On alarajalla. Saako Tota Moparin öljyä mistään muualta ku merkkiliikkeestä? Paljoha mahtaa pullo maksaa?
Ohjaustehostimen nesteet?
22
9147
Vastaukset
- auton..
ohjekirjasta mitä siihen suositellaan, koska siihen voi laittaa muutakin, kun vain noudattaa suosituksia ja ne kyllä on siellä kirjassa!
- Chrysler
Ohjekirjassa lukee näin: "Jos öljyn pinta on liian matalalla, lisää säiliöön Mopar power steering fluidia mittatikun merkkiin asti". Missään kohtaa kirjaa ei sanota mitä nestettä se on. Eikä ole mitään suosituksia. Selasin koko kirjan läpi!
- öljy
Chrysler kirjoitti:
Ohjekirjassa lukee näin: "Jos öljyn pinta on liian matalalla, lisää säiliöön Mopar power steering fluidia mittatikun merkkiin asti". Missään kohtaa kirjaa ei sanota mitä nestettä se on. Eikä ole mitään suosituksia. Selasin koko kirjan läpi!
Kysyin varaosaliikkeestä ohjaustehostimenöljyä ja myyjä myi automaattilaatikon öljyä,sanoi että jenkit käyttävät sellaista.
- Chrysler
öljy kirjoitti:
Kysyin varaosaliikkeestä ohjaustehostimenöljyä ja myyjä myi automaattilaatikon öljyä,sanoi että jenkit käyttävät sellaista.
näin. Älä koskaan käytä ohjaustehostimessa automaattivaihteistoöljyä. Eli ei varmaan sitä ainakaan. On myös että syövyttää voimakkaasti maalipintoja, eli varmaan jotain jarruneste-tyyppistä. Mutta käyn maanantaina kysyys merkkiliikkeestä, mitä sinne pitää laittaa.
- Ohjaustehostin
öljy kirjoitti:
Kysyin varaosaliikkeestä ohjaustehostimenöljyä ja myyjä myi automaattilaatikon öljyä,sanoi että jenkit käyttävät sellaista.
Laita automaatti öljyä vaan se sopii kyllä !
- Ostanut
Litran purkki maksaa 17 €. Periaatteessa pitäis käydä muukin (automaattilaatikkoöljy). Merkkihuolto tosin suosittelee Moparia, mutta niin kai sen kuuluukin suositella.
- vahingossakaan
laita lootaöljyä sinne tehostimeen. Johan sen sanoo nimikin (vaihteistoöljy/tehostin neste). Olen kahteen tehostimeen joutunut vaihtamaan omat nesteensä kun joku on laittanut sinne lootaöljyä. Tosin toinen on ollut moparin ja toinen gm. Vuotaminen loppui kun vaihtoi nesteet. Ei se alkuperäinen todellakaan paljon maksa (maksaahan se lootaöljykin) ja riittää lisäillessä monta vuotta. Yhdellä pullollisella tekee jo täyden vaihdonkin.
Joissakin uusissa euro ja japsi autoissa voi ohjekirjan mukaan käyttää lootaöljyä, jolloinka tehostin ja pumppu on tietenkin varustettu sellaisilla tiivisteillä että se käy.
Vanhaan tehostimeen kannattaa laittaa myös forten power steering fluidia auttaa pitämään tiivisteet kunnossa(maksaa muistaakseni alle 20 euroa). - mika3800
Laita Moparin omaa nestettä. Se on ainut mitä ohjekirja suosittelee. Litrahinta on 17 € ja vaikka vaihtaisit kaikki nesteet niin täyttömäärä Voyagerissa on noin 0,5 litraa. Tässä taas hyvä kohde miettiä mistä kannattaa säästää.
- merkissä
vahingossakaan kirjoitti:
laita lootaöljyä sinne tehostimeen. Johan sen sanoo nimikin (vaihteistoöljy/tehostin neste). Olen kahteen tehostimeen joutunut vaihtamaan omat nesteensä kun joku on laittanut sinne lootaöljyä. Tosin toinen on ollut moparin ja toinen gm. Vuotaminen loppui kun vaihtoi nesteet. Ei se alkuperäinen todellakaan paljon maksa (maksaahan se lootaöljykin) ja riittää lisäillessä monta vuotta. Yhdellä pullollisella tekee jo täyden vaihdonkin.
Joissakin uusissa euro ja japsi autoissa voi ohjekirjan mukaan käyttää lootaöljyä, jolloinka tehostin ja pumppu on tietenkin varustettu sellaisilla tiivisteillä että se käy.
Vanhaan tehostimeen kannattaa laittaa myös forten power steering fluidia auttaa pitämään tiivisteet kunnossa(maksaa muistaakseni alle 20 euroa).kyllä käytetään ATF-öljyä, mutta nuo sähköhydrauliset tehostajat varmaan jo vaativat toisenlaisen öljyn!
- Chrysler
mika3800 kirjoitti:
Laita Moparin omaa nestettä. Se on ainut mitä ohjekirja suosittelee. Litrahinta on 17 € ja vaikka vaihtaisit kaikki nesteet niin täyttömäärä Voyagerissa on noin 0,5 litraa. Tässä taas hyvä kohde miettiä mistä kannattaa säästää.
Meinaan maanantaina käydä hakees. Kiinnosti vaan että mitä se on. Kiitos kommenteista.
- diileri
Chrysler kirjoitti:
Meinaan maanantaina käydä hakees. Kiinnosti vaan että mitä se on. Kiitos kommenteista.
Kerran ohjekirja ei kerro tarkkaa tyyppiä,on ostettava Moparin omaa.Tuo paikka on kyllä kriittinen juuri noiden vuotojen takia,ja lisäystarve on pieni joten en kyllä rupeaisi summissa tuntematonta nestettä lisäämään..
Huonojen neuvojen antajia nyt aina riittää!!! - chrysseen
diileri kirjoitti:
Kerran ohjekirja ei kerro tarkkaa tyyppiä,on ostettava Moparin omaa.Tuo paikka on kyllä kriittinen juuri noiden vuotojen takia,ja lisäystarve on pieni joten en kyllä rupeaisi summissa tuntematonta nestettä lisäämään..
Huonojen neuvojen antajia nyt aina riittää!!!-kyllä motonetistä saa samaa oilii joka käy chryssen tehostimeen,ite olen käyttäny voikussa ja pt:ssä ja toimii.(tais olla Taf 3:sta)
- chyrsleristi
chrysseen kirjoitti:
-kyllä motonetistä saa samaa oilii joka käy chryssen tehostimeen,ite olen käyttäny voikussa ja pt:ssä ja toimii.(tais olla Taf 3:sta)
-siis Atf 3 (muistaakseni) hinta 5,90 egee
- onko näin
diileri kirjoitti:
Kerran ohjekirja ei kerro tarkkaa tyyppiä,on ostettava Moparin omaa.Tuo paikka on kyllä kriittinen juuri noiden vuotojen takia,ja lisäystarve on pieni joten en kyllä rupeaisi summissa tuntematonta nestettä lisäämään..
Huonojen neuvojen antajia nyt aina riittää!!!Vaihdoin nesteet Mopariin. En tiedä mitä aiemmin oli, mutta ohjaus oli normaalin tuntuinen myös parinkymmenen asteen pakkasessa. Moparin kanssa huomaa selvästi, että pakkasessa on jäykempi. Aamulla kun ottaa auton lämpimästä tallista, toimnii tehostin niikuin pitää.
Perheen toiseen autoon, joka on eurooppalainen, neuvottiin vaihtamaan kylmiin olosuhteisiin tehty neste juuri siksi, ettei auton alkuperäinen ole tarpeeksi notkeaa pakkasessa.
Mikähän olisi vastaava Chryleriin? Jotain ongelmaa kai kylmissä olosuhteissa tulee, kun AKE:n sivuilta löytyy ilmoitus Voyagerin takaisinkutsusta, koska on vaara, että tehostimen letku hajoaa. Tämä koski muistaakseni vuosimalleja 02-05. Ihmettelen vain onko vanhemmissa jotenkin erilainen tehostin. - Riisseli 2000
onko näin kirjoitti:
Vaihdoin nesteet Mopariin. En tiedä mitä aiemmin oli, mutta ohjaus oli normaalin tuntuinen myös parinkymmenen asteen pakkasessa. Moparin kanssa huomaa selvästi, että pakkasessa on jäykempi. Aamulla kun ottaa auton lämpimästä tallista, toimnii tehostin niikuin pitää.
Perheen toiseen autoon, joka on eurooppalainen, neuvottiin vaihtamaan kylmiin olosuhteisiin tehty neste juuri siksi, ettei auton alkuperäinen ole tarpeeksi notkeaa pakkasessa.
Mikähän olisi vastaava Chryleriin? Jotain ongelmaa kai kylmissä olosuhteissa tulee, kun AKE:n sivuilta löytyy ilmoitus Voyagerin takaisinkutsusta, koska on vaara, että tehostimen letku hajoaa. Tämä koski muistaakseni vuosimalleja 02-05. Ihmettelen vain onko vanhemmissa jotenkin erilainen tehostin.Voikun ohjaustehostimen pumppu vuotaa hiukan. Hankin Moparin omaa öljyä, kun ei oikein mistään muualtakaan tuntunut löytyvän. Hiihtolomalla, Lapin pakkasissa, lisäsin hiukan öljyä säiliöön. Ei todellakaan ollut kirkasta ja notkeaa. Pikemmin vaaleata, sitkeää, kiisseliä. Ei ihmne, että on ohjaus kylmänä jäykkä. Arvelen, että tehostin otti alunperin nokkiinsa edellisten pakkasten aikoihin, kun öljy on tahnaa.
- RGY -01
Riisseli 2000 kirjoitti:
Voikun ohjaustehostimen pumppu vuotaa hiukan. Hankin Moparin omaa öljyä, kun ei oikein mistään muualtakaan tuntunut löytyvän. Hiihtolomalla, Lapin pakkasissa, lisäsin hiukan öljyä säiliöön. Ei todellakaan ollut kirkasta ja notkeaa. Pikemmin vaaleata, sitkeää, kiisseliä. Ei ihmne, että on ohjaus kylmänä jäykkä. Arvelen, että tehostin otti alunperin nokkiinsa edellisten pakkasten aikoihin, kun öljy on tahnaa.
itellä auttoi jäykkään ohjaukseen ohjaustehostimen hihnan vaihto vaikkei ollut kuluneen / virttyneen oloinen.
- onko näin
RGY -01 kirjoitti:
itellä auttoi jäykkään ohjaukseen ohjaustehostimen hihnan vaihto vaikkei ollut kuluneen / virttyneen oloinen.
Vaihdon tehostimen letkut, kun pariin kertaan olivat jo hajoilleet ja kuulin että paluupuolellakin täytyy olla paineenkestävät letkut. Samalla vaihdon Moparin ATF 4:seen ja vaikuttaisi ettei ole kylmälle niin kranttu kuin Moparin ohjaustehostinneste.
- Riisseli 2000
onko näin kirjoitti:
Vaihdon tehostimen letkut, kun pariin kertaan olivat jo hajoilleet ja kuulin että paluupuolellakin täytyy olla paineenkestävät letkut. Samalla vaihdon Moparin ATF 4:seen ja vaikuttaisi ettei ole kylmälle niin kranttu kuin Moparin ohjaustehostinneste.
Tuo on hyvä tietää. Moparin ohjaustehostinöljy ei tosiaan näytä kestävän kovaa pakkasta. Tehostin täytyy valitettavasti uusia joka tapauksessa. Arvauskeskuksen hinta lienee n 500e työt. Onkohan näitä korjattu kalliin vaihtamisen asemesta?
- tehostimen öljyä
joka ainakin näyttää samanlaiselta, sellaista aika kirkasta. Ite kun taannoin vaihdoin (ed. om. käytti automaattiöljyä ilman ongelmia) niin laitoin kyllä moparin omaa. Nyt jos vaihtaisin niin kokeilisin varmaan tuota motonetin nestettä ja seuraisin että alkaako vuotaa.
- Maahantuojalta
Kysäisin maahantuojalta, mitä litkua pitäisi Voyageriin (kun alla sattuu olemaan 01)laittaa. Tässä vastus sanasta sanaan: "Voyager-mallien ohjaustehostinöljysuositus on nykyään ATF 4."
- Sepe
Suositus vaihtui jokin aika sitten, käyttöohjekirjassa voi olla vanhaa tietoa.
Valmistajan tekninen tiedote:
http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/neontsbs/2000/19-005-03.pdf - Sepe
Sepe kirjoitti:
Suositus vaihtui jokin aika sitten, käyttöohjekirjassa voi olla vanhaa tietoa.
Valmistajan tekninen tiedote:
http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/neontsbs/2000/19-005-03.pdfHuom. siis että mikä tahansa ATF ei käy, pitää olla nimenomaan tuo ATF 4.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657