tästä pääsee. Ihotautilääkäriltä sain pitkän antibioottikuurin, "lohdutukseksi" sanoi, että luultavasti tää uusii syksyllä. No niinpä uusi. Ajattelin, ettei mitään järkeä syödä koko ajan uusia kuureja. Surffailin netissä ja löysin hoitosarjan, joka on tarkoitettu just tällaisille punanenille. Se on Bion-sarja, kuulemma jotkut ihotautilääkäritkin on suositelleet sitä. Mulla tehoaa säännöllinen (ja vähän epäsäännöllisempikin) hoito. Nyt muista syistä söin monivitamiineja ja taas nenä punoittaa, en edes tajunnut, että voi johtua niistä! Kiitos vinkistä!


      • miekii
        elina kirjoitti:

        Viime talvena iski ruusufinni ja olin paniikissa, että millä tästä pääsee. Ihotautilääkäriltä sain pitkän antibioottikuurin, "lohdutukseksi" sanoi, että luultavasti tää uusii syksyllä. No niinpä uusi. Ajattelin, ettei mitään järkeä syödä koko ajan uusia kuureja. Surffailin netissä ja löysin hoitosarjan, joka on tarkoitettu just tällaisille punanenille. Se on Bion-sarja, kuulemma jotkut ihotautilääkäritkin on suositelleet sitä. Mulla tehoaa säännöllinen (ja vähän epäsäännöllisempikin) hoito. Nyt muista syistä söin monivitamiineja ja taas nenä punoittaa, en edes tajunnut, että voi johtua niistä! Kiitos vinkistä!

        Kuka tääläistä sarjaa valmistaa, missä myydään?
        Tuliko sinulle mitä sivuvaikutuksia aineesta?
        Onko se voidetta vai tabletteja?
        Kerro ihmeessä lisää.


      • mistä
        miekii kirjoitti:

        Kuka tääläistä sarjaa valmistaa, missä myydään?
        Tuliko sinulle mitä sivuvaikutuksia aineesta?
        Onko se voidetta vai tabletteja?
        Kerro ihmeessä lisää.

        Tosiaan, mistä näitä Bion-tuotteita saa (Helsinki tai Kouvola)? Saako netistä? Mitä tuotteita tarkalleen käytät, onko monta tuotetta esim. ihon pesuun, voiteita ym.?


      • tuskastunut
        mistä kirjoitti:

        Tosiaan, mistä näitä Bion-tuotteita saa (Helsinki tai Kouvola)? Saako netistä? Mitä tuotteita tarkalleen käytät, onko monta tuotetta esim. ihon pesuun, voiteita ym.?

        haluaisin vaan kysyä että tiedättekö onko ruusufinniin mahdollista sairastua alle kaksikymppisenä? kun yleensähän sitä ilmenee huomattavasti vanhempana. tiedättekö ketään näin nuorta ruusufinniä sairastavaa? ja mitkä on ruusufinnin ensimmäiset oireet?


      • juuri todettu ruusufinni
        elina kirjoitti:

        Viime talvena iski ruusufinni ja olin paniikissa, että millä tästä pääsee. Ihotautilääkäriltä sain pitkän antibioottikuurin, "lohdutukseksi" sanoi, että luultavasti tää uusii syksyllä. No niinpä uusi. Ajattelin, ettei mitään järkeä syödä koko ajan uusia kuureja. Surffailin netissä ja löysin hoitosarjan, joka on tarkoitettu just tällaisille punanenille. Se on Bion-sarja, kuulemma jotkut ihotautilääkäritkin on suositelleet sitä. Mulla tehoaa säännöllinen (ja vähän epäsäännöllisempikin) hoito. Nyt muista syistä söin monivitamiineja ja taas nenä punoittaa, en edes tajunnut, että voi johtua niistä! Kiitos vinkistä!

        Kerroit, että bio-sarjan tuotteet auttavat ruusufinniin. Mistä näitä tuotteita saa. Kiitos vinkistä


      • Uusi rf-klubilainen

    • rosacca

      Hei
      Olen käyttänyt nimenomaan Beroccaa viimeisen puolentoista kuukauden ajan. Samaan aikaan paheni iho-oireet niin että hakeuduin lääkäriin. Lääkäri totesi olevan kyseessä ruusufinnin, johon olen nyt saanut geeliä sekä tabletteja. Nyt kun luin kirjoituksesi sattumalta, tuli heti mieleeni, että niin kävi minullekin. JOten uskaltaa ehkä tehdä johtopäätöksen, jonka mukaan jonkinlainen yhteys näillä on pakko olla. Enpä enää syö Beroccaa.

      • tämäkin vielä!

        vaivoja monenlaisia ja nyt tämä rf.oirellut kasvoissa viime keväästä.ollutaika lievämuotoinen.nyt eka antib.kuuri.
        saa nähdä auttaako.kk sitten ostin mölleriä sydämmelle,joka sis. omega-3,folaattia vit.b6,b12,ja e-vit.yhden purkillisen syönyt ja kasvot pikku näppyjä täynnä.iho pahempi kuin koskaan!nyt vitam.pois. seurataan miten käy.


    • Mievaan2

      Itsekin olen alkanut kärsimään moisesta vaivasta. Lisäksi minäkin olen tämän ajan käyttänyt BEROCCAA
      tai vastaavaa :-(
      Lisäksi vatsa menee sekaisin. Jossain oli maininta että esim. jollain vatsaoireilla saattaisi olla vaikutusta rf:ään...
      Nyt loppui vitamiinien popsinta...

      • Ruusufinni 3. kertaa

        Hei,
        unohtakaa hoitovoiteet yms. ja pitkät antibioottikuurit. Ruusufinni paranee parissa-kolmessa kuukaudessa kunnollisella isotretioniinilla, kauppanimi on Roaccutan, jota vain ihotautien erik.lääkärit saavat määrätä. Lisäksi terveellistä, monipuolista ruokaa niin ei tarvita mitään vitamiineja. Jos jää arpia, teillä on oikeus vaatia iholääkäriltä lähetettä Iho- ja allergiasairaalan ihopolille laserhoitoon, tai mikä sairaala teitä lähinnä onkaan.
        Ainoat hoitovoiteet, joita kannattaa koskaan ja erityisesti ruusufinnin aktiivisena ollessa käyttää, ovat apteekin perusvoiteita, joissa ei ole hajusteita eikä lisäaineita.
        Rohkeasti vaatimaan kunnon hoitoa ja pikaisia tuloksia! Luontaistuotekaupat, kosmetologit (ei mitään mekaanista ärsytystä ruusufinni-iholle) ja hienot, kalliit voiteet kannattaa kiertää kaukaa.


      • emppuk
        Ruusufinni 3. kertaa kirjoitti:

        Hei,
        unohtakaa hoitovoiteet yms. ja pitkät antibioottikuurit. Ruusufinni paranee parissa-kolmessa kuukaudessa kunnollisella isotretioniinilla, kauppanimi on Roaccutan, jota vain ihotautien erik.lääkärit saavat määrätä. Lisäksi terveellistä, monipuolista ruokaa niin ei tarvita mitään vitamiineja. Jos jää arpia, teillä on oikeus vaatia iholääkäriltä lähetettä Iho- ja allergiasairaalan ihopolille laserhoitoon, tai mikä sairaala teitä lähinnä onkaan.
        Ainoat hoitovoiteet, joita kannattaa koskaan ja erityisesti ruusufinnin aktiivisena ollessa käyttää, ovat apteekin perusvoiteita, joissa ei ole hajusteita eikä lisäaineita.
        Rohkeasti vaatimaan kunnon hoitoa ja pikaisia tuloksia! Luontaistuotekaupat, kosmetologit (ei mitään mekaanista ärsytystä ruusufinni-iholle) ja hienot, kalliit voiteet kannattaa kiertää kaukaa.

        Mulla on ollut ruusufinni 20-vuotta tosi pahan välillä eikä ole ollut poissa kuin pari kuukautta yhteen mittaan paitsi yhden kerran oli peräti 2 vuotta pois, enkä kyllä tiedä miksi.
        Tähän ei tehoa kuin tetrasykliini, kaikkea on kokeilu jopa sitä roaccutan eikä tehonnut yhtään.
        Tämä ei lähde koskaan pois kokonaan, tulee välillä ja välillä uinuu...
        Vitamiineista en ole huomannut mitään vaikutusta kun mulla on lähes aina tämä tauti menossa..
        Tsemppiä kaikille kärsiville! Kun murehtii niin tautikin pahenee...


      • Ruusufinni 3. kertaa
        emppuk kirjoitti:

        Mulla on ollut ruusufinni 20-vuotta tosi pahan välillä eikä ole ollut poissa kuin pari kuukautta yhteen mittaan paitsi yhden kerran oli peräti 2 vuotta pois, enkä kyllä tiedä miksi.
        Tähän ei tehoa kuin tetrasykliini, kaikkea on kokeilu jopa sitä roaccutan eikä tehonnut yhtään.
        Tämä ei lähde koskaan pois kokonaan, tulee välillä ja välillä uinuu...
        Vitamiineista en ole huomannut mitään vaikutusta kun mulla on lähes aina tämä tauti menossa..
        Tsemppiä kaikille kärsiville! Kun murehtii niin tautikin pahenee...

        Voi sinua, on täytynyt olla kurjaa! En tiennyt ettei sitä voida parantaa, vaikka sitten uusiikin välillä.
        H-P Happonen Helsingin Mehiläisessä tietää parhaat uudet konstit, jos haluat vielä koettaa hänen luonaan käyntiä.
        Toivottavasti ei ole levinnyt nenään ja silmäluomien reunaan kun on kestänyt noin kauan.

        Tsemppiä!


      • Rosa..
        emppuk kirjoitti:

        Mulla on ollut ruusufinni 20-vuotta tosi pahan välillä eikä ole ollut poissa kuin pari kuukautta yhteen mittaan paitsi yhden kerran oli peräti 2 vuotta pois, enkä kyllä tiedä miksi.
        Tähän ei tehoa kuin tetrasykliini, kaikkea on kokeilu jopa sitä roaccutan eikä tehonnut yhtään.
        Tämä ei lähde koskaan pois kokonaan, tulee välillä ja välillä uinuu...
        Vitamiineista en ole huomannut mitään vaikutusta kun mulla on lähes aina tämä tauti menossa..
        Tsemppiä kaikille kärsiville! Kun murehtii niin tautikin pahenee...

        Minullakin on ollut sen parikymmentä vuotta. Monenmonenlaista olen kokeillut, eikä pysyvää apua ole ollut mistään.

        Nyt aloitin viime vuoden puolella otsonihoidot ja siitä on ollut apua tähän päivään asti. Ei ihan kokonaan poissa mutta huomattavasti lähes parantunut. http://www.otsoniterapia.net/

        Otsoni tappaa tehokkaasti kaikki pöpöt (sienet, virukset ja bakteerit). Se hajoaa nopeasti lämpimässä joten sitä ei jää elimistöön.


      • ainut lääke
        emppuk kirjoitti:

        Mulla on ollut ruusufinni 20-vuotta tosi pahan välillä eikä ole ollut poissa kuin pari kuukautta yhteen mittaan paitsi yhden kerran oli peräti 2 vuotta pois, enkä kyllä tiedä miksi.
        Tähän ei tehoa kuin tetrasykliini, kaikkea on kokeilu jopa sitä roaccutan eikä tehonnut yhtään.
        Tämä ei lähde koskaan pois kokonaan, tulee välillä ja välillä uinuu...
        Vitamiineista en ole huomannut mitään vaikutusta kun mulla on lähes aina tämä tauti menossa..
        Tsemppiä kaikille kärsiville! Kun murehtii niin tautikin pahenee...

        Hommatkaa hyvät ihmiset ihotautilääkäriltä lääkettä nimeltä Roaccutan. Ainut lääke joka auttaa. Taistelin vuosia vaivan kanssa.


      • Ruusufinni OLI 3. kertaa
        ainut lääke kirjoitti:

        Hommatkaa hyvät ihmiset ihotautilääkäriltä lääkettä nimeltä Roaccutan. Ainut lääke joka auttaa. Taistelin vuosia vaivan kanssa.

        Hei,

        Roaccutan kuuri takana ja tällä viikolla laserilla poistettu jäljet kasvoista. Tälläkin kertaa koko homma 2,5 kk. Suosittelen.

        Olen keksinyt konstin näyttää ihmiseltä kesällä (ei kalkkilaivan kapteenilta) ja samalla pitää suojakerrointa kasvoilla (hankalaa rasvaisten suojavoiteiden kanssa, kun kasvot hikoilevat lämpimässä): käytän kevyttä itseruskettavaa voidetta pari kertaa viikossa kasvoilla, sellaista, jossa on suojakerroin!

        Hyvää, aurinkoista kesää kaikille, hoitakaa itseänne kunnolla.


      • ruusfinni
        ainut lääke kirjoitti:

        Hommatkaa hyvät ihmiset ihotautilääkäriltä lääkettä nimeltä Roaccutan. Ainut lääke joka auttaa. Taistelin vuosia vaivan kanssa.

        Olen nyt syönyt roacuttania 1vk(20mg 1 ja 2 kaps.vuoropäivin) ja tuntuu vaan että iho pahenee....onkohan toivoa että käänne parempaan tulossa? kuurihan on n.1-2kk pitkä. kertokaa kokemuksianne roasta ja sen sivu/muista vaikutuksista. kiitos! ps. bion sarjaakin kokeilin(2kk) ei mitään tehoa!olen hiljattain lukenut jostain että helicobakteerilla ja ruusufinnillä olisi yhteys ja kun häätöhoito tehty häipyy myös ruusufinni! lienekkö totta???


      • arpinaamaX
        Ruusufinni 3. kertaa kirjoitti:

        Hei,
        unohtakaa hoitovoiteet yms. ja pitkät antibioottikuurit. Ruusufinni paranee parissa-kolmessa kuukaudessa kunnollisella isotretioniinilla, kauppanimi on Roaccutan, jota vain ihotautien erik.lääkärit saavat määrätä. Lisäksi terveellistä, monipuolista ruokaa niin ei tarvita mitään vitamiineja. Jos jää arpia, teillä on oikeus vaatia iholääkäriltä lähetettä Iho- ja allergiasairaalan ihopolille laserhoitoon, tai mikä sairaala teitä lähinnä onkaan.
        Ainoat hoitovoiteet, joita kannattaa koskaan ja erityisesti ruusufinnin aktiivisena ollessa käyttää, ovat apteekin perusvoiteita, joissa ei ole hajusteita eikä lisäaineita.
        Rohkeasti vaatimaan kunnon hoitoa ja pikaisia tuloksia! Luontaistuotekaupat, kosmetologit (ei mitään mekaanista ärsytystä ruusufinni-iholle) ja hienot, kalliit voiteet kannattaa kiertää kaukaa.

        Monissa apteekin perusvoiteissa on säilöntäaineita parabeeneja ja nämä eivät käy jos on ongelmaiho.


      • Nimetön
        Ruusufinni 3. kertaa kirjoitti:

        Hei,
        unohtakaa hoitovoiteet yms. ja pitkät antibioottikuurit. Ruusufinni paranee parissa-kolmessa kuukaudessa kunnollisella isotretioniinilla, kauppanimi on Roaccutan, jota vain ihotautien erik.lääkärit saavat määrätä. Lisäksi terveellistä, monipuolista ruokaa niin ei tarvita mitään vitamiineja. Jos jää arpia, teillä on oikeus vaatia iholääkäriltä lähetettä Iho- ja allergiasairaalan ihopolille laserhoitoon, tai mikä sairaala teitä lähinnä onkaan.
        Ainoat hoitovoiteet, joita kannattaa koskaan ja erityisesti ruusufinnin aktiivisena ollessa käyttää, ovat apteekin perusvoiteita, joissa ei ole hajusteita eikä lisäaineita.
        Rohkeasti vaatimaan kunnon hoitoa ja pikaisia tuloksia! Luontaistuotekaupat, kosmetologit (ei mitään mekaanista ärsytystä ruusufinni-iholle) ja hienot, kalliit voiteet kannattaa kiertää kaukaa.

        Itse olen jättänyt pois kaikki kasvovoiteet vaikka ihoni on kuiva/atopiaan taipuvainen. Suurin osa ETENKIN apteekin kosteusvoiteita sisältää mineraaliöljyjä ja säilöntäaineita (pahimpia ovat parabeenit ja BHA ja BHT) jolle ihoni reagoi hilseilemällä ja senjälkeen ihohuokoset tukkeutuvat ja tukkeuman kohdalle leviää yhdestä ruusufinni näpystä 5-10 lisää. Uusin yllätys oli se, kun levitin silmänympärysvoidetta (apteekista ostamaani jonka piti olla parabeenitonta ainakin) niin viikon kuluttua käytöstä silmänympärykset olivat aivan punaiset ja hilseilevät. Kaksi viikkoa hilseilystä, silmäni olivat kuin tulessa ja rutikuivat; tuntui että niitä täytyy pitää koko ajan kiinni.Toiseen silmään luomen alle kasvoi valtava patti. Ilmeisesti kasvojen hilseen kautta ruusufinni voi levitä mihin vain! Nyt patti silmässä kolmatta viikkoa mietin, että millekköhän lääkärille menisin...kaikki eivät tiedä ruusufinnistä, ja aikanaan olen minäkin kuullut vain sen selityksen, että "aiheuttajaa ei tunneta". Masentaa lääketiede, kun yritetään korjata seurauksia tuntematta syitä. Olen kahden vuoden ajan ihoni kuivuuden takia kokeillut kaikkea mahdollista ja vihdoin tärppäsi uuden kosmetologin avulla, joka antoi kokeilupakkauksen öljymäisestä seerumituotteesta jossa ei ole mitään lisä-väri-haju-säilöntäaineita. Näpyt eivät ole kokonaan pois mutta eivät paisu enää jättimäisiksi. Älkää ihmiset uskoko sokeasti voidemyyjiin. Myös apteekissa ollaan aika tietämättömiä voiteiden lisäaineista ja myydään "tämän pitäisi kyllä sopia herkimmällekin iholle" -periaatteella kaikkea. Ottakaa itse selvää mitä kosteusvoiteet sisältävät, vaikka työlästä se on mutta säästyy pitkä penni...tai sentti.

        Myös kosmetologeja on kaikenlaisia. Eräs aikanaan päätti topakasti että "sinulla on selvästi akneen taipuvainen iho" ja teki ihostani vielä kamalamman näköisen väärillä tuotteilla/hoidolla vaikka kerroin että ihoni on aina ollut kuiva ja herkkä. Onneksi tajusin käydä ihotautilääkärillä diagnosoimassa ihoni. Enää en anna kosmetologien ronkkia naamaani.

        Kahvi muuten pahentaa ruusufinniä omalla kohdallani, mutta pimeään aikaan vaikeata elää aamupuolikuudelta ylös- rytmiä ilman kofeiinia.

        Osaako joku neuvoa mistä löytää Turusta ruusufinniin perehtyneen ihotautilääkärin? Tämä silmien paisuminen alkaa olemaan jo vähän liikaa. Työterveyslääkäri kuittasi silmänpaisumukseni kysymällä "käytätkö ripsiväriä"? (jota en ole puoleen vuoteen käyttänyt, enkä juuri mitään muutakaan meikkiä kun iho visvaa niin ei tee mieli)


      • juupasenjuu
        arpinaamaX kirjoitti:

        Monissa apteekin perusvoiteissa on säilöntäaineita parabeeneja ja nämä eivät käy jos on ongelmaiho.

        erisan merkkinen ihonpuhdistugeeli ei sisällä mitään parabeenejä,väriaineita,alkoholia tai hajusteita, olen itse tykännyt siitä. erisanilta löytyy myös rasvojakin joissa ei ole parabeenejä ja muita haittallisia aineita...


      • Santtu
        Ruusufinni 3. kertaa kirjoitti:

        Hei,
        unohtakaa hoitovoiteet yms. ja pitkät antibioottikuurit. Ruusufinni paranee parissa-kolmessa kuukaudessa kunnollisella isotretioniinilla, kauppanimi on Roaccutan, jota vain ihotautien erik.lääkärit saavat määrätä. Lisäksi terveellistä, monipuolista ruokaa niin ei tarvita mitään vitamiineja. Jos jää arpia, teillä on oikeus vaatia iholääkäriltä lähetettä Iho- ja allergiasairaalan ihopolille laserhoitoon, tai mikä sairaala teitä lähinnä onkaan.
        Ainoat hoitovoiteet, joita kannattaa koskaan ja erityisesti ruusufinnin aktiivisena ollessa käyttää, ovat apteekin perusvoiteita, joissa ei ole hajusteita eikä lisäaineita.
        Rohkeasti vaatimaan kunnon hoitoa ja pikaisia tuloksia! Luontaistuotekaupat, kosmetologit (ei mitään mekaanista ärsytystä ruusufinni-iholle) ja hienot, kalliit voiteet kannattaa kiertää kaukaa.

        olisin kysynyt onko tämä isotretioniini sellaista lääkettä että, kuurin aikana joutuu seurantaan kolesteroliarvojen ja maksa arvojen takia.


      • toivottavasti apua
        Ruusufinni 3. kertaa kirjoitti:

        Hei,
        unohtakaa hoitovoiteet yms. ja pitkät antibioottikuurit. Ruusufinni paranee parissa-kolmessa kuukaudessa kunnollisella isotretioniinilla, kauppanimi on Roaccutan, jota vain ihotautien erik.lääkärit saavat määrätä. Lisäksi terveellistä, monipuolista ruokaa niin ei tarvita mitään vitamiineja. Jos jää arpia, teillä on oikeus vaatia iholääkäriltä lähetettä Iho- ja allergiasairaalan ihopolille laserhoitoon, tai mikä sairaala teitä lähinnä onkaan.
        Ainoat hoitovoiteet, joita kannattaa koskaan ja erityisesti ruusufinnin aktiivisena ollessa käyttää, ovat apteekin perusvoiteita, joissa ei ole hajusteita eikä lisäaineita.
        Rohkeasti vaatimaan kunnon hoitoa ja pikaisia tuloksia! Luontaistuotekaupat, kosmetologit (ei mitään mekaanista ärsytystä ruusufinni-iholle) ja hienot, kalliit voiteet kannattaa kiertää kaukaa.

        En kans ollu ikinä moisesta kuullu ja ainakin kolme neljä kuukautta kärsin.Nyt sain lääkegeeliä ja kaksi päivää olen käyttänyt ja todella paljon parempi.
        Lääkärin määräyksellä:Rodex 0,75% metronidazol


      • MyrkytKosmetiikassa
        juupasenjuu kirjoitti:

        erisan merkkinen ihonpuhdistugeeli ei sisällä mitään parabeenejä,väriaineita,alkoholia tai hajusteita, olen itse tykännyt siitä. erisanilta löytyy myös rasvojakin joissa ei ole parabeenejä ja muita haittallisia aineita...

        erisan sisälsi muistaakseni mineraaliöljyjä, jotka iholle todella pahaa myrkkyä.


      • Anonyymi
        ruusfinni kirjoitti:

        Olen nyt syönyt roacuttania 1vk(20mg 1 ja 2 kaps.vuoropäivin) ja tuntuu vaan että iho pahenee....onkohan toivoa että käänne parempaan tulossa? kuurihan on n.1-2kk pitkä. kertokaa kokemuksianne roasta ja sen sivu/muista vaikutuksista. kiitos! ps. bion sarjaakin kokeilin(2kk) ei mitään tehoa!olen hiljattain lukenut jostain että helicobakteerilla ja ruusufinnillä olisi yhteys ja kun häätöhoito tehty häipyy myös ruusufinni! lienekkö totta???

        Elkää käyttäkö Roacuttaa iho tulee immuuniksi eikä parane koskaan. Olen menossa leikuulle siirretään ihoa nenään . Aivan hirveitä märkäpaiseita nenässä.


    • Minäkin punanaama : (

      näyttöpäätteellä ruusufinniä? Minun ihoni ainakin reagoi kaikkeen mahdolliseen ja kunnon hoitoa en ole vielä saanut. Yhden tetrasykliinikuurin aloitin, mutta se aiheutti naamaani suuremmat punoitukset ja muualle kehoon ihottumaa, eli lopetin tietenkin kuurin heti alkuunsa. Nyt olisi hakusessa kunnon hoitoa, ettei tämä enää tästä pahenisi. Tilasin lääkärille ajan, menee hermo tämän punaisen naaman kanssa!

    • Ruusufinni 3. kertaa

      Hei,

      Katso tuo aikaisempi viestini. Tavalliselle lääkärille ei kannata mennä, eivät määrää kunnon lääkkeitä koska heillä ei ole siihen oikeuksia. Liikaa pidetään (useimmiten naisia!) kärsimässä pitkillä, useimmiten tehottomilla antibioottikuurilla, vaikka homma hoituu kunnon lääkkeillä muutamassa kuukaudessa. Meille naisille kasvot ovat tosi tärkeät.
      Muu kuin ihotautien erik. lääkäri ei voi antaa lähetettä laserhoitoon jälkien korjaamiseksi ja punoituksen ja katkenneiden verisuonien korjaamiseksi kasvoissa (sinulla on oikeus siihen, vaadi jos lääkäri ei anna). On edullista yliopistosairaaloissa.

      • friidu

        Minulla on ollut tämä tauti jo yli 30v. Tosin tällä hetkellä aika hyvin hallinnassa.Alussa kokeilin kaikenmaailman salvoja ja voiteita, ei mitään apua niistä, päinvastoin,tauti paheni. Se on virusperäinen, ja kun se puhkeaa, se on elimistössäsi koko loppuiän. Tällä hetkellä syön kuuriluontoisesti Apocyclin pillereitä 500mg, 1tabu/pv. Se on reseptilääke. Lisäksi kaikki mausteet ja alkoholi, aurinko, sauna ym. ovat pahasta.Olen myös huomannut, että stressi puhkaisee aina pari pattia poskeen, pitäisi elää hyvin tasaista ja rauhallista elämää.....


      • emppuk
        friidu kirjoitti:

        Minulla on ollut tämä tauti jo yli 30v. Tosin tällä hetkellä aika hyvin hallinnassa.Alussa kokeilin kaikenmaailman salvoja ja voiteita, ei mitään apua niistä, päinvastoin,tauti paheni. Se on virusperäinen, ja kun se puhkeaa, se on elimistössäsi koko loppuiän. Tällä hetkellä syön kuuriluontoisesti Apocyclin pillereitä 500mg, 1tabu/pv. Se on reseptilääke. Lisäksi kaikki mausteet ja alkoholi, aurinko, sauna ym. ovat pahasta.Olen myös huomannut, että stressi puhkaisee aina pari pattia poskeen, pitäisi elää hyvin tasaista ja rauhallista elämää.....

        Sullahan on sama lääke kuin minulla!!
        Tervehdys kohtalotoveri!!


      • sajdfhoasug
        friidu kirjoitti:

        Minulla on ollut tämä tauti jo yli 30v. Tosin tällä hetkellä aika hyvin hallinnassa.Alussa kokeilin kaikenmaailman salvoja ja voiteita, ei mitään apua niistä, päinvastoin,tauti paheni. Se on virusperäinen, ja kun se puhkeaa, se on elimistössäsi koko loppuiän. Tällä hetkellä syön kuuriluontoisesti Apocyclin pillereitä 500mg, 1tabu/pv. Se on reseptilääke. Lisäksi kaikki mausteet ja alkoholi, aurinko, sauna ym. ovat pahasta.Olen myös huomannut, että stressi puhkaisee aina pari pattia poskeen, pitäisi elää hyvin tasaista ja rauhallista elämää.....

        aika hassua tuo auringon paiste. Tiedän henkilön jolla on todettu / epäillään erittäin vahvasti olevan rf mutta hänellä naaman iho voi parhaiten juuri kesällä kun arska paistaa
        tai aurinko ei pahenna ikinä näppyjen tilaa tms, ja kun hän vielä tupakoi, ei naama ollut niin punainen ja näpyköillä kuin nyt kun ei tupakoi


      • jkhf
        sajdfhoasug kirjoitti:

        aika hassua tuo auringon paiste. Tiedän henkilön jolla on todettu / epäillään erittäin vahvasti olevan rf mutta hänellä naaman iho voi parhaiten juuri kesällä kun arska paistaa
        tai aurinko ei pahenna ikinä näppyjen tilaa tms, ja kun hän vielä tupakoi, ei naama ollut niin punainen ja näpyköillä kuin nyt kun ei tupakoi

        Mulla tuntuu kans kesäaikaan ja auringosta paranevan, utta tämä on harhaluulo...päinvastoin se pahentaa...kun tulee syksy, naama on pahempi kuin koskaan. Ihotautilääkäri kertoi,e ttä on virhe tuudittautua siihen, että aurinko parantaisi ruusufinniä...

        Mulla on ollu jo vuoden ajan Ermysin-lääkitys. Kahdesti päivässä auttaa, kerran ei...

        Mua kyllästyttää, kun en muista ottaa välillä lääkkeitä enää. JA sittenhän kuuri ei auta.

        Mulla oli aiemmin puolen vuoden roaccuttan...tavallinen akne parani lpullisesti, mutta ruusu jäi, tosin tuli takaisin vasta puoli vuotta kuurin loputtua, kun vaihdettiin e-pillereitä....suvussakin taipuvaisuutta on.

        Nyt täytyy varmaan taas hakeutua ihotautilääkärille, jos sais mieluummin jotakin paikallishoitoa.

        Tykkään mausteisesta ruoasta, kamala ajatus, että mausteet pahentaa..mut kai se niin on.


      • Peppi
        jkhf kirjoitti:

        Mulla tuntuu kans kesäaikaan ja auringosta paranevan, utta tämä on harhaluulo...päinvastoin se pahentaa...kun tulee syksy, naama on pahempi kuin koskaan. Ihotautilääkäri kertoi,e ttä on virhe tuudittautua siihen, että aurinko parantaisi ruusufinniä...

        Mulla on ollu jo vuoden ajan Ermysin-lääkitys. Kahdesti päivässä auttaa, kerran ei...

        Mua kyllästyttää, kun en muista ottaa välillä lääkkeitä enää. JA sittenhän kuuri ei auta.

        Mulla oli aiemmin puolen vuoden roaccuttan...tavallinen akne parani lpullisesti, mutta ruusu jäi, tosin tuli takaisin vasta puoli vuotta kuurin loputtua, kun vaihdettiin e-pillereitä....suvussakin taipuvaisuutta on.

        Nyt täytyy varmaan taas hakeutua ihotautilääkärille, jos sais mieluummin jotakin paikallishoitoa.

        Tykkään mausteisesta ruoasta, kamala ajatus, että mausteet pahentaa..mut kai se niin on.

        Ei auttanut mulla. Kun kuuri oli päättynyt ja tavallaan luovutin taistelun heleästä ihosta niin sen jälkeen rf on pysynyt aisoissa. Tosin kesällä/auringonpaisteessa talvella mulla on aina lippis päässä. Rakastaisin seuraavia asioita: saunomista, auringossa löhöilyä, suklaata, salmiakkia, lakritsia, kahvia, mutta olen huomannut että ne pahentaa rf:ää. Ja aina kun alan stressaamaan ihostani niin taatusti näpyt vain pahenevat. Nyt alotin syömään helokkiöljykapseleita ja aion ostaa vielä sinkki ja seleeni pilsuja. Yritetään miehen kanssa saada myös lasta ja näiden ed. pilsujen pitäisi auttaa myös hedelmällisyyteen.


      • Poltan edelleen
        sajdfhoasug kirjoitti:

        aika hassua tuo auringon paiste. Tiedän henkilön jolla on todettu / epäillään erittäin vahvasti olevan rf mutta hänellä naaman iho voi parhaiten juuri kesällä kun arska paistaa
        tai aurinko ei pahenna ikinä näppyjen tilaa tms, ja kun hän vielä tupakoi, ei naama ollut niin punainen ja näpyköillä kuin nyt kun ei tupakoi

        Huomasin itse saman kummallisuuden kun muun sairauden takia olin viikon polttamatta, lävähti naama täyteen märkäpäänäppylöitä, ja heti aloitettuani sauhuttelun taas, iho parani! Tämä toistui useamman kerran ennenkuin uskoin asioiden yhteyden. Ja nyt tuli sitten diagnoosikin, ruusufinni. Aika tuore tapaus, käytän Rosazol-voidetta, ja poltan, ja iho on parempi. Vaivana mulla on myös seborrooinen ekseema, joka on jollain lailla yhteydessä ruusufinnin pahentumiseen. Onko kellään auttanut reseptittömät sienivoiteet ruusufinniin? Suositellaan kokeilemaan ainakin tän ekseeman yhteydessä..


      • rose..jne
        friidu kirjoitti:

        Minulla on ollut tämä tauti jo yli 30v. Tosin tällä hetkellä aika hyvin hallinnassa.Alussa kokeilin kaikenmaailman salvoja ja voiteita, ei mitään apua niistä, päinvastoin,tauti paheni. Se on virusperäinen, ja kun se puhkeaa, se on elimistössäsi koko loppuiän. Tällä hetkellä syön kuuriluontoisesti Apocyclin pillereitä 500mg, 1tabu/pv. Se on reseptilääke. Lisäksi kaikki mausteet ja alkoholi, aurinko, sauna ym. ovat pahasta.Olen myös huomannut, että stressi puhkaisee aina pari pattia poskeen, pitäisi elää hyvin tasaista ja rauhallista elämää.....

        Hei kohtalotoverit,
        Oikeastaan ei ole mitään merkitystä miten hyvit huolehdit hygieniasta sillä ruusufinni vaanii sinua jossain koko ajan jos olet sen kerran saanut. Itse olen syönyt tetra... kuureja ja saanut välillä hengähtää mutta aina uudestaan on ihan yllättäen kesken seesteisen ajan poksahtanut uusi muhkura naamaan. Mitä tein väärin? Olen aina huolehtinut itsestäni. Stressiä en voinut vältttää koska työnantaja päätti uudelleenorganisoida, voinko lähettää hänelle tetrasyksiilihoidon maksut? Kasvoni olivat kauniit niitä en saa millään takaisin,joskus on kiva viettää ihan leppoisaa saunailtaakin ja ottaa saunakaljat mutta sitten syntyy yhtäkkiä naamaan patti ja kaksi. Ruusufinnin ehdoilla loppuelämä kait ...


      • sama vaiva
        rose..jne kirjoitti:

        Hei kohtalotoverit,
        Oikeastaan ei ole mitään merkitystä miten hyvit huolehdit hygieniasta sillä ruusufinni vaanii sinua jossain koko ajan jos olet sen kerran saanut. Itse olen syönyt tetra... kuureja ja saanut välillä hengähtää mutta aina uudestaan on ihan yllättäen kesken seesteisen ajan poksahtanut uusi muhkura naamaan. Mitä tein väärin? Olen aina huolehtinut itsestäni. Stressiä en voinut vältttää koska työnantaja päätti uudelleenorganisoida, voinko lähettää hänelle tetrasyksiilihoidon maksut? Kasvoni olivat kauniit niitä en saa millään takaisin,joskus on kiva viettää ihan leppoisaa saunailtaakin ja ottaa saunakaljat mutta sitten syntyy yhtäkkiä naamaan patti ja kaksi. Ruusufinnin ehdoilla loppuelämä kait ...

        Kuule!!! Älä syö niitä tetrasykliinikuureja. Mene hyvälle ihotautilääkärille ja pyydä roacuttan kuuri. Tämä kuuri auttoi minulla. olen kärsinyt 2-3 vuotta tästä taudista ja nyt finnit tipotiessään!!! Lievää punoittelua enään. Nyt roacuttania olen syönyt 1kk ajan. kokeilin myös bion sarjan-ei mitään apua. itse vannon roacuttanin nimeen ja levitän roa-ilosanomaa muillekkin!!!


      • koekaniinina
        friidu kirjoitti:

        Minulla on ollut tämä tauti jo yli 30v. Tosin tällä hetkellä aika hyvin hallinnassa.Alussa kokeilin kaikenmaailman salvoja ja voiteita, ei mitään apua niistä, päinvastoin,tauti paheni. Se on virusperäinen, ja kun se puhkeaa, se on elimistössäsi koko loppuiän. Tällä hetkellä syön kuuriluontoisesti Apocyclin pillereitä 500mg, 1tabu/pv. Se on reseptilääke. Lisäksi kaikki mausteet ja alkoholi, aurinko, sauna ym. ovat pahasta.Olen myös huomannut, että stressi puhkaisee aina pari pattia poskeen, pitäisi elää hyvin tasaista ja rauhallista elämää.....

        Minullakin todettiin sitten ruusufinni v.2000. Olin sitä ennen kärsinyt noin 10-vuotta kyseistä tautia. Muistan kun kävin ihotautilääkärillä niin
        määräsi sinkkipastaa, josta ei ollut yhtään apua.
        Sitten sattui niin viisas arvauskeskuslääkäri,
        joka passitti ihan kunnon ihotautilääkärille, joka suhtautui asiaan vakavasti ja määräsi kolmen kuukauden antibioottikuurille. Sain taltutettua ruusufinnin kuudeksi vuodeksi pois. Viime joulukuussa ruusufinni iski takaisin, enää ei ollut markkinoilla sitä hyvää anbioottilääkettä mitä olin silloin syönyt kahden muun antibiootin kaveriksi. Nyt sitten olen ollut melkein vuoden verran koekaniinina eri antibioottijutuille,joista ei ole ollut apua.
        Seuraavaksi meinasin, jos sitä pyytäisi sitä roaccutania lääkäriltä. Iho kukkii taas...


      • juupasejuu
        Poltan edelleen kirjoitti:

        Huomasin itse saman kummallisuuden kun muun sairauden takia olin viikon polttamatta, lävähti naama täyteen märkäpäänäppylöitä, ja heti aloitettuani sauhuttelun taas, iho parani! Tämä toistui useamman kerran ennenkuin uskoin asioiden yhteyden. Ja nyt tuli sitten diagnoosikin, ruusufinni. Aika tuore tapaus, käytän Rosazol-voidetta, ja poltan, ja iho on parempi. Vaivana mulla on myös seborrooinen ekseema, joka on jollain lailla yhteydessä ruusufinnin pahentumiseen. Onko kellään auttanut reseptittömät sienivoiteet ruusufinniin? Suositellaan kokeilemaan ainakin tän ekseeman yhteydessä..

        näppyjä tulee sen takia kun lopetat polttamisen niin ihosi rupeaa puhdistaan itse itseään.


      • Ruusufinni 3 v.
        Peppi kirjoitti:

        Ei auttanut mulla. Kun kuuri oli päättynyt ja tavallaan luovutin taistelun heleästä ihosta niin sen jälkeen rf on pysynyt aisoissa. Tosin kesällä/auringonpaisteessa talvella mulla on aina lippis päässä. Rakastaisin seuraavia asioita: saunomista, auringossa löhöilyä, suklaata, salmiakkia, lakritsia, kahvia, mutta olen huomannut että ne pahentaa rf:ää. Ja aina kun alan stressaamaan ihostani niin taatusti näpyt vain pahenevat. Nyt alotin syömään helokkiöljykapseleita ja aion ostaa vielä sinkki ja seleeni pilsuja. Yritetään miehen kanssa saada myös lasta ja näiden ed. pilsujen pitäisi auttaa myös hedelmällisyyteen.

        Sairastuttuani, aloin noudattaa kasvisruokavaliota en kyllä ihan ehdotonta, mutta päivittäinen ateriani muodostuu oikeastaan kasviksista ja kalasta. Kasvikset raakana tai kypsennettyinä. Erilaisia ituja ym. Minulla on kasvoissa vain punoitusta ei näppylöitä. Mutta joulu toi tullessaan myös näppylät, koska ruokavalio oli liian raskas. Nyt ihoni alkaa jälleen parantua kun ateriat kevenivät.
        Saunassa käydessäsi laita esim. perusvoidetta ihollesi aika runsaastikin suojaksi se auttaa.
        Meikki voiteetkin pitäsi olla öljyttömiä niitä on kyllä markkinoilla esim. Sisley Phyto teint éclat,
        aika kallis kylläkin, mutta ei kulu paljon kerrallaan, kun laittaa sienellä HUOMAA sienen puhtaus.


      • Kanarialta
        koekaniinina kirjoitti:

        Minullakin todettiin sitten ruusufinni v.2000. Olin sitä ennen kärsinyt noin 10-vuotta kyseistä tautia. Muistan kun kävin ihotautilääkärillä niin
        määräsi sinkkipastaa, josta ei ollut yhtään apua.
        Sitten sattui niin viisas arvauskeskuslääkäri,
        joka passitti ihan kunnon ihotautilääkärille, joka suhtautui asiaan vakavasti ja määräsi kolmen kuukauden antibioottikuurille. Sain taltutettua ruusufinnin kuudeksi vuodeksi pois. Viime joulukuussa ruusufinni iski takaisin, enää ei ollut markkinoilla sitä hyvää anbioottilääkettä mitä olin silloin syönyt kahden muun antibiootin kaveriksi. Nyt sitten olen ollut melkein vuoden verran koekaniinina eri antibioottijutuille,joista ei ole ollut apua.
        Seuraavaksi meinasin, jos sitä pyytäisi sitä roaccutania lääkäriltä. Iho kukkii taas...

        Hei kaikille! Asun Kanarian saarilla ja minulla on sairauksia vaikka muille jakaa (mm. psoriasis, haavainen paksusuolen tulehdus, kilpirauhasen vajaatoiminta ym. ym.)

        Olin syksylla Suomessa kaymassa ja olin jo pidempaan ihmetellyt toisen silman alla olevaa pienta punaista kohoutumaa (kuivaa ihoa). Kokeilin tietenkin kortisonivoidetta, seuraus mahtava ihonalainen finni. Suomessa hakeuduin ihotautilaakarille, joka pamautti, etta rosacea! Maarasi Rozex-voidetta, joka kuulemma vaikuttaa todella hitaasti. Laitoin n. viikon ajan nappyyn ja parani? Mutta nyt on alkanut tulla otsaan kummia kuivia, punoittavia laiskia, jotka kirvelevat, kun niihin laittaa mita tahansa voidetta.

        Kysymys onkin: Onko tama edes rf?? Aurinko olisi tarkeaa psorilleni, mutta sita pitaa varoa. Laiskat ovat kireita ja punaisia. Vaara diagnoosi??

        Roaccutania soin joskus vuosia sitten, kun psori oli pahana. Nahka parani tilapaisesti, mutta sivuvaikutukset olivat niin pahat, etta piti lopettaa.

        Olen ihmeissani. Jatkanko Rozex-voidetta? Menenko uudelleen lekurille (taalla ihotautilaakareita taitaa olla todella harvassa!) vai mita pitaisi tehda????

        Help!


      • parantunut ruusufinnitaudista
        Kanarialta kirjoitti:

        Hei kaikille! Asun Kanarian saarilla ja minulla on sairauksia vaikka muille jakaa (mm. psoriasis, haavainen paksusuolen tulehdus, kilpirauhasen vajaatoiminta ym. ym.)

        Olin syksylla Suomessa kaymassa ja olin jo pidempaan ihmetellyt toisen silman alla olevaa pienta punaista kohoutumaa (kuivaa ihoa). Kokeilin tietenkin kortisonivoidetta, seuraus mahtava ihonalainen finni. Suomessa hakeuduin ihotautilaakarille, joka pamautti, etta rosacea! Maarasi Rozex-voidetta, joka kuulemma vaikuttaa todella hitaasti. Laitoin n. viikon ajan nappyyn ja parani? Mutta nyt on alkanut tulla otsaan kummia kuivia, punoittavia laiskia, jotka kirvelevat, kun niihin laittaa mita tahansa voidetta.

        Kysymys onkin: Onko tama edes rf?? Aurinko olisi tarkeaa psorilleni, mutta sita pitaa varoa. Laiskat ovat kireita ja punaisia. Vaara diagnoosi??

        Roaccutania soin joskus vuosia sitten, kun psori oli pahana. Nahka parani tilapaisesti, mutta sivuvaikutukset olivat niin pahat, etta piti lopettaa.

        Olen ihmeissani. Jatkanko Rozex-voidetta? Menenko uudelleen lekurille (taalla ihotautilaakareita taitaa olla todella harvassa!) vai mita pitaisi tehda????

        Help!

        Hei!

        Nuo oireet eivät vaikuta rosacealta. Minun ruusufinnini ei ollut kuivaa ihottumaa vaan ihan oikeita punaisia finnejä ja punotusta. Kehottaisin menemään ihotautilääkäriin uudestaan. Itsekin sain oikean diagnoosin vasta vuosien kuluttua. 10 vuotta kestänyt ruusufinnitautini parani, kun sain koiran puremaan kahdet antibiootit v. 2004. Onko ruusufinni siis kuitenkin tulehdustauti? Nyt vihdoin maaliskuussa 2008 löysin lääkärin, joka on kiinnostunut tapauksestani ja toivottavasti lähtee tutkimaan asiaa.


      • Meppi
        parantunut ruusufinnitaudista kirjoitti:

        Hei!

        Nuo oireet eivät vaikuta rosacealta. Minun ruusufinnini ei ollut kuivaa ihottumaa vaan ihan oikeita punaisia finnejä ja punotusta. Kehottaisin menemään ihotautilääkäriin uudestaan. Itsekin sain oikean diagnoosin vasta vuosien kuluttua. 10 vuotta kestänyt ruusufinnitautini parani, kun sain koiran puremaan kahdet antibiootit v. 2004. Onko ruusufinni siis kuitenkin tulehdustauti? Nyt vihdoin maaliskuussa 2008 löysin lääkärin, joka on kiinnostunut tapauksestani ja toivottavasti lähtee tutkimaan asiaa.

        Hei!
        Olisi mielenkiintoista kuulla sinusta vielä miten lääkärisi jatkossa ruusufinniäsi hoitaa.
        Kaikki tieto ja kokemus on tervetullutta.Meitä taitaa olla aika paljon -sittenkin.Onko kukaan perustamassa rf yhdistystä?


      • parantunut ruusufinnitaudista
        parantunut ruusufinnitaudista kirjoitti:

        Hei!

        Nuo oireet eivät vaikuta rosacealta. Minun ruusufinnini ei ollut kuivaa ihottumaa vaan ihan oikeita punaisia finnejä ja punotusta. Kehottaisin menemään ihotautilääkäriin uudestaan. Itsekin sain oikean diagnoosin vasta vuosien kuluttua. 10 vuotta kestänyt ruusufinnitautini parani, kun sain koiran puremaan kahdet antibiootit v. 2004. Onko ruusufinni siis kuitenkin tulehdustauti? Nyt vihdoin maaliskuussa 2008 löysin lääkärin, joka on kiinnostunut tapauksestani ja toivottavasti lähtee tutkimaan asiaa.

        Hei Meppi, vastaan viesiisi.
        Minulla ei enää ole ruusufinniä, joka vaivasi 10 vuotta. Lue edellinen meilini, jossa kerroin antibiooteista jotka minut paransivat minut pysyvästi v. 2004. Minulla ei ole mitään syytä käydä lääkärissäkään.


      • Punanaama
        parantunut ruusufinnitaudista kirjoitti:

        Hei!

        Nuo oireet eivät vaikuta rosacealta. Minun ruusufinnini ei ollut kuivaa ihottumaa vaan ihan oikeita punaisia finnejä ja punotusta. Kehottaisin menemään ihotautilääkäriin uudestaan. Itsekin sain oikean diagnoosin vasta vuosien kuluttua. 10 vuotta kestänyt ruusufinnitautini parani, kun sain koiran puremaan kahdet antibiootit v. 2004. Onko ruusufinni siis kuitenkin tulehdustauti? Nyt vihdoin maaliskuussa 2008 löysin lääkärin, joka on kiinnostunut tapauksestani ja toivottavasti lähtee tutkimaan asiaa.

        Muistatko mitä kahta antibioottia silloin sait ja kuinka pitkän kuurin? 25 v olen tästä ruusufinnistä kärsinyt. Apocykliniä on tullut popsittua mutta pysyvää apua en ole saanut.


      • Mirlee
        parantunut ruusufinnitaudista kirjoitti:

        Hei Meppi, vastaan viesiisi.
        Minulla ei enää ole ruusufinniä, joka vaivasi 10 vuotta. Lue edellinen meilini, jossa kerroin antibiooteista jotka minut paransivat minut pysyvästi v. 2004. Minulla ei ole mitään syytä käydä lääkärissäkään.

        Mitä lääkkeitä käytitte, Parantunut ja Koekaniinina, silloin kun ne auttoivat? Mitä lääkkeitä sait koiran puremaan, Parantunut?
        En löydä mistään aiempaa viestiäsi, jossa kertoisit siitä.
        Itselläni on sellainen kokemus, että sain poskiontelontulehdukseen ilmeisesti tetrasykliiniä, mutta vähän vahvempaa, kuin ruusufinniin yleensä käytetään, niin sen jälkeen rf oli kaksi vuotta poissa, tavallisella kuurilla ei ollut poissa kahta kuukauttakaan.
        Nyt olen raskaana ja rf parantunut tai ainakin rauhoittunut ilman antibiootteja, skinoren geelillä, lisäksi syön nykyään terveellisesti ja käytän mm. yrttiteetä, en juo kahvia, en käytä suklaata, ym. Raskauden alussa se ruusufinni oli tosi pahana.
        Mitä jos kyseessä onkin helikobakteeri, niinkuin jotkut lääkärit arvelevat? Eikö silloin auta juuri "hevoskuuri" antibiootteja? Mennäänkö joukolla tutkituttamaan, onko vatsassa heliko?


      • Pysyvästi ruusufinnistä par...
        Mirlee kirjoitti:

        Mitä lääkkeitä käytitte, Parantunut ja Koekaniinina, silloin kun ne auttoivat? Mitä lääkkeitä sait koiran puremaan, Parantunut?
        En löydä mistään aiempaa viestiäsi, jossa kertoisit siitä.
        Itselläni on sellainen kokemus, että sain poskiontelontulehdukseen ilmeisesti tetrasykliiniä, mutta vähän vahvempaa, kuin ruusufinniin yleensä käytetään, niin sen jälkeen rf oli kaksi vuotta poissa, tavallisella kuurilla ei ollut poissa kahta kuukauttakaan.
        Nyt olen raskaana ja rf parantunut tai ainakin rauhoittunut ilman antibiootteja, skinoren geelillä, lisäksi syön nykyään terveellisesti ja käytän mm. yrttiteetä, en juo kahvia, en käytä suklaata, ym. Raskauden alussa se ruusufinni oli tosi pahana.
        Mitä jos kyseessä onkin helikobakteeri, niinkuin jotkut lääkärit arvelevat? Eikö silloin auta juuri "hevoskuuri" antibiootteja? Mennäänkö joukolla tutkituttamaan, onko vatsassa heliko?

        Hei!

        Vastaan vielä kerran ja kerron mitkä lääkkeet paransivat ruusufinnini pysyvästi v. 2004. Sain koiran puremaan antibiootit, jotka paransivat sekä koiran pureman infektion että ruusufinnin. Lääkkeet olivat Flagyl 400 mg 30 tab. 3 krt päivässä kuuri loppuun ja Kefexin 750 mg, 20 tab. 2 krt päivässä kuuri loppuun.

        Olen koittanut levittää tätä ilosanomaa mutta vastakaikua lääkärikunnassa ei ole paljon ollut. Mm. Orionin tuotekehityspäällikölle olen kertonut.


      • silmänäppy
        Punanaama kirjoitti:

        Muistatko mitä kahta antibioottia silloin sait ja kuinka pitkän kuurin? 25 v olen tästä ruusufinnistä kärsinyt. Apocykliniä on tullut popsittua mutta pysyvää apua en ole saanut.

        sain tetracykliiniä 3kk.n kuurin


    • silmänäpyt

      Hei mulle lääkäri kertoi että ruusufinni aktivoituu jodista. jodia sisältävät monet vitamiini yms. valmisteet kuten multitabs ja berocca. taudin sa pahenemaan tai puhkeamaan myös kalaöljy- tai tyrnivalmisteilla.

    • silmanäpyt

      Tumma suklaa sisältää myös runsaasti jodia, joten välttääkää sitä.

    • mimmu

      Hei! Aloitin syömään pitkävaikutteista B-vitamiinia ja viikon sisään näppylöitä alkoi nousta. Yhteyttä tosin ymmärsin epäillä vasta luettuani konmmenttisi!!!

      • oivooi

        Yes. Minulla puhkesi ruusufinni 10 vuotta sitten. Söin silloin vitamiineja ja hiusten "hyvinvointia" vahvistavia luontaistuotteita. Ja taisi olla "aurinkokapseleitakin" jossakin vaiheessa. Myöhemmin aloin itse epäillä näitä pillereitä laukaisevina tekijöinä. Lääkäriltä en saanut vahvistusta. Sain kuitenkin ruusufinnin kuriin. Mutta nyt kun pitkästä aikaa, monen vuoden jälkeen uskalsin ottaa monivitamiinipillereitä, sileä ihoni paukahti VÄLITTÖMÄSTI! Näppyä ja pahkuraa tuli jo toisen päivän jälkeen, ja kun jatkoin vielä sitkeästi (ajattelin että jos sittenkin omiani kuvittelen), on viikon syömisen jälkeen naamani aikamoinen pallurapelto! Nyt näin tämän kirjoitusketjun ja sain vahvistuksen; vitamiinipillerit, peijooni soikoon, hevon hiiteen. Toivon, että tästä asiasta lääkärit osaisivat varoittaa. Kuinka moni nainen mahtaa turhaan saada ruusufinnin ja kärsiä siitä..
        Berocca on myös ehdottomasti pannassa, sen tiedän hyvin omasta kokemuksesta.


      • nainen 49v.
        oivooi kirjoitti:

        Yes. Minulla puhkesi ruusufinni 10 vuotta sitten. Söin silloin vitamiineja ja hiusten "hyvinvointia" vahvistavia luontaistuotteita. Ja taisi olla "aurinkokapseleitakin" jossakin vaiheessa. Myöhemmin aloin itse epäillä näitä pillereitä laukaisevina tekijöinä. Lääkäriltä en saanut vahvistusta. Sain kuitenkin ruusufinnin kuriin. Mutta nyt kun pitkästä aikaa, monen vuoden jälkeen uskalsin ottaa monivitamiinipillereitä, sileä ihoni paukahti VÄLITTÖMÄSTI! Näppyä ja pahkuraa tuli jo toisen päivän jälkeen, ja kun jatkoin vielä sitkeästi (ajattelin että jos sittenkin omiani kuvittelen), on viikon syömisen jälkeen naamani aikamoinen pallurapelto! Nyt näin tämän kirjoitusketjun ja sain vahvistuksen; vitamiinipillerit, peijooni soikoon, hevon hiiteen. Toivon, että tästä asiasta lääkärit osaisivat varoittaa. Kuinka moni nainen mahtaa turhaan saada ruusufinnin ja kärsiä siitä..
        Berocca on myös ehdottomasti pannassa, sen tiedän hyvin omasta kokemuksesta.

        Mulla on ollut ruusufinni n. 30 vuotta, tyypilliset oireet niinkuin muillakin kohtalotovereilla. Mistäkö sain tiedon sairaudestani?, kosmetologilta. En tiedä oliko oikea diagnoosi, mutta nenänvierus, nenä ja leuka punoittavat välillä niinkuin liikennevalot. Mausteet, alkoholi, kuumuus, kuivuus, kylmyys, lämmönvaihtelu laukaisevat tämän. Olen epätoivoissani kättänyt Arbutinia, mikä tosin on taas liian rasvaista iholleni, nyt olen käyttänyt pelkästään kosmetologilta ostamaani mineraalipuuteria, joka on ollut tähän mennessä kaikkein paras punaisuuden peittäjä. Puuteri sisältää itsessään rasvaa.Laitan sitä aamulla ja lisään yleensä iltapäivällä jos on tarve. Puuteri ei ole mitenkään liian luonnottoman näköinen, mutta on se ainakin paras itsehoito tuote ollut tähän asti. Maksaa tosin 75e. En tiedä mistä tämä punanaamaisuus johtuu, kun ei nuorempana ollut tämmöistä ongelmaa. Syön terveellisesti, en tupakoi ja alkoholiakaan en käytä juuri nimeksikään. Mulle ei onneksi tule märkänäppyjä, se vielä puutuisi. Olen harkinnut kyllä vaikka laserhoitoa, mutta kun se maksaa vietävästi.


    • Aino L.

      Heippa. en ollut ajatellut asiaa, mutta nyt huomaan että niin voi olla. Aloin syödä B vit neurobinfortea ja naama kukkii kui kesäinen ruusu. Mikä avuksi ?

      • kypsätäti

        Olen taistellut ruusufinnin kanssa kohta neljä vuotta ja sitä kauemmin olen käyttänyt monivitamiinitabletteja. Aion nyt tehdä pienen kokeen kahdeksi viikoksi, josko näillä vitamiineilla on jokin vaikutus ruusufinniin.

        Olen syönyt antibiootteja enintään parin viikon tauoin yli kolme vuotta. Tetralysal 300mg kerran tai kahdesti päivässä vie kaikki oireet pois, mutta lääkkeen lopettamisen jälkeen oireet palaavat alle kolmessa viikossa. Ermycin 250 mg kerran päivässä pitää oireet kohtuullisesti kurissa, kaksi kertaa päivässä otettuna oireet ovat lähes poissa. Ermyciniä syön kesäisin ja aurinkolomilla talvisin, muutoin syön Tetralysalia, joka auringonvalossa aiheuttaa minulle hirmuisen ihottuman. Rozex-geeliä käytän kahdesti päivässä. Roaccutania ei voi kokeilla, koska minulla on kuivat silmät ja niihin runsaat hoidot, joilla juuri ja juuri onnistun pitämään sarveiskalvot ehjinä. Skinoren-voide roihautti ihon hirveään kuntoon ja poltti kuin tuli. Laajentuneet verisuonet on laseroitu kahdesti Mehiläisessä - eipä vaikutusta tulehduksen uudelleen alkamiseen, mutta kukkaro keveni yli 500 euroa.

        Minulla ruusufinni tekee näppyjen ja punoituksen lisäksi hyvin laajan koko kasvojen ihonalaiskudoksen tulehduksen, jolloin kaulan alla rauhaset turpoavat valtaviksi, kipeiksi pateiksi. Jos kyse olisikin jostain muutaman näppylän kosmeettisesta haitasta, läiskisin meikkiä päälle, mutta tulehdus sekoittaa koko elimistöni ja vie heikkoon kuntoon. Jatkuva antibiootin syöminen on tosin sitten sekoittanut suoliston, joten olisi todella mukava saada tämä iho kuntoon. Takrolimuusi-voide ja Dalacin-liuos (clindamysiiniä) ovat vielä kokeilematta, reseptit on jo saatu ihotautilääkäriltä.


    • MM

      Mulla ollut ruusufinni melkeen 9 vuotta. Tetrasykliini auttoi hyvin, mut ruusufinni palasi aina pian takaisin. Olen kokeillut valohoitoakin, mutta ei auttanut, päinvastoin. Tilannetta pahentaa auringonvalo (kesät vietän neljän seinän sisällä), saunominen (kerran vuodessa saunon), pakkanen, viima.
      Tetrasykliinikuureja tullut vedettyä niin usein että tulin viime syksynä allergiseksi sille ja enää en voi käyttää. Ihotautilääkäri määräsi voiteita, mulle ne ei ole auttaneet aiemminkaan. Pari kuukautta kokeilin Rosexia, tilanne vaan paheni :( Jätin voiteen pois, ihottuma levis hiljalleen kasvojen toiselle puolelle, nyt jo vasempaan silmäluomeen.
      Mineraalimeikkivoidepuuterilla punoituksen saa aikas hyvin peitettyä, mutta isommat näpyt näkyy.
      En ole aiemmin kuullut että vitamiinit vois pahentaa ruusufinniä; käytän säännöllisesti purkista C- ja B-vitamiinia koska ruokavalio vajavainen ruoka-aineallergioista johtuen.
      Pitänee taas kerran varata aika ihotautilääkärille ja hakea uusia voidereseptejä sekä kuulostella mitä hoitoa on tarjolla silmään.

      • PieniPiiku

        Ostin syyskuussa elämäni ensimmäsen Berocca-purkin ja marraskuussa kasvoni kukkivat tosi komeasti. Eilen kävin ihotautilääkärillä, ruusufinni ja aluksi 1½ kuukauden lääkitys sit taas lääkärille ja katsotaan pitääkö lääkekuuria jatkaa. Nyt tajusin, että Berocca laukaisi tämän taudin. Ennen ihoni on ollut ihan siisti ja kaunis. Voi paskat!!!


      • ruusufinni
        PieniPiiku kirjoitti:

        Ostin syyskuussa elämäni ensimmäsen Berocca-purkin ja marraskuussa kasvoni kukkivat tosi komeasti. Eilen kävin ihotautilääkärillä, ruusufinni ja aluksi 1½ kuukauden lääkitys sit taas lääkärille ja katsotaan pitääkö lääkekuuria jatkaa. Nyt tajusin, että Berocca laukaisi tämän taudin. Ennen ihoni on ollut ihan siisti ja kaunis. Voi paskat!!!

        Vitamiinit itsessään ei aiheuta tai aktivoi ruusufinniä vaan näissä pillereissä on kaikenlaisia lisä- sidos yms. aineita. jotka aiheuttavat ruusufinnin aktivoitumisen. mulle ihotautilääkäri kertoi aineen nimenkin mutta en sitä silloin osannut mieleeni painaa, on melko yleisesti näissä käytetty. multitabs, kalaöljyvalmisteet, tyrnivalmisteet mm. hän mainitsi. mun oman sairastelun aikana. olen tullut siihen tulokseen, että kaikki johtuu siitä mitä syön ja siitä seuraa että missä kunnossa vatsa on. viljat on pahoja, vehnä pahin. maitotuotteet, mitä enemmän jalostettu sen pahempi. gluteeniton ruokavalio ilman maitotuotteita, aurinkoa, saunaa, alkoholia
        kun vatsa on kunnossa ruusufinnikin on hallinnassa


    • lycka till

      Hei,
      kokeilkaa kurkumaa ( ihan tavallinen mauste, löytyy ruokakaupoista ). Luontaistuotekaupoista saa kapseleina ( turmeric ), helpompia ottaa. Kurkumaa käytetään mm. nivelten hyvinvointiin. Siihen itse sitä alunperin kokeilin, ja siinä samassa huomasin ruusufinnini rauhoittuvan....Muuta syytä en keksnyt joten googlasin kurkuman vaikutusalueita. Moni on saanut apua myös tavalliseen akneen, vaikutus perustuu kurkuman mm. anti-inflamatoriseen vaikutukseen. Mulla ruusufinni vaivasi n.6 vuotta.

    • nyt saa finnit kyyti

      ette arvaa mikä auttaa ruusu finneihin !
      nyt jos ulkona paistaa aurinko laitatte aurinko voidetta jos sulla on esim .nenän päässä ruusu finni niin laita aurinko voidetta ja menet ottamaan aurinkoa ja mulla ainakin se rupeaa vaalenemaan huomattavasti
      ♥:iloisia hetkiä kaikille naaman puhdistajille

    • Ruusunenä

      Aurinko saattaa auttaa hetkellisesti, mutta
      pahentaa tautia pitkässä juoksussa.

    • kunnon ruokaa ja lis
    • mannastiina

      FINNI! Joo,on vaivannut vuosia. Alussa lievemmin mutta jonkun verran pahentunut
      vuosien myötä. Tetracyclin hoito auttaa mutta pitäisi olla jatkuvaa,lopetuksen jälkeen
      noin kolme viikkoa ja taas näppy naamassa. Nyt huomasin taas toistamiseen kun aloitin syömään D-vitamiinia 25mg rauhoittui ainakin toistaiseksi.Viime talvena söin
      50mg d-vitamiinia koko talven mutta kyllä silloinkin jonkin verran oireili.

    • OPaula

      ok kävin lääkärissä ja todettiin ruusufinni ja olen myös ottanut joka aamu berokkaa!!!

    • Töyhtis2011

      Olen käyttänyt Fitlinen ravintolisiä... alkuun tilanne oli hyvä, nyt joskus, mutta paljon harvemmin kukkinut...mutta ajttelin myöskin kokeilla tuota kurkumaa. Laserhoidosta on ollut paras hyöty. Näpyt poltetaan laserilla ja ne paranevat parissa päivässä, eikä uusia tule koskaan samalle kohdalle...

    • Böyyy

      Onkohan kukaan kokeillut vhh diettiä miten vaikuttaa?

    • rocasae

      Hei! Vanha Tiilikais Pekan naaman omaava mies ei usko humpuukkiin.
      Roaccuttan ja Tetralycal ovat aineet, jotka tautiin tehoavat muutamaksi kuukaudeksi. Nytkin kasvot kuin naisen sisäreisi tai vauvan peppu.
      Aurinko ja kylmyys ovat vihollisia. Kommandopipo ja lierihattu käyttökelpoisia.
      Ravinnolla näihin hommiin ei ole hevonpeen merkitystä, jos syö normaalia ruokaa. Nämä vitamiinipellet ovat kravattikaulaisia lääketehtaan markkinoijia.
      Krooninen tauti, mutta sen kanssa pärjää!

      • Ruusu Finni

        Hei kohtalotoverit! Ikää 56 v. ja ruusufinnitautia n. 10 vuotta. Tetralycalilla oireilu rauhoittui hetkeksi, mutta uusiutui aina jonkun ajan kuluttua. 1,5 vuotta sitten stressitilanteessa iho riehaantui ihan sietämättömäksi: punaisia paukamia kasvot täynnä, muutakin yleistä punoitusta, suihkussakäyntikin sietämätöntä kun kasvoissa sykki kuumottavasti. Pakko oli tehdä jotakin ja muistin kuinka ihotautilääkäri oli suositellut LÄÄKÄRIASEMALLA annettavaa impulssivalohoitoa, jota sain kolme kertaa kuukauden välein, tukena oli jonkun aikaa antibiootti. Vielä on yksi hoitokerta käymättä. Hoito on aika hintavaa, n. 300 e/kerta, lääkärinpalkkion osuudesta saa Kelan korvauksen. Jos on yksityinen sairauskuluvakuutus se maksanee, koska on kysymys sairauden hoidosta. Olin jo aika skeptinen paranemiseni suhteen, mutta tilanteeni on nyt tämä: Iho näpytön, ei juuri punoitusta, lisäbonuksena ihon kiinteämpi koostumus sekä kadonneet yksittäiset mustat karvat. Tätä hoitoa ei valitettavasti kaikkialta saa. Kosmetologien antama hoito ilmeisesti sen verran "laimeaa", että ei tehoa samalla tavalla. Haluan jakaa tätä tietoa siksi, että toivoa ja hoitoa kyllä on!


    • sinipiikalikka

      ruusufinni jo 28 vuotta..vähän kaikkea kokeiltu, apocylin kuuria, rosex voidetta, ym ym..ihotautilääkäri aikoinaan sanoi, että se on hautaan asti ja vielä auringonvaloallergia päälle, joten ei aurinkoon ilman lippistä. olen jo tottunut ja en enää jaksa muutaku hoitaa ihoani (pesu,puhdistus,kosteus) ja laittaa joka aamu värivoiteen ja puuterin, ennen mihinkään lähtöä. B-vitamiinia söin peräti kolme päivää ja sitten koko akka kukki nenänpäätä myöten..viikko meni, ennenkuin hävisi näpyt kun lopetin syönnin..joten ei mulle ainakaan sovi.. naurattaa kun toiset laittaa poskipunaa ja minä peittelen..mut päjätty jotenkin on ja jos kelpaa tälläisenaan, niin mitä sitä suotta sen enempää..en aijo käyttää satosia, kun saan värivoiteella ja puuterilla peitettyä..lumene on hyvä..mineraalimeikki

    • luonnollista.

      Vitamiinivalmisteet ja iho-ongelmat!

      On useita tutkimuksia, joissa on todettu, että synteettinen B-vitamiini purkista otettuna aiheuttaa pahojakin iho-oireita. Acne ehkä tyypillisin, mutta esim. Beroccan käyttö ja ruusufinnin puhkeaminen on jopa ihotautilääkäreiden tiedossa ja siitä löytyy useita artikkeleitakin.

      Synteettisistä vitamiinilisistä ei ole osoitettu olevan mitään hyötyä. Ja kaikkia mahdollisia terveysongelmia ei edes tiedetä tutkimusrahojen puuttuessa.

      Ravinto vaikuttaa siihen, mille hikesi haisee. Esimerkiksi synteettiset vitamiinipillerit tuovat hikeesi pahan sivuhajun, siksi vitamiinipillerit kannattaa jättää syömättä.

      Herkimmillä ihmisillä voi jopa maksa-arvot nousta näistä valmisteista. Lisäksi pahoinvonti, iho-oireita, vatsavaivat, lihaskivut ja ruokahalun lisääntyminen on yleistä. Vitamiinit, hivenaineet, kivennäisaineet, hyvät bakteerit, antioksidantit, fytokemikaalit jne... olisi saatava ruuasta, koska niitä ihmisen elimistö pystyy käyttämään hyväksi.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

    • Kallutre

      Ruusufinni on lääkäreiden ja tutkijoiden mielestä vähäpätöinen vaiva johon ei kannata resulsseja tuhlata. Eikä taida Noopelikaan tulla. Joten harva lekuri vitsii paneutua vaivaan vaan antaa jotakin että pääsee potilaasta eroon.
      Sitten on henkilöitä jotka luulee että heillä on ruusufinni ja heidän humpuuki neuvot
      ei ketään paranna. Aurinkoa kehoitetaan välttämään?? miksi koskaa itselläni lomat
      Kreetalla häivyttävät näppylät, ihotautien erikoislääkäri todennut ruusufinnin.
      Jään vielä odottelemaan läpimurtoa ko. taudin nujertamiseksi.
      Ps. maidolla saattaa olla tekemistö koska sitä en Kreetalla juo, punaviiniä ruuankanssa ja appelsiinimehu ja paikallinen hanavesi.

    • Kaiken kokenut

      Muinoin oli Turussa Allergiakeskus, jossa oli kokenut lääkäri tyks/ihotaudit osastolta.
      Hän hoiti minua 2 kertaa 1½ v välein tetralysallilla. Hän kertoi, että uusimmissa tiedoissa viitataan, että rosakkee voi olla myös autoimmuuni-sairaus.
      Siinä omat solut jotenkin hylkivät omia soluj, tai jotain sinnepäin.
      Hän antoi reseptin Elidel-voiteesta, jossa on samaa ainetta, jota käytetään elinsiirteiden lääkkeenä.
      Hän sanoi myös, ettei vanhempaa ihoa saa rasittaa saippualla.
      Molemmat neuvot osuivat oikeaan.
      Eidel on hurjan kallis voide, eikä kuulu korvattaviin.Sitä levitetään vai rosakkeen paikkaan hyvin ohuelti. 20 gr tuubi riittää kuukaudeksi.
      Nenä on edelleen punertava, mutta se on helppo peittää värivoiteella, koska se on tasainen. Enimmäkseen, joskus joku "tulivuori" puhkeaa, tulee mätäpääfinni.
      Ei saa koskea, ei puristaa. Peitän sen ihonvärisellä kuitu-teipipyörylällä. Omat t-solut tuhoavat tulehduksen aika nopeasti.
      Punertava jälki näkyy, mutta on helposti peitettävissä.Eikä kukaan näe sitä rumana. Iho on pidettävä puhtaana ja kesällä lippa- tai lierihattu.

      Voin olla erityistapaus, koska minulla on myöhemmin todettu useita auto-immuunisairauksia.

    • kukkii kukkiii auts.

      ihan mielenkiinnosta työskentelettekö hoitoalalla tai koulutusta sille alalle, lähihoitaja?
      Taidan tietää syyn ruusufinniin.

    • kokei3

      Sokeroimaton tyrnimehu ja Rosazol 1% voidetta apteekista.

      • jaska4

        Acetium?
        Eli jotkut kertoneet eri palstoilla saanneen helpotusta Acetiumista. Acetium on Suomalainen valmiste joka vähentää asetaldehydille altistumista, se on alunperin kehitelty vatsasyöpien ennalta ehkäisyyn, mutta myöhemmin todettu ehkäisevän esim migreeniä, mistä aloitetaan viralliset tutkimukset, myös astman ja allergian ehkäisystä on saatu palautetta. Asetaldehydiä elimistö saa paljon alkoholijuomista (glögi yksi pahimpia) mutta myös joistakin elintarvikkeista esim hedelmistä. onko kukaan kokeillu?


    • Pattinokka

      Nyt on ruusufinni ollut poissa puolitoista vuotta. Sitä ennen olin montakin kertaa antibioottikuurilla, millä se rauhoittui.
      Sitten puolitoista vuotta nenänseutu alkoi taas kasvaa punaista pattia ja kipeytyä. Meidän terveyskeskuksesta oli mahdotonta saada aikaa. Lääkäreistä oli näet pula, omalääkäri lähtenyt muualle jne. Ruusufinniä ei terveyskeskuksen kerberos pitänyt sellaisena akuuttina tautina, joka olisi tarvinnut kiireellistä hoitoa, ja niinpä aikaa ei herunut.
      Menin apteekkiin ja selitin asian. Farmaseutti ryhtyi tutkimaan. Piti löytää siis sellainen hoito, mihin ei tarvittaisi reseptiä. Hän löysi voiteen, jota kannattaisi kokeilla. Ja se toimi!
      Voide on Avenen Cicalfate Repair cream. Siinä on joitakin mineraaleja (sinkkiä kuparia...) sekä sitä samaa ainetta, millä mahahaavapotilaat rauhoittavat vatsaansa ja mikä muodostaa suojaavan kalvon.
      En käsitä, miten se tehoaa. Minulla se on tehonnut, eikä siitä ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Silloin kun tulee alkavan ruusufinnin oireita, levittelen kahdesti päivässä puhtaalle iholle. Sen ohella käytän tavanomaisia yö- ja päivävoiteita muilla ihoalueilla. Aamulla meikkivoide tulee sen päälle.
      Nyt on kolmas tuubi ostettu. Saa nähdä, milloin taas pitää levitellä.

      • nainen787878

        Kuinkahan moni nainen on saanut ruusufinnin beroccakuurista? Miksei sitä tutkita mikä siinä aiheuttaa sen. Mulle on tullut kaksi kertaa paha ruusufinni ja molemmat kerrat heti beroccatabletin oton jälkeen. Ihotautilääkäri ei varoittanut eikä ollut kiinnostunut kysymään että olenko syönyt vitamiineja... olin pettynyt kyllä heidän ammattitaitoon. Onneksi luin heti toisella kerralla netistä beroccakuurin ja ruusufinnin yhteydestä ja olen saanut olla kaunis heleäihoinen kaksi vuotta. Enkä enää ikinä koske muihin vitamiineihin kun c ja d. Niille en ole ns. Allerginen. Oli kauheaa syödä kahden kuukauden antibiootti ja lukea esim. Sen haittavaikutukset mm. Sikiöön jne. Berocca pitäisi kieltää kokonaan!!!!!


      • Ruusufinniberocca

        Sama juttu täällä. Berocca kieltoon! Tosi tyhmä yksityinen lääkäri kun ei edes kysynyt minulta myöskään. Nyt on kolme vuotta hyvin mennyt. Ruusufinni tulee Beroccakuurista. Iho tosi mahtavassa kunnossa kun en ole mitään vitamiineja ottanut. 2 kertaa Beroccasta tuli ja onneksi huomasin yhteyden itse ja netissä oli tietoa -lääkärit kun eivät tiedä!


    • Anonyymi

      Oracea 40mg antibiooti auttaa.

    • Anonyymi

      Samoin käy minulla vaikka olen jo vanha.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe