stroukkaus

heppoja

Eli semmonen kysymys, kumpi kannattas tehä pitkä iskunen 5 litran v8 kone vai lyhyt iskunen?
Iskun pituutena/syl halkasijana joko isku 86,3mm ja poraus 96 tai isku 92mm ja poraus 94mm, Kumalla saa enemmän heppoja irti? Väännöllä ei ole niin suurta merkitystä mun tapauksessa?
Tosta viimesimmästä kampurasta ja 96 porauksesta sais 5,2sen, mutta kampura maksaa jo aika kivasti enemmän. Jos ostan sen pitemmän kampuran niin tulee sit samaa kyytiä 5,2nen.

Mutta vertailuna kiinnosti vaan että kummalla saa enemmän huipputehoo, eikö lyhyt iskusen pitäis tuottaa parempi huipputeho? Ja pienempi vääntö?
Mites kampikulma katu moottoriin? Mikä on hyvä vipusuhe? 1,5-2?

3

995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärälle

      Oho.. meni väärälle osiolle tämä posti. vahinkoja sattuu..

    • pitkä isku= hyvä vääntö/laiska

      Lyhyt isku= herkkä kierroksinen /ei väännä

      esim. mopar 383cid on pirteä, ja 400cid on sama kone eri kampuralla, paljon laiskempi.

      • X Pertti

        sitten alkuunkaan paikkaansa. Nämä on juuri niitä Esson baarin hevosmiesten puheita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7264
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2204
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1449
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      113
      1162
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      885
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe