Jos myytävänä olevan setelin perässä on maininta, ilman litteraa, mitä se tarkoittaa? Mitä eroa on jos ON littera ja EI ole litteraa? Kiitos jos joku vastaa :)).
Ilman litteraa
4
712
Vastaukset
Seteliä jossa ei ole Litt. merkintää. Eli esim. vuoden 1963 5 markan seteliä löytyy ilman tuota Litt merkintää, sekä merkinnöillä Litt.A ja Litt.B
- mitä tarkoittaa
jonkinlaista arvoeroa ilman littiä ja litin kanssa? Vai onko tuo litti otettu käyttöön jossain vaiheessa kun on painettu uudet rahat ja miksi? Mitä se Litt siinä tarkoittaa??
mitä tarkoittaa kirjoitti:
jonkinlaista arvoeroa ilman littiä ja litin kanssa? Vai onko tuo litti otettu käyttöön jossain vaiheessa kun on painettu uudet rahat ja miksi? Mitä se Litt siinä tarkoittaa??
otettiin ensimmäisen kerran käyttöön jo vuonna 1918 viiden markan (1909) setelissä. Tuolloin Litt. merkinnällä ja alusta aloitetulla sarjanumeroinnilla erotettiin ennen kansalaissotaa painetut setelit.
Tuon muutoksen jälkeen tuli kirjain sarjanumeron eteen (esim. K0252636). Kun kirjaimet oli käytetty, painettiin seteliin Litt.A ja taas kirjaimet ja numerointi voitiin aloittaa alusta.
Seteleiden hintoihin tuolla ko. merkinnällä ei välttämättä ole mitään merkitystä, vaan seteleiden pieni sarjanumero,(Esim. A00000965)painosmäärät, kunto ja saatavuus ratkaisee kuinka suureksi hinta muodostuu.- mitä tarkoittaa
cevy kirjoitti:
otettiin ensimmäisen kerran käyttöön jo vuonna 1918 viiden markan (1909) setelissä. Tuolloin Litt. merkinnällä ja alusta aloitetulla sarjanumeroinnilla erotettiin ennen kansalaissotaa painetut setelit.
Tuon muutoksen jälkeen tuli kirjain sarjanumeron eteen (esim. K0252636). Kun kirjaimet oli käytetty, painettiin seteliin Litt.A ja taas kirjaimet ja numerointi voitiin aloittaa alusta.
Seteleiden hintoihin tuolla ko. merkinnällä ei välttämättä ole mitään merkitystä, vaan seteleiden pieni sarjanumero,(Esim. A00000965)painosmäärät, kunto ja saatavuus ratkaisee kuinka suureksi hinta muodostuu.Iso kiitos kun jaksoit vastata kysymyksiini :)). Mukavaa lopputalvea ja lämpöä kevään odotukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634