Sairastan ilmeisesti refluksitautia. Usein närästää jne.
Taasen on jo useampana päivänä närästänyt, etenkin kun olen erehtynyt kahvin kanssa syömään ruisleipää, niinkuin tänäänkin.
Käydessäni äskenkin lenkillä närästi ja röyhtäytti, puuskututti ja melkeimpä henkeä ahdisti. Vatsa on kuin kaasupallo. Kun saan ilmani röyhtäiltyä niin hengitys helpottuu.
Onko muilla tällaisia vaivoja?
Kuuluuko tuo hengenahdistus oireistoon?
Vatsani ei ole kipeä, eikä sitä purista, vaan sitä närästää, turvottaa ja röyhtyyttää.
Myös ruokatorvi on närästyksestä ärsyyntynyt.
Tuntuu kuin paksusuolikin olisi vähän ärtynyt.
(äskenkin käydessäni pönttö pörisi ilmasta. Maha on ollut sekaisin muutaman päivän. Tänään ei ole tullut kuin ilmaa) -vastauksista kovasti jo etukäteen kiittäen :)-
hengenahdistusta
11
2262
Vastaukset
- sama homma
eli mulla on astma todettu ja epäilen todella että olisi myös refluksitautia.jos on astma ja refluksi niin astma voi jonkun verran parantua sen jälkeen kun refluksi on hoidettu.nyt kyllä lääkäriin koska oireet noin pahoja. itsekkin aion tilata ajan tuohon refluksin epäilyyn. kerro sitten tuloksistasi jos käyt lääkärissä.
- närästäjältä
Sain ysstävältäni Nexium 20 mg, otin illansuulla yhden. Olen röystäillyt ilmat pois ja vatsaani ei enää närästä! Mikä helpoitus! :)
- ...närästystä ja
.... hengenahdistusta ... auttaisiko lääkärissä käynti. Zoltteja syön jo nyt.
- henki pihisee
...närästystä ja kirjoitti:
.... hengenahdistusta ... auttaisiko lääkärissä käynti. Zoltteja syön jo nyt.
on herkkuani mutta kun todettu refluksitauti en voi syödä näin.Hengenahdistus on todella hankalaa ja varsinkin kun liikkuu.Viime yönä heräsin kun hapot hyökkäs kurkkuun ja en saanu hengitettyä ennen kun join vettä.Olen myös huomannut että maito sopii myös.Olen pitänyt paussia lääkkeiden kanssa vaikka lääkäri sano että voi olla joudun syömään haponsalpaajia koko loppuiän.Astmaa ei ole ja keuhkot terveet mutta hengenahdistusta närästyksen takia ja yskää!
- selkeä
henki pihisee kirjoitti:
on herkkuani mutta kun todettu refluksitauti en voi syödä näin.Hengenahdistus on todella hankalaa ja varsinkin kun liikkuu.Viime yönä heräsin kun hapot hyökkäs kurkkuun ja en saanu hengitettyä ennen kun join vettä.Olen myös huomannut että maito sopii myös.Olen pitänyt paussia lääkkeiden kanssa vaikka lääkäri sano että voi olla joudun syömään haponsalpaajia koko loppuiän.Astmaa ei ole ja keuhkot terveet mutta hengenahdistusta närästyksen takia ja yskää!
kohtalotoverisi.
t: aiheesta aloittanut kirjoittaja.
Täytyisi vain yrittää oppia elämään tämän vaivan kanssa, mutta minulle se on hyvin vaikeaa.
Tekee aamuisin mieli kahvia jne. ...
..., mutta kun nuo kaasu-oireet ilmenevät, niin ne silloin kummasti muistuttavat :(
(tänäänkin aamulla keitin itselleni puuron, mieheni keitti kahvit, join puuron päälle kahvit )...ja tässä sitä ollaan...
"kahvin-orjia", ja maha vaivaa...
ei pitäisi valittaa, mutta kun selkärangassani lukee "NOKIA"...
...ja pullaakin tekee mieli... :) / :( ?
Ps. tällä sanomalla en ketään soimaa, kuin "selkärangatonta itseäni", tietäessään omat vaivani, kuinka niihin voisi itse hyvin yksinkertaisesti vaikuttaa, mutta...
...se ei ole niin helppoa... - ####
selkeä kirjoitti:
kohtalotoverisi.
t: aiheesta aloittanut kirjoittaja.
Täytyisi vain yrittää oppia elämään tämän vaivan kanssa, mutta minulle se on hyvin vaikeaa.
Tekee aamuisin mieli kahvia jne. ...
..., mutta kun nuo kaasu-oireet ilmenevät, niin ne silloin kummasti muistuttavat :(
(tänäänkin aamulla keitin itselleni puuron, mieheni keitti kahvit, join puuron päälle kahvit )...ja tässä sitä ollaan...
"kahvin-orjia", ja maha vaivaa...
ei pitäisi valittaa, mutta kun selkärangassani lukee "NOKIA"...
...ja pullaakin tekee mieli... :) / :( ?
Ps. tällä sanomalla en ketään soimaa, kuin "selkärangatonta itseäni", tietäessään omat vaivani, kuinka niihin voisi itse hyvin yksinkertaisesti vaikuttaa, mutta...
...se ei ole niin helppoa......tähän vielä samaiselta viitaten.
Kun lääkkeestä avun vaivaan saa, niin sen jälkeen on taas mukamas niin hyvä olo, että suuhun taas saattaa laittaa mitä vain, odottamatta taas seuraumuksia...
- Reflux Nainen
Minulla on todettu reflux, syön jatkuvasti Nexium -lääkettä, joka onneksi pitää oireet jotenkin edes kurissa. Mutta hengenahdistusta minullakin esiintyy, ja kurkottelu, ja kumartuminen aiheuttaa sydämentykytystä. Kun oireeni alkoi, oli liikkuminen todella hankalaa, ja happamia röyhtäisyjä nousi kurkkuun. Myös pitkällään olo aiheuttaa samaa. Lääkityksen ansiosta onneksi tilanne on hiukan rauhottunut. Tsemppiä!
- iän mukana alko vaivata
mulla todettu usein testein ja olenkin ihmetelly sydämentykytystä juuri kumarassa ollessa eli se kuuluu sitten myös tämän taudin kuvaa.Laulaminen ei myös onnistu ja nauraminenkin saa yskänkohtauksen.Tsemppiä myös minulta kaikille saman vaivan kanssa eläville!
- kirvelee
...närästäessä myös melkeimpä kaulalihojakin, kun kumartelee.Kauhea vaiva.
Myös läähätyttää ja henkeä ahdistaa.
Puhti on pois!
-Röystelytyttää ja pierettää...
Vaivaan auttaa Nexium.- refluksi
tuo kirvely ja myös puistatukset,ihan kun kylmiä väreitä.
- hesu
refluksi kirjoitti:
tuo kirvely ja myös puistatukset,ihan kun kylmiä väreitä.
tota sperman oloista liejuu ottaa heti niin hengen salpaus loppuu heti just närästys hengen salpaus! ja sit elämän muutos kahvit,väkevät teet,rasvat ym. itekkin oon jo kaikki lopettanut kahvit/tupakan kyl siihen pystyy. jollette usko kärsikää kurjat!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2165310Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki343011Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1312392"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2101973Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol631520Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua74854Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8761Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni122747- 48689
Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui7677