Jos myytävänä olevan setelin perässä on maininta, ilman litteraa, mitä se tarkoittaa? Mitä eroa on jos ON littera ja EI ole litteraa? Kiitos jos joku vastaa :)).
Ilman litteraa
4
712
Vastaukset
Seteliä jossa ei ole Litt. merkintää. Eli esim. vuoden 1963 5 markan seteliä löytyy ilman tuota Litt merkintää, sekä merkinnöillä Litt.A ja Litt.B
- mitä tarkoittaa
jonkinlaista arvoeroa ilman littiä ja litin kanssa? Vai onko tuo litti otettu käyttöön jossain vaiheessa kun on painettu uudet rahat ja miksi? Mitä se Litt siinä tarkoittaa??
mitä tarkoittaa kirjoitti:
jonkinlaista arvoeroa ilman littiä ja litin kanssa? Vai onko tuo litti otettu käyttöön jossain vaiheessa kun on painettu uudet rahat ja miksi? Mitä se Litt siinä tarkoittaa??
otettiin ensimmäisen kerran käyttöön jo vuonna 1918 viiden markan (1909) setelissä. Tuolloin Litt. merkinnällä ja alusta aloitetulla sarjanumeroinnilla erotettiin ennen kansalaissotaa painetut setelit.
Tuon muutoksen jälkeen tuli kirjain sarjanumeron eteen (esim. K0252636). Kun kirjaimet oli käytetty, painettiin seteliin Litt.A ja taas kirjaimet ja numerointi voitiin aloittaa alusta.
Seteleiden hintoihin tuolla ko. merkinnällä ei välttämättä ole mitään merkitystä, vaan seteleiden pieni sarjanumero,(Esim. A00000965)painosmäärät, kunto ja saatavuus ratkaisee kuinka suureksi hinta muodostuu.- mitä tarkoittaa
cevy kirjoitti:
otettiin ensimmäisen kerran käyttöön jo vuonna 1918 viiden markan (1909) setelissä. Tuolloin Litt. merkinnällä ja alusta aloitetulla sarjanumeroinnilla erotettiin ennen kansalaissotaa painetut setelit.
Tuon muutoksen jälkeen tuli kirjain sarjanumeron eteen (esim. K0252636). Kun kirjaimet oli käytetty, painettiin seteliin Litt.A ja taas kirjaimet ja numerointi voitiin aloittaa alusta.
Seteleiden hintoihin tuolla ko. merkinnällä ei välttämättä ole mitään merkitystä, vaan seteleiden pieni sarjanumero,(Esim. A00000965)painosmäärät, kunto ja saatavuus ratkaisee kuinka suureksi hinta muodostuu.Iso kiitos kun jaksoit vastata kysymyksiini :)). Mukavaa lopputalvea ja lämpöä kevään odotukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291293
- 99833
- 73623
- 50557
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11471ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m148406Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387- 25368
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174362