Mietin tässä että voisinko hankkia akvaariooni palettikala pariskunnan. Akvaarioni mitat ovat 101x31x46 eli on aika kapea. On vedoltaan 120l Tällähetkellä minulla on 3 platyä 6 seeprakalaa 2 kuparimonnista ja 2 nuoli-imumonnia. Olen tutustunut tähän kala lajiin ja hankkinut tietoa. Akvaarion pitäisi ilmeisesti olla rehevä kasvuinen ja siellä piilo paikkoja. Mitä vielä uupuu? Veden arvot eivät ilmeisesti ole ratkaisevia. Toinen ongelma on että asun pikku kylällä ja lähimmässä kaupungissa ei myydä paletti kaloja. Mitä teen?
Voinko hankkia palettikaloja?
2
351
Vastaukset
- ........Laitahan ennen uusien kalojen hankintaa nykyinen kalasto kuntoon. Platyt elävät aivan erilaisissa vesiarvoissa kuin muut kalasi ja kuparimonniset ja nuolimonnit kaipaisivat lisäkavereita. Onhan sinulla hiekkapohja? 
 Palettikalat ovat aika ärhäköitä ja innostuessaan lisääntyvät riesaksi asti lakkaamatta, onhan sinulla paikka tulevilla poikasille? Jokin muu kitjoahven kuten kelta- tai töyhtökääpiöahven voisi sopia paremmin, tai vaikkapa perhoskirjoahven.- bhbJuu. Olen kyllä tutkinut että kalani vesi arvot sopivat yhteen ja onglemia ei ole ollut. Platyt ovat iloisia syövät hyvin tauteja ei ole ja lisääntyneetkin ovat. Juu tiedän sen että nulimonnit ja kuparimonniset kaipaavat kavereita. Palettikalojen hankinta on ollut mielessä mutta ensin entinen kalasto kuntoon. Toisaalta palettikalojen lisääntyminen on aika nopeaa. Kiitos vastauksestasi. 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605160
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut333775
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti723523
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052877
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302700
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131951
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161726
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2121562
- 1561384