onko totta, että kärsimyskukka (siemenestä kylvetty) kukkii vasta lähempänä 10-vuoden ikää? kokemuksia?
kärsimyskukan kukkiminen
5
512
Vastaukset
Näin mää oon kuullu,et kukkimaan saaminen kestää..kestää...kestää..ja kestää...
Ite sain työllä ja tuskalla tuon yhden ainoan siemenen itämään ja nyt muka pitäis odotella ja hoivata mokomaa rehua useita vuosia,että pääsis näkee ne ihanat kukat, jos niitä nyt koskaan tulee...- eksoottiset kukat
Eikö se ollut kolme vai neljä vuotta siemenestä, pistokkaasta ainakin oli seuraavana vuonna.
Oma siementaimeni on kolmatta vuotta aloitteleva ja lomareissulta tuomani pistokas kaksi ja puoli (kukkii viime heinäkuusta myöhäiseen syksyyn)
Siemenien itämisnopeuteen auttaa lämpö reippaasti: samat simenet huoneenlämmössä 10 viikkoa, kuuman patterin vieressä 1½ viikkoa. - löpö
Luin eilen jostakin kirjasta, että kärsimyskukka vaatii kukkiakseen alle 18 asteen yölämpötilan.
- eksoottisia
Meidän pistokas ainakin kukkii huoneenlämmössä (minini 22° C:tta). Etelä-Europassa harvoin menee kesäaikaan lämpötila alle 20°:n ja silti ne kukkivat, muista maanosista ei tietoa.
- passiooni
Siemenestä kasvatetut kärsimyskukat vaativat useita vuosia kukkiakseen, pahimmillaan menee tuo 10 vuotta.
Jos haluaa saada nopeasti kukkivan kasvin niin se onnistuu ottamalla pistokkaan ja juurruttamalla sen.
Meillä oli koululla talvipuutarhan katossa ja seinillä kiipeilevä kärsimyskukka joka sai tarvitsemansa lepokauden joka talvi. Eli, noin 10 astetta lämmintä talvisaikaan. Joka kevät kun lämpötila alkoi itsestään nousta ja luonnossa valonmäärä lisääntyi se innostui tekemään uusia versoja ja kukki todella runsaasti. Eli luulen että lepokausi auttaa kukkaa kukkimaan runsaammin. Lepokautta on vain todella vaikea järjestää tavallisessa asunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669