Onko kukaan laittanut yksivuotisten kukkien siemeniä kasvamaan aluksi ihan tavalliseen muovitettuun ei-lämmitettävään kasvihuoneeseen joskus huhti-toukokuulla,ja myöhemmin siirtäneet taimina ulos paikoilleen? Miten on onnistunut ja mitkä kukat ovat onnistuneet tällä tavoin kasvamaan? Kasvihuoneessahan on aikamoiset lämpötilan vaihtelut eri aikaan vuorokaudesta toukokuullakin..Mitään lämpöpuhallinta tms. ei ole käytettävissä.Vai pitäisikö ensin laittaa siemenet sisälle kasvamaan,ja siirtää vasta taimina kasvihuoneeseen? Meillä vaan ei ole oikein sisällä tilaa taimikasvatukselle,ja kasvihuone puolestaan on n. 15 neliömetriä kooltaan..sinne siis mahtuis taimia ja paljon..
taimikasvatus
kasvihuoneessa
2
504
Vastaukset
- mami
Olen kyllä useampaa lajia laittanut kasvihuoneeseen vartttumaan.
Helpoin tapa varmaan on laittaa pieniä ryhmiä siemeniä itämään. Olen leikannut viilipurkeista pohjan pois upottanut rinkulan maahan niin että reuna näkyy. Siihen olen kylvänyt ja sitten siirtänyt avomaalle kokonaisena. Muutama siemen samaan purkkiin
Purkin olen vaan ottanut pois. Nopeuttaa aika paljon taimien kehittymistä. Helpottaa perkaamista ja kastelua. - jali3
no sinne kasvihuoneeseen pitää saada ensin lämpöä 15-20 plus astetta ja valo sinne tulee kai
kasveilla on omat lämpövaatimukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk243942Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122911Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39856PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht113722Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport36701- 35676
- 104637
- 134635