mikä näistä on sopinu refluksiin paremmin,olen kokeillu kaikkea ja nyt olis tarvetta vaihtaa kun tuntuu että Somac ei tehoa!
Nexium,Somac,Losec
30
48809
Vastaukset
- refluksipotilas
Vaihdoin pe nexiumiin zoltin,somac aiheutti
yöllä vatsakipua.Pahimpiin refluksikohtauk-
siin tuli jo helpotus,kurkunpäässä vielä
tosin kirvelyä.Kannattaa kokeilla vaikka
hyvin yksilöllistä nämä vaikutukset. - Anonyymi
Osta Nexium - https://onlinecheappills.com/nexiumfi.html Nexium 40mgX2 päivässä on ollut tehokkain!!! Somacit ym. myös testattu, mutta parhaimmistoon meni nexium!
- Maineon
Refluksidiagnooseja tehdään aivan liikaa. Mahahapot salvataan ja siitä seurauksena ruoansulatusräiriö, jossa ruoka ei sula kunnolla, syntyy painetta ja se läppä falskaa. Tietenkin joillain tää refluksi on ihan oikeasti,mutta ei ihan varmasti kaikilla, joilla se on diagnosoitu. Minä söin ennen nexiumia ja kärsin närästyksestä. onneksi sitten tuli otettua asioista selvää ja muutin ruokavaliotani. Vähemmän leipää ja muitakin viljoja(ensin ei mielellään yhtään, antaa vatsan rauhoittua ja sitten yksitellen kokeillaan puuroja, ruista ym.) jos jokin näistä sopii, niin ota se aamiaiselle tai syö muuten kohtuudella. Lisäksi BIOLATTEn Superzym-kapseleita ja jotain kuituvalmistetta(ei ole kalliita) siksi aikaa, kun et syö mitään viljaa. Lisäksi ruokavalioon lisää kasviksia ja hedelmiä. Tämä toimi minulla ja uudessa tähyssä ei sitten enää refluksista näkynyt jälkeäkään.
Älkää ihmiset syökö närästyslääkkeitä ennen kuin olette testanneet ruokavaliohoitoa.!!!- lievä refluksi vaiva todettu
Crohn kirjoitti:
kannattaa kokeilla.Itse söin kauan somaccia ja pidin paussia,otin välillä rennietä ja sain ihan mielettömän tuskakipukohtauksen ylävatsaan,kuin krampin!Ikinä en ole kokenu sellasta,makasin mahallani lattialla ja tuskanhikin valu!Eli en ole käyttäny mitään sen jälkeen ja en ole kipua tuntenu mutta ruokavaliota muutin.Ei kaikilla ole näin mutta tuntu sittenkin että olisko ollut haponpuute paremminkin?
- kmh78
lievä refluksi vaiva todettu kirjoitti:
kannattaa kokeilla.Itse söin kauan somaccia ja pidin paussia,otin välillä rennietä ja sain ihan mielettömän tuskakipukohtauksen ylävatsaan,kuin krampin!Ikinä en ole kokenu sellasta,makasin mahallani lattialla ja tuskanhikin valu!Eli en ole käyttäny mitään sen jälkeen ja en ole kipua tuntenu mutta ruokavaliota muutin.Ei kaikilla ole näin mutta tuntu sittenkin että olisko ollut haponpuute paremminkin?
kiinnostuin tuosta ruokavalio jutusta...miten minun kannattaa sitä aloittaa testaa? mistä lisätietoa? vinkkejä/ideoita/kokemuksia???
minulla ollut vuosia vuosia vatsan kanssa oireita; milloin suoliston kanssa, helikobakteerin häätöä 2x, kramppeja vatsasssa, kovaa poltetta ja kouristelua, ennen taistelin ummetuksen kanssa- nyt melko jatkuvaa ripulia tai löysähköä. nyt ollut pitkään taas päivittäistä närästystä. nyt viimein ne suostuivat kuvaamaan vatsan ja ottivat koepalat- kauttaaltaan lievästi punoittava limakalvo sekä pieni pallea tyrä. olen kuulemma vauvasta asti ollut todella kova pulauttelemaan (kaaressa kuulemma lensi :D ) -nyt jatkuu röyhtäilynä. olen syönyt nexiumia, joka auttoi kun söin 2vk kuurin, tarvittaessa otettuna ei juurikaan mitään apua. nyt syön somacia 1kk kuurilla, nyt syönyt reilu viikon ja edelleen närästys jatkuu eli ei apua. ensi viikolla menen taas lääkäriin jossa selviää näytepalojen tilanne ja jatkohoito. sähystäjä puhui leikkauksen puolesta- kirurgi :)
allergiat on testattu-ei ole mitään. olen ajatellut kokeilla laktoositonta ruokavaliota... juon aika paljon maitoa ja kyllä myös perästä kuuluu. mitä muuta muutosta minun kannattaa kokeilla?
kertokaa viisaammat. - sfdgd
kmh78 kirjoitti:
kiinnostuin tuosta ruokavalio jutusta...miten minun kannattaa sitä aloittaa testaa? mistä lisätietoa? vinkkejä/ideoita/kokemuksia???
minulla ollut vuosia vuosia vatsan kanssa oireita; milloin suoliston kanssa, helikobakteerin häätöä 2x, kramppeja vatsasssa, kovaa poltetta ja kouristelua, ennen taistelin ummetuksen kanssa- nyt melko jatkuvaa ripulia tai löysähköä. nyt ollut pitkään taas päivittäistä närästystä. nyt viimein ne suostuivat kuvaamaan vatsan ja ottivat koepalat- kauttaaltaan lievästi punoittava limakalvo sekä pieni pallea tyrä. olen kuulemma vauvasta asti ollut todella kova pulauttelemaan (kaaressa kuulemma lensi :D ) -nyt jatkuu röyhtäilynä. olen syönyt nexiumia, joka auttoi kun söin 2vk kuurin, tarvittaessa otettuna ei juurikaan mitään apua. nyt syön somacia 1kk kuurilla, nyt syönyt reilu viikon ja edelleen närästys jatkuu eli ei apua. ensi viikolla menen taas lääkäriin jossa selviää näytepalojen tilanne ja jatkohoito. sähystäjä puhui leikkauksen puolesta- kirurgi :)
allergiat on testattu-ei ole mitään. olen ajatellut kokeilla laktoositonta ruokavaliota... juon aika paljon maitoa ja kyllä myös perästä kuuluu. mitä muuta muutosta minun kannattaa kokeilla?
kertokaa viisaammat.Itselläni auttoi, kun syön työpaikalla pelkkää salaattia ja vettä. Toinen ruoka kotona voi olla sitten "tuhdimpi". Yksinkertaisesti vatsani ei kestä: 2 tuhtia ja isoa ateriaa päivässä, krillimakkaraa (pahin kaikista!), yms. rasvaista ruokaa.
Välillä syönti lipsuu ja saan pienen muistutuksen (n. 5h vatsan poltteen), jonka jälkeen palataan taas kiltisti salaatti- / leipälinjalle.
Vatsani on tähystetty ja "limakalvojen ärtymistä" oli diaknoosi. Lääkkeitä olen syönyt, mutta parempi vaihtoehto on ruokavalion muuttaminen! - Ei homogeeni
kmh78 kirjoitti:
kertokaa viisaammat.Maidosta ym muut maitovalmisteet, voisin ehdottaa testaamaan homogenoimatonta. valio luomumaito ja pirkka luomumato. rainbow luomumaito on hämäävästi homogenoitua. Joku on sanonut, että kahvikin maistui taas jotenkin siltä kuin ennenvanhaan, jos siis kahviinsa maitoa on laittanut. Muutenkin kummalliset vatsaoireet helpottanut muutamassa viikossa.
- Gabriella33
sfdgd kirjoitti:
Itselläni auttoi, kun syön työpaikalla pelkkää salaattia ja vettä. Toinen ruoka kotona voi olla sitten "tuhdimpi". Yksinkertaisesti vatsani ei kestä: 2 tuhtia ja isoa ateriaa päivässä, krillimakkaraa (pahin kaikista!), yms. rasvaista ruokaa.
Välillä syönti lipsuu ja saan pienen muistutuksen (n. 5h vatsan poltteen), jonka jälkeen palataan taas kiltisti salaatti- / leipälinjalle.
Vatsani on tähystetty ja "limakalvojen ärtymistä" oli diaknoosi. Lääkkeitä olen syönyt, mutta parempi vaihtoehto on ruokavalion muuttaminen!Kannataisiko opetella g-kirjaimen käyttöä...?? Mouho.
- Anonyymi
kmh78 kirjoitti:
kertokaa viisaammat.Vihannekset keitettynä..ei sipulia tai palkokasveja..banaania sillointllöin..kauraleipää ja kaurapuuroo..kaalit pois.kahvi suklaa..vellejä kéittoja puurjoa.paprika pois.herneet pois.ja ei kannata syödä vatsaa ihan täyteen.ai niin ja rasvaset ruuat.Minulla helpotti näillä...joo vielä se vehnä vähiin..Oma kokemus.
- kissali
Aika jännä, mulla taas tuntui, että Somac toimi, mutta kun vaihdoin Nexiumiin, niin närsätys tuli takas. Aika kummallista, eikös?
- Jippii!
Multa loppui somacilla närästys. Monta päivää jo mennyr ettei polttele =)
- ...........
Paitsi tiukalla ruokavaliolla, ei muuten.
Nexium kuivatti kurkkua niin hirveästi, somac ei sitä tee. - .........
........... kirjoitti:
Paitsi tiukalla ruokavaliolla, ei muuten.
Nexium kuivatti kurkkua niin hirveästi, somac ei sitä tee.niin ja onhan niitä muita...... raditidiini, omepratzol, pantoprazol actavis,
Itse olen kuule käynyt läpin noin. kymmenen merkkiä. - Anonyymi
Minä aloitin myös Somacin, muutamana ilta oon ottanu, ei vaan lääkäri sanu mitään kauanko syön niitä 🤔närästys on kyllä hävinnyt mutta mahaa nipistelee ja turvottaa nyt🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä aloitin myös Somacin, muutamana ilta oon ottanu, ei vaan lääkäri sanu mitään kauanko syön niitä 🤔närästys on kyllä hävinnyt mutta mahaa nipistelee ja turvottaa nyt🤔
Mulle sanottiin et somac pitää ottaa aamulla tyhjään mahaan puoli tuntia enne kuin syö mitään.
- Ravinto lääkkeenä
Happosalpaajia ei tule käyttää närästykseen hoitoon kuin akuutissa vaiheessa ja lyhyen aikaa , pari viikkoa.
Närästys on hoidettavissa lähes aina ruokavaliohoidolla ja limakalvojen korjaamisella.
Happosalpaajat häiritsevät ruoansulatusta ja aiheuttavat pitkään käytettyinä mm. suoliston mikrobiston epätasapainotilan, joka taas aiheuttaa uusia terveydellisiä haittoja kuten heikentää immuunipuolustusta, tuehduskierteitä, allergioita, nivelvaivoja...Ravintoaineet eivät imeydy jne.
Usein syynä on ennemmin suolahappojen puute kuin vähyys
Maha-suolikanavan ongelmat kuten närästys ovat viime aikoina lisääntyneet kovasti. Työssäni ravintovalmentajana nämä ovat lähes jokapäiväisiä haasteita ruokavalioita suunniteltaessa ja muutoksia tehtäessä. Lisätietoja ravintovalmennuksesta löydät www.activecare.fi - Polttaaaa...
Kyllä oli elämäni parhaita päiviä,kun sain eka kertaa Nexiumia.
Nyt loppu respti ja oon kokeillu Loseccia.
Ihan kun se lähtis pois perkele.Alituisesta kaljan juonnista se hirmukipu alko ja Kinkun ja viskin juonnista jouluna. Se jäi päälle, mutta lieviä on oireita ollu lapsesta asti. Tähystäjä sanoi, että tyräkin on.
Mutta olis kiva, jos ei normaalin elämisen mahdollisuus olis yhestä Nexiumista kiinni. Ihmedietit on aina tervetulleita, mutta kuulinaristajalle tommonen pelkkä salaatti on kauhistus. - Niin Ja Näin!
Nexium 40mgX2 päivässä on ollut tehokkain!!!
Somacit ym. myös testattu, mutta parhaimmistoon meni nexium!- rautavatsa
olen samaa mieltä! Nexium on paras
- qwerertsfas
Meneekö muilla vatsa ripulille Somacista tai Nexiumista? Tai jostain muista happosalpaajista?
Noita kahta olen koittanut, ja ruoka tulee melko sulamattomana ja järkyttävän pahan hajuisena pihalle.
Vatsalaukun alaosa on hieman tulehtunut, enkä oikein tiiä mitä sen kanssa pitäis tehdä. Lääkärit mainostaa vain refluksia ja happosalpaajia, mutta ne vain tuntuu pahentavan tilannetta entisestään. - rautavatsa
Ei kyllä ole aiheuttanut vatsaoireita ollenkaan - käyttäny tsäännöllisesti 7 vuotta.
Muutenkin sopinut tosi hyvin. Ihanaa kun ei tarvi kärsiä happooireista! - olenko väärässä
eihän hapot sulata ruokaa vaan entsyymit, ja hapot vaan tappaa bagteereja eli ovat suojana jos syö jotain sopimatonta
- tyyrä1976
Jep. Mulle on yksi lääkäri veisteli asian, että se vatsan happoisuus on jäänne "kivikaudelta", eikä ole nykyään tärkein osa ruuansulatusta. Ehkä vähän kärjistäen näin voi ollakin, mutta tokihan se auttaa noiden pahojen basillien kanssa kait.
Palleatyrä mulla ja vain nexium auttaa. Ei muut. Käytän ihan ensiapuun perinteistä samariinia ja isoon lasiin ainoastaan maustamatonta ja sitä pussiversiota, koska poreessa vähemmän sitä itteää ja paljon lisää muita aineita ja se nexiumin kanssa. Jos siis on unohtunu pari päivää ottaa nexium. Vie pahimman terän ihan hetkeks ja sitten pitää muistaa syödä nexiuminsa.
- JeejeeTytteli
Kävin tuossa Gastro Panel mahalaukun terveystestissä - verikoe siis. Tulos Gastriini-17 alle yksi, eli liian matala, mikä tarkoittaa, että vatsahappoja on nimenomaan liikaa.
http://www.tohtori.fi/?page=9260880&id=4959332 Itsekin pähkäilin ensin, että jospa niitä happoja onkin liian vähän. Apteekin täti sanoi, ettei kannata Samarinia käyttää, vaikka se auttoi, sillä se on kuulemma liian ytyä ja tempasee kerralla hapot pois ja niinpä vatsa alkaa tuottaa niitä lisää ja kierre on valmis..
"Mahtava Tauti" tämä. En tupakoi ja minulla on ollut vuosia maidoton, viljaton, alkoholiton, karkiton (tummaa suklaata joskus, mutta nyt sekin lähtee veks) ja vähämausteinen ruokavalio ja silti vain närästää - jee..... - raaka kasvi?
Kokeile kypsentää kasvikset kevyesti.
- kokeile.
LOSEC, NEXIUM JA PARIET mahan liikahappoisuuteen
Antasidit ja PPI-lääkkeet, eliprotonipumpun estäjät, Gasterix, Helipak, Lansoprazol ja Zolt (lansopratsoli), Omeprazol, Esomeprazol, Gastrostad, Losec ja Vimovo (omepratsoli ja esomepratsoli), Pantoprazol, Panzor ja Somac (pantopratsoli) sekä Pariet (rabepratsoli). Protonipumpun estäjiä myydään 8 % osuudella kaikista määrätyimmistä reseptilääkkeistä markkinoilla, joissakin maissa jopa ilman reseptiä. Pratsoleja määrätään eniten refluksitauteihin ja mahahaavaan.
Toimintatapa ja seuraukset: Ne hillitsevät suolahappojen eritystä limakalvon parietaalisolun protonipumppuja säätelemällä. Pratsolit imeytyvät ohutsuolessa ja häiritsevät normaalia ruoansulatusta. Myös pratsolien aineenvaihdunnan hoitaa sytokromi P450-järjestelmä. Mahdollisia haittavaikutuksia ovat Angina Pectoris, mahahaavat, sydän ongelmat, kohonnut verenpaine ja -sokeri, haimatulehdus, maksatulehdus ja –vauriot, lihasheikkous, iho-ongelmat, tinnitus, silmätulehdus, anemia jne.
Korvaavia luonnontuotteita: Greippi, probiootit, parsakaalin idut, manuka-hunaja, mastik (mastiksipistaasipuun pihka), rohtosalkoruusutee, glutamiini, punajalava (Ulmus rubra), glykyrretsiinitön lakritsi (DGL), aloe vera –mehu, ruokasooda ja maustekurkkujen liemi.
Lääkärit määräävät refluksitautiin kallista Nexiumia. Käytännössä samaa lääkettä myydään myös eri nimellä, halvemmalla ja ilman reseptiä.
http://www.hs.fi/tiede/Miksi l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4rit suosivat kallimpaa l%C3%A4%C3%A4kett%C3%A4/a1398747674278
Reseptivapaiden närästyslääkkeiden jatkuva käyttö on yleistynyt. Suolahappoa neutraloivien ja sen tuotantoa ehkäisevien lääkkeiden päivittäinen käyttö sotkee kuitenkin helposti mahalaukun luonnollisen toiminnan.
Lääketilastojen mukaan vuonna 2010 mahan liikahappoisuuden hoitoon on korvattu yli puoli miljoonaa lääkitystä.
- Ei ole suotavaa käyttää närästyslääkkeitä pitkään ilman lääkärin tarkempaa tutkimusta.
- Tilapäisesti käytettynä närästyslääkkeet ovat toki melko vaarattomia, mutta pitkäaikaisessa käytössä ne voivat peittää joitakin oireita ja vakaviakin tauteja, jotka kaipaisivat lääkärihoitoa.
Närästyslääkkeiden ahkera käyttö sotkee helposti mahalaukun luonnollisen, aseptisen tehtävän.
- Lääkkeet vaikuttavat mahalaukun vastustuskykyyn bakteereja kohtaan, joita saamme ruuan mukana. Mahahappojen tehtävä olisi niiden torjuminen ja tappaminen ja kun maha tehdään hapottomaksi lääkkeillä, kasvaa suoliston tulehdusten riski ja ravintoaineiden imeytymättömyys ruuasta.
Ennen apu ruokavaliosta, nyt lääkekaapilta!
Suomalaisista 10-15 % kärsii päivittäisestä närästyksestä. Useimmiten syynä ikävään vaivaan ovat väärät ruokailutottumukset, stressi, tupakointi ja runsas alkoholinkäyttö.
- Refluksitauti liittyy usein myös ylipainoon. Annoskokojen kasvaminen ja raskas ruoka ovat myös suurimpia syitä taudin taustalla. Kun aiemmin lääkkeitä ei vaivaan ollut, apu oli pakko saada ruokavalion muutoksesta.
- Ennen mahavaivoja koitettiin selättää löytämällä parempi ruokavalio, mikä on paljon terveellisempi tapa. Nyt otetaan vaan lääkettä, mikä on helpompaa. Ei tarvitse luopua kahvista, runsaasta viljan ja sokerin syömisestä, prosessoiduista maitotuotteista tai runsaasta kasvisrasvapohjaisesta ruuasta.
- Parempi olisikin keventää syömistä ja välttää ruoka-ainetta, jonka epäilee närästystä aiheuttavan.
http://pullapoliisi.blogspot.fi/2013/06/narastaako.html
Viisi minuuttia närästyslääkkeiden mahdollisista riskeistä
http://sundqvist.blogspot.fi/2011/08/viisi-minuuttia-narastyslaakkeiden.html
Linkissä ohjeita vatsahappojen toimintahäiriöihin.
http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/terveyden_avaimet/kysymykset_ja_paulan_vastaukset/73/ - Anonyymi
Ei niitä protonipumpun estäjiä (PPI) välttämättä tarvitse syödä, jos eivät paranna tilannetta. Vaihtoehtona voisi kokeilla histamiini- 2 estäjiä, kuten esimerkiksi Pepcid. Sillä ei pitäisi olla ainakaan noita PPI lääkkeiden sivuvaikutuksia.
- Anonyymi
Onpa hyvä kuulla, että muilla samoja kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818