Tarjottiin -91 220tkm ajettua peliä! Kertokaa käyttäjät rehdit mielipiteenne asioista, mitä pitää tutkia ko autosta. Entä bensankulutus?
Audi 100 2,8 v6?
9
1679
Vastaukset
- JMT
...Audi V6 2,8 on mukava kärry...Ittelläni on samanvuotinen Quattro. Vaihteisto kannattaa noilla kilometreillä jo tsekata, on sen verran kovilla jo ton moottorin tehoilla.(eli ei rutise vaihdettaessa, kun vähän polkasee...varsinkaan pienemmälle vaihdettaessa moottorijarrutuksessa kovilla kierroksilla) Esim. mulla oli kakkosen synkronilevyt paskana ja se oli sitte taas hajottanu kakkosen ratasparin (hampaissa vaurioita) kun nämä ja kytkin rempattiin samalla ei jääny 3000egestä kuin kaljarahat...tosin en maksanut itse vaan meni myyjäliikkeen takuuseen...Mittariston toiminta kannattaa tsekata, näissähän on ollu niitä juotosongelmia yms...eli mittaristo ja ajotietokone yms. sekoilevat...Koska on sen sun ehdokkaan nokkahihna vaihdettu viimeksi? Se on semmonen 500e-650e sen vaihto... (mulla just edessä) ja samalla kannattaa vaihtaa termostaatti ja vesipumppu, on ne niin vittumaisessa paikassa. Savuttaako käynnistettäessä, jos niin voi olla vähän väljyyttä. tän huomaa myös maantiellä, kun kone on vielä viileä ja polkasee tommosen 6000-7000 rpm mittariin...Quattro juo pensaa noin 9-9,5l matka-ajossa ja kaupungilla se haluaa noin 1-1,5l enempi.Luulisin että "Q:n osuus" on noin 1l/100km. Ilmastointikin tietysti hiukan lisää kulutusta, mutta ei kai näitä autoja osteta Bensanpihistys mielessä (=fuck the fuel economy) Olen tosin saanu menemään yli 13,5litraakin, mutta siihen täytyy jo hiukan polkea...kaiken kaikkiaan siisti kärry. Ostan seuraavaksi kopaltaan samanlaisen, mutta S6:n...
- A4t
Loistavat tilat, mukavuus ja sisustusmateriaalit.
Kulutus yli 8 litraa yli 80kmh nopeudessa (ei kuitenkaan paha jos vertaa vaikka uuteen suorasuihku alfaan).
ks. helsinginsanomat, vikasarja- Scuore sportivo
Tarkoitat siis 2.0 JTS Alfaa? Ei se kulutus minusta niin korkea ole.
Alfa 156 2.0 JTS:
Eu-kaup.kulutus: 12.2 l/100km
Eu-maantiekulutus: 6.6 l/100km
Eu-yhdistettykulutus: 8.8 l/100km
Audi A4 2.0:
Eu-kaup.kulutus: 11.5 l/100km
Eu-maantiekulutus: 6.0 l/100km
Eu-yhdistettykulutus: 8.0 l/100km
Tehotkin pitää ottaa huomioon; Alfa 165hv, Audi 130hv.
Olen muuten kerran ajanut tuollaista Audi 100 2.8 V6:sta, ihan hieno autoo ajaa maantiellä.
Terv, 156 V6 24V - A4t
Scuore sportivo kirjoitti:
Tarkoitat siis 2.0 JTS Alfaa? Ei se kulutus minusta niin korkea ole.
Alfa 156 2.0 JTS:
Eu-kaup.kulutus: 12.2 l/100km
Eu-maantiekulutus: 6.6 l/100km
Eu-yhdistettykulutus: 8.8 l/100km
Audi A4 2.0:
Eu-kaup.kulutus: 11.5 l/100km
Eu-maantiekulutus: 6.0 l/100km
Eu-yhdistettykulutus: 8.0 l/100km
Tehotkin pitää ottaa huomioon; Alfa 165hv, Audi 130hv.
Olen muuten kerran ajanut tuollaista Audi 100 2.8 V6:sta, ihan hieno autoo ajaa maantiellä.
Terv, 156 V6 24V156 Alfan koeajolla hetkellinen kulutus (nopeus n.110kmh) ei juuri alle 9 ltr käynyt. Kyllä Audi (2.8) vie silti vielä enemmän. Ehkä piti sanomani, että monet autot vievät paljon bensaa.
Mukava olisi verrata Audi 2.0 fsi ja 156 jts. - Scuore sportivo
A4t kirjoitti:
156 Alfan koeajolla hetkellinen kulutus (nopeus n.110kmh) ei juuri alle 9 ltr käynyt. Kyllä Audi (2.8) vie silti vielä enemmän. Ehkä piti sanomani, että monet autot vievät paljon bensaa.
Mukava olisi verrata Audi 2.0 fsi ja 156 jts.Mikäs tuo 2.0 fsi on??
- panpeter
Scuore sportivo kirjoitti:
Mikäs tuo 2.0 fsi on??
FSI on VAG:n uusi suorasuihkubensamoottori.
Ennestään on jo 1.6 FSI 110 hv (A2, Golf, Bora) ja 1.4 FSI (Lupo, Polo) 105/86 hv. 2.0 150 hv (ahdettu 190 hv kuulemma tulossa).
Huonona puolena noissa on erittäin vähärikkisen polttoaineen vaatimus, jota ei Suomesta saa :(
Myös Le Mansin moninkertaisessa voittaja-autossa Audi R8:ssa on FSI-moottori, V8 Biturbo :D
- Teemu
Itselläni on vm.92 A100 2.8Q ja mittarissa on 170tkm. Olen ylistänyt auton laatua muutamille kyseisen auton omistajalle ja he ovat todenneet, että vikoja pitäisi alkaa ilmestyä viimeistään 200tkm'ssä mutta se jää nähtäväksi.
174hv yhdistettynä quattroon pistää kytkimen koville, joten se kannattaa ainakin tarkistaa. Tällä hetkellä autosta autosta kuuluu outoa 'kolinaa' koneen kiertäessä 2000-3000rpm. Vika lienee ilmeisesti pakosarjassa (viimeksi korjaus maksoi vajaa 5000mk) tai pahimmassa tapauksessa katalysaattorissa. Keskuslukitusta korjattiin viime vuonna (1000mk) ja jälleen on sama vika, eli pari kolme kertaa saa avainta ovessa kääntää ennen kuin kaikki ovet aukeaa. Kulutus on maantieajossa kohtuullinen (alle 10l/100km) mutta kaupunkiajossa huomattavasti enemmän.
Hankintaani olen ollut todella tyytyväinen.- A4t
En tiedä onko 100:ssa keraaminen katalysaattori, mutta... Jos on, korjaus tehdään aukaisemalla katti (varo pölyä), turhat osat pois ja taas kiinni. Keraamisesta katista irtoaa yleensä pieni pala sisuskaluista ja tukkii putken / pöntön.
Tämän jälkeen mitataan saastepäästöt ja toivotaan parasta.
- Muistuttaja
www.mobile.de:stä löytyy 4000-5000 euron hintaluokassa jo valinnanvaraakin, on nelivedolla ja ilmastoinnilla yms. (Päälle tietysti matkat & asuminen tai konsultin käyttö, autoveron maksu rekisteröinti..)
Tätä tietoa voi tietysti käyttää myös tinkiessä suomiauton hintaa alemmaksi, jos ei se jo muutenkin ole laskenut viimeaikoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847