Oon tässä ottanut selvää muutamista toimistotarvike-firmosta, niitten tuotteista ja palkasta. Ihmetellä täytyy, et puhutaan palkasta, ku mukaan on laskettu (mahd. vielä provikkaperusteiset!) km-korvaukset ja päivärahat. Ei kilsakorvaukset oo PALKKAA, vaan KULUKORVAUSTA! Omaa autoa käytettäessähän siihen pitää hankkia löpöä, sitä pitää huoltaa jne - ei se todellakaan ilmaista oo. Lain mukaanhan km-korvaukset ja päivärahat pitää maksaa verottomina. Mitä helvettiä tää tarkoittaa, et työnantaja pyrkii rahastamaan työntekijän autolla? Sit voi pahimmassa tapauksessa olla niin, et polttoainetta kuluu, ajokilsoja kertyy jne., eikä saa penniäkään! Kertokaa mulle, mitkä toimistotarvike-firmat maksaa KULUKORVAUKSET asiallisesti.
Km-korvaus ja päiväraha
8
2006
Vastaukset
- Alalla oleva...
Ei sellaista yritystä ole.
Mä saan kiinteän korvauksen km ja päivärahoista.
Korvaus on 600 e. Summa tulee palkan pääle ajoin sitten paljon tai vähän Olen siihen tyytyväinen.
Lisäksi tulee provisiot ja bonukset.- Ihmettelijä
Ei toi nyt enää niin pahalta kuulosta.. Yhessä firmassa kun oli sellainen periaate, et jos myyntiä ei tuu tarpeeksi (3000 ekeä/kk), niin ei tipu lanttiakaan kulukorvausta eikä provikkaa. Pohjapalkka oli 400 ekeä/kk. Eikö tää nyt jo kuulosta aika pahalta kusetukselta??!
Onko sulla joku pohjapalkka, entä mitä myyt? - Alan mies
Mulla on kk-palkka km korvaus 1000e / kk sekä päivärahat 400e / kk.
Sen lisäksi provikka ( hyvä ) tietyn summan ylittävältä osalta.
Kyllä näitä on..
- Alan mies
Mulla on kk-palkka km korvaus 1000e / kk sekä päivärahat 400e / kk.
Sen lisäksi provikka ( hyvä ) tietyn summan ylittävältä osalta.
Kyllä näitä on.. - markkinointimies
Olen ihan samaa mieltä, sitäpaitsi km -korvaus hädin tuskin riittää kattamaan auton kuluja muutenkaan, joten se on nolla-summa-peliä,
ei todellakaan palkkaa. - Antti
Itse kanssa myyntihommissa ja työnantaja alko kikkailla maksamalla osan palkasta km-korvauksilla ja päivärahoilla.
Keskustelin asiasta liiton lakimiehen kanssa ja hän oli sitä mieltä, että työsuhteiselle myyntimiehelle on maksettava AINA kulukorvaukset palkan päälle, oli asiasta työsopimuksessa maininta tai ei. Työnantaja ei tähän suostunut ja lakimiehet saa maaliskuussa pistää jutun vireille.
Lueskelin netistä Työtuomioistuimen päätöksiä ja siellä oli, että provikkapalkkauksessakin on maksettava alalla yleinen pohjapalkka, vaikkei myyntiä tulisikaan tarpeeksi. Monikohan työnantaja sitäkään maksaa tai palkansaaja osaa vaatia?- yrittäjäq234e
Eli, voi olla myös että työntekijä kikkailee kilometrikorvauksilla, eikä sekään kuulu työnantajan maksettavaksi. Kuulin, että eräskin työntekijä laittoi kaikki kauppareissut sun muut työnantajan piikkiin...
- peno1
yrittäjäq234e kirjoitti:
Eli, voi olla myös että työntekijä kikkailee kilometrikorvauksilla, eikä sekään kuulu työnantajan maksettavaksi. Kuulin, että eräskin työntekijä laittoi kaikki kauppareissut sun muut työnantajan piikkiin...
Suomessa on alkanut menemään päin vittua nuo melkein kaikki "myyntiedustustyöt", Kukaan ei maksa km-korvauksia vaan sinun on tienattava se ensin provisiollas jolloin saat siis provikoistas puolet verovapaana. Nykyään on liikaa noita kaiken maailman kauppiaita ja firmoja. Ei asiakkaita kiinnosta enää kahtoo neljääkertaa päivässä samoja kamoja..varsinkin toimistotarvike ala on jäänyt junnaamaan paikalleen siihen kultaiseen 90 puoleen väliin jolloin ei ollut vielä niin paljon yrittäjiä alalla. Yrittäjät ei uskalla eikä ehkä voikaan kun toimittaja blokkaa sellaiset jotka ei mene vanhalla kaavalla. En jaksa tarkasti alkamaan kirjottelemaan mutta sainpahan hieman purettua itseäni..(ja joka firmanedustajathan tienaavat keskimääärin 4000egestä ylöspäin)hehehe
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006444
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303863törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283240Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3741761- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471003Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879