Nyt kun noi autoverot on pikkasen tippuneet niin alkaa olla aika uusia kalustoa, mutta kun noista BMW:stä ei ole henk.koht kokemuksia niin kysellään teiltä asiantuntijoilta :)
Olen saanut kuvan että ainakin 530d olisi aika menohaluinen peli. Miten on ko. pelin kestävyyden laita, mihin pitää varautua ja minkälaisilla kilometreillä? Entäs sitten sillä pienemmällä koneella varustettu 500 oliko se sitten 525d.
Entä sitte pikku bemari 324d niitä on ainakin suomessakin todella edulliseen hintaan saatavilla, jopa niin edullisella että panee mietityttämään onko niissä jotain vikaa?
Farmarimalli pitäisi vielä saada, mutta tällä ei kait ole tekniikan kannalta mitään merkitystä, vai onko?
Jotain olin lukeneeni jostain että noissa 500 sarjan turbo dieseleissä olisi ongelmia? Pitäneekö paikkansa vai onko huhupuheita?
Kenen valmistajia nämä dieselit ovat vai tekeekö BMW itse ne? (tuskin kuitenkaan)
Diesel BMW kokemuksia hyviä ja huonoja
23
5194
Vastaukset
- aki M
Vaikken mikään "asiantuntija" olekaan, niin jotain kuitenkin tiedän...
530d - eli hakusessa viimeisimmän korimallin (E39) edustaja? No silloin pienemmällä koneella löytyy 525d ja 520d.
Tuo pikkubemari 324d ja 324td ovat E30 korimallisia, eli -80 luvun puolenvälin jälkeisiä malleja, uusimat vuosimallia -91. Voisiko se olla syynä niiten halpuuteen? Uudemmankoriset mallit ovat sitten 320d ja 330d.
BMW kyllä tekee itse omat dieselinsä, ja ilmeisesti myös hyvin, koska niitä löytää myös muiden merkkisten autojen pellin alta.- Kaizu
Onko kokemuksia tai muuta että miten ovat kestäneet?
Mielenkiintoista oli että bemari tekee omat diesel koneensa :) No tämän siitä saa kun ei ole asiaa seurannut. - 324TD
Kaizu kirjoitti:
Onko kokemuksia tai muuta että miten ovat kestäneet?
Mielenkiintoista oli että bemari tekee omat diesel koneensa :) No tämän siitä saa kun ei ole asiaa seurannut.Hmmm.... kestäähän tuo BMW:n diesel kunhan pitää huolen, että koneessa on tarvittavat (jäähd.neste ja öljy) nesteet sisällä; kutoskoneen kansi on sangen herkkä lämmöille. Ja niin kuin kaikki autot, vaatihan tuo Bemarinkin diesel säännölliset huollot.
Itselläni on vuoden 91 324TD E30 ajettu noin 200 000 km ja hyvin käy ja kukkuu. Öljyt olen vahtanut noin 10 000 km:n välein. Ei ole ollut mitään ihmeellisiä tuskia. Meno on halpaa (n. 6,5 l/100km) ja eikä jää liikenteen jalkoihinkaan. :)
Jos aiot ostaa E30:sen niin ehdottomasti TD; ahtamaton on laiska.
- Tietäjä
Ei kuluta yhtään bensiiniä!
Mitään muuta hyvää ei sitten taida ollakkaan...
Nyky dieselit eivät ole enää yhtä kestäviä kuin ennen. Kaukana ovat ne ajat kun mersun 300D kesti ajaa miljoona kilometriä. - Sanna
Bemu tekee hyvät bensa-autot ja Mersu diiselit.
- bemarimies
1.7 turbodiesel ja hyvin pelaa, koneelle ei ole tehty mitään muuta kuin ajoa... jo yli 400tkm.
Auto BMW 318TDS touring -96
- tuunari1
juhuu kyllä 324td kestää kun huoltaa
- Osta pois
Ittellä 530td e60 2004 ajettu alle 200000km. Entinen omistaja ei ollut poistanut imusarja läppiä, jotka olivat sitten hajottaneet koko moottorin, Oli vaihdattanut uuttavastaavan moottorin. Ostin kyseiseltä henkilöltä auton ja vein sen sit välittömästi korjaamolle tarkistukseen että oliko kyseisessä moottorissa läpät paikallaan ja olihan ne! Läppien poisto maksoi about 150-200€ mutta sen jälkeen moottori kyllä kestää ajaa vaikka 19 jupiterin ympäri. Vakionakin miellyttävät tehot 218hp ja 500nm. Lastulla väännöt reilusti kuudelle sadalle. Ohjekirjassa on kylläkin kerrottu että koko imusarja olisi vaihdettava 100000-150000km välein juuri sen takia etteivät kyseiset imusarjan läpät kuluneisuuttaan rikkoonnu. Poistamalla ne ongelmaa ei ole.
Osta pois pitäis vaihtaa bensakoneeseen kilometrien vähennyttyä 14900€- ei läpän läppää
Eikö Sakut tierä että imusarjaan mitää "irto" läppiä saa laittaa. Kyllähän dieseletä voi virittää, mutta kun net tupaa hajoamaan.
- Osta Pois
ei läpän läppää kirjoitti:
Eikö Sakut tierä että imusarjaan mitää "irto" läppiä saa laittaa. Kyllähän dieseletä voi virittää, mutta kun net tupaa hajoamaan.
Sakut "tierää" sen verran että kun sellaiset imusarjaan laittaa niin, imusarja on jossain vaiheessa pakko vaihtaa, joten sillä saadaan väkisinkin varaosa myyntiä ;). Se on suunniteltu kestämään ohjekirjassa mainittuun kilometrimäärään asti, mutta jos omistaja ei siitä huolehdi/ ei huollata autoaansa niin Riks Raks Ja Poks. Paitsi että senkin voi kiertää, kuten mainittua. Samalla tavalla hajoaa myös alkoholilla (bensiinillä) kulkevat auto jos niitä virittää
14900€. - heitetään läpää
Osta Pois kirjoitti:
Sakut "tierää" sen verran että kun sellaiset imusarjaan laittaa niin, imusarja on jossain vaiheessa pakko vaihtaa, joten sillä saadaan väkisinkin varaosa myyntiä ;). Se on suunniteltu kestämään ohjekirjassa mainittuun kilometrimäärään asti, mutta jos omistaja ei siitä huolehdi/ ei huollata autoaansa niin Riks Raks Ja Poks. Paitsi että senkin voi kiertää, kuten mainittua. Samalla tavalla hajoaa myös alkoholilla (bensiinillä) kulkevat auto jos niitä virittää
14900€.Mä oon ajanu ranskalaisilla, niissä mitään läppiä tarvita, turbo ja cooleri ja tehoa sopivasti, ainakin mun käyttöön. Ei siinä mitään, vaikka Saku autot varustettu läppäjutuilla (pakokaasujen kierrätyksellä) mutta kun tuppaavat vetään henkeen ne läpät, ja sitte täällä heitetään niistä läppää....
- Osta pois
heitetään läpää kirjoitti:
Mä oon ajanu ranskalaisilla, niissä mitään läppiä tarvita, turbo ja cooleri ja tehoa sopivasti, ainakin mun käyttöön. Ei siinä mitään, vaikka Saku autot varustettu läppäjutuilla (pakokaasujen kierrätyksellä) mutta kun tuppaavat vetään henkeen ne läpät, ja sitte täällä heitetään niistä läppää....
Ainuat hyvät ranskalaiset olen löytäny tuolta hesburgerilta... Tekniikka kehittyy koko ajan, eikä vaan junnaa paikallaan, Tekniikkaa on pakko kehittää entistä tiukempien pakokaasumääräyksen takia yms. Eikä sitä toinna yleistää että kaikissa sakuissa/bemari malleissa olisi ne läpät. Jostakin kumman syystä toytota on ottanut käyttöönsä bmw:n tekemät dieselmoottorit.
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/japanilaismerkki saksalaistuu toyotaan vauhtia bmwn moottorista/a951282
MUTTA ei kyseistä moottorimallia missä olisi ne läppyrät.
Sitten innoissasi lyöt hieman ahtoja lisää siihen Sitröään Bx:n moottoriin että saisit vielä pikkasen enemmän tehoja, niin tulee kivasti se kiertokanki lohkosta läpi aurinkoa moikkaamaan. Männät sulaneet ja turbon laakeri lähtenyt kansainväliselle avaruusasemalle Igoria moikkaamaan. Ja minä ajelen iloisesti 590€ lastulla varustetulla 530td bmw:llä lidliin inferno pizzaa ostamaan.
14900€ anyone? vkl tiukka 14000 - tehot yes
Osta pois kirjoitti:
Ainuat hyvät ranskalaiset olen löytäny tuolta hesburgerilta... Tekniikka kehittyy koko ajan, eikä vaan junnaa paikallaan, Tekniikkaa on pakko kehittää entistä tiukempien pakokaasumääräyksen takia yms. Eikä sitä toinna yleistää että kaikissa sakuissa/bemari malleissa olisi ne läpät. Jostakin kumman syystä toytota on ottanut käyttöönsä bmw:n tekemät dieselmoottorit.
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/japanilaismerkki saksalaistuu toyotaan vauhtia bmwn moottorista/a951282
MUTTA ei kyseistä moottorimallia missä olisi ne läppyrät.
Sitten innoissasi lyöt hieman ahtoja lisää siihen Sitröään Bx:n moottoriin että saisit vielä pikkasen enemmän tehoja, niin tulee kivasti se kiertokanki lohkosta läpi aurinkoa moikkaamaan. Männät sulaneet ja turbon laakeri lähtenyt kansainväliselle avaruusasemalle Igoria moikkaamaan. Ja minä ajelen iloisesti 590€ lastulla varustetulla 530td bmw:llä lidliin inferno pizzaa ostamaan.
14900€ anyone? vkl tiukka 14000Sikspä en virittele omia ranskalaisia, aivan riittävästi tehoja. Toisaalta jossain elämän vaiheessa ihmisen syytä hiukan rauhoittua, ei se muutama sekunti 0-100 pois saatuna tunnu ihmeelliseltä, nykyisillä tehoilla ei tarvi koskaan ottaa kaikkea irti koneesta. Tykkään ajaa yli 500tkm ilman isompia remontteja. BMW aivan yes,ei senpuoleen mitään sanomista. On muuten tulleet autonomistajille mielettömän kalliiksi EU,n tavoitteet saada päästöt hiukan alemmas, kestävyysongelmat, toimintahäiriöt, 1-2 litraa sadalla vähemmän kulutusta=kukaan tiedä kuinmonta korjaamo reissua on aiheutunut. Jotku moottorit sotkeentuu karstaan niin että kone avattava jne.......
- Osta pois
tehot yes kirjoitti:
Sikspä en virittele omia ranskalaisia, aivan riittävästi tehoja. Toisaalta jossain elämän vaiheessa ihmisen syytä hiukan rauhoittua, ei se muutama sekunti 0-100 pois saatuna tunnu ihmeelliseltä, nykyisillä tehoilla ei tarvi koskaan ottaa kaikkea irti koneesta. Tykkään ajaa yli 500tkm ilman isompia remontteja. BMW aivan yes,ei senpuoleen mitään sanomista. On muuten tulleet autonomistajille mielettömän kalliiksi EU,n tavoitteet saada päästöt hiukan alemmas, kestävyysongelmat, toimintahäiriöt, 1-2 litraa sadalla vähemmän kulutusta=kukaan tiedä kuinmonta korjaamo reissua on aiheutunut. Jotku moottorit sotkeentuu karstaan niin että kone avattava jne.......
En minäkään "viritä" omaa buimuria sen takia että se kiihtyisi 0.1sek nopeammin. Esim. Lastulla saadaan kulutus putoamaan ja väännöt nousemaan. Isäukko ylistää bemarin vääntöä, hän nimittäin ottaa kesäisin lainaan bemarin pariksi viikoksi, asuntovaunu perään ja kiertämään suomea/eurooppaa. Kulutus VAUNU perässä noin 6-7L. Automaatti aski ei edes tarjoa pienempää vaihdetta ylämäessä ja auto menee kuin juna tiellä! Itsekkin olen muutaman kerran käynyt lapissa vaunun kanssa ja on se totta mitenkä hyvä voi olla auto ajaa kun vääntöä löytyy pellin alta! Kumma juttu kun ei veljen volvo v70 2009 kelpaa hänelle...
Samassa ylämäessä kun toveri mustalainen etsii tuskissaan pösön vaihdelaatikosta kakkosta, niin bmw surraa sen nätisti kuutoisella.
Viel tämän päivän 14000€ - En osta
Osta pois kirjoitti:
En minäkään "viritä" omaa buimuria sen takia että se kiihtyisi 0.1sek nopeammin. Esim. Lastulla saadaan kulutus putoamaan ja väännöt nousemaan. Isäukko ylistää bemarin vääntöä, hän nimittäin ottaa kesäisin lainaan bemarin pariksi viikoksi, asuntovaunu perään ja kiertämään suomea/eurooppaa. Kulutus VAUNU perässä noin 6-7L. Automaatti aski ei edes tarjoa pienempää vaihdetta ylämäessä ja auto menee kuin juna tiellä! Itsekkin olen muutaman kerran käynyt lapissa vaunun kanssa ja on se totta mitenkä hyvä voi olla auto ajaa kun vääntöä löytyy pellin alta! Kumma juttu kun ei veljen volvo v70 2009 kelpaa hänelle...
Samassa ylämäessä kun toveri mustalainen etsii tuskissaan pösön vaihdelaatikosta kakkosta, niin bmw surraa sen nätisti kuutoisella.
Viel tämän päivän 14000€Onko kertaakaan tullut mieleesi se fakta miksei tehdas alkujaan ole laittanut noita teho/vääntö arvoja samalle tasolle kuin sinä nyt lastulla?
Mieti sitä hetken aikaa, niin saatat saada valaistuksen. - Kunnon pelle...
En osta kirjoitti:
Onko kertaakaan tullut mieleesi se fakta miksei tehdas alkujaan ole laittanut noita teho/vääntö arvoja samalle tasolle kuin sinä nyt lastulla?
Mieti sitä hetken aikaa, niin saatat saada valaistuksen.Sain valaistuksen. Eli siis millekkään autolle ei kannata tehdä yhtään mitään? Koska tehdaskaan ei tehnyt niin. Tehdashan se määrittää että kuinka monta hevosvoimaa/newtonia autosi kestää? Tuolla logiikalla kun ajatellaan niin jos wunderbaumi kun laitetaan roikkumaan taustapeiliin niin se ei kestä sitä, koska se ei ole tehtaalla lähtiessä vakiona?
- Kunnon pelle...
Kunnon pelle... kirjoitti:
Sain valaistuksen. Eli siis millekkään autolle ei kannata tehdä yhtään mitään? Koska tehdaskaan ei tehnyt niin. Tehdashan se määrittää että kuinka monta hevosvoimaa/newtonia autosi kestää? Tuolla logiikalla kun ajatellaan niin jos wunderbaumi kun laitetaan roikkumaan taustapeiliin niin se ei kestä sitä, koska se ei ole tehtaalla lähtiessä vakiona?
Sanat siellä missä sattuu, mutta kun alkoa on veressä niin mitä muutakaan voit aatella...
- saaviritellä lastua
Kunnon pelle... kirjoitti:
Sain valaistuksen. Eli siis millekkään autolle ei kannata tehdä yhtään mitään? Koska tehdaskaan ei tehnyt niin. Tehdashan se määrittää että kuinka monta hevosvoimaa/newtonia autosi kestää? Tuolla logiikalla kun ajatellaan niin jos wunderbaumi kun laitetaan roikkumaan taustapeiliin niin se ei kestä sitä, koska se ei ole tehtaalla lähtiessä vakiona?
Jokainen saa virittää autoaan miten lystää, mutta nää viritety/lastutetut autot ovat laittomia,nimittäin jos vaihdat autoon isomman moottorin, niin se vaatii muutoskatsastuksen, ja siinä tarkastetaan vaihteiston kestävyys/riittävyys kyseiseen moottoriin. Jos mennään laillisuuden mukaan niin lastutetut autot vaatis saman. mutta mutta? Viranomaset tulee varmasti puuttumaan tähän laittomaan virittämiseen,ennemin tai myöhemmin.
- 500,srja
Osta pois kirjoitti:
Ainuat hyvät ranskalaiset olen löytäny tuolta hesburgerilta... Tekniikka kehittyy koko ajan, eikä vaan junnaa paikallaan, Tekniikkaa on pakko kehittää entistä tiukempien pakokaasumääräyksen takia yms. Eikä sitä toinna yleistää että kaikissa sakuissa/bemari malleissa olisi ne läpät. Jostakin kumman syystä toytota on ottanut käyttöönsä bmw:n tekemät dieselmoottorit.
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/japanilaismerkki saksalaistuu toyotaan vauhtia bmwn moottorista/a951282
MUTTA ei kyseistä moottorimallia missä olisi ne läppyrät.
Sitten innoissasi lyöt hieman ahtoja lisää siihen Sitröään Bx:n moottoriin että saisit vielä pikkasen enemmän tehoja, niin tulee kivasti se kiertokanki lohkosta läpi aurinkoa moikkaamaan. Männät sulaneet ja turbon laakeri lähtenyt kansainväliselle avaruusasemalle Igoria moikkaamaan. Ja minä ajelen iloisesti 590€ lastulla varustetulla 530td bmw:llä lidliin inferno pizzaa ostamaan.
14900€ anyone? vkl tiukka 14000BMW,s varmaan aivan hyvät dieselit, ei siinä mitään,mutta varmaan omistajaa harmittaa jos jokin(läppä) pieni virhe koneessa aiheuttaa 5 tonnin rempan. Mua ainakin harmitas.
- Malla on mukavaa
500,srja kirjoitti:
BMW,s varmaan aivan hyvät dieselit, ei siinä mitään,mutta varmaan omistajaa harmittaa jos jokin(läppä) pieni virhe koneessa aiheuttaa 5 tonnin rempan. Mua ainakin harmitas.
Jos pelottaa, niin nuo läpät voi poistaa.
Minua ei ole pelottanut enkä poista niitä, nyt kolmella 3-litraisella dieselillä vasta 400 000 kilsaa takana eikä läpistä ole ollut ongelmia.
Hyviä koneita ja mukavia ajaa, vesipumppuja menee, samoin joidenkin vuosimallien turboja vajaan 200tkm ajettuna.
Suosittelen
- kakka1
haista paska
- näin on
Kuin myös!!!
- bmw 324d omistaja
itseläni on 324d eekolmekymppinen bemari vuosimallia 88
ollut minulla kolme vuotta käy ja kukkuu kun muistaa vaan huoltaa tarpeen mukaan
täytyy sanua että turbo on aivan tarpeeton eli itse pärjään kyllä ilmankin
bmw:llä ajettu joh 413 000 km. silloin kun ostin auton kolme vuotta sitten sillä oli
ajettu 360 000 km oon kolmen vuoden aikana ajanut apaut 53 tuhata kilometrejä
nokka-akselin remotin tein itse 370 000 km kohdalla kun oli niin korkiat nuot k-diesel arvot, tämän jälkeen oli diesel päästöt 1,09 eka kertaa kun katsastin auton ja nämät seuravat kaksi vuotta olivat diesel mittaukset toisena vuona 0,02 ja nyt katsastin 10.05.14 eli oli 0.04 päästöt
oon ollut itse ikionnelinen autoon kun on vähä päästöinen, pikku ruokainen ja ennen kaikinaan harvinainen bemari. en lähtisi myymään tätä yksilöä ikinä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei863922Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071832- 1091146
- 1001111
- 69983
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22771