Agressiivisen kesyrotan lopettaminen

Suru

Paljonko maksaa kesyrotan lopettaminen agressiivisista syistä ja tapahtuuko lopetus eläinlääkärissä piikin avulla?

19

4991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopetettu

      hinta ei riipu siitä minkälainen rotta on.hinta on eri lääkäreillä eri,eli ei eläinkohdittain. mutta lopetus tapahtuu piikillä.
      mulla on maksanut rotan lopetus 24e

      • viestin aloittaja

        se tapahtuu, veitkö rottasi vain eläinlääkäriin ja sanoit että haluat sen lopettaa?
        Pitikö sinun jäädä sinne vai annoitko vain rotan laatikossa lääkärille. Sanoitko syyn?


      • lopetettu
        viestin aloittaja kirjoitti:

        se tapahtuu, veitkö rottasi vain eläinlääkäriin ja sanoit että haluat sen lopettaa?
        Pitikö sinun jäädä sinne vai annoitko vain rotan laatikossa lääkärille. Sanoitko syyn?

        siis ekana sinne soitetaan ja varataan aika tyyliin; pitäisi kesytotta lopettaa ja tarvisin aijan sitä varten.eläinlääkäri ei kysy miksi se lopetetaan,mutta syyn saa itse snoa jos haluaa

        huoneeseen saa jäädä jos haluaan mutta itse lähdin pois siinä vaiheessa kun lääkäri otti piikin esiin.


      • lopetettu
        viestin aloittaja kirjoitti:

        se tapahtuu, veitkö rottasi vain eläinlääkäriin ja sanoit että haluat sen lopettaa?
        Pitikö sinun jäädä sinne vai annoitko vain rotan laatikossa lääkärille. Sanoitko syyn?

        ja täällä eläin pitää itse haudata jos haluaa ilmaisen hävityksen mutta jos olisin halunnut klinikan sen tekevän niin se olisi erikseen maksanut, joten otin rottasenmukaani ja hautasin senitse


      • Kesyrottamus_
        viestin aloittaja kirjoitti:

        se tapahtuu, veitkö rottasi vain eläinlääkäriin ja sanoit että haluat sen lopettaa?
        Pitikö sinun jäädä sinne vai annoitko vain rotan laatikossa lääkärille. Sanoitko syyn?

        Itseltäni on lopetettu muutama rotta. Viet vaan rottasi eläinlääkäriin ja sanot vastaanottoon mikä on syy miksi rotan tuot eli siis että se pitää lopettaa. Mukaan voi mennä jos haluaa. Itse olen vienyt rottani ihan pienessä häkissä klinikalle ja olen ollut itse lopetuksessa mukana.


      • viestin aloittaja
        Kesyrottamus_ kirjoitti:

        Itseltäni on lopetettu muutama rotta. Viet vaan rottasi eläinlääkäriin ja sanot vastaanottoon mikä on syy miksi rotan tuot eli siis että se pitää lopettaa. Mukaan voi mennä jos haluaa. Itse olen vienyt rottani ihan pienessä häkissä klinikalle ja olen ollut itse lopetuksessa mukana.

        Jos ei halua mennä mukaan lainkaan? Tai saatikaan odottaa että ruumis tuodaan takaisin laatikossa :o Paljonko se maksaa että ne tuhkaisivat sen tai hautaisivat? Mitä sitten ne niille tekeekään.

        Eikö rottaa voisi vain viedä ja maksaa. Että vaikka sairaanhoitaja pitää kiinni kun annetaan piikki.

        Pitääköhän ne minua hulluna kun sanon että haluaisin lopettaa yhden kesyrotistani.
        Eihän ne kysele? En haluaisi selittää tuntemattomille.. Ja en kyllä kestäisi katsoa kun rattunen kuolee :o


      • Kesyrottamus_
        viestin aloittaja kirjoitti:

        Jos ei halua mennä mukaan lainkaan? Tai saatikaan odottaa että ruumis tuodaan takaisin laatikossa :o Paljonko se maksaa että ne tuhkaisivat sen tai hautaisivat? Mitä sitten ne niille tekeekään.

        Eikö rottaa voisi vain viedä ja maksaa. Että vaikka sairaanhoitaja pitää kiinni kun annetaan piikki.

        Pitääköhän ne minua hulluna kun sanon että haluaisin lopettaa yhden kesyrotistani.
        Eihän ne kysele? En haluaisi selittää tuntemattomille.. Ja en kyllä kestäisi katsoa kun rattunen kuolee :o

        Ei todellakaan ole pakko mennä mukaan. Itse katsoin sen lemmikilleni oikeudenmukaiseksi että olin hänen luonaan viimeisen kerran. Omat rottani olen itse saattanut hautaan koska täällä ei ollut vaihtoehtona kuin tuhkaus joka olisi lopettamisen päälle maksanut 27 e (lopetus 20 e). Ei syytä ole pakko kertoa mutta saattavat he kysellä mikä on vikana kun lemmikin haluaa lopettaa.Itselläni lopetetut olivat niin heikossa kunnossa että eläinlääkäri ymmärsi hyvin meidän syymme. Rotta ei näytä kärsivältä kun se menee pois. Se on kuin se nukahtaisi vain :)


      • aloittaja
        Kesyrottamus_ kirjoitti:

        Ei todellakaan ole pakko mennä mukaan. Itse katsoin sen lemmikilleni oikeudenmukaiseksi että olin hänen luonaan viimeisen kerran. Omat rottani olen itse saattanut hautaan koska täällä ei ollut vaihtoehtona kuin tuhkaus joka olisi lopettamisen päälle maksanut 27 e (lopetus 20 e). Ei syytä ole pakko kertoa mutta saattavat he kysellä mikä on vikana kun lemmikin haluaa lopettaa.Itselläni lopetetut olivat niin heikossa kunnossa että eläinlääkäri ymmärsi hyvin meidän syymme. Rotta ei näytä kärsivältä kun se menee pois. Se on kuin se nukahtaisi vain :)

        Ei se varmaan mitenkään kärsivän näköinen ole, mutta olen sen verran herkkä ihminen. :I
        Tulee tippa linssiin jo kun luen eläinten kuolinilmoituksia!

        Eli tapahtuuko se niin että soitan jonnekin pieneläin klinikalle? Sanon että minun kesyrottani pitäisi lopettaa? :o kuulostaa julmalle. Ja kyselee niin syyn sanon. (Pureminen, agressiivisuus on syy) Mutta entä jos se ei pure sitä eläinlääkäriäkään ja se ei usko että se on syy? :o

        Ja jos tuon sen pahvilaatikossa niin minne se viedään? Ottaako joku sen vastaan ja pyytää odottamaan niin kauan kunnes se on lopetettu ja sitten maksan?

        Kertoisiko joku ihan tarkkaan miten kaikki tapahtui, puhelin soitosta alkaen. Olen neuvoton ja ujo ja pelokas.


      • Kesyrottamus_
        aloittaja kirjoitti:

        Ei se varmaan mitenkään kärsivän näköinen ole, mutta olen sen verran herkkä ihminen. :I
        Tulee tippa linssiin jo kun luen eläinten kuolinilmoituksia!

        Eli tapahtuuko se niin että soitan jonnekin pieneläin klinikalle? Sanon että minun kesyrottani pitäisi lopettaa? :o kuulostaa julmalle. Ja kyselee niin syyn sanon. (Pureminen, agressiivisuus on syy) Mutta entä jos se ei pure sitä eläinlääkäriäkään ja se ei usko että se on syy? :o

        Ja jos tuon sen pahvilaatikossa niin minne se viedään? Ottaako joku sen vastaan ja pyytää odottamaan niin kauan kunnes se on lopetettu ja sitten maksan?

        Kertoisiko joku ihan tarkkaan miten kaikki tapahtui, puhelin soitosta alkaen. Olen neuvoton ja ujo ja pelokas.

        Itsekkin olen herkkä ja itken kyllä kun lemmikkini nukkuu pois. Se on ihan luonnollista. Itse vein päivystysajalla rottani pieneläinklinikalle jossa vastaan otossa kerroin että haluan lopettaa rottani eli en soittanut mihinkään. Eikö sinustakin olisi mukavampi viedä rottasi pienessä häkissä vastaanotolle? En minä ainakaan pahvilaatikkoon laittaisi. Häkin toki he palauttavat operaation jälkeen. Eläinlääkäri uskoo mitä sanot sitä on turha pelätä. Eläinlääkäri ottaa eläimesi vastaan jos et itse halua mukaan mennä ja operaation jälkeen he pyytävät sinulta maksun.


      • aloittaja
        Kesyrottamus_ kirjoitti:

        Itsekkin olen herkkä ja itken kyllä kun lemmikkini nukkuu pois. Se on ihan luonnollista. Itse vein päivystysajalla rottani pieneläinklinikalle jossa vastaan otossa kerroin että haluan lopettaa rottani eli en soittanut mihinkään. Eikö sinustakin olisi mukavampi viedä rottasi pienessä häkissä vastaanotolle? En minä ainakaan pahvilaatikkoon laittaisi. Häkin toki he palauttavat operaation jälkeen. Eläinlääkäri uskoo mitä sanot sitä on turha pelätä. Eläinlääkäri ottaa eläimesi vastaan jos et itse halua mukaan mennä ja operaation jälkeen he pyytävät sinulta maksun.

        Tietysti olisi mukavaa häkissä viedä, täytyy vain ensin ostaa sellainen. Mutta kiitos kaikille vastanneille :)


      • hansu
        aloittaja kirjoitti:

        Tietysti olisi mukavaa häkissä viedä, täytyy vain ensin ostaa sellainen. Mutta kiitos kaikille vastanneille :)

        Miun sisko vei rattuksensa lopetettavaksi, koska se sairastu ja sen kivut teki sen agressiiviseksi. Se oli kyllä niin upea persoona ja oli ihan järkytys huomata miten paha olo sillä mahto ollakaan kun jos sen kanssa touhusi jotain, se saatto yht'äkkiä iskeä hampaansa suhun. Otus joka ei ikinä aikasempaa olisi semmosta tehnyt. Ihan tulee itku kurkkuun vieläkin kun sisko muisteli kuinka sille rotalle annettiin se piikki, ja se oli mennyt siskon olkapäälle, kaulalle makaamaan, niinkun sillä oli usein tapana, ja nukahti sitten siihen :( surullistahan se on, mutta elämässä ei ole aina hauskaa, ja jos on mitenkään mahdollista, kannattaa edes yrittää olla otuksensa kanssa siihen loppuun asti.


      • Kesyrottamus_ kirjoitti:

        Itsekkin olen herkkä ja itken kyllä kun lemmikkini nukkuu pois. Se on ihan luonnollista. Itse vein päivystysajalla rottani pieneläinklinikalle jossa vastaan otossa kerroin että haluan lopettaa rottani eli en soittanut mihinkään. Eikö sinustakin olisi mukavampi viedä rottasi pienessä häkissä vastaanotolle? En minä ainakaan pahvilaatikkoon laittaisi. Häkin toki he palauttavat operaation jälkeen. Eläinlääkäri uskoo mitä sanot sitä on turha pelätä. Eläinlääkäri ottaa eläimesi vastaan jos et itse halua mukaan mennä ja operaation jälkeen he pyytävät sinulta maksun.

        Minä puolestani sanoisin, ettie koskaan (varsinkaan talvella) pidä kuljettaa rottaa häkissä! Se ei tarjoa yhtä paljon suojaa kuin muovinen boksi tai vaikka se pahvilaatikko. Vaikka kyse olisi viimeisestä matkasta, rotalla pitäisi olla mukavat oltavat viimeisinäkin hetkinä ja häkissä voipi tulla pakkasella kylmä, vaikka miten käärisi kankaita ympärille :/


      • Suru
        Rotta-Leena kirjoitti:

        Minä puolestani sanoisin, ettie koskaan (varsinkaan talvella) pidä kuljettaa rottaa häkissä! Se ei tarjoa yhtä paljon suojaa kuin muovinen boksi tai vaikka se pahvilaatikko. Vaikka kyse olisi viimeisestä matkasta, rotalla pitäisi olla mukavat oltavat viimeisinäkin hetkinä ja häkissä voipi tulla pakkasella kylmä, vaikka miten käärisi kankaita ympärille :/

        Soitin eläinlääkärille ja kysyin mikä olisi avuksi, lääkäri sanoi että kyseessä ei välttämättä ole agressiivinen rotta vaan se saattaa hyvinkin stressata ja pelätä että vien sen reviirin.

        Rotan pureminen on vähentynyt, välillä puree kovemmin.

        Mutta tällä hetkellä voin sanoa etten ole piikille viemässä, aion odottaa ehkä se pureminen menee kokonaan pois jos nytkin vähentynyt!


      • Kesyrottamus_
        Rotta-Leena kirjoitti:

        Minä puolestani sanoisin, ettie koskaan (varsinkaan talvella) pidä kuljettaa rottaa häkissä! Se ei tarjoa yhtä paljon suojaa kuin muovinen boksi tai vaikka se pahvilaatikko. Vaikka kyse olisi viimeisestä matkasta, rotalla pitäisi olla mukavat oltavat viimeisinäkin hetkinä ja häkissä voipi tulla pakkasella kylmä, vaikka miten käärisi kankaita ympärille :/

        Olen aina vienyt rottani pienessä häkissä viimeiselle reissulle eläinlääkäriin. Kalterit olen peittänyt isolla pyyhkeellä ja eläinlääkäriin mennessä minut jätettiin ihan oven eteen. Eli kyllä häkissäkin voi viedä.


      • Kesyrottamus_
        Suru kirjoitti:

        Soitin eläinlääkärille ja kysyin mikä olisi avuksi, lääkäri sanoi että kyseessä ei välttämättä ole agressiivinen rotta vaan se saattaa hyvinkin stressata ja pelätä että vien sen reviirin.

        Rotan pureminen on vähentynyt, välillä puree kovemmin.

        Mutta tällä hetkellä voin sanoa etten ole piikille viemässä, aion odottaa ehkä se pureminen menee kokonaan pois jos nytkin vähentynyt!

        Mahtavaa että haluat vielä pitää lemmikkisi :) Toiv. oppisi olemaan purematta niin ei tarvitsisi piikille lähteä :)


      • Suru
        Kesyrottamus_ kirjoitti:

        Olen aina vienyt rottani pienessä häkissä viimeiselle reissulle eläinlääkäriin. Kalterit olen peittänyt isolla pyyhkeellä ja eläinlääkäriin mennessä minut jätettiin ihan oven eteen. Eli kyllä häkissäkin voi viedä.

        aion varmaan jossain kuljetushäkissä viedä, vaikka vanhassa kissan kuljetus kopassa jossa on kapeat välit kaltereissa. (desinfioitu tietty) :)

        Mutta jos ei mitään ole niin pahvilaatikko on ainoa. :)

        Tuolla ne vetää nyt pastaa ja pinaattilättyjä pienellä juustolla höystettynä :P porkkanaa ja viinirypäleitä yöpalaksi!


    • suuttunut 90

      Tätä lukiessa tuli tippa silmään.Jos joutuu omia rottia viemään en mene katsomaan.Itkin jo rottia myytäessä kun annoin kaksi pois ja ne napitti kysyvästi minua.Rotta on kuin ihminen rakkaampikin minulle.Mutta kun on noita hienohelmoja jotka väittää että ne haisee.Katsokaas kun psykiatrian kuntoutuksen ohjaaja käy kerran viikossa tsekkaamassa kuinka kuusi vuotta sitten masennusta sairastanut pärjää.Jukoliste kun otti terapiaksi rottia ja ne pitää arjessa rytmin paremmin kun päivätoiminta ja mielen virkeänä.Hienohelma hienosteli ,haisee ,kun rotalla oli juoksuaika.Niitä loukkauksia alkoi sateleen.Nyt pidän rottia ja seeprahiiriä ja arki sujuu ja mieli on virkeä,terapiaeläimiä.Että eläimistä joutuu luopuun joskus haisemisten takia kun on hienostoo.Hyi hyi kun haisoo hoitsun nenuun rotanpissi.Navetalle vaan töihin semmoset.

    • Mirja3333

      Miksi rotta on niin aggressiivinen että se pitää lopettaa?Itse sain rauhan vähentämällä rottia samasta häkistä eri häkkiin.Se auttoi.Rotta puhisi kylki edellä
      minua kohti kun oli vapaana,nauroin ja samassa se puri.Hauskaa se oli.Kun otti sen käsiin ja piti etutassuista,se esitti hampaat ihmiselle ja piip piip piip
      ja ilta vierähti nauraessa.Mutta leppyi kun tuli tilaa häkkiin.

    • Pohojolan isääntä

      Meilläpäin rotat ja muut tuholaiset lopetetaan kirveellä. Ei maksa mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe