Keittiötason vaihtaminen

Inkeri

Olemme ajatelleet vaihtaa keittiön tason uuteen uudessa kodissamme. Rakennuttajalta siis otamme halvimman mahdollisen ja vaihdamme sen sitten itse (tai vaihdatutamme), kun tulee näin huomattavasti edullisemmaksi. Nyt kuitenkin rupesimme pohtimaan, etteihän tuollainen vaihto aiheuta vahinkoa välitilan kaakeleille. Eli voiko vaihdon tehdä kaakeleita vahingoittamatta?

8

2945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu ensin

Nyt en kyllä ymmärtänyt. Miksi pitää ensin ottaa halvin mahdollinen ollenkaan ja vaihtaa sitten? Mikä tässä tekee kaksinkertaisen hankinnan halvemmaksi?

• ilmi jo

aloittajan viestissä. Ajatuksena että rakennuttajan kautta otettuna tuo parempi taso maksaisi hirmuisia summia.

• Lastunen

Ensin siis ostatte yhden ylimääräisen keittiön, ja sitten murehditte, että säilyykö laatat vaihdoksessa ehjänä? Että laatat edes täsmäisivät, tulee uuden keittiön olla TÄSMÄLLEEN saman muotoinen ja samoin mitoitettu kuin se ensimmäin, ylimääräinen, keittiö.
      Jos siis mitoitus ja muoto pitää olla sama, niin miksi vaihtaa? ihme juttu.

• Nimetön

ei normaalisti käy kuinkaan kaakeleille silikon matto mattopuukolla halki ja vedä pöytälevy ulos.
        T:kaappi

• Tapanila

sanoisi niille rakentajille, että eivät asenna ollenkaan sitä "alkuperäistä" tasoa ja silikonia laattojen alapuolelle. Minkä ihmeen takia annatte asentaa jotain sellaista, jonka joka tapauksessa aiotte heti vaihtaa...

• Inkeri

Kiitos kysymykseeni vastanneelle. Ja asiaa ihmetelleille: Puolivalmista keittiötä ei myydä eli jonkinlainen taso on otettava ja tulee tosiaan hyvin paljon edullisemmaksi ottaa tuo halvin taso ja vaihtaa itse, kuin että tekisi vaihdon rakennuttajan kautta muutostöinä. Tason tulee täysin alkuperäistä vastaavaksi vain materiaali muuttuu eli siinä ei ongelmaa pitäisi tulla.

• Henni
        Inkeri kirjoitti:

Kiitos kysymykseeni vastanneelle. Ja asiaa ihmetelleille: Puolivalmista keittiötä ei myydä eli jonkinlainen taso on otettava ja tulee tosiaan hyvin paljon edullisemmaksi ottaa tuo halvin taso ja vaihtaa itse, kuin että tekisi vaihdon rakennuttajan kautta muutostöinä. Tason tulee täysin alkuperäistä vastaavaksi vain materiaali muuttuu eli siinä ei ongelmaa pitäisi tulla.

Eikö sellainen vaihtoehto onnistu, että hankitte valmiiksi tuon itse kustantamanne tason ja pyydätte rakennuttajaa asentamaan tämän? Luulisi, että rakennuttajalle se on yksi ja sama, jos heidän ei tarvitse antaa teille mitään hyvitystä siitä käyttämättä jääneestä tasosta. Jos siis eivät todellakaan suostu jättämään sitä tasoa asentamatta.

• ei onnistu
        Henni kirjoitti:

Eikö sellainen vaihtoehto onnistu, että hankitte valmiiksi tuon itse kustantamanne tason ja pyydätte rakennuttajaa asentamaan tämän? Luulisi, että rakennuttajalle se on yksi ja sama, jos heidän ei tarvitse antaa teille mitään hyvitystä siitä käyttämättä jääneestä tasosta. Jos siis eivät todellakaan suostu jättämään sitä tasoa asentamatta.

eli rakennuttaja ei anna tuoda omia tarvikkeita rakennusaikana, sen ja lopputarkastuksen jälkeen vasta saa tehdä mitä haluaa. syyksi ainakin minulle ilmoitettu että tulee liikaa epäonnistuneita tilauksia, epäselvyyksiä takuu- ja vastuukysymyksistä, aikataulut mättävät ym. eli en saa viedä edes itse WC-paperitelinettä, vaan jos sen haluaa valmiiksi asennettavan, on tilaus tehtävä rakennuttajan kautta jolloin hinta on 12% kaupan hintaan verrattuna. Eli kaikki mitä voi tilata myöhemmin itse ilman että tulee ongelmia lopputarkastuksessa kannattaa vain jättää asentamatta rakennuttajan toimesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe