Siis en tullut provoilemaan, mutta kiinnostais tietää että millä ladoilla ajelette? Ite arvostan käyttöautona kanttiladaa vaikka polkimet ei olekkaan linjassa penkin ja ratin kanssa, mutta tuo samara on jotain joka olisi saanut jäädä keksimättä minun mielestä. Olen joskus ajanut tätini samaralla ja on se vaan rämisijä! Ja pikkuvikaa vaikka kuinka. Olen myös kanttiladalla ajanut ja isällä on kaksi niitä joskus ollut kun olin pieni. Siihen aikaan se oli järkevä perusauto vaikka eihän sekään elämys ole ajaa. Tuosta 110 en tiedä kun ei ole mitään kokemusta, mutta mahtaako olla sitä pikkuvikaa niinkuin samarassa?
Kuinka moni kehuu tosissaan
3
640
Vastaukset
samaraa ja satakymppii ei voi kehua. (en oo omistanut mutta molemmat on koeajettu)
Kanttimalli on taas aivan eri asia, myönnettäköön että ei oo mikään laatuauto, mutta erittäin kestävä ja luotettava laite se on, harvoin näkee tienposkessa hajonneena, ja oikeestaan kaikki huollot pystyy tekee ite.
Lähtee kovillakin pakkasilla suht helposti käyntiin, ja kulkee vaikka ois lunta tiellä paljonkin, ja kuhan se rupee lämpeemään ni -30 asteen pakkasissa se muuttuu aika pian saunaksi.
Ainoo mikä ei mielestäni ollut ladassa parhaimmillan oli tehostimien puute, mutta kyllä ilmankin pärjää.- Ex Samaristi
Kaikkihan sitä kehuu tosissaan. Itselläni oli aikoinaan kolme takavetoista ja viimeisenä Samara. Kokemukseni on niiltä ajoilta, jolloin Ladat eivät vielä olleet vielä niin ajastaan jääneitä kuin nyt.
Takavetoiset olivat ihan käypää tavaraa. Sähkövikoja esiintyi. Yksi oli todella erinomainen siltäkin osin, ei sähkövikojakaan- Viimeisessä takavetoisessa (80-luvulla) niitä oli sitten yli oman tarpeen, mutta muutoin sekin pelitti.
Samara oli varsin mukava peli. Itselläni oli kaasutunmallia. Kaasuttimessa oli joutokäynnin ja kierrosten välissä "tyhjä alue", jota ei täysin saatu koskaan korjattua. Kierrosen säätely juuri joutokäynnin yläpuolella oli hankalaa. Teki autosta helvetillisen ajettavan liukkaalla. Harmi, sillä autolla olisi ollut edellytyksiä hyväksi talviautoksi. Kytkin oli heikkorakenteinen, kolma kytkin remonttiaa 200 000 mennessä. Sähkövikoja alkoi tulla vasta vuosien myötä. Polttoaineen kulutus olennaisesti pienempi kuin takavetoisissa. Siltä osin täysin kilpailukykyinen aikalaistensa kanssa.
Ajoin sillä vielä 90-luvun puolellakin joitakin vuosia. Auton ikääntyessä korjauskulut kasvoivat ja ajokista tuli epäluotettava, josta syystä siitä luovuin. Uuta en enää ostanut, koska Samara oli jo teknisesti yli-ikäinen. Nykyinen malli oli kyllä jo tuontannossa, mutta ei vielä meillä myynnissä. Aikanaan Samara oli ihan asiallinen halpa käyttäauto, mutta nyt se ja seuraajansa on vain muisti menneisyydestä. - weli_wiljami
Eihän 110:ssä pikkuvikoja ole enempää kuin muissakaan merkeissä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa
Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt3207264- 582204
- 331611
Olen miettinyt sinua tänään
Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että271449- 1131162
IS Viikonloppu 29.-30.6.2024
Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio721135Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.
Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel3351026Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen
Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin50885- 15873
Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?
Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak274787