Osaakohan joku auttaa asiassa.
Pihallani kasvaa 2 n. 6-7 metriä pitkää tuijaa, jotka kasvaessaan ovat menneet melko ruman näköisiksi. Voiko tuijia lyhentää leikkaamalla latvan pois? mikä vuodenaika tähän olisi paras? jostain luin, että ennen kasvun alkua helmi-maaliskuussa eli kohta alkaisi olemaan jo kiire.. Kiitos jo etukäteen.
Tuijien leikkaus
5
15701
Vastaukset
- se33
on mahdollista, mutta mieti miten haluat muuten sen muotoilla-kartio tai pilari ovat suosittuja muotoja.
Tuija sietää rajuakin leikkausta.
Pelkän latvan katkaisu ei tuuhenna sitä paljoakaan.- koska vaan
Tuijaa voi leikata melkein koska vaan,itse olen leikannut juhannuksen aikoihin,jos on tarvinnut.Kasvaneet melkein 40 vuotta ja aina yhtä komeita.
- Alalla oleva
Niin kartio- kuin pilarituija on tuijalaatuja eikä leikkauksella tehtyjä malleja.
- toki
Alalla oleva kirjoitti:
Niin kartio- kuin pilarituija on tuijalaatuja eikä leikkauksella tehtyjä malleja.
mutta tarkoitin itse LAJIA, kanadantuijaa, jota voi leikata SAMAAN muotoon ja on kylmänkestävämpi kuin kys. lajikkeet.
Tämä kannattaa huomioida pohjoisemmassa, jossa kys. lajikkeet eivät ole vielä testattuja.
Leikkaa siis reilusti muotoon, sivulta ja päältä.
- Anonyymi
Täällä on hyvät ja selkeät ohjeet: https://www.suomela.fi/havukasvien-leikkaus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872