Puhelinmyynnistä

totuus kertokaa

Siinä on % tavoitteet kotka sinun on ylitettävä, muutoin oikeesti et pääse palkoille.
Loppuunvietyjä keskusteluja pitää olla vuorossa ainakin 50 kpl.
Ihmiset ei halua puheluita,ei yrittäjät varsinkaan,saat kuulla vaikka millaista kieltä ja haukkumista kun häiritset.
Kun aloitat noin 100 kertaa "eri mies täällä hyvää päivää,soitan siitä yrityksestä ja siitä asiasta" tuota teet päivästä toiseen,toistat samoja asioita,naurat tekonaurua ja hymyilet teennäisesti,koska se hymy menee niitä piuhoja pitkin. Aivosi on aivan tyhjät kun teet tuota aikasi.
Palkka on 900-1500 välillä ja siihen pitää tehdä töitä,joissakin ei hanki juuri mitään,ei ennätä huilata välillä,eikä joissakin ees pysty kun ohjelmointi kone yhdistää puhelut ja se myös pitää huolta kuinka kauan olet tauolla minuutilleen. Yritäpä puhua yhtä mittaa 7tuntia,kannattaa kokeilla valmiiksi.Aivan tyhmää työtä ja karenssi napsahtaa 3kk jos lähdet pois vaikka et ois hankkinut kuin 200€ koko kuussa,jos olet mollin rahoilla tai ansiosidonnaisella,älä mene noihin töihin,tulet katumaan.

42

9572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkennus

loppuunviety keskustelu ei tarkoita että niistä saa palkan vaan niistä joihin saa myytyä yms. ja %pyörii siellä 4-7% välillä,joissakin tapauksissa pääsee 15-20% riippuen projektista.Puhelin myynti on raskas työ, palkka mitätön sen raskauteen nähden.Kuinka raskas on puhua toinen ihminen ottamaan jotakin jota ei tarvitse ja vielä kun kuulee kaikki haukkumiset päälle.

• Ollut

Surkea myyjä. Hyvä että lopetit.

• MEKKO007

Veikkaanpa että olit "kokeilemassa" max. viikon puheittesi perusteella.

Puheittesi perusteella puhuit aivan liikaa.

Puhelinmyyjän tärkein tehtävä on ottaa paljon juuri näitä loppuunvietyjä puheluita.

Puhelinmyyjän toiseksi tärkein tehtävä on kysellä, ja KUUNNELLA!

Jos puhelinmyyjänä vain esittää asiansa mahdollisimman monelle, on 100% varmaa että hyvin pian innostuneisuus uudesta työstä ja tuotteesta muuttuu turhautuneisuudeksi.

Tämä aiheuttaa tekonaurun ja teennäisyyden.

Oikeanlainen puhelinmyyjän työpäivä koostuu suurimmaksi osaksi asiakkaan kuuntelemisesta.

Miettikää puhelinmyyjät - onko teillä tarjolla asiakkaalle päivän aikana väljähtynyt ja lähes koskematon buffetpöytä vai vaihteleva asiakkaalle räätälöity á la carte -annos asiakkaan lempijälkiruoalla?

• vastenmieliseltä työltä.

Kyllä olen monesti ajatellut puhelinmyyjien työtä. Aina ne soittavat huonoon aikaa minulle esim aamusella jolloin vielä nukun tai silloin kun olen vauvaani nukuttamassa.

He soittavat jonkin aikaa tuntemattomasta numerosta ja kun en vastaa niin sitten numero on näkyvillä kännykän näytössä ( tietysti on salainen) ja tietysti luulen, että jollakin on hyvin tärkeää asiaa minulle.

En viitisi sanoa heille pahasti koska varmaan ovat pakosta joutuneet ottamaan työn vastaan. Työtähän ne vaan tekevät.

Joo ja niin teennäisten pirteitä ja puhe tulee usein kuin nauhalta. Se kuullostaa niin kummalliselta. Ihan oikeasti. Miksi puhelinmyyjät pakotetaan puhumaan tollaista valmiiksi kirjoitettua testiä.

Millaista se on se asiakkalle räätälöity myynti? Minusta se on agressiivista ja hyvin hyökkäävää.

Jos sanon, että ei ole rahaa ostaa niin he hyökkäävät päälle. Selityksiä voi löytyä vaikka millaisia esim. maksa laskusi useassa erässä yms.

Yleensä sanon että minulla ei ole aikaa lukea lehtiä. Se usein auttaa mutta joskus he pyytävät että tilaisin lehden tuttavalle.

Jos sanon, että luen niin vähän lehtiä, että teen käsityöitä niin minulle tarjotaan käsityölehtiä, joita en tarvitse.

Jotkut ovat niin sinnikkäitä myyjiä. On hölmöä ett ä minulle soitetaan ja tarjotaan lehtiä joita en tarvitse. Sitten monesti kun en halua lyödä luuria korvaan niin saan sitten perustella heille miksi en halua ja miksi en tarvi heidän tuotteitaan. Siis he hyökkäävät päälleni ja kumoavat aina väitteeni. Siis kai minä tiedän paremmin mitä tuotetta tarvin kuin he myyjät

Markkinointi on muuttunut niin aggressiviseksi. Miksi on näin?

Minulle ei yksikään puhelinmyyjä myynyt 'a la carte annosta.

• Jago

Jos loppuunvietyjä kontakeja on 50kpl päivässä ja myyntipull on luokkaa 5-10%, ensinnäkin puhut aivan liikaa ja sen lisäksi olet harvinaisen huono myyjä. Meidän porukassa keskivertomäärä kunnon kontakteja on noin 20kpl/5h ja pull on luokkaa 20%. Ei se määrä, vaan se laatu.

• myynyt,enkä

myy, olen vaan joutunut vierestä seuraamaan soittajien työtä ja tiedän siksi mikä on totuus, harmi kun kukaan ei uskalla myöntää, kertoa samaa asiaa vuodesta toiseen.huh huh, kestämistä teille soittajat ja teille joille soitetaan.

• Y-P

Niinhän se menee, että puhelinmyynnissä on "The Best and The Rest". Parhaat tienaa aina. Ne ei tiedä mitään noista sun mainitsemista ongelmista.

Eikä hyvien myyjien työ ole kärsimystä, koska heillä on tietotaito tehdä se duuni kuulostamatta koneelta.

"Pohjasakka", jotka on varmasti ihan mukavia tyyppejä muuten, mutta eivät ollenkaan sovellu tai halua soveltua alalle, ovat niitä joille homma ottaa koville. Ne kärsii, ja koska asenne on heti alusta se että tässä ei voi onnistua ja "voi voi kun on vaikeaa", niiden myyjä-elinkaari on max. 1 kuukausi.

• Y-P
        Y-P kirjoitti:

Niinhän se menee, että puhelinmyynnissä on "The Best and The Rest". Parhaat tienaa aina. Ne ei tiedä mitään noista sun mainitsemista ongelmista.

Eikä hyvien myyjien työ ole kärsimystä, koska heillä on tietotaito tehdä se duuni kuulostamatta koneelta.

"Pohjasakka", jotka on varmasti ihan mukavia tyyppejä muuten, mutta eivät ollenkaan sovellu tai halua soveltua alalle, ovat niitä joille homma ottaa koville. Ne kärsii, ja koska asenne on heti alusta se että tässä ei voi onnistua ja "voi voi kun on vaikeaa", niiden myyjä-elinkaari on max. 1 kuukausi.

Nämä keskustelut ovat monesti turhia siksi, että hyvät myyntiammattilaiset ovat niin "voittaja"-asenteen läpitunkemia, ettei perus Pentit ja Liisat voi alkuunkaan ymmärtää.

Siksi molempien puolien argumentit menevät osittain kuuroille korville. Se, jolla ei ole oikeaa asennetta, ei suostu hyväksymään sitä että jonkun myyntimenestys olisi kiinni vain asenteesta.

Tästä johtuu myös se, että huonon asenteen perus-ihmiset eivät usko että kenelläkään voisi olla ko. työssä mukavaa. Jos olisi, sehän tarkoittaisi sitä että he itse ovat jotenkin vajavaisia eikä se käy laatuun, eihän?

• Kotirauhan (ml. puhelin) pu...

Turha väitellä.
      Puhelinmyynti on nyky-yhteiskuntamme alhaisinta "toimeentulon" hakua.
      En ikinä ole enkä tule ostamaan mitään keneltäkään, jonka kasvoja en näe. Pelkkä brändi tai yrityksen tai tuotteen nimi ei riitä.

Lopettamalla ostamisen puhelinmyynti saadaan kannattamattomaksi ja sitämyöten häviäväksi alaksi.

• Eräs vain

niin loppusi kannattamattomana monen lehden teko, koska noin 70% lehdistä myydään puhelinmyynnin avulla.

• ja ostaa
        Eräs vain kirjoitti:

niin loppusi kannattamattomana monen lehden teko, koska noin 70% lehdistä myydään puhelinmyynnin avulla.

lehden itse, en koskaan osta,tilaa enkä muutakaan puhelinmyynnistä, lehdet pystyy myymään itsensä ilman puhelinmyyntiä, jopa paremmin kun ei tarvitse pelätä soittajia, nuo soitot ehkäisee tilaamasta kun tympäsee, jos niitä ei olis tilaisin enemmän oman harkintani mukaan.

• asiakkaat
        ja ostaa kirjoitti:

lehden itse, en koskaan osta,tilaa enkä muutakaan puhelinmyynnistä, lehdet pystyy myymään itsensä ilman puhelinmyyntiä, jopa paremmin kun ei tarvitse pelätä soittajia, nuo soitot ehkäisee tilaamasta kun tympäsee, jos niitä ei olis tilaisin enemmän oman harkintani mukaan.

Mun ystävä on aika ujo ja hiljainen ja on pulassa eri lehtien puhelinmyyjien kanssa. On tilanut muutamia lehtiä. Olen sanonut, että jos et halua lehteä niin peruuta se. Elipä on netin kautta sitten peruttanut lehden tilauksen kun on saanut lehden ja ekan laskun. Toimii ihan hyvin ja yhdestään lehdestä ei ole laskua tullut.

Puhelinmyynti on useimiten kotimyyntiä joten jos lehteä ei halua niin sen tilauksen voi purkaa.

• meikäläinen

Itse tilaan lehtiä lähes vain puhelinmyynnistä
        koska usein parhaat tarjoukset saa sitä kautta.
        Mm. Seiska -lehdellä oli loistavia tarjouksia, samoin Hesaria olen ottanut aina jonkun tarjouksen verran. Sitten menee joku aika, taas soittaa joku iloinen puhelinmyyjä jolta voi tinkiä "opiskelijahinnan" tms

• onko teillä hetki aikaa...
        meikäläinen kirjoitti:

Mm. Seiska -lehdellä oli loistavia tarjouksia, samoin Hesaria olen ottanut aina jonkun tarjouksen verran. Sitten menee joku aika, taas soittaa joku iloinen puhelinmyyjä jolta voi tinkiä "opiskelijahinnan" tms

Keskustelu puhelinmyynnistä velloo aina vaan.
        Itse olen kyseistä työtä tehnyt jokusen kuukauden ja totesin etten sovellu alalle. Firmasta jäi kuitenkin monta hyvää ystävää matkaan. Totesimme kerran itsekkin että toiset soveltuvat alalle ja ovat luontaisia myyntitykkejä ja toiset kuten minä sopivat paremmin asiakaspalveluun.
        Tähän puhelinmyyjien torjumiseen taas on ihan mahdottoman yksinkertainen temppu, laita puhelimeesi suoramarkkinointikielto. Itselleni on sen suodatuksen läpi tullut n. 2 puhelua vuodessa ja myyjät ovat pahoitelleet soittoaan kerrottuani asiallisesti tästä kiellosta.

• utopistit uskovat byrokratiaan
        onko teillä hetki aikaa... kirjoitti:

Keskustelu puhelinmyynnistä velloo aina vaan.
        Itse olen kyseistä työtä tehnyt jokusen kuukauden ja totesin etten sovellu alalle. Firmasta jäi kuitenkin monta hyvää ystävää matkaan. Totesimme kerran itsekkin että toiset soveltuvat alalle ja ovat luontaisia myyntitykkejä ja toiset kuten minä sopivat paremmin asiakaspalveluun.
        Tähän puhelinmyyjien torjumiseen taas on ihan mahdottoman yksinkertainen temppu, laita puhelimeesi suoramarkkinointikielto. Itselleni on sen suodatuksen läpi tullut n. 2 puhelua vuodessa ja myyjät ovat pahoitelleet soittoaan kerrottuani asiallisesti tästä kiellosta.

Noista kielloista...
        Suoramarkkinointikielto ei ole mikään lakiin perustuva, vaan Suomen Suoramarkkinointiliiton oma, asiallista kauppatapaa edistävä toimenpide.
        Eli sitä noudattavat vain SSML:n jäsenyritykset.
        Villit yrittäjät soittavat vaikka vainajan puhelimeen.
        Itse olen kaikilla mahdollisilla löytämilläni kieltolistoilla, mutta toisinaan silti tulee soittoja.

Tavallisin perustelu on vastaaminen kyselyyn, kilpailuun tai vastaavaan. Siinä vaiheessa kun myyjälle toteaa, että kilpailulakiin ja kuluttajansuojaan tukeutuen kaikkiin kilpailuihin tulee saada osallistua ilman ostovelvoitetta, mutta myös ilman uhkaa joutua suoramarkkinointilistalle, menevät he hiljaisiksi.
        Seuraava toteamukseni onkin, että "mikäli tästä yrityksestä vielä otetaan minuun yhteyttä, katson sen kotirauhan häirinnäksi ja rikosilmoituksen arvoiseksi".
        Eivät ole soitelleet toista kertaa.

Toistan vielä, jotta puhelinmyynti saadaan loppumaan, on valistuksella saatava aikaan toiminnan kannattamattomuus.

• salainen numero
        utopistit uskovat byrokratiaan kirjoitti:

Noista kielloista...
        Suoramarkkinointikielto ei ole mikään lakiin perustuva, vaan Suomen Suoramarkkinointiliiton oma, asiallista kauppatapaa edistävä toimenpide.
        Itse olen kaikilla mahdollisilla löytämilläni kieltolistoilla, mutta toisinaan silti tulee soittoja.

Tavallisin perustelu on vastaaminen kyselyyn, kilpailuun tai vastaavaan. Siinä vaiheessa kun myyjälle toteaa, että kilpailulakiin ja kuluttajansuojaan tukeutuen kaikkiin kilpailuihin tulee saada osallistua ilman ostovelvoitetta, mutta myös ilman uhkaa joutua suoramarkkinointilistalle, menevät he hiljaisiksi.
        Seuraava toteamukseni onkin, että "mikäli tästä yrityksestä vielä otetaan minuun yhteyttä, katson sen kotirauhan häirinnäksi ja rikosilmoituksen arvoiseksi".

Toistan vielä, jotta puhelinmyynti saadaan loppumaan, on valistuksella saatava aikaan toiminnan kannattamattomuus.

Mä muutin puhelinnumeron salaiseksi ja nyt enää harvoin lehtimyyjät minulle soittelevat. Hyvä niin meille molemmille, koska en kuitenkaan tilaa lehtiä.

• aikakausilehtiä
        meikäläinen kirjoitti:

Mä tilaan kaikki aikakausilehdet erilaisilla kupongeilla juuri siksi, että löytyy edullisia tarjouksia ja lisäksi voin hyödyntää ystäväntilauslahjaa, joka on yleensä arvokas.

Ystävälleni tuli puhelinmyynnin kautta lahjaksi askelmittari joka oli hyödytön ja toisella kertaa tuli sääasema, joka oli ihan hyödyllinen. Sääaseman perään sai kysellä kun ei tullutkaan automaattisesti.

• mutta

mielestäni työttömyys nyt kuitenkin on sitä alhaisinta toimeentulon hakua,vai?

• tehdä
        utopistit uskovat byrokratiaan kirjoitti:

Noista kielloista...

60 000 työttömälle jotka syntyvät sinun valistamisen kautta?

• robinsson rekisteri

Lopetetaan puhelinmyyjien kärsimys ja tehdään joukolla telemarkkinointi kiellot matkapuhelimeemme.

• meikäläinen

En ymmärrä tätä puhelinmyynnistä vikisemistä,
      että se on kotirauhan häirintää ja ties vaikka mitä "kauheeta" ja jotenkin saa kuvan että puhelimet soivat kokoajan. Höpö-höpö sanon minä!

Olen 37 vuotias, minulla on ollut matkapuhelin numero yli 10 vuotta, lankanumero oli varmaan sen 10 vuotta eikä ne ole koskaan olleet salaisia. En ole kieltolistalla, asun Helsingissä, olen keskituloinen, ei rötöksiä eikä maksuongelmia tms.

ja huom: mm tänä vuonna ei ole yhtäkään puhelua tullut! Viime vuonna,hetko pitää oikeen miettiä,
      ehkä 1-2 lehtimyyjää soitti!

Siis missä muka se ongelma on? Ei ainakaan mulle tule juurikaan niitä häiritseviä puheluita.

Vai onko asenteesta kiinni? Koska osaan helposti sanoa ystävällisesti: kiitos mutta ei.

• Kokenut

Minulle tulee yksi lehti a-lehdiltä. Viimeisen puolen vuoden aikana minulle on soitettu ainakin 3 kertaa josko tilaisin vielä toisen. En halua siitä firmasta muuta kuin sen yhden ainoan lehden jota jo tilaan, muut eivät tosiaankaan kiinnosta. Jokaiselle soittajalle olen koettanut asian selvittää ja pyytänyt olemaan soittamatta. Ja aina vaan soitetaan. Muuten minua ei juurikaan suoramyyntisoittelijat häiritse ja jotain muita lehtiä saattaisin tilatakin, siksi en ole suoramyyntikieltoa laittanut. Ehkä pitää alkaa ostaa irtonumerona se ainoa kiinnostava lehti sieltä.

• sdfsdf
        Kokenut kirjoitti:

Minulle tulee yksi lehti a-lehdiltä. Viimeisen puolen vuoden aikana minulle on soitettu ainakin 3 kertaa josko tilaisin vielä toisen. En halua siitä firmasta muuta kuin sen yhden ainoan lehden jota jo tilaan, muut eivät tosiaankaan kiinnosta. Jokaiselle soittajalle olen koettanut asian selvittää ja pyytänyt olemaan soittamatta. Ja aina vaan soitetaan. Muuten minua ei juurikaan suoramyyntisoittelijat häiritse ja jotain muita lehtiä saattaisin tilatakin, siksi en ole suoramyyntikieltoa laittanut. Ehkä pitää alkaa ostaa irtonumerona se ainoa kiinnostava lehti sieltä.

Jos et halua tehdä kieltoa suoramarkkinointiliittoon, voit tehdä sen soittamalla a-lehtien asiakaspalveluun, jolloin kielto koskee vain kyseistä firmaa.

• Jago

"En osta mitään mitään puhelimitse, osaan tilata lehteni itse"

Olet tyhmä lehtitilaaja. Suoraan tilattuna lehdet maksavat aivan mielettömiä summia verrattuna puhelinmyntitarjouksiin. Esimerkkinä Me Naiset 6kk määräaikainen tilaus.

Sanomalta suoraan tilattuna: 79,80e
      lehtitalon tarjouskupongilla: 59,90e
      puhelinmyynnissä: 36,90e

Sen lisäksi jos puhelinmyynti kielittäisiin, monikin hyvä lehti lopettaisi toimintansa, sillä monen lehden kohdalla 60-70% koko lehden levikistä on saatu puhelinmyynnin voimalla. Jos jonkun lehden tilaajamäärä tippuu alas edes 30%, niin sillä on pakosti todella suuret vaikutukset lehden taloudelliseen tilanteeseen.

• tilaa juorulehtiä

ne voi kätevästi lukea kirjastossa esim. netissä voi lukea niin aamu kuin iltapäivälehdet eikä tarvitse ostaa, oikeastaan siellä on uusimmat juorutkin joka niistä saa jotain kliksejä, en ole ostanut enkä tilannut 5v yhtään lehteä ja hyvin tullut toimeen, lapset on eri asia, mutta jo 10v. meillä osaa lukea iltasanomat ym. netissä.
        Käyvät kirjastossa lukemassa piirrettyjä yms. lehtiä ja tuovat oikeita kirjoja luettavaksi. Jos kauppamatkalla kysyn haluatteko jonkun lehden vastaus on"meen huomenna kirjastoon, se on sinne tullut, luen siellä" .Pienestä jo lapset oppii säästämään ja lehdistä on hyvä aloittaa.

• Nautinto
        tilaa juorulehtiä kirjoitti:

ne voi kätevästi lukea kirjastossa esim. netissä voi lukea niin aamu kuin iltapäivälehdet eikä tarvitse ostaa, oikeastaan siellä on uusimmat juorutkin joka niistä saa jotain kliksejä, en ole ostanut enkä tilannut 5v yhtään lehteä ja hyvin tullut toimeen, lapset on eri asia, mutta jo 10v. meillä osaa lukea iltasanomat ym. netissä.
        Käyvät kirjastossa lukemassa piirrettyjä yms. lehtiä ja tuovat oikeita kirjoja luettavaksi. Jos kauppamatkalla kysyn haluatteko jonkun lehden vastaus on"meen huomenna kirjastoon, se on sinne tullut, luen siellä" .Pienestä jo lapset oppii säästämään ja lehdistä on hyvä aloittaa.

Minulle ainakin oman lehden lukeminen, silloin kun on aikaa, on suorastaan nautinto kuten myös lasi viiniä. Joskus ne nautitaan jopa yhdessä. Luen lehtiä todella paljon ja niitä tulee ihan omaksi postitse. Kaikki lehteni olen ottanut puhelinmyyjältä. Aina en tietenkään tilaa kaikilta. Mutta jos on hyvä myyjä niin tilaan ja tietysti tarpeen mukaan. Häiriöksi asti eivät ole koskaan soittaneet.

• mielenkiintoinen
        Nautinto kirjoitti:

Minulle ainakin oman lehden lukeminen, silloin kun on aikaa, on suorastaan nautinto kuten myös lasi viiniä. Joskus ne nautitaan jopa yhdessä. Luen lehtiä todella paljon ja niitä tulee ihan omaksi postitse. Kaikki lehteni olen ottanut puhelinmyyjältä. Aina en tietenkään tilaa kaikilta. Mutta jos on hyvä myyjä niin tilaan ja tietysti tarpeen mukaan. Häiriöksi asti eivät ole koskaan soittaneet.

kirja on parempi kuin joku toisten elämää kaiveleva juorulehti, aivan ihana istua takan äärelle lukemaan hyvää kirjaa, lapsenikin ovat oppineet kirjastosta lainaamaan kirjoja, meillä ei pelkästään lainata romaaneja vaan tieto yms. kirjoja myös, keskustelemme lukemistamme kirjoista yhdessä,nautittavia hetkiä koko perheen kesken, miehenikin oppinut lukemaan ja todella nykyisin nauttii lukemisesta vaikka ennen ei olutkaan niin innostunut siihen.

• PORO
        mielenkiintoinen kirjoitti:

kirja on parempi kuin joku toisten elämää kaiveleva juorulehti, aivan ihana istua takan äärelle lukemaan hyvää kirjaa, lapsenikin ovat oppineet kirjastosta lainaamaan kirjoja, meillä ei pelkästään lainata romaaneja vaan tieto yms. kirjoja myös, keskustelemme lukemistamme kirjoista yhdessä,nautittavia hetkiä koko perheen kesken, miehenikin oppinut lukemaan ja todella nykyisin nauttii lukemisesta vaikka ennen ei olutkaan niin innostunut siihen.

SÄ OOT OIKEESSA. MUSTKIN OIKEE MIELENKIINTONEN KIRJA ON PALJO PAREMPI KU JOKU TYLSÄ SEISKA YMS.. TOSI KIVA KUULA ETTÄ SUNKI MIES ON OPPINU VIIMEINKI LUKEEN, VAIK OPPIKI AIKUISEL IÄL. MUT VAROKAA ETTEI TEIST TUU NÖRTTIPERHE..

• Niki
        mielenkiintoinen kirjoitti:

No paljonpa olet lukenut jos todella kuvittelet kaikkien lehtien sisältävän juoruja. Yhtä ihanaa on istua takan ääreen lueskelemaan mukavaa hyötylehteä, tietoa niistäkin saa ja lisäksi ajankohtaista sellaista.

Ja jos opetat lapsesi säästämään lehdissä, opetat heitä myös säätelemään lukemisiaan. Tyhmäthän eivät lue.

• niinkö epäilet
        Niki kirjoitti:

No paljonpa olet lukenut jos todella kuvittelet kaikkien lehtien sisältävän juoruja. Yhtä ihanaa on istua takan ääreen lueskelemaan mukavaa hyötylehteä, tietoa niistäkin saa ja lisäksi ajankohtaista sellaista.

Ja jos opetat lapsesi säästämään lehdissä, opetat heitä myös säätelemään lukemisiaan. Tyhmäthän eivät lue.

sen kun vain tietäisit, meillä keskustellaan 4 eri kielellä koska lapset on erittäin kiinnostuneita kieltenopiskelusta,lukevat monta kirjaa viikossa eikä kaikki todellakaan ole suomenkielisiä, mutta en viitsi jauhaa tyhjää, halusin vaan kiittää hyviä kirjastopalveluita, on todella ihana saada sieltä millaista kirjallisuutta vaan, aku ankasta alkaen, siellä voi myös lukea niitä viikkolehtiä, turha niitä on tilailla, toki silloin on ok jos ei pääse liikkumaan tai ei ole koskaan oppinut käyttämään kirjastopalveluita, yleensä henkilöt jotka on opiskelleet, heille tulee kirjasto tutuksi ja he oppii löytämään sieltä kaiken tarpeellisen. On niin kiva perheenä käydä lukusalissa lukemassa lehtiä, etsiä yhdessä kivaa luettavaa, myös käsitöihin, puutarhaan, rakentamiseen löytyy erinomaisia teoksia, varsinkin englantilaiset puutarhakirjat on jo oikeita katseen vangitsijoita.
        Kyllä lapsemme osaa laittaa rahan sellaiseen mitä ei saa muulla tavoin, kuten matkustelu, musiikki, konsertit, teatteri, niitä mielenkiintoisia asioita on niin paljon. Jokainen taaplaa tyylillään, eikös se niin ole.

• Niki
        niinkö epäilet kirjoitti:

sen kun vain tietäisit, meillä keskustellaan 4 eri kielellä koska lapset on erittäin kiinnostuneita kieltenopiskelusta,lukevat monta kirjaa viikossa eikä kaikki todellakaan ole suomenkielisiä, mutta en viitsi jauhaa tyhjää, halusin vaan kiittää hyviä kirjastopalveluita, on todella ihana saada sieltä millaista kirjallisuutta vaan, aku ankasta alkaen, siellä voi myös lukea niitä viikkolehtiä, turha niitä on tilailla, toki silloin on ok jos ei pääse liikkumaan tai ei ole koskaan oppinut käyttämään kirjastopalveluita, yleensä henkilöt jotka on opiskelleet, heille tulee kirjasto tutuksi ja he oppii löytämään sieltä kaiken tarpeellisen. On niin kiva perheenä käydä lukusalissa lukemassa lehtiä, etsiä yhdessä kivaa luettavaa, myös käsitöihin, puutarhaan, rakentamiseen löytyy erinomaisia teoksia, varsinkin englantilaiset puutarhakirjat on jo oikeita katseen vangitsijoita.
        Kyllä lapsemme osaa laittaa rahan sellaiseen mitä ei saa muulla tavoin, kuten matkustelu, musiikki, konsertit, teatteri, niitä mielenkiintoisia asioita on niin paljon. Jokainen taaplaa tyylillään, eikös se niin ole.

Tyhmäksikö teidän perhettä haukuin? =) Mietis uudelleen. Suosittelisin teille jotakin koko perheen yhteistä lehteä, kerta niin perhekeskeisiä/lukuihmisiä olette. Tai jos kieliä puhutte niin tilatkaa vaikka muutamia numeroita vieraskielisiä sanomalehtiä.

• ja tuhlata
        Niki kirjoitti:

Tyhmäksikö teidän perhettä haukuin? =) Mietis uudelleen. Suosittelisin teille jotakin koko perheen yhteistä lehteä, kerta niin perhekeskeisiä/lukuihmisiä olette. Tai jos kieliä puhutte niin tilatkaa vaikka muutamia numeroita vieraskielisiä sanomalehtiä.

kun saa lukea ilmaiseksi kaikki mahdolliset lehdet kirjastossa ja niistä saa lukea mielenkiintoisimmat, sitten kotiin mukaan mielekiintoisen kirjan kanssa, kirjastossa on kiva tavata ystäviä, tuttuja, keskustella sisustuksesta yms. ja yhdessä etsiä tietoa kirjoista, nuoret tapaavat siellä myös kavereitaan, kuuntelevat musiikkia, katsovat leffoja. Kannattaa käydä tutustumassa kirjastopalveluihin.

• tehomyyjä

Haluanpa osallistua nyt omalta osaltani tähän puhelinmyyntikeskusteluun. Minä oon ollut puhelinmyyjänä yhteensä varmaan yli vuoden, pääsääntösesti kesäisin, koska en oon mitään muita kesätöitä saanut niin puhelinmyyjäksi aina vain ajutuu. Se on totta, että puhelinmyyjäksi pääsee kuka vain, mutta harvat siinä pärjää. Ite oon pärjännyt tosi hyvin ja tässä muutama vinkki aloittelijoille:
      1. Kuuntele esimiehesi ohjeita. Monesti huomaa, kun firmaan tulee uus myyjä, niin sillä on on hirvee hinku päästä "neuvomaan" pomoaan, ja laukomaan omia mielipiteitään miten myyntipuheen pitäs mennä ja mitä myyntipuheeseen pitäs muuttaa. Nää pomot on kuitenkin tehnyt sitä hommaa jo vuosia, joten ne kyllä tietää miten ne asiat pitää hoitaa.
      2. Jotkut on täällä kommentoinut, että miks puhelinmyyjien selostus kuulostaa siltä että se luettas suoraan paperista. No siks kun se pitää lukea suoraan paperista! Jokainen myyntipuheen lause on huolella mietitty, ja puheen on mentävä paperin mukaan. Ei siis sooloiluja!!
      3. Älä luovuta. Monesti kun mulle soittaa puhelinmyyjä ja sanon sille että en tilaa, niin nämä kiltit pikku myyjät toivottaa vaan nätisti hyvät päivänjatkot... siis mitähhh?? Ite en myyjänä ollessani ikinä luovuttanut, kuin ehkä kolmannen ei:n jälkeen. Ja on erittäin totta kun sanon, että yli puolet mun päivän tilauksista syntyi sen jälkeen kun aiakas oli ainakin kerran kieltäytynyt. Harvat kaupat syntyy suoraan, ja ite en ainakaan tilaa sellaselta myyjältä mitään, joka heti luovuttaa.
      4. Miks teillä hyvät ihmiset on sellanen asenne että puhelimitse en tilaa mitään? Mulla ainakin on sellanen asenne, että kupongilla en tilaa mitään. Siinä kun tilaa puhelimitse itelleen tai lahjaks jonkin kivan lehden, niin työllistää toisen ihmisen. Ootteko ikinä miettiny sitä, eli aiakkaina ootte ikiäänkuin työnantajia, ja pidätte sossunluukun jonot lyhyempinä!

Jees, löytyykös jollakin eriäviä mielipiteitä? Samaakin mieltä saa olla enemmän kuin mielellään =)

• myyjä itsekkin.

Noinhan se juuri on.Nykyihmiset ovat vaan tottuneet saamaan kaiken helpolla,joka takia jotkut myyjät luovuttavat heti.Odotetaan helppoja kauppoja.Mutta se ei ole myyntiä vaan tilausten vastaanottamista.

Itse olen myynyt elämäni aikana monenlaista tavaraa.Useimmiten ihan kulutustavaraa,jolloin syntyy asiakassuhteita .Näille myydän kerran jonka jälkeen kaupanteko on paljon helpompaa.

Ihmetyttää kovasti että ei ole tullut vastaan yritystä joka maksaisi uusista asiakkaista myyjäle jotakin erikseen.

Mainittakoon vielä että puhelinmyynti ei ole pelkkää lehtien myymistä.Puhelimessa myydään vaikka porkkanoita,ikkunoita,kotisivutilaa,liittymiä,sähkösopimuksia,vakuutuksia,pankkien lisäpalveluita,mainostilaa,sähkötarvikkeita,yms.

Puhelinmyynnin huono maine johtuu varmasti siitä,että moni alalle sopimaton on käynyt työtä kokeilemassa.Mutta kun on niin että myyntityötä yleensäkkään ei voi vaan kokeilla,vaan työhön on suhtauduttava vakavasti.Sillä asenteella että: kokeillaan nyt mahtaako tälläsestä mitään tulla-voi jo valmiiksi todeta että ei onnistu.Jos ei myyjä usko itseensä ei asiakaskaan usko myyjää.

Miksi sitten niin moni pääsee alalle???Johtunee siitä että myyjänä onnistuu yleensä ainakin kohtuullisesti mikäli asenne on kohdallaan.Ja myyntipäälliköt ja vastaavat uskovat voivansa vaikuttaa ihmisten asenteisiin.Työpaikka-ilmoitusten lupaukset ovat yksi suuri syy asenteisiin että esim lehtiä myymällä ei pärjää ollenkaan

Ilmoituksessa luvataan esim 2800/kk palkaa lehtien myyjänä.Harva onnistuu siinä,jolloin ajatellaan että kaikki on kusetusta.On kuitenkin niin että teosiassa on mahdollista tienata vaikka 5000e/kk.

nojoo....riittäshän tästä aiheesta asiaa=)

• muurinen

Ite aloitan huhtikuussa Smart Salessa myyntineuvottelijan hommissa. Olen kyllä tietoinen siitä että asenteet puhelinmuujiä kohtaan ei oo siitä positiivisimmasta päästä, mutta haittaakos tuo?

Päätin sen, että parhaani teen, ja lähden asenteella "minähän myyn!". Jos heti alussa päättää että on vaikeaa ja en-mä-osaa, niin ei sitten tuu sitä palkkaakaan.

• ja yks

tärkee pointti, mihin kauppa (hyvänkin) puheen jälkeen usein katuu, on että kauppaa ei osata päättää. Voi luoja mua kyrsii, kun joku paperista puputtaja soittaa mulle, ja tekee kaikki maailman virheet, ja että se puhe päättyy siihen klassiseen "MiltäS kuulostaiS" tai "eiköS laittettaS" tai "kiinnoistaiskoS". Ja kun jokaikinen pomo varmasti tästä asiasta työntekijöilleen huomauttaa, niin miks ihmeessä sitä edelleen kuulee??

• tiedetään
        ja yks kirjoitti:

tärkee pointti, mihin kauppa (hyvänkin) puheen jälkeen usein katuu, on että kauppaa ei osata päättää. Voi luoja mua kyrsii, kun joku paperista puputtaja soittaa mulle, ja tekee kaikki maailman virheet, ja että se puhe päättyy siihen klassiseen "MiltäS kuulostaiS" tai "eiköS laittettaS" tai "kiinnoistaiskoS". Ja kun jokaikinen pomo varmasti tästä asiasta työntekijöilleen huomauttaa, niin miks ihmeessä sitä edelleen kuulee??

Pallka on vähän yli 3 ekua tunti ja 20-29 prossan provisiot päälle
        ja jos et hanki tällä tunnissa ite , niin jäät sitten KOEAJAN jälkeen tasoittumisjaksolle ja saatat saada käteen vaan tuon 3,20 ja provision eli vaikka 200 e käteen ja tasottumisen jälkeen vasta loput siihen
        eli HUIJJAUSTA tai ei , mutta ORJATYÖTÄ...tehkööt vaan hyvät myyjät , mutta paljonko niitä sitten talostaan löytyy???

Antakaa esimerkiksi TE_keskus ja Työvoimatoimisto ihmisille lupa lähteä näistä pikoista pois ilman karenssin uhkaa, niin näätte montako hyvää myyjää talossaan on!

Smartilla ainakin elellään tasottumisjaksoa vai eletäänkä Smarttilaiset?
        Ja onko palkka joka kuukausi vähintään se
        tunti, jos on , niin vastaappa tänne , niin saadaan mustaa valkoisella!

• onko Smartilla näin
        tiedetään kirjoitti:

Pallka on vähän yli 3 ekua tunti ja 20-29 prossan provisiot päälle
        ja jos et hanki tällä tunnissa ite , niin jäät sitten KOEAJAN jälkeen tasoittumisjaksolle ja saatat saada käteen vaan tuon 3,20 ja provision eli vaikka 200 e käteen ja tasottumisen jälkeen vasta loput siihen
        eli HUIJJAUSTA tai ei , mutta ORJATYÖTÄ...tehkööt vaan hyvät myyjät , mutta paljonko niitä sitten talostaan löytyy???

Antakaa esimerkiksi TE_keskus ja Työvoimatoimisto ihmisille lupa lähteä näistä pikoista pois ilman karenssin uhkaa, niin näätte montako hyvää myyjää talossaan on!

Smartilla ainakin elellään tasottumisjaksoa vai eletäänkä Smarttilaiset?
        Ja onko palkka joka kuukausi vähintään se
        tunti, jos on , niin vastaappa tänne , niin saadaan mustaa valkoisella!

onko

• Tumppu
        onko Smartilla näin kirjoitti:

onko

Kysymys pitää kysyä niin, että onko Smartilla LAINVOIMAISEN ALAN TYÖEHTOSOPIMUKSEN MUKAINEN PALKKAUS.

Kyllä.

Mitä tämä tarkoittaa, ja mitä tarkoittaa tasoittumisjakso, johon tämä yksi alkulima täällä nyt koko ajan viittaa, selviää alla olevasta.

Kun tulet taloon, 4 ensimmäistä kuukautta sinulla on koeaika. Tänä aikana saat vähintään TES:n mukaisen minimin joka kuukausi. Riippuu paikkakunnan kalleusluokasta, mikä tuo minimi on. Käytännössä 6,42 - 6,72 Eur/tunti. Koeaikasi kestäessä ns. tasoittumisjakso on yksi kuukausi.

Yleisesti 4 kk koeaikana olet itse huomannut, ja myös työnantaja on huomannut että saatko ylipäätään myytyä. Jos saat edes välttävästi myytyä, nämä tasoittumisjaksot eivät ole sinun murheesi. Kuitenkin, jos et joinain aikoina saa myytyä, sinulle pitää TES:n mukaan turvata tietty keskituntiansio tietyn tarkkailujakson aikana.

Kun koeaika on päättynyt, tilanne muuttuu niin että tasoittumisjakso pitenee 3 kuukauteen. Eli kun työsuhteen alussa tuo "tarkkailujakso" oli yksi kuukausi, se on koeajan jälkeen 3 kuukautta. Käytännössä siis 3 kuukauden välein katsotaan oletko edelliset 3 kuukautta tienannut keskimäärin vähintään sen 6,72 euroa/tunti.

Jos et, tuon tarkistuksen yhteydessä sinulle maksetaan lisää niin paljon että keskituntiansiosi on tuo minimi. Homma on siis selkeä, mistä kiikastaa tuon yhden hullun kohdalla joka täällä huutelee?

Siitä, että jos ei suksi luista, ne tasoittumisjakson 2 ekaa kuukautta voi olla aika nihkeitä jos et myy mitään, koska silloin tuntipalkka voi olla hyvinkin alhainen. Tasoittuminenhan tulee vasta 3 kuukauden lopussa, kuten yllä selitin.

Smartilla jos pysyy talossa yli 4 kuukautta, on useimmissa yksiköissä vaatimus pystyä tienaamaan vähintään 8 euroa tunti. Tuolloin ei tarvitse miettiä mitään peruspohjapalkkoja. On todella sääli ja surkuteltavaa että jotain niin pohjasakkaa listoilla on, ettei saa myytyä yhtään mitään ja silti ei viitsi lähteä.

• Tiedänpä minäkin jotakin
        Tumppu kirjoitti:

Kysymys pitää kysyä niin, että onko Smartilla LAINVOIMAISEN ALAN TYÖEHTOSOPIMUKSEN MUKAINEN PALKKAUS.

Kyllä.

Mitä tämä tarkoittaa, ja mitä tarkoittaa tasoittumisjakso, johon tämä yksi alkulima täällä nyt koko ajan viittaa, selviää alla olevasta.

Kun tulet taloon, 4 ensimmäistä kuukautta sinulla on koeaika. Tänä aikana saat vähintään TES:n mukaisen minimin joka kuukausi. Riippuu paikkakunnan kalleusluokasta, mikä tuo minimi on. Käytännössä 6,42 - 6,72 Eur/tunti. Koeaikasi kestäessä ns. tasoittumisjakso on yksi kuukausi.

Yleisesti 4 kk koeaikana olet itse huomannut, ja myös työnantaja on huomannut että saatko ylipäätään myytyä. Jos saat edes välttävästi myytyä, nämä tasoittumisjaksot eivät ole sinun murheesi. Kuitenkin, jos et joinain aikoina saa myytyä, sinulle pitää TES:n mukaan turvata tietty keskituntiansio tietyn tarkkailujakson aikana.

Kun koeaika on päättynyt, tilanne muuttuu niin että tasoittumisjakso pitenee 3 kuukauteen. Eli kun työsuhteen alussa tuo "tarkkailujakso" oli yksi kuukausi, se on koeajan jälkeen 3 kuukautta. Käytännössä siis 3 kuukauden välein katsotaan oletko edelliset 3 kuukautta tienannut keskimäärin vähintään sen 6,72 euroa/tunti.

Jos et, tuon tarkistuksen yhteydessä sinulle maksetaan lisää niin paljon että keskituntiansiosi on tuo minimi. Homma on siis selkeä, mistä kiikastaa tuon yhden hullun kohdalla joka täällä huutelee?

Siitä, että jos ei suksi luista, ne tasoittumisjakson 2 ekaa kuukautta voi olla aika nihkeitä jos et myy mitään, koska silloin tuntipalkka voi olla hyvinkin alhainen. Tasoittuminenhan tulee vasta 3 kuukauden lopussa, kuten yllä selitin.

Smartilla jos pysyy talossa yli 4 kuukautta, on useimmissa yksiköissä vaatimus pystyä tienaamaan vähintään 8 euroa tunti. Tuolloin ei tarvitse miettiä mitään peruspohjapalkkoja. On todella sääli ja surkuteltavaa että jotain niin pohjasakkaa listoilla on, ettei saa myytyä yhtään mitään ja silti ei viitsi lähteä.

Hyvin olet poika oppinut kierrättelemään totuutta niin, ettei asiasta saa mitään selvää.

Totuus on tämä: Pohjapalkka on hiukan reilu kolme euroa, joka on ainoa varma palkanosa koeajan jälkeen kolmen kuukauden periodissa. Tarkoittaa sitä, että ensimmäisenä kuukautena voit saada vain kuukauden työtunnit kertaa pohjapalkka plus myynnin provisio, jota voi olla muutama kymppi tai sitten enemmänkin, riippuen siitä, miten hyvä tyrkyttäjä olet. Käteen jäävä palkka on realistisesti arvioiden 400 - 800 euroa kuukaudessa, keskiarvo siinä 600 sadan molemmin puolin. Tätä ei tietenkään kerrota, kun sinua palkataan vaan annetaan ymmärtää, että on ihan helppoa hankkia 2000 euroa kuukaudessa.

Tosiasia on, että jos työntekijää ei laiteta pois koeaikana (itse ei voi lähteä, koska saa karenssin), niin sen jälkeen ei työnantajakaan voi irtisanoa työntekijää ilman erittäin perusteltua syytä eikä työntekijä voi lähteä pois siksi, että meinaa kuolla nälkään. Toisin sanoen jäät roikkumaan etkä pääse pois ja tienaat pahimmassa tapauksessa kaksi kuukautta muutaman satasen ja kolmantena kuukautena enemmän, kun silloin aina maksetaan takuupalkka tältä tasoittumisjaksolta. Näitä tapauksia on pilvin pimein ja sosiaalihuollon ovi käy.

• Miia19
        Tiedänpä minäkin jotakin kirjoitti:

Hyvin olet poika oppinut kierrättelemään totuutta niin, ettei asiasta saa mitään selvää.

Totuus on tämä: Pohjapalkka on hiukan reilu kolme euroa, joka on ainoa varma palkanosa koeajan jälkeen kolmen kuukauden periodissa. Tarkoittaa sitä, että ensimmäisenä kuukautena voit saada vain kuukauden työtunnit kertaa pohjapalkka plus myynnin provisio, jota voi olla muutama kymppi tai sitten enemmänkin, riippuen siitä, miten hyvä tyrkyttäjä olet. Käteen jäävä palkka on realistisesti arvioiden 400 - 800 euroa kuukaudessa, keskiarvo siinä 600 sadan molemmin puolin. Tätä ei tietenkään kerrota, kun sinua palkataan vaan annetaan ymmärtää, että on ihan helppoa hankkia 2000 euroa kuukaudessa.

Tosiasia on, että jos työntekijää ei laiteta pois koeaikana (itse ei voi lähteä, koska saa karenssin), niin sen jälkeen ei työnantajakaan voi irtisanoa työntekijää ilman erittäin perusteltua syytä eikä työntekijä voi lähteä pois siksi, että meinaa kuolla nälkään. Toisin sanoen jäät roikkumaan etkä pääse pois ja tienaat pahimmassa tapauksessa kaksi kuukautta muutaman satasen ja kolmantena kuukautena enemmän, kun silloin aina maksetaan takuupalkka tältä tasoittumisjaksolta. Näitä tapauksia on pilvin pimein ja sosiaalihuollon ovi käy.

Itse olen nyt ollut puhelinmyyjänä reilun 2kk, huom en myy lehtiä! Olen viihtynyt todella hyvin ja nautin työstä, meillä on nuorekas ilmapiiri ja oikeasti hyvä työpaikka. Pohjapalkka on 8,47e/h ja päälle tulee 30%provisiot kate-eurojen mukaan.

Kontakti tavoite on 4kontaktia/h ja pulliprosentti meillä pyörii 20-30% paikkeilla, eli siis ei mitää luukutus lehtimyyntiä. myydään tuotteita, joita ihmiset ja yritykset oikeasti tarvitsevat.

Lisäksi hyvät työsuhde-edutm mm. alennus kuntosalijäsenyydestä, työterveyshoito, erilaisia myyntikilpailuja (nyttenkin jouluskabassa palkintona mm. tauluTV, digikamera, Ipod, läppäriä 3G puhelinta yms..) Työajat joustavast 8-20 välillä ja vuorejen pituuteen saa ite vaikuttaa. 30minuutin ruokatauko ja 2 x 10min kahvitaukoa kuuluu päivään. Lisäki meillä vielä koulutetaan työntekijöitä kokoajan, myös vanhoja.

Kaikki ei vaan sovellu alalle, se on luonteesta ja aenteesta kiinni. Meillä ei tarvitse suoraan spiikkiä paperista lukea. Tottakai meille on annettu puhelun runko, joka perustuu myynninkolmioon, mutta omalla tyylillä saa puhelut vetää läpi.

Asiakassuhteen luominen ja asiakkaan kuuntelu on tärkeää, mutta itse pitää kokoajan pitää ohjat käsissä ja ohjata puhelua.

Meillä myyjien keskiansio on n.12e/h, ite olen parhaimmillaan päässyt jopa 30e/h ansioihin! Ei valittamista.

• Puhelinmyyjät rulez
        Miia19 kirjoitti:

Itse olen nyt ollut puhelinmyyjänä reilun 2kk, huom en myy lehtiä! Olen viihtynyt todella hyvin ja nautin työstä, meillä on nuorekas ilmapiiri ja oikeasti hyvä työpaikka. Pohjapalkka on 8,47e/h ja päälle tulee 30%provisiot kate-eurojen mukaan.

Kontakti tavoite on 4kontaktia/h ja pulliprosentti meillä pyörii 20-30% paikkeilla, eli siis ei mitää luukutus lehtimyyntiä. myydään tuotteita, joita ihmiset ja yritykset oikeasti tarvitsevat.

Lisäksi hyvät työsuhde-edutm mm. alennus kuntosalijäsenyydestä, työterveyshoito, erilaisia myyntikilpailuja (nyttenkin jouluskabassa palkintona mm. tauluTV, digikamera, Ipod, läppäriä 3G puhelinta yms..) Työajat joustavast 8-20 välillä ja vuorejen pituuteen saa ite vaikuttaa. 30minuutin ruokatauko ja 2 x 10min kahvitaukoa kuuluu päivään. Lisäki meillä vielä koulutetaan työntekijöitä kokoajan, myös vanhoja.

Kaikki ei vaan sovellu alalle, se on luonteesta ja aenteesta kiinni. Meillä ei tarvitse suoraan spiikkiä paperista lukea. Tottakai meille on annettu puhelun runko, joka perustuu myynninkolmioon, mutta omalla tyylillä saa puhelut vetää läpi.

Asiakassuhteen luominen ja asiakkaan kuuntelu on tärkeää, mutta itse pitää kokoajan pitää ohjat käsissä ja ohjata puhelua.

Meillä myyjien keskiansio on n.12e/h, ite olen parhaimmillaan päässyt jopa 30e/h ansioihin! Ei valittamista.

Viestillä on aikaeroa edellisiin. Btw, itse aloitan kohta puhelinmyyjän kesätyöt. Keskustelujen pohjalta tulos oli sitä ja tätä, mutta nyt saan vihdoin tietää millaista on oikeasti olla luurin toisessa päässä!

Itsehän tilaan silloin tällöin puhelinmyynnin kautta harrastusteni mukaan lehtiä, enkä ole vielä kertaakaan katunut. Ihmettelen tosin heitä, jotka eivät kirveelläkään voi mitään tilata.
        Halvemmaksi tulee kun puhelunmyynnin kautta tilaa. Lehdestä riippuen hinta on suurinpiirtein puolet puhelinmyynnin kautta, kuin jos suoraan tilaa suoraan Isolta Yhtiöltä.

Aina kun tilaa, niin se kannustaa puhelinmyyjää jatkamaan hommaansa. Vai olisiko omassa duunissa kivaa(olipa se sitten iso- tai pienipalkkainen tai helpompi/vaikeampi, enemmän/vähemmän kiinnostava duuni), jos joku tulee vierelle kokoajan avautumaan joka asiasta ja sanomaan, ettei sun hommassas ole mitään järkeä ja oot ihan surkea. Itse olen eri mieltä tuon suhteen. Kyllä jokaisessa on ainesta omaan hommaansa - ja on huippu siinä, olipa se sitten mitä tahansa.

Onhan siellä kirjastossa myös noita aikakausilehtiä saatavilla, mutta miettikääs kun eri jantterit lainaavat niitä. Joku voi kotonaan lukea niitä WC:ssä, toinen syödessään ruokaa, eli ne eivät ole puhtaimmasta päästä. Lukusalissa aika harvalla on kädet puhtaana, joten ne liikaantuvat sielläkin. Onko kiva lukee likaista lehteä, jossa voi olla mitä tahansa pöpöjä? -Ei.
        Yleensä kun ohimennen käväisen kirjastossa, niin joku on jo lukemassa haluamaani lehteä, joten se siitä.

Toivon, hyvät lukijat, että tekin olette innokkaita lehtien lukijoita. Jos puhelinmyyjä soittaa, niin vastaanottakaa mieluummin lehti. Se on omaksi eduksenne. Halvempaa, puhtaampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      42
      1472
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      305
      1313
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1125
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1081
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      66
      1068
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1039
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      177
      892
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe