Jaoista kiinni jääminen...

apua!!

Siis, koneellani oli musiikinhaku ohjelma ja juttu menee poliisi asiaksi..eli onko tietoa mitä seuraamuksia kyseisestä asiasta tulee?? Teko ei ollut tahallinen vaan ihan omaa tyhmyyttä ja tietämättömyyttäni oli noin päälle 500 laulua päässyt jakoon...Oma vika koko juttu, mutta siis olisin kiitollinen jos joku osaisi hieman arvioida, että joudunko koviinkin maksuihin vai miten??

19

6232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-O-O

Mulla olisi tuohon paljonkin sanottavaa...

Tosin aika kortilla.

• ...

sano sitten lyhyesti?..taidan kyllä olla aika kusessa, vaikka poliisi-setä sanoi, että ei ole mitään suurta luvassa, musta mistäs sitä ikinä niitäkään tietää...!!

• O-O-O
        ... kirjoitti:

sano sitten lyhyesti?..taidan kyllä olla aika kusessa, vaikka poliisi-setä sanoi, että ei ole mitään suurta luvassa, musta mistäs sitä ikinä niitäkään tietää...!!

Minulle olisi suurta iloa kyykyttää tuota poliisilaitosta ihan muuten vaan tässä asiassa.

Mietin asiaa...saako sinut kiinni täältä lähipäivinä ?

• ....
        O-O-O kirjoitti:

Minulle olisi suurta iloa kyykyttää tuota poliisilaitosta ihan muuten vaan tässä asiassa.

Mietin asiaa...saako sinut kiinni täältä lähipäivinä ?

joo, käyn täällä kyllä, mutta lähinnä tarvitsisin tietoa ennen keskiviikkoa..silloin on "kuulustelu" ja tuskin saan öitäni nukuttua tuonne asti, kun juttu painaa mieltäni tosi paljon...

• O-O-O
        .... kirjoitti:

joo, käyn täällä kyllä, mutta lähinnä tarvitsisin tietoa ennen keskiviikkoa..silloin on "kuulustelu" ja tuskin saan öitäni nukuttua tuonne asti, kun juttu painaa mieltäni tosi paljon...

Tuo voi olla ikävä ja isokin juttu. Mutta jos oikealla tavalla hoitaa, niin hyvin pitäisi mennä...

• O-O-O
        O-O-O kirjoitti:

Tuo voi olla ikävä ja isokin juttu. Mutta jos oikealla tavalla hoitaa, niin hyvin pitäisi mennä...

Katson jos minulla on aikaa, niin voisin laatia sepustuksen tänne, että miten minä vastaisin tuollaiseen syytteeseen, jos minä olisin syytettynä.

Voit käyttää sitä sitten haluamallasi tavalla. Lopputuloksesta ja vastapuolen vastineesta kuulisin sitten mielelläni.

• ...
        O-O-O kirjoitti:

Katson jos minulla on aikaa, niin voisin laatia sepustuksen tänne, että miten minä vastaisin tuollaiseen syytteeseen, jos minä olisin syytettynä.

Voit käyttää sitä sitten haluamallasi tavalla. Lopputuloksesta ja vastapuolen vastineesta kuulisin sitten mielelläni.

Ok..mutta tuskinpa siinä mitään epäselvää itseni osalta on, kun siellä päässä on tiedostot kuulema ylhäällä jne..Mutta kirjoita jotakin ajatusta, niin itse infoan sitten omasta kohtalosta.

• O-O-O
        ... kirjoitti:

Ok..mutta tuskinpa siinä mitään epäselvää itseni osalta on, kun siellä päässä on tiedostot kuulema ylhäällä jne..Mutta kirjoita jotakin ajatusta, niin itse infoan sitten omasta kohtalosta.

Älä paljasta itsestäsi enempää tällä foorumilla.

Odotas kun näet perusteluni...

Palataan asiaan.

• O-O-O
        O-O-O kirjoitti:

Älä paljasta itsestäsi enempää tällä foorumilla.

Odotas kun näet perusteluni...

Palataan asiaan.

Aloin laatimaan perusteluita. Saan ne valmiiksi toivottavasti tiistai-iltaan mennessä.

• O-O-O

• tietoa

Eli siellä on poliiseilla teko-aika,käytetty vertaisverkko-ohjelma,biisilistat ym.sun koneelta sitten näyttää sulle todisteena!Vaikea siinä on alkaa kieltään,kun on "mustaa valkoisella".Ip-osoitteen perusteella ovat päässeet jäljillesi;ei voi vedota yksityisyyden suojaan ym.,koska rikosasiana käsitellään(ilmeisesti?).Oikeuteen asti tuskin asia menee,jos pääsette TTVK:n kanssa sopuun korvausmaksusta.Ttvk:lle joudut korvausmaksut hoitamaan ja ne ovat olleet n.3000-5000e ja siihen päälle tietty sakot!Kantsii olla rehellinen kuulustelussa..
      Onnea matkaan:o)

• Maksaloota

Tiedätkö vaan nämä faktat(?) vai kerrotko omasta kokemuksesta??

[quote]
        ...teko-aika,käytetty vertaisverkko-ohjelma,biisilistat ym.Vaikea siinä on alkaa kieltään,kun on "mustaa valkoisella"...
        [/quote]
        -teko-aika=mitä tämä tarkoittaa... se miloin tiedosto on luotu/ladattu/upattu(onko väliä siirtyykö dataa pois päin kilo vai mega?)/??
        -Oletan että kyseessä on DC-ohjelma, jos heillä on kerta jakokansioista kopiot? Vai onko nuo listat muka mahdollista saada muulla tavoin (ilman P2P-ohjelmaa)?
        -jos oleilee HQ-hubilla (pääsyvaatimus 100gigaa), jolle ei pääse ilmaissofta jaoilla, käyttävätkö lainvalvojat kierojakonsteja tuonne päästäkseen?

Ja lopuksi.....itse en menisi tänä päivänä luottamaan virkamiesten "valkoisella olevaan mustaan" vaikka mikä olisi (huom. tapaus Karpela).

[quote]
        Ip-osoitteen perusteella ovat päässeet jäljillesi
        [/quote]
        millä (rehellisellä?) konstilla ne saa tuon IP:een selville??

[quote]
        Oikeuteen asti tuskin asia menee,jos pääsette TTVK:n kanssa sopuun korvausmaksusta.Ttvk:lle joudut korvausmaksut hoitamaan ja ne ovat olleet n.3000-5000e ja siihen päälle tietty sakot!
        [/quote]
        Jos kukaan ei mene oikeuteen asti, ei selviä onko TTVK:lla edes puhtaat jauhot pussissa ja tämä "kiristysralli" jatkuu loputtomiin kuten USA:ssa.
        Mitä ja miten paljon pitää jakaa että summa edes nousee noin korkeaksi... vai heitetäänkö tuo 3000-5000e jokaiselle, oli jaossa 1mega tai 100gigaa. Eli siis montako esim. mp3:sta vaaditaan, että se auheuttaa vaatijille huomattavaa haittaa, joka oikeuttaa edes vaatia mitään?

[quote]
        Kantsii olla rehellinen kuulustelussa..
        [/quote]
        Olisiko siitä muka jotain haittaa jos valehtelisi??

• BTW kakka

sanonpahan vaan että pihalla ollaan (: onnea

• BTW:n vihaaja!

Miksi toi BTW laittaa noit juttui??? Hakkuri seki.

• ÖÖh...

Kaikille tuleville tapauksille tiedoksi: puhdista koneesi kovo killdisk-ohjelmalla. Säilö vain kaikki välttämättömät tiedostot muistitikulle ja vie vaikka kaverin luo. Sitten kun menet kuulusteluun, kiellät kaiken, vaadit asian viemistä oikeuskäsittelyyn, jolloin poliisi tulee ja vie tietokoneesi tutkittavaksi. Jos he eivät pysty löytämään sieltä todisteita oikeudelle (jos olet oikein tyhjentänyt, eivät pysty), et voi saada korvauksia tai tuomiota. Älä koskaan lähde sovittelemaan tekojasi EVVK:n kanssa. Poliisille kannattaa puhua vaikka eilisen formulakisasta tai futismatsista.

• Onkosalattavaa :)

Niin tai sitten salaat kaiken tarvittavan esim truecryptilla niin ei poliisit saa tiedostoja auki :D

• Mitä väliä?
        Onkosalattavaa :) kirjoitti:

Niin tai sitten salaat kaiken tarvittavan esim truecryptilla niin ei poliisit saa tiedostoja auki :D

Sitten ne ettii todisteet muualta, vaikkapa internet-operaattorin lokitiedoista. Se on yhtä pätevä todiste tällasessa keississä kuin koneelta löytyneet tiedostot.

• ei löydä mitään

Kun käyttää proxya ei löydy mitään tietoa muuta,kuin jotta on ollut liikennetta siihen ja siihen proxyyn ei muuta.Operaattorit ei näe mistään mitä tietoa siirtyy sori vaan.VP tunnel on hyvä ohjelma ja todettu toimivaksi vaikk akytät kyttää.

• warettaja

jooh lähtis sit jatkaan mihin jäin eli warettaan moi:=))-->>

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe