miten autoa voi virittää ilman että ostaa tehoputkeja yms?
TEE SE ITSE AUTON VIRITTÄMINEN
49
29782
Vastaukset
- Stone.Head
.. Että riisuu ylimääräsät krääsät pois autosta.
Paino/tehosuhde nousee- Tuuniviri
poikki ja isot itseloistavat karvanopat sisäpeiliin roikkumaan, niin siinä se on! Niin ja se ilmanputsari pois, ettei ahista. Pikkukivet männän välissä kun toimii vierintälaakereina.
- irti
Kansi eka irti, kanavat putsata/portata, samalla kannen lasku että puristussuhde nousee, sitten vähä rajumpi nokka, Jos ruisku auto, niin ehkä lastu ja jos ei lastua niin nostat bensanpainetta vähän niin sumusta tulee hienojakoisempaa ja paremmin palavaa, myös imusarja/imusarjan kanavat kannattaa vetää peiliksi, ellei sinne sitten rusiku suutin lykää bensaa, mutta yleensä ne lykää bensan kannen ja imusarjan välisen laipan viereen. jolloin kannattaa killottaa imusarjan kanavat. Myös isompaa kaasuläppää jne.
- Maata
vaan sohvalla,tekemättä asianhyväksi mitään.
- ---------
oon tuossa juttua kuullu että eikös tuo bensa pisaroidu jos kanavat peilikiiltäväks hiotaan :D:D:D kyllä niiden vähän karheat pitää kuul olla mut tasaiset kumminkin :) nevari
- Uyyy
--------- kirjoitti:
oon tuossa juttua kuullu että eikös tuo bensa pisaroidu jos kanavat peilikiiltäväks hiotaan :D:D:D kyllä niiden vähän karheat pitää kuul olla mut tasaiset kumminkin :) nevari
Xdlsd kanaviin pyörretttää
- Muutamantehnyt
Juu kannattaa kiillottaa imupuoli niin seos pisaroituu paremmin 😂
Mistä pirusta te löydätte kaikki nää tyhmät ohjeet?
Fakta on että pakopuolen kiillotus/keraminen pinnoitus ym kaasujen virtausta parantavat asiat ovat hyödyksi mutta älkää pilatko seosta imupuolta kiilottamalla muualta kun imutorvista.
- Jaakoppi
Puhdistat putken ja vedät sen suoraksi; teho nousee
- mäkiteemu
Tehoputki kuulostaa vähän hassulta autossa. Olisko peltisarja ja vapaammin virtaava putkisto parempi?
- jeps
siis mikä on peltipakosarja? siis mitä eroo tavalliseen pakosarjaan? mistä nimi tulee, valmistettu pellistä?
- santerisantsi
jeps kirjoitti:
siis mikä on peltipakosarja? siis mitä eroo tavalliseen pakosarjaan? mistä nimi tulee, valmistettu pellistä?
Peltisarja on valmistettu pellistä. Tavallinen pakosarja on valuraudasta. Peltisarjassa pakokaasut virtaa paremmin kuin valupakosarjassa. Johtuu pakosarjan suoremmasta muodosta. Pelti sarjoja on myös erityyppisiä ja ne ovat pidempiä kuin valu pakosarjat.
- ei vapareita
Eipä noita vapareita paljoa kannata virittämään lähteä.. menee liikaa aikaa ja rahaa. Ja viel jos sattuu olemaan vähäpäästönen ni ei tuu menemään katsastuksesta läpi esim. "kireän" nokan vaihdon jälkeen.
Ahdetut sit asia erikseen, niistä saa hyvin pienellä panostuksella suht hyvän teholisän. Ahdettuun esim. vaihtaa moottorinohjauksen täysin ohjelmoitavaan.. Halvin ja suhteellisen toimiva ois tuo perinteinen megasquirt (n.200€) ja jos kolvi pysyy kädessä niin tuon saa ostettua myös rakennus sarjana. Sitten vain ahtoja nostamaan bleed venttiilillä.. (n. 30€).- Rasvarätti
...että ne ketkä turpojen kanssa ajelee, ni ovat laiskoja automiehiä. Painelevat vain nappeja ja kääntävät parista ruuvista. Alkaa kuulostaa ritari-ässän toiminnalta... x)
- on se joo
Rasvarätti kirjoitti:
...että ne ketkä turpojen kanssa ajelee, ni ovat laiskoja automiehiä. Painelevat vain nappeja ja kääntävät parista ruuvista. Alkaa kuulostaa ritari-ässän toiminnalta... x)
hanskalla paikataan mikä tehossa hävitään. Ja nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä. Etuveto? Onko se joku Veikkauksen uusi peli?
Ja näin nousi vanha aihe taas ylös :D - 6+18
peltisarja muut roippeet jatkoksi ja sivuimu weberit, noin ensihätään, kaikki riippuu tietty siitä, mitä koslaa ollaan virittämässä ja mitä halutaan...nokka-akseli taitaa olla se seuraava, kannen laskeminen puristus-suhteen nostamiseksi, männät, kiertokanget...listaa riittää...ei muuta kuin kokeilemaan, näiden tällä palstalla olevien karvanoppakaverien kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa!!!
- on onnistunut
mikäli teho laskee vähemmän kuin 30%...... Pitää muuten paikkansa !!! Sahaa vaikka joku pönttö pois pakoputkesta niin ainakin tulee viilistä etttä pirssi on viritetty !!!!
- Paitti jos on löysä
Ja sit lähteeeee
- tee se, nähdään kaik
Paitti jos on löysä kirjoitti:
Ja sit lähteeeee
- Poikansa menettänyt
tee se, nähdään kaik kirjoitti:
ei tarkoita pelkästään koneen tehon lisäämistä. Myös kori siihen kuuluvat laitteet täytyy virittää
tehoja vastaaviksi. Ja kaahailut kannattaa jättää suljetuille alueille. Suosittelen johonkin
moottorikerhoon liittymistä. Autoilu on sinänsä hyvä harrastus mutta järjen käyttö ei ole kielletty.
- titsi
lada on venäläinen luotettava auto ja takaveto siihen kannattaa laittaa nitropullot
- titsi
autonvirittäminen
on aika laiska jos asentaa autoon turbon jos vaikka leikkaa pakoputkestapalan tai puhdistaa pakoputken
- vilu2
osta bemari kuutos koneel
- erkkierikinpoika
kuka ny vajaapyttysellä kehtaa ajaa...
- sano bemarille ei
bemarit on paskoi.. aina keittää.
- Suitless
Mitä yhteistö on kondoomilla ja bemarilla?
Molempien sisällä on mulkku
- KAAASUA!?
Kunnon peltorallis tai peltoautoilus kyl lähtee pakoputki irti omia aikojaan ku vaa tarpeeks kova vauhti on!!!!!!! Vähä potkasee et se roikkuu ja kaasua ja koht se on irti sit on komeet pörinät!! Sen jäläkee vaa putki pois radalt ja kaasua!
Perkele kun on saab 900 c :>D
- SAABRULES
Ittellä oli saab 900s 2.3 mut nyt opel omega 2.0i
- Kokemusta on.....
Poraat porakoneella reiän/reikiä äänenvaimentimeen (tai naulalla naputat reikiä:D) ja asennat pakoputken pään esim . http://www.koivunen.fi/koivunen/sp_Content65067 ja kevennät autoa ylimääräisestä painosta esim. ylimääräiset penkit pois ja vararengas kanssa vaan irti ja jos on kaasari kone isompi kaasari.
- kunnon mies
paras keino on minunmilestä viritää peltoautoo on et putki poikki karvanopat ikkunaan takapenkit pois vähä maalia ja lekalla ikkunat pois!!!!!!!
niin tein ite.peltoautona LADA SAMARA.
kyllä pöööörrrrrriiiiiissssseeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)- parkojaparkoja
Voi naapuri parkoja!
- .
osta hondan k20a kone.. vakiona sen 240.. :D
- auto virittäjä/asent
no moottoriinhan vois lisätä tietysti turbon tai twin turbon ja isommat bensan suuttimet ja jos haluu kunnolla tehoo ni lisää nos eli elokaau foggelit ja laitaa suoran 2o cm halkaisijaltaan olevan putken
- rölli peikko
ostakaa lada 1500 ja laittakaa TURBO
- tom7
Olokaa hiliaa ku ette autoista ymmärrä...-.-
- sfsdfsdfdg342ty24
SINÄ SEN SANOIT!
- esimerkiksi1
porttaa kansi, nosta puristuksia, jäykemmät venttiili jouset tiukemmalla nokalla, imusarjasta asian mukainen, sivuun turbo, väliin intercooler ja blow off venttiilit jotka nostavat imu painetta, polttoaineen vaihtaa etanoliks- tulee siinä tapauksessa pistää isommat suuttimet, turvatankki ja asianmukaiset bensapumput, kestävempi perä, vetarit, vaihdelaatikko yms,, auton paino myös vaikuttaa kiihtyvyyteen ja tehoihin, muutenkin kun autoa lähtee virittään nii kannattaa miettiä kans sitä omaa persettä että samaan tulee vahvistaa runkoa turvakaarilla, pistää kuppipenkit ja 4 tai 6 pistevyöt, ennen kunnon räyhäystä kannattaa käydä penkissä säätää ahtopaineet kohilleen, ettei tee heti moottori rikkoa..
- jokunen33
Yksittäisistä osista mielestäni tärkein viritysosa 8 vent moottoreissa on nokka-akseli. Asteissa ei kannata liioitella ,mieluummin lisätään nostoa,ettei alavääntö huonone.
Toinen on välitykset , tiheät välitykset mahdollistaa paremman vääntöalueen käytön
ja myös silloin voi käyttää isompia renkaita.
Nälkä kasvaa syödessä. joten tuplat tai läppärunko ja hestekki,peltipakosarja, pakoputki isot
venttiilit.kanavien porttaus (imukanavia ei kaasarikoneessa kiiltäviksi hiekkapuhalluspinta) säädettävä nokkapyörä jäykemmät venttiilinjouset,
Kiertokanget ja männät tähän pitää laittaa jo isompiasteinen nokka.
Rahaa palaa 10 kertaa auton alkuperäinen arvo,mutta pääasia että on hauskaa ja voi leuhkia kavereille kuinka rengas pyörii.- Auton viritys
Paras viritys on kun laitat moottoriöljyn sekaan karkeaa hiekkaa ja bensan sekaan laitat hiivaa ja sokeria että bensan käyminen aiheuttaisi sylinterissä painetta!
- tröllll
avarettu öljynsuodatin ja pakoputkenpäähän läppä vähintään 100kW
- allu8
ite en lähtis virittää omaa saab 900i 80 ku heppoi on ilman turboo 136 siit sais ottaa ruisku rajoittimen pois ja pakoputki joku uus ei valurauta
- FOORTTIMIES
Osta vanhakoppanen escortti ja säädä sytytystä aikasemmalla ja potkua tulee HETI lisää:)
- asentaja2
Nokka-akseli rälläkällä poikki, keskeltä, niin että viimeiset venttiilit eivät nouse jolloin saadaan enemmän polttoainetta ensimmäisiin sylintereihin.
Teho siirtyy tällöin viimeisiltä sylintereiltä ensimmäisiin jolloin kahdessa sylinterissä on sama KW määrä kuin kaikissa neljässä yhteensä.
Tämän jälkeen hitsaa nokka-akseli takaisin jolloin tuplaat ensimmäisten sylinterien tehot!
Tämä käytäntö on tuhansia vuosia vanha, käytetty jo liitukaudella!
Auton-asentajan ensimmäinen oppitunti.- 123wr12
onkos tää sit nii et katkasen ekan ja tokan sylinterin välistä eka ni sit siihe ekaa tulee kolme sylinteri tehot ja sit hizaan nokka akseli takas kasaa ni sit niihi muihinki sylintereihi tulee 3x tehot?
- Anonyymi
Toimii. Tehon lisäyksen huomasin selvästi. Kardaani ja vetarit solmussa.
- pelto
laita karvanopat se on hyvin yksinkertaine ja nakkaa penkit helvettiin paitsi kuskin penkki
- Autonvirittäjä22
Autoa voi kyllä virittää mutta se on aika suuritöistä hommaa mutta mukavaa,jos tykkää rassata moottoreita sinänsä pääsee helpommalla että ostaa vaan uuden auton isommalla koneella. Mutta toisaalta viritetystä 1.4 corollan koneesta on mahdollista saada enämmän tehoa kuin vakio 2.5 litrasesta moottorista,tietenkin bensan kulumisen yms kustannuksella.tässä muutamia keinoja auton virittämiseen.
: kannen lasku ja avarrus eli puristus suhteen kasvatus tuo helposti 10hp lisää oikein tehtynä.
:jyrkempi nokka-akseli (maksaa jonkin verran mutta tehot nousee mukavasti) mahdollista myös viilata vakio nokan kulmia jyrkemmiksi,sekin auttaa kiihtyvyyteen vähän) isommat kaasarit jos on vanha kaasarikone.
Jos on ruiskukone niin bensapainetta isommalle ja ruiskun säätö .
Kiertokangen kevennys: ihan mahdollinen ja tuo mukavan teholisän ja tuo lähes 2 kertaisen kierrosherkkyyden. Ei kovin vaikeaa poraat kiertokankiin noin 7 mm reikiä noin 3kpl muutaman sentin välein riippuen kangen pituudesta.
Pakoputkiston muokkaus: todella helppo tehdä elikkä änkän tyhdennys. Elikkä leikkaan äänenvaimentimen pohjan irti ja tyhjennät kaikki sieltä sisältä sitten laitai muun putken kanssa samankokoisen putken pätkän ja poraat siihen n.8mm reikiä tiheään ja laitan paikoilleen ja lisäät sinne ympärille teräsvillaa (ei pakollinen,mutta ilman villaa äänet on liian kovat ja poliisi suuttuu eikä korvat tykkää) sitten hitsaat takaisin änkän pohjan tämän jälkeen äänet ovat todella mahtavat ja tämä tuo tehoa lisää n.5-10hp ja sitten myös katalysaattori kannattaa poistaa se tuo muutaman hepan lisää ja myös avarretun kannen kanssa pitää viilata putken alkukäyrä pakokanavan kanssa saman kokoiseksi. Näiden juttujen jälkeen autossasi on n.30-60hp lisää tehoa mutta kaikki tämä on todella kovan työntakana. Jos haluaa päästä vähän helpommalla niin asentaa peltiputkiston ja turbon. Turbon peltiputkiston ja kanavien avarruksella ja jyrkemmällä nokalla tehot nousee jo yli 150hp!!!! Mutta sitten pitää säätää sähköjä ja vahvistaa kytkin ja säätää jäähdytystä yms yms ja se on todella kova työ,mutta täysin mahdollista. :) - Merssuu
Ruuvaa vaa syöttöpumppua nii tullee tehiä ja pukkaa usvaa:3
Peltoautoa virittää helpoimmin ja halvimmin keventämällä autoa: ylimääräiset penkit pois, vararengas, poppikoneet, sisustusverhoilu, ikkunanostinkoneistot ja vaikka sivuikkunat mäkeen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448049Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432111Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252030- 921680
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 52977
- 24918
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850