Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Keittiön suunnittelu

kesä

Tiedättekö, onko keittiösuunnittelu maksullista.
Kuulin, että jossain otetaan siitä kovakin hinta.
Eihän silloin oikein tarjouksia voisi kysellä eri paikoista, kalliiksi tulisi.

28

17231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mese

      ilmaista on. vaadi ainakin ilmaiseksi. kyllä ne palkan saa myyntihinnasta vaikka joka viides tarjous johtaisikin kauppoihin. katteet sitä luokkaa että hirvittää.

      • Utelias

        Uteliaisuuttani kysyn, että oletko keittiöbisneksessä mukana, vai mistä tiedät, millaisia katteita eri liikkeet ottavat? Kun vielä oli tuollainen yleisluontoinen "katteet sitä luokkaa että hirvittää", niin se melkein osoittaisi, että tietämystä löytyy?


      • ei tarvi kun pitää
        Utelias kirjoitti:

        Uteliaisuuttani kysyn, että oletko keittiöbisneksessä mukana, vai mistä tiedät, millaisia katteita eri liikkeet ottavat? Kun vielä oli tuollainen yleisluontoinen "katteet sitä luokkaa että hirvittää", niin se melkein osoittaisi, että tietämystä löytyy?

        silmänsä auki,sama mellilaatikko voi olla 3xkalliimpi.alalla tai ei.Mistä se ero tulee?


      • kuten itsekkin totesit

        joka viides maksaa niiden neljän suunnitelmat.Osta suunnitelmat suoraa ,ilman kytkykauppaa.


      • Keittiösuunnitelma
        kuten itsekkin totesit kirjoitti:

        joka viides maksaa niiden neljän suunnitelmat.Osta suunnitelmat suoraa ,ilman kytkykauppaa.

        Seinien kaapittelu Keittiönetin tuotteilla on kyllä aivan eri asia kuin oikea asiakkaan arvostuksista lähtevä suunnittelu tuotteille, joissa on valinnan varaa.


      • Anonyymi
        Utelias kirjoitti:

        Uteliaisuuttani kysyn, että oletko keittiöbisneksessä mukana, vai mistä tiedät, millaisia katteita eri liikkeet ottavat? Kun vielä oli tuollainen yleisluontoinen "katteet sitä luokkaa että hirvittää", niin se melkein osoittaisi, että tietämystä löytyy?

        On katteet kohdallaan, senkin jälkeen kun myydään -40%. Tämä "jatkuvien alennusmyyntien" tapa on tullut keittiökauppaankin.

        Kakussa on tosin paljon jakajiakin mutta asiakashan sen maksaa. Keittiön myyntiketju saattaa olla esim. tällainen: provikka palkkainen myyjä, franchising-yrittäjä, tuotemerkin omistaja ja itse tuotteet valmistavat tahot. Lisäksi tulevat asennuksen tekevät yritykset. Kustannusrakenne on siis raskas.

        Moni ei ymmärrä, että aito, yksilöllinen puusepänliikkeen tekemä mittatilauskeittiö voi olla hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen varsinkin kun mennään peruskeittiöstä hiukan ylöspäin. Kustannusrakenne on jo itsessään kevyempi, ei ole keskustan kallista näyttelytilaa ja markkinointikuluja ja välistä vetäjät puuttuvat.

        Olen itse suunnitellut näitä yksilöllisiä keittiöitä, hintahaitarissa 20 000 -120 000 euroa eli tiedän mistä puhun.

        Näissä ei tietenkään moduulimitoitus ole rajoitteena, keittiöt tehdään tilaan, eikä keittiötä soviteta tilaan. Esimerkiksi vino katto ja yläkaapit ei ole ongelma, yläkaapit tehdään katon mukaan, kaappien syvyydet ovat vapaavalintaisia mekanismien aiheuttavien rajoitusten mukaan (eli 5 cm välein). Materiaalit vapaasti valittavissa, rungot voivat olla puutakin. Tasot vaikka betonia, valetaan tarvittaessa vaikka paikalla. Tasoihin voidaan sijoitta induktiolatauspisteet, kalusteisiin usb-liitäntöjä jne... Ovia maalattiin jopa pensselimaalauksena asiakkaan niin halutessa. Tämä jo maksaa kyllä, käsityötä.

        Asiakkaan mm. halusi vanhat lasiset jauholokeronsa uuteen keittiöönsä, ne laitettiin siihen tietenkin, vanhaan tyyliin tehtyyn keittiöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On katteet kohdallaan, senkin jälkeen kun myydään -40%. Tämä "jatkuvien alennusmyyntien" tapa on tullut keittiökauppaankin.

        Kakussa on tosin paljon jakajiakin mutta asiakashan sen maksaa. Keittiön myyntiketju saattaa olla esim. tällainen: provikka palkkainen myyjä, franchising-yrittäjä, tuotemerkin omistaja ja itse tuotteet valmistavat tahot. Lisäksi tulevat asennuksen tekevät yritykset. Kustannusrakenne on siis raskas.

        Moni ei ymmärrä, että aito, yksilöllinen puusepänliikkeen tekemä mittatilauskeittiö voi olla hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen varsinkin kun mennään peruskeittiöstä hiukan ylöspäin. Kustannusrakenne on jo itsessään kevyempi, ei ole keskustan kallista näyttelytilaa ja markkinointikuluja ja välistä vetäjät puuttuvat.

        Olen itse suunnitellut näitä yksilöllisiä keittiöitä, hintahaitarissa 20 000 -120 000 euroa eli tiedän mistä puhun.

        Näissä ei tietenkään moduulimitoitus ole rajoitteena, keittiöt tehdään tilaan, eikä keittiötä soviteta tilaan. Esimerkiksi vino katto ja yläkaapit ei ole ongelma, yläkaapit tehdään katon mukaan, kaappien syvyydet ovat vapaavalintaisia mekanismien aiheuttavien rajoitusten mukaan (eli 5 cm välein). Materiaalit vapaasti valittavissa, rungot voivat olla puutakin. Tasot vaikka betonia, valetaan tarvittaessa vaikka paikalla. Tasoihin voidaan sijoitta induktiolatauspisteet, kalusteisiin usb-liitäntöjä jne... Ovia maalattiin jopa pensselimaalauksena asiakkaan niin halutessa. Tämä jo maksaa kyllä, käsityötä.

        Asiakkaan mm. halusi vanhat lasiset jauholokeronsa uuteen keittiöönsä, ne laitettiin siihen tietenkin, vanhaan tyyliin tehtyyn keittiöön.

        Esimerkki. Keittiömyyjä saa 12% provikan. Ja muutkin tahtovat osansa. Puusepänliikkeelle riittää kun kokonaisuutena saa tuon 12% katetta 25 000 alv. 0 keittiöstä.


    • petterix

      eihän tajous voi maksaa! Keittiö.netistä Lanternassa itiksen viereessä saa ainakin tarjouksen ilmaiseksi, minä ainakin sain ja ei edes vihjattu maksuun! Mistä sitä muuten voi tietää mitä keittiö maksaa jos tarjousta ei voi kysyä ilman maksua

      • mukaan

        vai pitikö jättää liikkeeseen????????


    • maksaa aina.

      Ja sellaisia tekevät sisustusarkkitehdit jotka todellakaan eivät tee sitä ilmaiseksi vaan elinkeinonaan.

      Keittiöliikkeissä suunnitelmia tekevät myyntimiehet valmiiden tietokoneohjelmien ja määrämittaisten kaapistojen pohjalta. Ja meneehän siinäkin oma aikansa kuten kaikessa myyntutuössä, kulut sisältyvät tuotteen hintoihin kuten kaikki myyntityö jokapaikassa.

      • puuseppä...

        Kyllä vain mutta ei näitä sisustusarkkitehtien suunnittelemia keittiöitä keittiöneteistä tai puustelleilta ostetakaan vaan ne teetetään.

        Valmis suunnitelma ei ole sisustusarkkitehdinkaan suunnitelma, käytännön toteutus teettää vielä usein asiakkaalle vaivaa, käytännön syistä ratkaisuja ja mitoituksia joudutaan usein muuttamaan, sisustusarkkitehdit kun eivät välttämättä sunnitelmia tehdessään mittanauhaan koske tai mieti käytännön toteutusta lainkaaan.


      • Anonyymi
        puuseppä... kirjoitti:

        Kyllä vain mutta ei näitä sisustusarkkitehtien suunnittelemia keittiöitä keittiöneteistä tai puustelleilta ostetakaan vaan ne teetetään.

        Valmis suunnitelma ei ole sisustusarkkitehdinkaan suunnitelma, käytännön toteutus teettää vielä usein asiakkaalle vaivaa, käytännön syistä ratkaisuja ja mitoituksia joudutaan usein muuttamaan, sisustusarkkitehdit kun eivät välttämättä sunnitelmia tehdessään mittanauhaan koske tai mieti käytännön toteutusta lainkaaan.

        > sisustusarkkitehdit kun eivät välttämättä sunnitelmia tehdessään mittanauhaan koske tai mieti käytännön toteutusta lainkaaan.

        Osa käy paikalla osa ei, ottaisin sellaisen joka käy. Sisiustusarkkitehdin suunnitelma on se työpohja, käytännön tekijät sitten miettivät sen käytännön toteutuksen. Suunnitteluarkkiteti esittää siis vision, tältä valmis näyttää.


    • ostamassa

      Nk. keittiösuunnittelijoita on kovin monenlaisia. Puustelli mainostaa ilmaista suunnittelua mutta ainakin meillä Puustellin myyjä yritti väkisin tyrkyttää ratkaisua mitä ei haluttu ja joka oli jo aikaisemmin huonoksi havaittu. Puustellin hintataso on lisäksi sitä luokkaa korkea että tuo nk. suunnitelma jota ilmaiseksikin mainostetaan, ei oikeasti ole kovinkaan ilmainen.

      Me päästiin parhaaseen lopputulokseen miettimällä itse mitä tarvitaan. Pari iltaa istuttiin ja sutattiin ruutupaperille luonnos, sitten kuvat kolmelle potentiaaliselle toimittajalle ja tarjouspyynnöt meidän speksien mukaisesta ratkaisusta. Kaksi laski hinnan mukisematta tältä pohjalta ja näistä toisen kanssa tehtiin kauppa.
      Jos kokee että tarvitsee 'asiantuntijanäkemystä' suunnitelmaan, niin esimerkiksi Työtehoseura tekee maksusta keittiösuunnitelman jolla voi lähteä kilpailuttamaan toimittajia.

      Jaa mikäkö me valittiin..? www.futuro.fi

      • eri asioita

        Suunnittelu maksaa, teki sen sitten ammattilainen tai keittiöliikkeen myyjä. Tarjous tehdään ilmaiseksi, mutta siihenhän ei aina edes tehdä suunnitelmia. Käyvätkö Keittiönetin myyjät kotona edes tekemässä minkään näköistä suunnitelmaa, kuten tekevät Puustellin, Topin, Rusthollin ja Alexin myyjät. Petralta ja Parmalta ei käyty kotona, mutta tehtiin kuitenkin hyvä suunnitelma. Monet menevät johonkin Keittiönetin kaltaiseen kauppaan noista edellisistä liikkeistä saaduilta suunnitelmilta.

        Jos itse tietää hyvinkin mitä haluaa, kannattaa mielestäni ottaa yhteyttä siihen Työtehoseuraan, joka tekee maksusta suunnitelman. Sen suunnitelman pohjalta voit sitten pyytää tarjouksen. Itselle paras keittiö löytyi Puustellilta, mutta kaikki yllämainittujen merkkiliikkeiden myyjät tekivät hyvää työtä. Joku muu maksaa ne minulle tehdyt työtunnit noissa liikkeissä, kuten minä maksoin omassa keittiössäni muille tehtyjä.

        Tuttuni käytti ammattisuunnittelijaa, joka lähti käyttäjän tarpeista. Keittiö itsessään ei tullut kalliiksi, sillä suunnittelija osasi neuvoa missä kannattaa ja voi säästää ja missä ei. Se keittiö on todellakin kodin sydän, missä koko perhe viihtyy ja lapsetkin ovat innostuneet tekemään ruokaa.


      • suunnittelua!
        eri asioita kirjoitti:

        Suunnittelu maksaa, teki sen sitten ammattilainen tai keittiöliikkeen myyjä. Tarjous tehdään ilmaiseksi, mutta siihenhän ei aina edes tehdä suunnitelmia. Käyvätkö Keittiönetin myyjät kotona edes tekemässä minkään näköistä suunnitelmaa, kuten tekevät Puustellin, Topin, Rusthollin ja Alexin myyjät. Petralta ja Parmalta ei käyty kotona, mutta tehtiin kuitenkin hyvä suunnitelma. Monet menevät johonkin Keittiönetin kaltaiseen kauppaan noista edellisistä liikkeistä saaduilta suunnitelmilta.

        Jos itse tietää hyvinkin mitä haluaa, kannattaa mielestäni ottaa yhteyttä siihen Työtehoseuraan, joka tekee maksusta suunnitelman. Sen suunnitelman pohjalta voit sitten pyytää tarjouksen. Itselle paras keittiö löytyi Puustellilta, mutta kaikki yllämainittujen merkkiliikkeiden myyjät tekivät hyvää työtä. Joku muu maksaa ne minulle tehdyt työtunnit noissa liikkeissä, kuten minä maksoin omassa keittiössäni muille tehtyjä.

        Tuttuni käytti ammattisuunnittelijaa, joka lähti käyttäjän tarpeista. Keittiö itsessään ei tullut kalliiksi, sillä suunnittelija osasi neuvoa missä kannattaa ja voi säästää ja missä ei. Se keittiö on todellakin kodin sydän, missä koko perhe viihtyy ja lapsetkin ovat innostuneet tekemään ruokaa.

        Se on tehtyä työtä "kalliilla" 3D grafiikalla ja ainahan se pitää jostain laskuttaa. Eli kehnokin #suunnittelu" sisältyy jokaisen kaapin hintaan.. riippumatta siitä paljonkp sitäkin on loppujen lopuksi "suunniteltu". Kauppias koittaa myydä maksimimäärän kaappeja jokaiselle.


        Jokainen voit koittaa tehdä omat suunnitelmansa itse vaikkapa Ikean-saitilta. Nämät moduulitekniikkaan ja massatuotantoon keskittyneet firmat tekevät "suunnittelun" tehtaan liukuhihnatuotannossa olevien kaapistorunkojen pohjilta. Jos jää tyhjää tilaa niin siihen laitetaan määrämittainen hyllykkö ja lastulevyä luutingiksi.

        Ammatti suunnittelija miettii asiakkaan toiveet ja budjetit ja rakentaa niitten puitteissa yksilöllisen ratkaisun.

        Onhan tälläkin palstalla esitelty kuvia itsesuunnitelluista keittiöistä... Liesi kuusi metriä vesipisteestä ja jääkaappi saman verran kummastakin. Huomiota on kiinnitetty sikakalliisiin kaapinoviin mutta toimivuus on ollut mitä on ollut.


        Aina kannattaa itse mietiä mitä tarvitsee. Mutta tuskinpa itse kaikkea aina osaat ajatella ja toisekseen osaako se parikymppinen kalustefirman tradenomi poika ajatella ruuanlaittoprosessia sinun tarpeisiisi.

        Pistäppä Ville taas kerran esille se "design" köökisi????


      • ostamassa
        suunnittelua! kirjoitti:

        Se on tehtyä työtä "kalliilla" 3D grafiikalla ja ainahan se pitää jostain laskuttaa. Eli kehnokin #suunnittelu" sisältyy jokaisen kaapin hintaan.. riippumatta siitä paljonkp sitäkin on loppujen lopuksi "suunniteltu". Kauppias koittaa myydä maksimimäärän kaappeja jokaiselle.


        Jokainen voit koittaa tehdä omat suunnitelmansa itse vaikkapa Ikean-saitilta. Nämät moduulitekniikkaan ja massatuotantoon keskittyneet firmat tekevät "suunnittelun" tehtaan liukuhihnatuotannossa olevien kaapistorunkojen pohjilta. Jos jää tyhjää tilaa niin siihen laitetaan määrämittainen hyllykkö ja lastulevyä luutingiksi.

        Ammatti suunnittelija miettii asiakkaan toiveet ja budjetit ja rakentaa niitten puitteissa yksilöllisen ratkaisun.

        Onhan tälläkin palstalla esitelty kuvia itsesuunnitelluista keittiöistä... Liesi kuusi metriä vesipisteestä ja jääkaappi saman verran kummastakin. Huomiota on kiinnitetty sikakalliisiin kaapinoviin mutta toimivuus on ollut mitä on ollut.


        Aina kannattaa itse mietiä mitä tarvitsee. Mutta tuskinpa itse kaikkea aina osaat ajatella ja toisekseen osaako se parikymppinen kalustefirman tradenomi poika ajatella ruuanlaittoprosessia sinun tarpeisiisi.

        Pistäppä Ville taas kerran esille se "design" köökisi????

        Tuollaista kämmiä (liesi ja vesipiste kaukana toisistaan ja vielä eri seinillä) meille se Puustellin kaveri juuri tyrkytti. Ja kun yritin tolkuttaa että samalla seinälle, niin totesi vaan että näin on parempi. Ehkä hänen mielestään ja varsinkin kun koko homman taka-ajatus on maksimoida oma myyntikate. Oma näkemys lähti siitä arkipäivän touhuamisesta, mietittiin mitä siellä keittiössä tehdään ja miten pitää asiat sijoitella että homma hoituu mahdollisimman jouhevasti. Design on kaukana, arkipäivän toimivuudella on painoarvo.

        Juu, ja tästä meidän projektista vielä: myyjä lähetti piirustukset, 3D-tulosteet ja kalusteluettelot tarjouksen liitteenä kotiin. Sellainen niuhottaminen mitä joillakin on että 'katsoa saat mutta jos haluat omaksi niin se on sitten 200 Egee', on mielestäni niuhottamista. Harvalla muulla alalla normaaleista tarjousliitteistä yritetään laskuttaa, vaikka niiden laatimiseen käytettäisiin viikkotolkulla asiantuntijatyötä.


      • 543

        Täällä sama juttu.

        En kuvitellutkaan, että aloittaisin jostain ulkopuolisen suunnittelusta, kun on pienestä keittiöstä kyse.

        Nuo muutamat perussäännöt kun tietää, niin osaa aivan varmasti itse miettiä, mitä tarvitsee vanhan pohjalta.

        Tietenkin, jos jotain erikoiskikkoja ja ratkaisuja tarvitsee tai haluaa saada, silloin varmaan voisi hyviäkin ratkaisuja löytyä ammattilaisilta.

        Minä istuin kanssa paperin kanssa ja tein kuusi erilaista versiota suht samalla pohjalla loppujen lopuksi, kun mitoitukset eivät ihan onnistuneet.
        Meinasimme vaihtaa keittiön paikkaa kokonaan, joten sinne uuteenkin mahdollisuuteen tuli siis tehtyä parit versiot ja mietittyä erilaisia "ongelmia" Tein ihan isoille papereille piirrokset teippailemalla ne yhteen sentti on kymmenen senttiä-suhteella.

        Viimeisen version kanssa sitten menin kauppaan ja pyysin 1. tarjouksen.
        Kuvat täti piirsi minun pohjaltani ja jos olisin ne halunnut mukaan, olisi se maksanut jotain 200 euroa, joten jätin sinne. Oli muutenkin liian kallis kaapistosysteemi.

        Seuraava paikka oli tarjouksen puolesta ok ja piirsi samaten haluamani pohjan mukisematta ja hinta tuli halvemmaksi.

        Tein viimeisimmästä versiostani pohjatestejä Ikean piirrosohjelmalla ja se varmensi, että olin oikein suunnitellut mitat.

        Mielestäni oli oikeastaan kivaa väkerrellä pohjaa itse ja eihän nuo kaksi keittiömyyjää mihinkään tarttuneet, ihan oli siis onnistunut suunnitelma.
        Kyllä he varmaan olisivat sanoneet, jos joku olisi mättänyt kunnolla.

        Keittiö mahtui millilleen paikoilleen, toisella puolella jäi vajaa kymmenen senttiä tilaa, lista tulee siihen.
        Jos joku nyt meinaa itse piirtää II keittiön, muistakaa, että kannattaa jättää reunoihin hiukka asennusvaraa ja viemärin ja vesiputkien tulot lattiasta kannattaa tarkkaan ottaa huomioon, että kaapin jalat mahtuvat myös samaiseen tilaan.

        Patteri vaatii myös oman tilansa. Meillä oli todella "tiukka" mitoitus ja pelkäsin, miten käy pesukoneen oven avauksen, mahtuuko avautumaan? Eikös vaan avautunut ihan millilleen. Jos ei olisi toiminut, ei olisi haitannut kuitenkaan, se patteri on menossa uusiksi joka tapauksessa.
        Asensimme keittiön itse.


      • yksilöllinen
        ostamassa kirjoitti:

        Tuollaista kämmiä (liesi ja vesipiste kaukana toisistaan ja vielä eri seinillä) meille se Puustellin kaveri juuri tyrkytti. Ja kun yritin tolkuttaa että samalla seinälle, niin totesi vaan että näin on parempi. Ehkä hänen mielestään ja varsinkin kun koko homman taka-ajatus on maksimoida oma myyntikate. Oma näkemys lähti siitä arkipäivän touhuamisesta, mietittiin mitä siellä keittiössä tehdään ja miten pitää asiat sijoitella että homma hoituu mahdollisimman jouhevasti. Design on kaukana, arkipäivän toimivuudella on painoarvo.

        Juu, ja tästä meidän projektista vielä: myyjä lähetti piirustukset, 3D-tulosteet ja kalusteluettelot tarjouksen liitteenä kotiin. Sellainen niuhottaminen mitä joillakin on että 'katsoa saat mutta jos haluat omaksi niin se on sitten 200 Egee', on mielestäni niuhottamista. Harvalla muulla alalla normaaleista tarjousliitteistä yritetään laskuttaa, vaikka niiden laatimiseen käytettäisiin viikkotolkulla asiantuntijatyötä.

        Kyseessä ei ole pelkästään tarjouksen liitteet. Keittiösuunnitelma,jos se tehdään kunnolla, on täysin yksilöllisesti asiakkaalle mietitty suunnitelma, jonka laatimiseen suunnittelija on käyttänyt aikaansa. Ei kai ole kohtuullista, että jotkut halvat keittiötoimittajat,joilla ei ole kykyä suunnitteluun, hyötyvät toisten tekemistä kuvista.


      • kaikki ei voi
        543 kirjoitti:

        Täällä sama juttu.

        En kuvitellutkaan, että aloittaisin jostain ulkopuolisen suunnittelusta, kun on pienestä keittiöstä kyse.

        Nuo muutamat perussäännöt kun tietää, niin osaa aivan varmasti itse miettiä, mitä tarvitsee vanhan pohjalta.

        Tietenkin, jos jotain erikoiskikkoja ja ratkaisuja tarvitsee tai haluaa saada, silloin varmaan voisi hyviäkin ratkaisuja löytyä ammattilaisilta.

        Minä istuin kanssa paperin kanssa ja tein kuusi erilaista versiota suht samalla pohjalla loppujen lopuksi, kun mitoitukset eivät ihan onnistuneet.
        Meinasimme vaihtaa keittiön paikkaa kokonaan, joten sinne uuteenkin mahdollisuuteen tuli siis tehtyä parit versiot ja mietittyä erilaisia "ongelmia" Tein ihan isoille papereille piirrokset teippailemalla ne yhteen sentti on kymmenen senttiä-suhteella.

        Viimeisen version kanssa sitten menin kauppaan ja pyysin 1. tarjouksen.
        Kuvat täti piirsi minun pohjaltani ja jos olisin ne halunnut mukaan, olisi se maksanut jotain 200 euroa, joten jätin sinne. Oli muutenkin liian kallis kaapistosysteemi.

        Seuraava paikka oli tarjouksen puolesta ok ja piirsi samaten haluamani pohjan mukisematta ja hinta tuli halvemmaksi.

        Tein viimeisimmästä versiostani pohjatestejä Ikean piirrosohjelmalla ja se varmensi, että olin oikein suunnitellut mitat.

        Mielestäni oli oikeastaan kivaa väkerrellä pohjaa itse ja eihän nuo kaksi keittiömyyjää mihinkään tarttuneet, ihan oli siis onnistunut suunnitelma.
        Kyllä he varmaan olisivat sanoneet, jos joku olisi mättänyt kunnolla.

        Keittiö mahtui millilleen paikoilleen, toisella puolella jäi vajaa kymmenen senttiä tilaa, lista tulee siihen.
        Jos joku nyt meinaa itse piirtää II keittiön, muistakaa, että kannattaa jättää reunoihin hiukka asennusvaraa ja viemärin ja vesiputkien tulot lattiasta kannattaa tarkkaan ottaa huomioon, että kaapin jalat mahtuvat myös samaiseen tilaan.

        Patteri vaatii myös oman tilansa. Meillä oli todella "tiukka" mitoitus ja pelkäsin, miten käy pesukoneen oven avauksen, mahtuuko avautumaan? Eikös vaan avautunut ihan millilleen. Jos ei olisi toiminut, ei olisi haitannut kuitenkaan, se patteri on menossa uusiksi joka tapauksessa.
        Asensimme keittiön itse.

        työkälujen puutteen takia itse tehdä.Kauanko asennuksessa meni aikaa ja montako kaappia on.pajonko pyydetty asennushinta?


      • 094
        kaikki ei voi kirjoitti:

        työkälujen puutteen takia itse tehdä.Kauanko asennuksessa meni aikaa ja montako kaappia on.pajonko pyydetty asennushinta?

        Hmm..kauankohan tuohon nyt meni aikaa?

        Ei ehkä olisi mennyt kauaa, jos olisi reippaasti tehty, mutta kun ei ollut kiire, väkerrettiin aina kaappi pari paikoilleen ja välillä ei tehty ollenkaan, joten saatiin kulumaan varmaan pari viikkoa siihen.
        Toisaalta odoteltiin sähkäriä ja senkään vuoksi ei saatu valmiiksi.

        Kaappeja on täysipitkiä kolme(uuni- pesukone- ja kuiva-ainekaappi), korkeita yläkaappeja viisi ja laatikkotasoja kolme (metrinen, 80-senttinen ja 50-senttinen). Lisäksi roskislaatikosto ja allaskaappi sekä jääkaappi- ja pakastinseinämät(irtolevyt)pienellä yläkaapilla.

        Työkaluina tarvittiin ruuvimeisseli ja vatupassi itse kaapistojen kiinnitykseen.
        Kivitasot nostettiin paikoilleen ja tason metallikiinnikkeiden liimauksen puristukseen hankittiin jotkin puristinsysteemit rautakaupasta.
        Ei ainakaan meillä itse kaapistojen paikoilleen saamiseen muuta tarvittu.

        Jollei ole mitään uusien tuuletusreikien tuuletinta varten tekemistä tai alalistojen sahausta pitkittäin kapeammaksi tiedossa, niin aika vähän vempeleitä tarvitaan keittiön kasaamiseen.
        Näihin hommiin meillä ostettiin uudet sahat.

        Ohjeet kaappien asennukseen tuli kamojen mukana.

        Asennushinta oli yhdessä tarjouksessa jotain ja mielestäni paljon. Hmm..en kyllä muista edes tarkkaan, mutta mielestäni oli noin 1000 euroa.
        Heitin jo tarjouksen menemään, joten en voi edes tarkistaa, siis ihan heitto vaan.


      • jlkj
        094 kirjoitti:

        Hmm..kauankohan tuohon nyt meni aikaa?

        Ei ehkä olisi mennyt kauaa, jos olisi reippaasti tehty, mutta kun ei ollut kiire, väkerrettiin aina kaappi pari paikoilleen ja välillä ei tehty ollenkaan, joten saatiin kulumaan varmaan pari viikkoa siihen.
        Toisaalta odoteltiin sähkäriä ja senkään vuoksi ei saatu valmiiksi.

        Kaappeja on täysipitkiä kolme(uuni- pesukone- ja kuiva-ainekaappi), korkeita yläkaappeja viisi ja laatikkotasoja kolme (metrinen, 80-senttinen ja 50-senttinen). Lisäksi roskislaatikosto ja allaskaappi sekä jääkaappi- ja pakastinseinämät(irtolevyt)pienellä yläkaapilla.

        Työkaluina tarvittiin ruuvimeisseli ja vatupassi itse kaapistojen kiinnitykseen.
        Kivitasot nostettiin paikoilleen ja tason metallikiinnikkeiden liimauksen puristukseen hankittiin jotkin puristinsysteemit rautakaupasta.
        Ei ainakaan meillä itse kaapistojen paikoilleen saamiseen muuta tarvittu.

        Jollei ole mitään uusien tuuletusreikien tuuletinta varten tekemistä tai alalistojen sahausta pitkittäin kapeammaksi tiedossa, niin aika vähän vempeleitä tarvitaan keittiön kasaamiseen.
        Näihin hommiin meillä ostettiin uudet sahat.

        Ohjeet kaappien asennukseen tuli kamojen mukana.

        Asennushinta oli yhdessä tarjouksessa jotain ja mielestäni paljon. Hmm..en kyllä muista edes tarkkaan, mutta mielestäni oli noin 1000 euroa.
        Heitin jo tarjouksen menemään, joten en voi edes tarkistaa, siis ihan heitto vaan.

        Lisäänpä vielä: olihan meillä sähköpora reikien tekoon sivulevyihin ja kaappien kiinnityksiin seiniin tukilaudasta tai mikä se nyt olikaan nimeltään?


    • kerro sinä,kun tunnut tietä...

      Tiedättekö, onko keittiösuunnittelu maksullista.
      No,kerro...

      Kuulin, että jossain otetaan siitä kovakin hinta.

      Mikä on kova hinta?Ja missä otetaan "kova-hinta"?


      Eihän silloin oikein tarjouksia voisi kysellä eri paikoista, kalliiksi tulisi.

      Epäilen,että kyselyt loppuu tähän.

      Väitän,että joka paikasta TARJOUS tulee ilmaiseksi.
      Kysele vaan,jos olet oikeasti ostamassa.

    • peukku68

      jos haluat tietynlaisen keittiön niin teetät suunnitelman suunnittelijalla ja sitten pyydät tarjouksen eri valmistajilta. Tai voit itse tehdä summittaisen suunnitelman ja sen perusteella pyytää tarjousta ja tarkempaa suunnitelmaa.

      Suunnitteluun menee niin paljon aikaa että lienee kohtuullista että siitä pyydetään maksu? Jos maksu pyydetään ovat kuvat sinun ja voit käyttää niitä kaikkialla. Ilmaiset suunnitelmat eivät koskaan ole niin hyviä kuin vaivalla tehdyt kunnolliset.

      Maillä kyllä tosin tehtiin niin että emäntä piirsi paperille ihan tarkkaan kaapit sun muut. Näillä tiedoilla pyydettiin tarjouksia ja lopullisessa ostopaikassa tehtiin kuvat koneella valmiiksi eli siirrettiin atk:lle millimetripaprulta. Kukaan ei löytänyt muutettavaa kuvista vain erilaisia lisäosia tarjottiin ja pari tyhmää entä jos muutosta joita ei missään nimessä haluttu eli kyse oli ratkaisuista jotka haluttiin ja oli jo koettu aiemmin meille sopiviksi. Asiaan paneutumista se vaati hieman noin pitkälle mennessä, mutta muutamilla kuvastoilla, sisustuslehtien keittiöliitteillä, asiantuntijoiden ohjeilla (työtehoseura ja rt-kortit) asia hoitui. Alunperin mitoitus ja hella-vesi-kylmäsäilytys kun löytyi noista fiksumpien tahojen planketeista niin loppuhan oli kosmetiikkaa.. toisaalta myös vastaava aikaisemman asunnon keittiö antoi viitettä oivasti.

    • marjuska71

      Me suunnitellaan keittiöön saareketta, jossa olisi keittotaso ja työtasoa. Äijäni haluaisi siihen myös vesipisteen. Sanoin, että eikö riitä, että selän takana on tiskialtaat. Mitäs mieltä olette? Laittaisitteko saarekkeeseen myös vesipisteen?

      • miun mielestä

        en laittasi vettä varsinkaan jos seläntakana on. meille tulee saarekkeeseen pieni pakastin että sähköt on kyllä hyvä vetää.


      • ................

        Kyllä. Suurta allasta ei tarvita. Vesipiste on ihan ok ruuanlaiton vuoksi. Korkealla hanalla, jotta voi lorotella vettä suoraan vaikka pataan. Jos saareke on pienenpuoleinen niin sitten harkitsisin ehkä toisin.


      • Anonyymi

        Laittaisin jos lattia avataan muutenkin tai uudisrakennus. Ei mitään tiskaamista varten mutta raaka-aineiden huuhteluun. On myös altaita joihin saa peitekannen (tai päälle asetetavan leikkulaudan, voi teettäkin puusepällä) , tällöin hyvä käyttää leikkaamiseen leikkuulaudalla, nesteet valuvat suoraan kanne aukon kautta altaaseen.


    • Anonyymi

      kodinplaza.fi avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat, mikäli tarvitset apua keittiönsuunnittelun hankintaan tai haluat vertailla tarkemmat hinnat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe