Ohjeita kaivataan tryptofaanin

MelankolinenMies

käyttöön. Kävin sit hakemasssa luontaistuotekaupasta tryptofaania "tryptomax" jauheena. ilmeisesti tuota jauhetta pitää otta 500 mg ja mehun kera. Netistä olen lukenut et b6 ja b3 vitamiini vahvistais vaikutusta. Ostin bevitabsia eli debot muodossa olevia b-vitamiinejä. Kysymys kuuluukin milloin tuo b-vitamiini otetaan? illalla, aamulla vai päivällisen yhteydessä siinä klo 5 maissa? B-vitamiinia kun ei pitäs ottaa tyhjään mahaan. Eikä tryptofaania täyteen:) Eli mikä paras aika? Entäpä mikä ois paras tryptofaanivalmiste suomen luontaistuotekaupoissa. Trypto-tabs kait on huonompi kuin tuo tryptomax-jauhe? Kärsin siis unettomuudesta tai tarkemmin sanottuna katkounesta. Melatoniini ei pure lainkaan.

8

9637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomas

      Ota B-vitamiini samana päivänä tai vaikka n. tunti ennen L-tryptofaania. L-tryptofaanin vaikutusta voisi vielä parantaa B-vitamiinien lisäksi C-vitamiinilla ja inositolilla. Inositolia saa esim. 500 mg kapseleina tai eräiden moni B-vitamiinien mukana. Vitamiineja ei kannata koskaan nauttia tyhjään vatsaan. L-tryptofaani voi kyllä toimia jogurttiinkin sekoitettuna, mutta suositus on kyllä tyhjään vatsaan. Puhdasta L-tryptofaania voisit kokeilla 500 mg-2 g väliltä juuri ennen nukkumaan menoa.

      • medic

        Tryptofaanin kanssa ei kannata ottaa muita aminohappoja (proteiinia), joten jukurttiin sekoittaminen ei ole paras keino. Pitkävaikutteisen (depot) B-vitamiinin voi ottaa tyhjää vatsaan, sehän liukenee hitaasti. Makea esim. hedelmämehu (insuliini) parantaa tryptofaanin siirtymistä keskushermostoon.

        Itse olen havainnut hyväksi ottaa päivällä 2x1 grammaa tryptofaania. Mieliala kohoaa mukavasti ja illalla tulee luontainen väsymys mikä helpottaa nukahtamista. Päivällä ei kannata ottaa liikaa, vaan säätää annos itselleen sopivaksi. Sopiva annos virkistää ja yliannos väsyttää.

        http://www.astmi.net/tuote.php?productid=1099


      • tryptojei
        medic kirjoitti:

        Tryptofaanin kanssa ei kannata ottaa muita aminohappoja (proteiinia), joten jukurttiin sekoittaminen ei ole paras keino. Pitkävaikutteisen (depot) B-vitamiinin voi ottaa tyhjää vatsaan, sehän liukenee hitaasti. Makea esim. hedelmämehu (insuliini) parantaa tryptofaanin siirtymistä keskushermostoon.

        Itse olen havainnut hyväksi ottaa päivällä 2x1 grammaa tryptofaania. Mieliala kohoaa mukavasti ja illalla tulee luontainen väsymys mikä helpottaa nukahtamista. Päivällä ei kannata ottaa liikaa, vaan säätää annos itselleen sopivaksi. Sopiva annos virkistää ja yliannos väsyttää.

        http://www.astmi.net/tuote.php?productid=1099

        siis tryptofaanit päivällä mutta tyhjään vatsaan?
        eli aamulla on usein tyhjä maha, niin silloinko vai päivällä hääh?
        se jäi vähän epäselväks mut kiitti muutes !


      • a ja b
        tryptojei kirjoitti:

        siis tryptofaanit päivällä mutta tyhjään vatsaan?
        eli aamulla on usein tyhjä maha, niin silloinko vai päivällä hääh?
        se jäi vähän epäselväks mut kiitti muutes !

        Aamulla tyhjään vatsaan tai päivällä aterioiden välillä. Useimpia tryptofaani valitettavasti valvottaa nukkumaan mennessä otettuna. Viime aikainen tutkimus totesi ettei tästä ole juurikaa apua unettomuuden hoidossa. Päiväaikaan otetusta tryptofaanista syntyy kyllä pimeän tullen melatoniinia.


    • stupidofaani

      Tryptofaania ja b-vitamiinia... käsittämätöntä rahojen tuhlausta. Eivät auta yhtään mitään ja ovat sairaan kalliita.

      20 mg tenox antaa unen, maksaa 11 senttiä lääkärin määrämänä. Vaikka sen ostaisi kalliilla katukaupasta, se on paljon halvempi kuin tryptofaani, joka ei edes auta.

      Laihdutus- hiustenkasvatus- ja unilääkkeet maksavat luontaistuotehyllyssä törkeästi. Kyllä läskejä, kaljuja ja unettomia huijataan makeasti ja halpaan menevät.

      Mutta omaa tyhmyyttä se on, jos menee maksamaan univaikeuksiin mukamas auttavasta valaansperma-päivänkakka-nokkos-valeriaanarauutteesta yli viinapullon hinnan.

      • Anonyymi

        Tänne muutaan rivin laitan tuosta Tryptofaanista.
        Menin tilaamaan FitaFin
        L-Trytofaani+Kamomillatablet.
        Sitten jo kirjoittelinkin johankin keskusteluun. Kirjoittajat olivatkin kai masennukseen käyttäneet.
        Minä en ole masentunut, mutta kai auttaisi unettomuuteenkin.

        Nyt laitoin tenox ja tuo trypt. , niin tuli tämä. Minulla voi olla ongelma, käykö tenoxin kanssa.
        Olen iltainin ottanut puolikasta, mutta eilen illalla otin 1/4. Tuntui etten oikein nukkunut, mutta taisin vähän.

        Minulla on lannenivelrillo, oikea pahempi. Haittaa nukkumista, pitää kääntyillä useasti. Selän spinaalistenoosi ei haittaa, kuin kävellessä.

        Nyt kuitenkin olin sen yhden pillerin ottamisen jälkeen aivan onneton, särki joka paikkaa.
        Kuinkahan uskallan käyttää noita. Toisaalta niitä otettava 1-2 kerralla.

        Tulikin pitästi tätä sepustusta. Luettava uudelleen teidän kokemuksia, taisi olla vanhojakin. Jos joku uudelleen kertoisi kokemuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne muutaan rivin laitan tuosta Tryptofaanista.
        Menin tilaamaan FitaFin
        L-Trytofaani Kamomillatablet.
        Sitten jo kirjoittelinkin johankin keskusteluun. Kirjoittajat olivatkin kai masennukseen käyttäneet.
        Minä en ole masentunut, mutta kai auttaisi unettomuuteenkin.

        Nyt laitoin tenox ja tuo trypt. , niin tuli tämä. Minulla voi olla ongelma, käykö tenoxin kanssa.
        Olen iltainin ottanut puolikasta, mutta eilen illalla otin 1/4. Tuntui etten oikein nukkunut, mutta taisin vähän.

        Minulla on lannenivelrillo, oikea pahempi. Haittaa nukkumista, pitää kääntyillä useasti. Selän spinaalistenoosi ei haittaa, kuin kävellessä.

        Nyt kuitenkin olin sen yhden pillerin ottamisen jälkeen aivan onneton, särki joka paikkaa.
        Kuinkahan uskallan käyttää noita. Toisaalta niitä otettava 1-2 kerralla.

        Tulikin pitästi tätä sepustusta. Luettava uudelleen teidän kokemuksia, taisi olla vanhojakin. Jos joku uudelleen kertoisi kokemuksiaan.

        Kylläpä tuli kirjoitusvirheitä! Aika hieno juttu, olikin tuon VitaFinin omilla sivuilla kirjoitettu kokemuksista.
        Miten minun ensimmäisen yön kokemus olikin niin paha.
        Toinen yö parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä tuli kirjoitusvirheitä! Aika hieno juttu, olikin tuon VitaFinin omilla sivuilla kirjoitettu kokemuksista.
        Miten minun ensimmäisen yön kokemus olikin niin paha.
        Toinen yö parempi.

        Minulle riitti, olisi pitänyt uskoa siitä yhdestä ettei sovi minulle!!
        Viikon valvoin suurimman osan yöstä. Aamuisin ei ihan niin pitkään huono-olo kuin ekana.
        Palasin puolikkaaseen tenoxiin, huomattava ero L-trypt.+ kamomillan jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe