Diesel BMW kokemuksia hyviä ja huonoja

Kaizu

Nyt kun noi autoverot on pikkasen tippuneet niin alkaa olla aika uusia kalustoa, mutta kun noista BMW:stä ei ole henk.koht kokemuksia niin kysellään teiltä asiantuntijoilta :)

Olen saanut kuvan että ainakin 530d olisi aika menohaluinen peli. Miten on ko. pelin kestävyyden laita, mihin pitää varautua ja minkälaisilla kilometreillä? Entäs sitten sillä pienemmällä koneella varustettu 500 oliko se sitten 525d.

Entä sitte pikku bemari 324d niitä on ainakin suomessakin todella edulliseen hintaan saatavilla, jopa niin edullisella että panee mietityttämään onko niissä jotain vikaa?

Farmarimalli pitäisi vielä saada, mutta tällä ei kait ole tekniikan kannalta mitään merkitystä, vai onko?

Jotain olin lukeneeni jostain että noissa 500 sarjan turbo dieseleissä olisi ongelmia? Pitäneekö paikkansa vai onko huhupuheita?

Kenen valmistajia nämä dieselit ovat vai tekeekö BMW itse ne? (tuskin kuitenkaan)

23

5194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aki M

Vaikken mikään "asiantuntija" olekaan, niin jotain kuitenkin tiedän...

530d - eli hakusessa viimeisimmän korimallin (E39) edustaja? No silloin pienemmällä koneella löytyy 525d ja 520d.

Tuo pikkubemari 324d ja 324td ovat E30 korimallisia, eli -80 luvun puolenvälin jälkeisiä malleja, uusimat vuosimallia -91. Voisiko se olla syynä niiten halpuuteen? Uudemmankoriset mallit ovat sitten 320d ja 330d.

BMW kyllä tekee itse omat dieselinsä, ja ilmeisesti myös hyvin, koska niitä löytää myös muiden merkkisten autojen pellin alta.

• Kaizu

Onko kokemuksia tai muuta että miten ovat kestäneet?

Mielenkiintoista oli että bemari tekee omat diesel koneensa :) No tämän siitä saa kun ei ole asiaa seurannut.

• 324TD
        Kaizu kirjoitti:

Onko kokemuksia tai muuta että miten ovat kestäneet?

Mielenkiintoista oli että bemari tekee omat diesel koneensa :) No tämän siitä saa kun ei ole asiaa seurannut.

Hmmm.... kestäähän tuo BMW:n diesel kunhan pitää huolen, että koneessa on tarvittavat (jäähd.neste ja öljy) nesteet sisällä; kutoskoneen kansi on sangen herkkä lämmöille. Ja niin kuin kaikki autot, vaatihan tuo Bemarinkin diesel säännölliset huollot.

Itselläni on vuoden 91 324TD E30 ajettu noin 200 000 km ja hyvin käy ja kukkuu. Öljyt olen vahtanut noin 10 000 km:n välein. Ei ole ollut mitään ihmeellisiä tuskia. Meno on halpaa (n. 6,5 l/100km) ja eikä jää liikenteen jalkoihinkaan. :)

Jos aiot ostaa E30:sen niin ehdottomasti TD; ahtamaton on laiska.

• Tietäjä

Ei kuluta yhtään bensiiniä!
      Mitään muuta hyvää ei sitten taida ollakkaan...
      Nyky dieselit eivät ole enää yhtä kestäviä kuin ennen. Kaukana ovat ne ajat kun mersun 300D kesti ajaa miljoona kilometriä.

• Sanna

Bemu tekee hyvät bensa-autot ja Mersu diiselit.

• bemarimies

1.7 turbodiesel ja hyvin pelaa, koneelle ei ole tehty mitään muuta kuin ajoa... jo yli 400tkm.

Auto BMW 318TDS touring -96

• tuunari1

juhuu kyllä 324td kestää kun huoltaa

• Osta pois

Ittellä 530td e60 2004 ajettu alle 200000km. Entinen omistaja ei ollut poistanut imusarja läppiä, jotka olivat sitten hajottaneet koko moottorin, Oli vaihdattanut uuttavastaavan moottorin. Ostin kyseiseltä henkilöltä auton ja vein sen sit välittömästi korjaamolle tarkistukseen että oliko kyseisessä moottorissa läpät paikallaan ja olihan ne! Läppien poisto maksoi about 150-200€ mutta sen jälkeen moottori kyllä kestää ajaa vaikka 19 jupiterin ympäri. Vakionakin miellyttävät tehot 218hp ja 500nm. Lastulla väännöt reilusti kuudelle sadalle. Ohjekirjassa on kylläkin kerrottu että koko imusarja olisi vaihdettava 100000-150000km välein juuri sen takia etteivät kyseiset imusarjan läpät kuluneisuuttaan rikkoonnu. Poistamalla ne ongelmaa ei ole.

Osta pois pitäis vaihtaa bensakoneeseen kilometrien vähennyttyä 14900€

• ei läpän läppää

Eikö Sakut tierä että imusarjaan mitää "irto" läppiä saa laittaa. Kyllähän dieseletä voi virittää, mutta kun net tupaa hajoamaan.

• Osta Pois
        ei läpän läppää kirjoitti:

Eikö Sakut tierä että imusarjaan mitää "irto" läppiä saa laittaa. Kyllähän dieseletä voi virittää, mutta kun net tupaa hajoamaan.

Sakut "tierää" sen verran että kun sellaiset imusarjaan laittaa niin, imusarja on jossain vaiheessa pakko vaihtaa, joten sillä saadaan väkisinkin varaosa myyntiä ;). Se on suunniteltu kestämään ohjekirjassa mainittuun kilometrimäärään asti, mutta jos omistaja ei siitä huolehdi/ ei huollata autoaansa niin Riks Raks Ja Poks. Paitsi että senkin voi kiertää, kuten mainittua. Samalla tavalla hajoaa myös alkoholilla (bensiinillä) kulkevat auto jos niitä virittää

14900€.

• heitetään läpää
        Osta Pois kirjoitti:

Sakut "tierää" sen verran että kun sellaiset imusarjaan laittaa niin, imusarja on jossain vaiheessa pakko vaihtaa, joten sillä saadaan väkisinkin varaosa myyntiä ;). Se on suunniteltu kestämään ohjekirjassa mainittuun kilometrimäärään asti, mutta jos omistaja ei siitä huolehdi/ ei huollata autoaansa niin Riks Raks Ja Poks. Paitsi että senkin voi kiertää, kuten mainittua. Samalla tavalla hajoaa myös alkoholilla (bensiinillä) kulkevat auto jos niitä virittää

14900€.

Mä oon ajanu ranskalaisilla, niissä mitään läppiä tarvita, turbo ja cooleri ja tehoa sopivasti, ainakin mun käyttöön. Ei siinä mitään, vaikka Saku autot varustettu läppäjutuilla (pakokaasujen kierrätyksellä) mutta kun tuppaavat vetään henkeen ne läpät, ja sitte täällä heitetään niistä läppää....

• Osta pois
        heitetään läpää kirjoitti:

Mä oon ajanu ranskalaisilla, niissä mitään läppiä tarvita, turbo ja cooleri ja tehoa sopivasti, ainakin mun käyttöön. Ei siinä mitään, vaikka Saku autot varustettu läppäjutuilla (pakokaasujen kierrätyksellä) mutta kun tuppaavat vetään henkeen ne läpät, ja sitte täällä heitetään niistä läppää....

Ainuat hyvät ranskalaiset olen löytäny tuolta hesburgerilta... Tekniikka kehittyy koko ajan, eikä vaan junnaa paikallaan, Tekniikkaa on pakko kehittää entistä tiukempien pakokaasumääräyksen takia yms. Eikä sitä toinna yleistää että kaikissa sakuissa/bemari malleissa olisi ne läpät. Jostakin kumman syystä toytota on ottanut käyttöönsä bmw:n tekemät dieselmoottorit.

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/japanilaismerkki saksalaistuu toyotaan vauhtia bmwn moottorista/a951282

MUTTA ei kyseistä moottorimallia missä olisi ne läppyrät.

Sitten innoissasi lyöt hieman ahtoja lisää siihen Sitröään Bx:n moottoriin että saisit vielä pikkasen enemmän tehoja, niin tulee kivasti se kiertokanki lohkosta läpi aurinkoa moikkaamaan. Männät sulaneet ja turbon laakeri lähtenyt kansainväliselle avaruusasemalle Igoria moikkaamaan. Ja minä ajelen iloisesti 590€ lastulla varustetulla 530td bmw:llä lidliin inferno pizzaa ostamaan.

14900€ anyone? vkl tiukka 14000

• tehot yes
        Osta pois kirjoitti:

Ainuat hyvät ranskalaiset olen löytäny tuolta hesburgerilta... Tekniikka kehittyy koko ajan, eikä vaan junnaa paikallaan, Tekniikkaa on pakko kehittää entistä tiukempien pakokaasumääräyksen takia yms. Eikä sitä toinna yleistää että kaikissa sakuissa/bemari malleissa olisi ne läpät. Jostakin kumman syystä toytota on ottanut käyttöönsä bmw:n tekemät dieselmoottorit.

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/japanilaismerkki saksalaistuu toyotaan vauhtia bmwn moottorista/a951282

Sitten innoissasi lyöt hieman ahtoja lisää siihen Sitröään Bx:n moottoriin että saisit vielä pikkasen enemmän tehoja, niin tulee kivasti se kiertokanki lohkosta läpi aurinkoa moikkaamaan. Männät sulaneet ja turbon laakeri lähtenyt kansainväliselle avaruusasemalle Igoria moikkaamaan. Ja minä ajelen iloisesti 590€ lastulla varustetulla 530td bmw:llä lidliin inferno pizzaa ostamaan.

Sikspä en virittele omia ranskalaisia, aivan riittävästi tehoja. Toisaalta jossain elämän vaiheessa ihmisen syytä hiukan rauhoittua, ei se muutama sekunti 0-100 pois saatuna tunnu ihmeelliseltä, nykyisillä tehoilla ei tarvi koskaan ottaa kaikkea irti koneesta. Tykkään ajaa yli 500tkm ilman isompia remontteja. BMW aivan yes,ei senpuoleen mitään sanomista. On muuten tulleet autonomistajille mielettömän kalliiksi EU,n tavoitteet saada päästöt hiukan alemmas, kestävyysongelmat, toimintahäiriöt, 1-2 litraa sadalla vähemmän kulutusta=kukaan tiedä kuinmonta korjaamo reissua on aiheutunut. Jotku moottorit sotkeentuu karstaan niin että kone avattava jne.......

• Osta pois
        tehot yes kirjoitti:

Sikspä en virittele omia ranskalaisia, aivan riittävästi tehoja. Toisaalta jossain elämän vaiheessa ihmisen syytä hiukan rauhoittua, ei se muutama sekunti 0-100 pois saatuna tunnu ihmeelliseltä, nykyisillä tehoilla ei tarvi koskaan ottaa kaikkea irti koneesta. Tykkään ajaa yli 500tkm ilman isompia remontteja. BMW aivan yes,ei senpuoleen mitään sanomista. On muuten tulleet autonomistajille mielettömän kalliiksi EU,n tavoitteet saada päästöt hiukan alemmas, kestävyysongelmat, toimintahäiriöt, 1-2 litraa sadalla vähemmän kulutusta=kukaan tiedä kuinmonta korjaamo reissua on aiheutunut. Jotku moottorit sotkeentuu karstaan niin että kone avattava jne.......

En minäkään "viritä" omaa buimuria sen takia että se kiihtyisi 0.1sek nopeammin. Esim. Lastulla saadaan kulutus putoamaan ja väännöt nousemaan. Isäukko ylistää bemarin vääntöä, hän nimittäin ottaa kesäisin lainaan bemarin pariksi viikoksi, asuntovaunu perään ja kiertämään suomea/eurooppaa. Kulutus VAUNU perässä noin 6-7L. Automaatti aski ei edes tarjoa pienempää vaihdetta ylämäessä ja auto menee kuin juna tiellä! Itsekkin olen muutaman kerran käynyt lapissa vaunun kanssa ja on se totta mitenkä hyvä voi olla auto ajaa kun vääntöä löytyy pellin alta! Kumma juttu kun ei veljen volvo v70 2009 kelpaa hänelle...

Samassa ylämäessä kun toveri mustalainen etsii tuskissaan pösön vaihdelaatikosta kakkosta, niin bmw surraa sen nätisti kuutoisella.

Viel tämän päivän 14000€

• En osta
        Osta pois kirjoitti:

En minäkään "viritä" omaa buimuria sen takia että se kiihtyisi 0.1sek nopeammin. Esim. Lastulla saadaan kulutus putoamaan ja väännöt nousemaan. Isäukko ylistää bemarin vääntöä, hän nimittäin ottaa kesäisin lainaan bemarin pariksi viikoksi, asuntovaunu perään ja kiertämään suomea/eurooppaa. Kulutus VAUNU perässä noin 6-7L. Automaatti aski ei edes tarjoa pienempää vaihdetta ylämäessä ja auto menee kuin juna tiellä! Itsekkin olen muutaman kerran käynyt lapissa vaunun kanssa ja on se totta mitenkä hyvä voi olla auto ajaa kun vääntöä löytyy pellin alta! Kumma juttu kun ei veljen volvo v70 2009 kelpaa hänelle...

Samassa ylämäessä kun toveri mustalainen etsii tuskissaan pösön vaihdelaatikosta kakkosta, niin bmw surraa sen nätisti kuutoisella.

Viel tämän päivän 14000€

Onko kertaakaan tullut mieleesi se fakta miksei tehdas alkujaan ole laittanut noita teho/vääntö arvoja samalle tasolle kuin sinä nyt lastulla?
        Mieti sitä hetken aikaa, niin saatat saada valaistuksen.

• Kunnon pelle...
        En osta kirjoitti:

Onko kertaakaan tullut mieleesi se fakta miksei tehdas alkujaan ole laittanut noita teho/vääntö arvoja samalle tasolle kuin sinä nyt lastulla?
        Mieti sitä hetken aikaa, niin saatat saada valaistuksen.

Sain valaistuksen. Eli siis millekkään autolle ei kannata tehdä yhtään mitään? Koska tehdaskaan ei tehnyt niin. Tehdashan se määrittää että kuinka monta hevosvoimaa/newtonia autosi kestää? Tuolla logiikalla kun ajatellaan niin jos wunderbaumi kun laitetaan roikkumaan taustapeiliin niin se ei kestä sitä, koska se ei ole tehtaalla lähtiessä vakiona?

• Kunnon pelle...
        Kunnon pelle... kirjoitti:

Sain valaistuksen. Eli siis millekkään autolle ei kannata tehdä yhtään mitään? Koska tehdaskaan ei tehnyt niin. Tehdashan se määrittää että kuinka monta hevosvoimaa/newtonia autosi kestää? Tuolla logiikalla kun ajatellaan niin jos wunderbaumi kun laitetaan roikkumaan taustapeiliin niin se ei kestä sitä, koska se ei ole tehtaalla lähtiessä vakiona?

Sanat siellä missä sattuu, mutta kun alkoa on veressä niin mitä muutakaan voit aatella...

• saaviritellä lastua
        Kunnon pelle... kirjoitti:

Jokainen saa virittää autoaan miten lystää, mutta nää viritety/lastutetut autot ovat laittomia,nimittäin jos vaihdat autoon isomman moottorin, niin se vaatii muutoskatsastuksen, ja siinä tarkastetaan vaihteiston kestävyys/riittävyys kyseiseen moottoriin. Jos mennään laillisuuden mukaan niin lastutetut autot vaatis saman. mutta mutta? Viranomaset tulee varmasti puuttumaan tähän laittomaan virittämiseen,ennemin tai myöhemmin.

• 500,srja
        Osta pois kirjoitti:

BMW,s varmaan aivan hyvät dieselit, ei siinä mitään,mutta varmaan omistajaa harmittaa jos jokin(läppä) pieni virhe koneessa aiheuttaa 5 tonnin rempan. Mua ainakin harmitas.

• Malla on mukavaa
        500,srja kirjoitti:

BMW,s varmaan aivan hyvät dieselit, ei siinä mitään,mutta varmaan omistajaa harmittaa jos jokin(läppä) pieni virhe koneessa aiheuttaa 5 tonnin rempan. Mua ainakin harmitas.

Jos pelottaa, niin nuo läpät voi poistaa.

Minua ei ole pelottanut enkä poista niitä, nyt kolmella 3-litraisella dieselillä vasta 400 000 kilsaa takana eikä läpistä ole ollut ongelmia.

Hyviä koneita ja mukavia ajaa, vesipumppuja menee, samoin joidenkin vuosimallien turboja vajaan 200tkm ajettuna.

Suosittelen

• kakka1

haista paska

• näin on

Kuin myös!!!

• bmw 324d omistaja

itseläni on 324d eekolmekymppinen bemari vuosimallia 88

ollut minulla kolme vuotta käy ja kukkuu kun muistaa vaan huoltaa tarpeen mukaan

täytyy sanua että turbo on aivan tarpeeton eli itse pärjään kyllä ilmankin

bmw:llä ajettu joh 413 000 km. silloin kun ostin auton kolme vuotta sitten sillä oli
      ajettu 360 000 km oon kolmen vuoden aikana ajanut apaut 53 tuhata kilometrejä

nokka-akselin remotin tein itse 370 000 km kohdalla kun oli niin korkiat nuot k-diesel arvot, tämän jälkeen oli diesel päästöt 1,09 eka kertaa kun katsastin auton ja nämät seuravat kaksi vuotta olivat diesel mittaukset toisena vuona 0,02 ja nyt katsastin 10.05.14 eli oli 0.04 päästöt

oon ollut itse ikionnelinen autoon kun on vähä päästöinen, pikku ruokainen ja ennen kaikinaan harvinainen bemari. en lähtisi myymään tätä yksilöä ikinä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      86
      3922
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1832
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      109
      1146
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      100
      1111
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      69
      983
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      882
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      811
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      771
    Aihe