Voiskohan liittyä jotenkin kuukautisiin kun vasen käsi on puutuneen tuntunen, ei kovin paljon, mutta kuitenkin niin että sen tuntee ja se kyllä häiritsee kun sen tiedostaa koko ajan?
Eli siis kuukautiset mulla alko to ja kun pe ajoin semmosen n. tunnin automatkan, alko heti alussa tuntumaan vasemmassa kädessä pieni puutuminen.
Oisin voinu tietenkin ajatella että se johtu ajamisesta, kun siis joutu pitämään kättä tietyllä tavalla, mutta kun se alko heti matkan alussa...
Voisko tää siis olla joku kuukautisiin liittyvä juttu, ennen kyllä ei oo tämmöstä ollu kuukautisten aikana tai muutenkaan, mitä nyt joskus yöllä voinu käsi puutua huonon asennon takia tms. Mutta jos tää johtuis siitä että ois nukkunu niin että käsi ois sen takia puutunut, niin eikö se nyt ois tuntunu heti aamulla eikä vasta päivällä yhtäkkiä?! Jotenkin tuntuu tossa ranteen kohdalla eniten ja välillä myös tuntuu siltä kun ois loukannu tän käden jotenkin, mutta en kyllä muista törmänneeni esim. oven pieleen tms. muuta vastaavaa...
Ajattelin tässä seurata tilannetta ja jos ei alkuviikosta mee viimeistään ohi niin suuntaan kyllä lääkäriin, vai pitääkö ne ihan tyhmänä jos menee tämmösen asian takia... täälläkin on nää päivystykset nykyään vähän miten sattuu :/.
Kuukautisten alkua edeltävänä päivänä alko myös rinnoissa tuntumaan arkuutta ja kipua, varsinkin just vasemman puoleisessa, välillä aikaa kovaakin. Liittyiskö jotenkin siihen tää puutuminen?
Jos jollain on ollu vastaavia vaivoja tai muuten vaan mielipide asiaan, niin lukisin mielelläni...
Kiva kun sai tänne vähän purkaa, sitä kun aina pelkää pahinta kun tulee joku tämmönen pikku juttukin :(.
Puutunut käsi
8
8050
Vastaukset
- huolestunut 7
...Lisäisin vielä semmosen asian, että kun tää puutuminen alko niin silloin ei kyllä pahemmin tuntunu rinnassa mitään kipua. Oikeestaan sen kuukautisia edeltäneen aika kovankin kivun jälkeen ei oo tuntunu enää ollenkaan.
- kyseessä
olevan jumittuneet hartialihakset, selkärangan fasettilukot tms.
-oma arvioni-
Käy ihmeessä "nikamanniksauttajalla"!
Uskon, että saat sieltä parhaimman avun :) - huolestunut 87
kyseessä kirjoitti:
-oma arvioni-
Uskon, että saat sieltä parhaimman avun :)Onko itselläsi samasta asiasta kokemuksia?
Tässä kun aloin asiaa ajattelemaan, niin mulla on kyllä ollu tässä vähän aikaisemmin selässä joku ihme kipu, tuntuu aina kun on vähän kumarassa.
Liittyisköhän sitten jotenkin siihen, kipu oli vasemmalla puolella niin kun nyt on ollu sen puolen käsi puutunut. Tänään ja eilen sitä ei tuntunu ihan herättyäni mutta pikkuhiljaa se sitten taas tulee... Eilen esim. pystyin siivoilemaan toista tuntia ja sitten alko. Tänään oli kyllä heti aamusta asti...
Jos kyse tosiaan ois jostain lihasjutusta, niin auttaako sitä sitten ollenkaan mennä terveyskeskuksen lääkärillä käymään asiaa ihmettelemässä? Muuten on tosiaan ollu ihan mainio olo. - Ansu
kyseessä kirjoitti:
-oma arvioni-
Uskon, että saat sieltä parhaimman avun :)Mul on ollu kans pari kertaa vasen käsi puutunu ja terveydenhoitaja sano et se voi johtuu ihan hartioista ja niskasta ku mul on ne aina jumissa. Ei kannata hätääntyy.
- huolestunut87
Ansu kirjoitti:
Mul on ollu kans pari kertaa vasen käsi puutunu ja terveydenhoitaja sano et se voi johtuu ihan hartioista ja niskasta ku mul on ne aina jumissa. Ei kannata hätääntyy.
Ihanaa kun on tullu vastauksia :).
Oon tässä jo rauhottunut asian suhteen.
Eilen tosiaankin aloin hieromaan ja tunnustelemaan selkää ja hartioita, ja kyllä sieltä niitä kipeitä kohtia todellakin löytyy. Onneks oli myös avomiehen kädet auttamassa, ei ois omat pitkälle riittäny :).
Tosiaan nyt sen eilisen hieronnan jälkeen ei tunnu läheskään yhtä puutuneelta kun aikasemmin. Oon myös käyttäny semmosta jää voidetta mikä on tarkotettu just kipeille lihaksille. Äskön uskaltauduin ottamaan myös semmosen lääkkeen joka on tarkotettu lihasjännitykseen. Ei oo lääke itelle määrätty, mutta tuskin siitä mitään haittaa on kun ei ainakaan lukenut mitään ettei sais käyttää kunhan ei vaan oo raskaana. Ja muistaakseni joskus oon käyttäny just samoja lääkkeitä.
Eli siis on mulle tosiaan tuttua tuo että niskan/hartianseudun lihakset on hyvin usein jumissa... Mutta nyt kysyisin sitten, että mikä ois semmonen aika että kannattais siellä lääkärissä käydä jos tää vaan jatkuu ja jatkuu?
Ei oo tosiaankaan kiva tunne ainakaan sillon kun se puutuminen on pahimmillaan x/...
...Ja anteeks pyyntö vielä kaikille niille joita tää keskustelu tällä palstalla haittaa kun ei nyt sitten näköjään liitykkään kuukautisiin tää vaiva. - ei enää huolestunut
huolestunut87 kirjoitti:
Ihanaa kun on tullu vastauksia :).
Oon tässä jo rauhottunut asian suhteen.
Eilen tosiaankin aloin hieromaan ja tunnustelemaan selkää ja hartioita, ja kyllä sieltä niitä kipeitä kohtia todellakin löytyy. Onneks oli myös avomiehen kädet auttamassa, ei ois omat pitkälle riittäny :).
Tosiaan nyt sen eilisen hieronnan jälkeen ei tunnu läheskään yhtä puutuneelta kun aikasemmin. Oon myös käyttäny semmosta jää voidetta mikä on tarkotettu just kipeille lihaksille. Äskön uskaltauduin ottamaan myös semmosen lääkkeen joka on tarkotettu lihasjännitykseen. Ei oo lääke itelle määrätty, mutta tuskin siitä mitään haittaa on kun ei ainakaan lukenut mitään ettei sais käyttää kunhan ei vaan oo raskaana. Ja muistaakseni joskus oon käyttäny just samoja lääkkeitä.
Eli siis on mulle tosiaan tuttua tuo että niskan/hartianseudun lihakset on hyvin usein jumissa... Mutta nyt kysyisin sitten, että mikä ois semmonen aika että kannattais siellä lääkärissä käydä jos tää vaan jatkuu ja jatkuu?
Ei oo tosiaankaan kiva tunne ainakaan sillon kun se puutuminen on pahimmillaan x/...
...Ja anteeks pyyntö vielä kaikille niille joita tää keskustelu tällä palstalla haittaa kun ei nyt sitten näköjään liitykkään kuukautisiin tää vaiva.Lääke tais tosiaan auttaa, tänään ei oo ollu käsi yhtään puutunut :). Ja tietenkin varmaan se hieronta vaikutti.
- huoh...
luin tän ketjun, koska mulla on ollu ihan samaa puutumista jo jonku aikaa ja oon tässä kehittäny paniikkia pikku hiljaa ja ajattelin huomenna mennä lääkärille, mutta ehkä menenkin hierojalle:) mulla on ittellä niska ja hartiat jumissa työn takia ja selkä jumittaa myös vähän väliä eli huh mikä helpotus, ehkä mulla ei ookaan sydänkohtausta tulossa:)
- tänne!
Mulla oli samoja oireita kun ketjuin aloittajalla, googlettelin ja löysin tämän keskustelun!
Taitaa mulla on sama homma!
Onneksi oli tämä ketju!=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734456- 332531
- 402364
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211825Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401712Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 821563
- 1511387
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231257Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155