Mulla on mahassa ilmeisesti aika iso vauva. Jos minulla vielä todetaan raskausdiabetes, niin miten Tays toimii? Onko kokemuksia? Jos joutuu esim. synnytystapa arvioon, niin sanooko ne kaikille et synnytä alateitse ja sit tuleekin viisi kiloinen vauva? Vai voiko niiden apuun ja ammattitaitoon luottaa?
Tays
2
452
Vastaukset
- -Paola-
Raskausdiabeteksen johdosta jouduin itsekin muutaman kerran käymään "äitipolilla". Mulla veikkailtiin vkoilla 37 3 lapsen kooksi 3,8-4,3 kg. Lääkäri oli sitä mieltä, että lapsen koon perusteella aletaan käynnistämään. Käynnistys aloitettiin kun viikkoja oli 38 1. 3 päivää käynnistettiin ja kun piti pitää taukoa muutama päivä ja aloittaa sitten käynnistys uudelleen niin yöllä sitten onneksi meni lapsvedet ja niin sitä sitten lähdettiin synnyttämään. Poika painoi syntyessään 3,730kg ja pituutta oli 52 cm. Eli ei noihin arvioihinkaan aina voi luottaa. Kaiken järjen mukaan, jos ultraa katotaan niin pojan olisi pitänyt olla reilusti päälle 4 kg syntyessään. Kyllä mun mielestä Taysissa suhteellisen ammattitaitoista väkeä on. Itsellä kävi vaan ensisynnyttäjäksi aika huono tuuri kätilön kanssa, muuten kyllä olin tyytyväinen saamaani palveluun/kohteluun. En osaa tosta synnytystapa-arvioinnista sanoa sen enempää, kun mulla ei sellaista varsinaisesti tehty. Luulen, että siinä viimisen ultran yhteydessä lääkäri arvioi silmämääräisesti ja "kokeili nyrkillä" lapsen mahtuvan syntymään alateitse. Ja mahtuihan se, nyt jo kohta 8 kk jössikkä :o)
- Anonyymi
Siinä voi pillu olla vähän koville, mutta kyllä se siitä kun oikein lujaa punnerrat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394578Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532474Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161985- 113858
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70824- 136771
- 48760
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48716Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh47705