Onko seksi useimmille avioliitossa eläville vain ikävä (tai neutraali) velvollisuus, joka täytyy hoitaa säännöllisesti?
Onko totta, että...?
12
1922
Vastaukset
- 40v
Eiköhän seksi ole pitkässä liitossa useimmille ihmisille vain jokin tapa, joka ei tunnu enää miltään. Siitä tunteen palon puutteesta sitten syytellään toinen toista ja aiheutetaan lopullista täydellistä kylläsymistä seksiin. Mutta toisaalta, eiköhän asia ole ihan hyvä niin. Seksistä voi kasvaa ulos, ja silloin maailma alkaa yleensä antamaan paljon aidompia lahjoja ja elämyksiä "menetetyn" seksin tilalle. Minä ainakin olen ikionnellinen, kun enää ei tartte puolin ja toisin. Me taidettiin kasvaa seksistä ulos tasatahtiin, eikä siksi noita haluttomuussyyttelyongelmia syntynyt välillemme.
- n43 (eronnut)
että puolisot ovat jo siinä iässä kyllästyneet/tympääntyneet toisiinsa, eikä tee mieli seksiä toisen kanssa, kun toinen voi jopa inhottaa. Seksi kyl sopivan kumppanin kanssa on tässä iässä kaikista parasta. NAM....
- juntti
Se on kivaa, koska sä huijaat itseäsi. Kuvittelet, että se uusi on jotakin parempaa kuin se vanha oli. Kuvittelet näi kunnes ehkä vuosien tai vuosikymmenten saatossa opit huomaamaan, että se uusikin on ihan tavis ukko tai akka. Eli nautit seksistä vain, koska osaat huijata itseäsi ja kuvittelet kaikenlaista. Primitiivinen aivolohkosi vetää sinua höplästä niin kauan, kuin annat vetää. Hihhulihii, on maailma täynä kaikenlaisia (seksi)hulluja.
- niin se on
juntti kirjoitti:
Se on kivaa, koska sä huijaat itseäsi. Kuvittelet, että se uusi on jotakin parempaa kuin se vanha oli. Kuvittelet näi kunnes ehkä vuosien tai vuosikymmenten saatossa opit huomaamaan, että se uusikin on ihan tavis ukko tai akka. Eli nautit seksistä vain, koska osaat huijata itseäsi ja kuvittelet kaikenlaista. Primitiivinen aivolohkosi vetää sinua höplästä niin kauan, kuin annat vetää. Hihhulihii, on maailma täynä kaikenlaisia (seksi)hulluja.
Olen Juntin kanssa täysin samaa mieltä.
- paikkaansa
Seksi on mahtava asia, eritoten oman siipan kanssa. Joskus varmasti välillä kyllästyttää, väsyttää tms. Mutta se menee ohi. Seksistä voi nauttia täysin siemauksin ja oman siipan kanssa turvallisesti. Mielikuvitus peliin, niin ei pääse tylsyys yllättämään.
Parikymmentä vuotta yhteiseloa, enkä vieläkään ole kyllästymään päin. Aina ei jaksa, mutta seuraavana päivänä voi jo jaksaa. Piristy, kyllä se seksikin piristyy. Liiku, lenkkeile, niin jaksat innostua asioista.
Ei avioliitto automaattisesti tapa seksiä. On vain ihmisten harhakuvitelma, että seksi on tylsää avioliitossa ja parempaa muiden kanssa. Kun ensimmäiset rakkauden huumat menevät ohi, niin tunne muuttuu erilaiseksi, kestävämmäksi. Sitä "hitsautuu" kiinni puolisoonsa. Toinen on tuttu ja turvallinen, joka mielletään joskus erehdyksessä tylsäksi.
Kun oman puolison seksitavat oppii tuntemaan, tuntuu joskus, että ai, tätäkö tää nyt sitten on. Jos on totuttu illalla uutistenjälkeiseen unilääkkeeksi käyvään pikapanoon, niin ei ihme, ettei kiinnosta enää oman kullan kanssa.
Seksi saa ja pitää olla hauskaa. Sängyssä (tai missä sitten harrastattekin) saa nauraa, hullutella ja hassutella.
Tietysti, jos lapset on pieniä ja häiritsevät iltapuuhastelua, niin silloin pitää keksiä muita keinoja. Kyllä ne lapset joskus nukkuvatkin ;)
Miltä tuntuisi suihinotto illalla TV:n ääressä, kun lapset puuhastelevat omia asioitaan omissa oloissaan? Tapoja on monia, kokeile ja ylläty! - 40+
Kai tuo on pari- tai henkilökohtaista. 20 vuotta oltu yhdessä ja yhä parenee. Ei niin tiheästi kuin nuorena, milloin kerta päivässä ei edes riittänyt, mutta laadullisesti paljon parempaa nykyään. Muutama kerta viikossa, joskus menee viikko ilman mutta harvakseltaan. Ikää yli 40.
Monissa avioliitoissa seksi on vain miehen ja hänen vasemman käden yksityisasia, joka ei kuulu edes vaimolle...heh =D
Mutta asiaan, tuskin nykyään enää kovin yleistä tuo "velvollisuus-/sääliseksi".- Makosa
Olen naimisissa. Ollut jo 39vuotta seurustelu 2 vuotta saman miehen kanssa ja meille maistuu seksi yhä. Laatu on parantunut paljon alkutaipaleelta.
- kiinni
vaan suhteesta ja kumppanista. Itselläni kävi jo nuorena niin, että kun seksi ei ollut kokemattomuudesta johtuen kovin kummoista, niin alkoi tympiä. Olin alle 20v silloin.
Kyllä asian eteen pitää olla valmis jotain tekemään. Harjoittelu tekee mestarin:) Ei ole mistään temppukikkamaratonista kyse vaan siitä, mistä osapuolet oikeasti nauttivat.
Niihin jatkuviin pikapanoihin nainen kyllästyy, koska niistä ei ehdi saada mitään irti. - ap.
Kiitos asiallisista vastauksista kaikille! Laitoin kysymyksen, koska mietin että miten aviosuhde mahdollisesti muuttuu ajan myötä, seksin kannalta. Kai se on sitten kiinni suhteesta, ja siitä miten sitä hoitaa... Kiitos!!!
- Hyvin tiivistetty
Suhteesta ja siitä miten suhdetta hoitaa. Jos toinen osapuoli hoitaa suhdetta vieraissa ramppaamalla menee se pienikin into yhteisestä seksistä... toinen osapuoli kyllä vaistoaa sen ajallaan. Luulenpa, että pitkälti niissä suhteissa joissa seksi ei luista se johtuu suhteen henkisestä puolesta, se ei ole kunnossa tai sitten toinen pettää. Pettämisen syy ei varmasti ole huono seksi oman kumppanin kanssa vaan se on sen pettämisen seuraus. Tätä mieltä olen minä - huonoon seksiin 18 vuoden liiton jälkeen ajautuneena ja juuri siksi, että mies lähti kokeilemaan onko ruoho vihreämpää...
- ap.
Hyvin tiivistetty kirjoitti:
Suhteesta ja siitä miten suhdetta hoitaa. Jos toinen osapuoli hoitaa suhdetta vieraissa ramppaamalla menee se pienikin into yhteisestä seksistä... toinen osapuoli kyllä vaistoaa sen ajallaan. Luulenpa, että pitkälti niissä suhteissa joissa seksi ei luista se johtuu suhteen henkisestä puolesta, se ei ole kunnossa tai sitten toinen pettää. Pettämisen syy ei varmasti ole huono seksi oman kumppanin kanssa vaan se on sen pettämisen seuraus. Tätä mieltä olen minä - huonoon seksiin 18 vuoden liiton jälkeen ajautuneena ja juuri siksi, että mies lähti kokeilemaan onko ruoho vihreämpää...
Hyvä huomio tuo henkinen puoli... Aina ei siis välttämättä kyse ole pettämisestä mikäli seksi ei suju!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252048
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221420Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631151Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111069Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101017- 87928
- 80809
- 17787
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107671