Enpä tiedä, kuuluuko aihe tämän otsikon alle sujuvasti, mutta haluaisin vähän tietoa.
Onko teillä lapsille avattu rahastosäästötili, tai mikähän se oikea termi on?! Niitähän on tarjolla varmaan pilvin pimein, mutta en jaksaisi kahlata kaikkia läpi vaan pyytäisin mielipiteitä ja kokemuksia?
Sellaista ajateltiin, jonne ei tarttis ihan 50€ kuussa laittaa, vaan pienemmälläkin summalla onnistuisi.
Onko tietoa?
rahastot
5
323
Vastaukset
- lahjaveroa!:(
Jos näin ahkerasti laitat lapsen tilille rahaa, kohta on verottajakin niskassa.
3.400 euroa per 3 vuotta on veroton.
Pankit seuraavat itse jokaista tiliä ja raportoivat heti verottajalle.
Mieti sitäkin että raha menettää joka vuosi arvonsa sekä se prosentti minkä saat, on niin mitätön nykyään. Lisäksi tulee vielä pankin ottamat maksut ja verottajakin.:(- yh-äiskä
lapsen tilille voipi laittaa n 90 € joka kuukausi ilman ett verottaja voi asiaan puuttua..tuosta summasta ei tule 3400€/3 vuotta...ja sen voi laittaa molemmat vanhemmat eli yhteensä 180 € mutt molemmat eriksee...siis jos on varaa...;)
rahastoista en tiiä mittää...:D - se varakkuus
yh-äiskä kirjoitti:
lapsen tilille voipi laittaa n 90 € joka kuukausi ilman ett verottaja voi asiaan puuttua..tuosta summasta ei tule 3400€/3 vuotta...ja sen voi laittaa molemmat vanhemmat eli yhteensä 180 € mutt molemmat eriksee...siis jos on varaa...;)
rahastoista en tiiä mittää...:Dnykyisin lapsiperheissä...:(
- nykyisi rahaa pilviin määrin:(
Minulle palkasta jää kuukausittain verojen jälkeen käteen 600-700 euroa. eikä sellaista 50 euoron ylimääräistä summaa löytyisi mistään.:(
Hyvää jos ruuankin saa ostettuksi.
Ruoka on niin kalliista ettei riitä rahaa kunnolliseen ruokaan, puhumatta niistä rahastoista ja 50-100 euoron ylijäämästä.:(- perheenäiti
Miten joillakin voi olla noin hankalaa saada rahat riittämään?! Minä en valita yhtään, vaikkei meillä metukkaa pöydässä olekaan eikä etelänmatkoja tehdä. Tavis työväestöperhe ollaan ja vasta rakennettu uusi talo, että pankki vie joka kuukausi omansa.
Hyvin menee silti ja aina johonkin ekstraankin löytyy rahaa, nuukasti ja maalaisjärkeä käyttäen kun pääasiassa elellään. Ei se onni kyllä rahasta löydy, enkä oikeastaan lisää kaipaisikaan vaikka tiedän, että näillä tuloilla ei moni uusavuton pärjäisi alkuunkaan.
Juuri se kunnollinen ruoka se edullisinta on; perunaa ja leipää. Ei se piffi elämää rikastuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841