koira kotiin

popotti

Olemme harkinneet koiran ostoa.
Pojalla ei ole ollut ongelmia, jos paikalla on 1 koira,
mutta esimerkiksi kennelissä käytyämme, pojalla alkoi nenä vuotamaan.
(tosin, niin minullakin, vaikken ole koirille allerginen)

kissa taloudessa poika alkaa aivastelemaan ja nokka vuotaa.
Ei heti, mutta jos on esim yökylässä, eli kauemmin asunnossa jossa on kissa.

Päätin siis, että ensin testi, sitten mietitään jatkoa.

Tiedättekö, Kuinka paljon maksaa allergiatesti koirasta,
esim yksityisellä lääkäriasemalla?

7

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiratonna

      oikeaa tulosta. Mulla kanssa nokka vuoti, tehtiin kokeita 15v sitten, ei mitään, mutta kun viime vuonna tehtiin uudelleen, oli molemmat, kissa ja koira plussaa.
      Ja mulla ei ole ollut sitä kissaakaan enää pariinkymmeneen vuoteen.
      Eli ei siis välttämättä anna oikeaa tulosta.
      Voithan toki soittaa ja kysyä hintaa, jos haluat rahojasi haaskata, on varmaan 35e jo pelkkä sisäänmeno testit päälle.

    • allerginen :(

      Hei,
      itse kävin syksyllä allergiatestissä terveyskeskuksella. Ekaks soitin ajanvauraukseen, josta sain lääkärille soittoajan, joka sitten kyseli miks epäilen allergiaa ym. lääkäri määräs verikokeeseen ja tulokset sain viikonpäästä ja kaikki maksutta! Koitin tyrkyttää rahaa vastaanottoon ja labraan mutta sanoivat että sitten maksaa kun meen lääkärille mutta eihän mun tartennu mennä koska tarvitsin vaan testien tulokset, en tiiä "huijasinko" mutta koitin rahaa kyllä tyrkyttää!!

      Itellä kissoille ja hepoille allergiaa ja koirille "aavistus", joten ei vielä olla uskallettu koiraa ottaa. Itellä ainaki hevosten kohdalla käynyt niin että allergia pahenee kokoajan joten sääli ottaa koira jos siitä pitää luopuu sit esim. vuoden päästä!

      • ...

        Voi puhjeta astma tai tulla allergisia yleisreaktioita. En suosittele!


      • en suosittele
        ... kirjoitti:

        Voi puhjeta astma tai tulla allergisia yleisreaktioita. En suosittele!

        Kannattaa miettiä pitkällä tähtäimellä jos on pienikin riski että lapsi saisi oireita. Lemmikistä luopuminen on suuri suru, ja se voi jättää ikuiset arvet lapseen. samoin koiran kannalta tilanne on kurja, koska koira kiintyy aina omistajiinsa ja ero on koiralle suuri psyykkinen stressi.

        En siis suosittel koiran hankkimista.


      • en suosittele kirjoitti:

        Kannattaa miettiä pitkällä tähtäimellä jos on pienikin riski että lapsi saisi oireita. Lemmikistä luopuminen on suuri suru, ja se voi jättää ikuiset arvet lapseen. samoin koiran kannalta tilanne on kurja, koska koira kiintyy aina omistajiinsa ja ero on koiralle suuri psyykkinen stressi.

        En siis suosittel koiran hankkimista.

        Olen käynyt allergiatesteissä jo lähes 10 vuotta sitten ja silloin todettiin kissa pahimpana ja koira toisena sekä lisäksi lehtipuut ja pölyallergia. Silloin minulla oli 2 koiraa ja 2kissaa sekä allergialääkitys, hyvin pärjäsin. Allergialääkket vaihdettu noin 2 vuotta sitten, tällä hetkellä 5 koiraa ja 6 kissaa ja pärjään aivan mainiosti. Joskus keväisin siitepölyallergia iskee melko tukkoiseksi.


      • näinhän se on
        tareski kirjoitti:

        Olen käynyt allergiatesteissä jo lähes 10 vuotta sitten ja silloin todettiin kissa pahimpana ja koira toisena sekä lisäksi lehtipuut ja pölyallergia. Silloin minulla oli 2 koiraa ja 2kissaa sekä allergialääkitys, hyvin pärjäsin. Allergialääkket vaihdettu noin 2 vuotta sitten, tällä hetkellä 5 koiraa ja 6 kissaa ja pärjään aivan mainiosti. Joskus keväisin siitepölyallergia iskee melko tukkoiseksi.

        Mutta kaikki eivät välttämättä ole yhtä onnekkaita kuin ylläoleva kirjoittava. Erään tuttavani pojalle kehittyi kissasta paha astma ja astmalääkkeitä jouduttiin syömään pitkään. Ja kissoista luovuttiin tietenkin, mikä oli kova isku perheelle.


    • etsivivä-amadeus

      Koiranhankinta?Äidille tärkein,ei lapsille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2166
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1719
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      146
      1642
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe