Sähköjunat Kolahriin

saakka

Kolahriin pitäs saaha kulkehmaan noppeimat junat mitä maholista ko moni tullee etelästä hiihtohmaan kairoile tai laskettelehmaan läntisheen Laphiin.

Mie luulen että se saattais tuua lissää lohestaki kiinnostunheita, jos tänne pääsis hopusti kesken kiihreitten kalastahmaan. Häätyis vain järjestää sitte hyvin maholisuus vuokrata venheitä ja muita tilpehöörejä turisteile. Ja autoja tietenki.

4

597

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kerkiät harrastamhaan

tähellisiä asioita

Niin mie tehin ja hyvä tuli.

Sielä etelässä laukathaan paljon tyhjän kiihreen perässä ja voi voi ko kaikki maksaa niin paljon. Pittää tehä töitä kovasti, että saapi net kulissit ylläpiettyä.

Mutta sitä sait mitä tilasikki, joten älä valita junista...

• olekhaan

Emmie tartte muuttaa takasi ko en ole koskhaan lähtenykhään.

Rautateitten kalusto mennee vanhaksi kymmenen vuuen kuluttua ja sen takia häätyis saaha sähkö Kolarin junhiin.

Minun kulissit on paremin ko sie luuletkhaan että sen puohleen ihan sama, mutta turismin takia on kyllä väliä.

• Kuuleppa

Kolarista ei nimelä kannatte puhua, jos meinaa ylös vakeä saaha. Ylläs saattaa kelvata, sillä olipa melkonen tafiikki tienpäälä tänhään.

Siirrethään kuntakeskus Äkäslompolhoon ja nimeksi kunnale vaikka IsoYlläs. Saattaa tosin olla seki turhaa rahanpolttoa, koska voi käyä niin, että Kolarin kunta liitethään elinkelvottomana kuntauuistuksen yhteyessä puoliksi Muonihoon ja Pelhoon. Muoniolaiset ei ole raan perhään puhuhneet hiiskaustakhaan eli riittä varmhaan ko pääsee sitte raitheila Suur-Pelhoonki asti.

• totta?

Taisit vitsin murjasta. Pellossa ei ole muuta suurta, ko ihmisten luulot ittestään.
        Turistit ajjaa sen ohi, viinakaupassa saattaat pysähtyä, muuttei muuten.
        Junien kulun loppuminen on aiheellinen huoli. Jos net ei Kolariin asti menis, niin ei taitas olla koko raiteita Tornion yläpuolela.
        Pellon ja Ylitornion vois liittää huoletta yhteen. Kolari kuuluu enämpi Tunturi-Lappiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe