koira kotiin

popotti

Olemme harkinneet koiran ostoa.
Pojalla ei ole ollut ongelmia, jos paikalla on 1 koira,
mutta esimerkiksi kennelissä käytyämme, pojalla alkoi nenä vuotamaan.
(tosin, niin minullakin, vaikken ole koirille allerginen)

kissa taloudessa poika alkaa aivastelemaan ja nokka vuotaa.
Ei heti, mutta jos on esim yökylässä, eli kauemmin asunnossa jossa on kissa.

Päätin siis, että ensin testi, sitten mietitään jatkoa.

Tiedättekö, Kuinka paljon maksaa allergiatesti koirasta,
esim yksityisellä lääkäriasemalla?

7

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiratonna

oikeaa tulosta. Mulla kanssa nokka vuoti, tehtiin kokeita 15v sitten, ei mitään, mutta kun viime vuonna tehtiin uudelleen, oli molemmat, kissa ja koira plussaa.
      Ja mulla ei ole ollut sitä kissaakaan enää pariinkymmeneen vuoteen.
      Eli ei siis välttämättä anna oikeaa tulosta.
      Voithan toki soittaa ja kysyä hintaa, jos haluat rahojasi haaskata, on varmaan 35e jo pelkkä sisäänmeno testit päälle.

• allerginen :(

Hei,
      itse kävin syksyllä allergiatestissä terveyskeskuksella. Ekaks soitin ajanvauraukseen, josta sain lääkärille soittoajan, joka sitten kyseli miks epäilen allergiaa ym. lääkäri määräs verikokeeseen ja tulokset sain viikonpäästä ja kaikki maksutta! Koitin tyrkyttää rahaa vastaanottoon ja labraan mutta sanoivat että sitten maksaa kun meen lääkärille mutta eihän mun tartennu mennä koska tarvitsin vaan testien tulokset, en tiiä "huijasinko" mutta koitin rahaa kyllä tyrkyttää!!

Itellä kissoille ja hepoille allergiaa ja koirille "aavistus", joten ei vielä olla uskallettu koiraa ottaa. Itellä ainaki hevosten kohdalla käynyt niin että allergia pahenee kokoajan joten sääli ottaa koira jos siitä pitää luopuu sit esim. vuoden päästä!

• ...

Voi puhjeta astma tai tulla allergisia yleisreaktioita. En suosittele!

• en suosittele
        ... kirjoitti:

Voi puhjeta astma tai tulla allergisia yleisreaktioita. En suosittele!

Kannattaa miettiä pitkällä tähtäimellä jos on pienikin riski että lapsi saisi oireita. Lemmikistä luopuminen on suuri suru, ja se voi jättää ikuiset arvet lapseen. samoin koiran kannalta tilanne on kurja, koska koira kiintyy aina omistajiinsa ja ero on koiralle suuri psyykkinen stressi.

En siis suosittel koiran hankkimista.

• en suosittele kirjoitti:

Kannattaa miettiä pitkällä tähtäimellä jos on pienikin riski että lapsi saisi oireita. Lemmikistä luopuminen on suuri suru, ja se voi jättää ikuiset arvet lapseen. samoin koiran kannalta tilanne on kurja, koska koira kiintyy aina omistajiinsa ja ero on koiralle suuri psyykkinen stressi.

En siis suosittel koiran hankkimista.

Olen käynyt allergiatesteissä jo lähes 10 vuotta sitten ja silloin todettiin kissa pahimpana ja koira toisena sekä lisäksi lehtipuut ja pölyallergia. Silloin minulla oli 2 koiraa ja 2kissaa sekä allergialääkitys, hyvin pärjäsin. Allergialääkket vaihdettu noin 2 vuotta sitten, tällä hetkellä 5 koiraa ja 6 kissaa ja pärjään aivan mainiosti. Joskus keväisin siitepölyallergia iskee melko tukkoiseksi.

• näinhän se on
        tareski kirjoitti:

Olen käynyt allergiatesteissä jo lähes 10 vuotta sitten ja silloin todettiin kissa pahimpana ja koira toisena sekä lisäksi lehtipuut ja pölyallergia. Silloin minulla oli 2 koiraa ja 2kissaa sekä allergialääkitys, hyvin pärjäsin. Allergialääkket vaihdettu noin 2 vuotta sitten, tällä hetkellä 5 koiraa ja 6 kissaa ja pärjään aivan mainiosti. Joskus keväisin siitepölyallergia iskee melko tukkoiseksi.

Mutta kaikki eivät välttämättä ole yhtä onnekkaita kuin ylläoleva kirjoittava. Erään tuttavani pojalle kehittyi kissasta paha astma ja astmalääkkeitä jouduttiin syömään pitkään. Ja kissoista luovuttiin tietenkin, mikä oli kova isku perheelle.

• etsivivä-amadeus

Koiranhankinta?Äidille tärkein,ei lapsille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      108
      2727
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      29
      1321
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      98
      1156
    4. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      997
    5. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      987
    6. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      133
      948
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      833
    8. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      663
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      40
      648
    10. Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja

Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      625
    Aihe