Kyseessä -96 auto, jota tarkoitus pitää vielä kolmisen vuotta. Helmoissa vähän siellä täällä pientä pintaruostetta (?).
Korikorjaamoilla kovat hinnat, mutta jos sellaiseen laittoon autoni vien, ja helmat hiekkapuhaltavat ja maalaavat - niin onko tämän työn kestoikä huomattavasti pidempi kuin teeseitsetyönä itse tehden? Pysyykö ruoste selvästi kauemmin poissa ammattilaisten aineiden jäljiltä, kuin tavan miehen, eli maksaako hintansa takaisin ajan kanssa -vaiko ei?
Onko se se ja sama kuka sen laittaa, kuitenkin saa kerta vuoteen puhaltaa... ?
Kannattaako ruostekorjaus korjaamolla
6
10684
Vastaukset
- TT-Citikka
Työn laatu ratkaisee. Jos itsellä on paikka, välineet, jonkinlainen taito ja malttia, niin miksei itsekkin voi tehdä riittävän hyvän työn. Ruosteen kanssa se on kuitenkin sellaista taistelua aikaa vastaan, jossa saa sitä paremmat tulokset, mitä aikaisemmin sen aloittaa (eli mieluiten suojauttaa auton mahdollisimman uutena).
Minun kokemukseni mukaan todella asiansa osaavan ja viitseliään korikorjaajan löytäminen on tosi hankalaa. Monihan sitä kyllä tekee - valitettavan moni ottaa rahat tehtyään työn enemmän tai vähemmän sinne päin... - konkari..
Itse veisin tuossa kyseisessä tapauksessa ammattimiehelle maalattavaksi.
Jos itselläsi ei ole kunnon välineitä eikä tiloja maalaukseen, saat todellakin tehdä saman homman paukkupulloilla joka kesä uudestaan. Aivan varmasti.
Jos löydät ammattimiehen joka vetää kunnon aineilla puhtaaksipuhalletulle pellille siistiä jälkeä, kestää lopputulos varmasti tuon kolmisen vuotta.- vai itse?
Eli olet sitä mieltä että jos ammattimies sen tänä vuonna kunnolla vetäisee - niin pystyn autoni kolmen vuoden päästä vielä ruosteettomana myymään? (ja elämään huolettomat kolme vuotta..)
Sehän tässä mietityttää, että jos nyt maksan ison hinnan ammattilaiselle, ja kuitenkin joudun myymään pikkuruosteisena tai laitattamaan uudestaan ennen myyntiä - niin menee jo niin kalliiksi että sama sutia itse joka vuosi..
Mutta jos tuon ammattilaisen jäljiltä kolmen vuoden päästäkin uskaltaisi luottaa ruosteeton olevan, niin kannattaahan se sitten maksaa.
Onko muita mielitpiteitä? - konkari..
vai itse? kirjoitti:
Eli olet sitä mieltä että jos ammattimies sen tänä vuonna kunnolla vetäisee - niin pystyn autoni kolmen vuoden päästä vielä ruosteettomana myymään? (ja elämään huolettomat kolme vuotta..)
Sehän tässä mietityttää, että jos nyt maksan ison hinnan ammattilaiselle, ja kuitenkin joudun myymään pikkuruosteisena tai laitattamaan uudestaan ennen myyntiä - niin menee jo niin kalliiksi että sama sutia itse joka vuosi..
Mutta jos tuon ammattilaisen jäljiltä kolmen vuoden päästäkin uskaltaisi luottaa ruosteeton olevan, niin kannattaahan se sitten maksaa.
Onko muita mielitpiteitä?Jos tuhraat joka vuosi paukkupulloilla, niin kolmen vuoden päästä ei ole enää mitään maalattavaa.
Kyllä se pelti siitä hapertuu kun aina hiotaan maalit pois, sitten kehno pintamaalaus päälle, ruoste jää alle muhimaan ja suolakura tulee maalista ulkoapäin läpi että heilahtaa.
Jos kolmen vuoden päästä on ammattimiehen jäljiltä jotain pientä punerrusta, niin ne voi kevyesti sipaista pois ja vetäistä vähän sprayta päälle. Kyllä se sitten vaihdossa menee.
Sanot sille tekijälle, että tekee sellaisilla aineilla ja kerrosvahvuuksilla, että kestää sen kolme vuotta. - pumppa
konkari.. kirjoitti:
Jos tuhraat joka vuosi paukkupulloilla, niin kolmen vuoden päästä ei ole enää mitään maalattavaa.
Kyllä se pelti siitä hapertuu kun aina hiotaan maalit pois, sitten kehno pintamaalaus päälle, ruoste jää alle muhimaan ja suolakura tulee maalista ulkoapäin läpi että heilahtaa.
Jos kolmen vuoden päästä on ammattimiehen jäljiltä jotain pientä punerrusta, niin ne voi kevyesti sipaista pois ja vetäistä vähän sprayta päälle. Kyllä se sitten vaihdossa menee.
Sanot sille tekijälle, että tekee sellaisilla aineilla ja kerrosvahvuuksilla, että kestää sen kolme vuotta.eiköhän se sen 3 vuotta kestä jos ammattimies tekee.vaatii vaan työn suorittajalta että pohjat puhalletaan ja pohjustetaan epoxilla niin ei tarvitse selitellä ja jos joskus pintamaali kuluu pois niin kunnollinen pohjamaali vielä suojaa ja korjausmaalaus on helppoa vaikka paukkupullolla.
harrastelioilla on ehkä suurin ongelma paukkupullojen kanssa että ei malteta laittaa riittävän montaa kerrosta.sprayt on erittäin paljon ohennettua maalia verrattuna ruiskumaaleihin vaikkakin sama aine.
paukkupulloillakin saa kyllä ihan asiallisen jäljen jos huolehtii tarkasti pohjien puhtaudesta ja malttaa vedellä riittävästi kerroksia asiallisissa maalaus olosuhteissa. tarkoitan tällä ulkoparkin ja lämpimän tallin eroa.
mulla on paljon asiakkaita jotka tilaa autollensa hiekkapuhalluksen ja pohjamaalauksen jonka jälkeen hoitaavat itse pintamaalauksen...
- lpa
Sama se kuka hiekkapuhaltaa ruosteet pois. Kunhan ne kaikki vain puhalletaan pois.
Sen jälkeen on sama kuka maalaa kunnon pohjavärillä ja kunnon automaalilla. Spray-väri on ohennettu aika lailla enemmän kuin "kunnon" maali, ja tuottaa ohuemman suojakerroksen. Onhan tietysti kokemuksella valttia. Sitten ei tarvitse laittaa joka vuosi samat paikat uudelleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621552Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271502Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2241236- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3261085Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1661064Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3091024- 781016