kun tässä nyt pitkän pohdinnan jälkeen aletaan lasta yrittämään,niin kaipailisin hieman apuja.
Koska se on se paras aika tulla raskaaksi?
siis menkkojen aikaan,vai silloin pari viikkoa ennen menkkojen alkua jolloin ovulaatio on?
Koska siis on parhaat mahdollisuudet onnistua?
Entäs onko mitään erityis lisä kikkoja jotta tärppäisi? Ei saa stressata ja sperman pitäsi olla aika viileää... mitä muuta?
Kuinka pian testi kertoo jos on raskaana?
Koska raskaaksi? ovulaatio, ym.
13
39376
Vastaukset
- ............
herätys!!!
- Anniina_V
Mulla sama tilanne, ollaan "päätetty" että yritetään saada lapsia. Mutta mullakin nuo tiedot vähän epäselvät. Oon huomannu että täällä porukka tosi paskamaisia kun kyselee näitä juttuja, mistäköhän johtuu....
Mutta tsemppiä sulle tai siis teille :)- nimimerkki
eli käykääpä googleen laittamassa asiaan liittyviä hakusanoja..löytyy tietoa.
- Kentauri
...vähän hassua, että jos aikuinen nainen on päättänyt hankkiutua raskaaksi, niin ei sitten kuitenkaan tiedä edes perusasioita ihmiskehon toiminnasta.
Ehkä ne ikävät vastaukset johtuvat juuri siitä, että useat ihmiset ovat ihan tosissaan hankkineet tietoa, lukeneet koulun biologian kirjat, lääkärikirjat yms., selanneet netissä asiaankuuluvat infosivut ja kyselevät täällä sitten sellaisia vaikeita kysymyksiä, joihin ei helposti vastausta löydy.
Ja sitten tuleekin joku "ensikertalainen" ja kysäisee noin ohimennen, että "oonpa päättänyt tulla raskaaksi, miten se tapahtuu?". Kyllähän se minustakin aika ääliömäiseltä ja (anteeksi vaan) teini-ikäiseltä kuulostaa.
Mutta onnea vaan yritykselle, hankkikaa tietoa esim. lääkärikirjoista, niitä löytyy kirjastosta ja niissä selvitetään tarkasti lisääntymisen mekanismit.
- ellu...
Olen pahoillani kaikkien puolesta, mutta kun täällä on sellaistakin porukkaa joka on vuosia yrittänyt lasta ja kierrosta kiertoon pyörii samat asiat mielessä ja sitten taas pettymys... Mutta siis asiaan! ymmärrän varsin hyvin että "aloittelijana" on paljon kysymyksiä, enkä tiedä osaanko itsekään kaikkeen vastata, mutta... siis ovulaation aikaan on PARAS aika tulla raskaaksi. Ehdottomasti, sillä sitä ei muuten tapahdu kun periaatteessa oviksen yhteydessä. Siittiöt kyllä elävät pari päivää naisen elimistössä ja odottelevat munasolua, joka voi hedelmöittyä n. 30 tunnin ajan.
onpa kuin biologian tunnilta ;) niin ja sitten, testissä voi plussa tulos näkyä jo vähän ennen kuukautisten oletettua alkua, mutta kannattaa odottaa että ne ovat myöhässä. JA stressata ei sais (tiedän että mahdotonta). Ajoitus on kuitenkin tärkein!
Ja mitä muihin kikkoihin tulee niin jotkut uskovat, että hommailun jälkeen pitäisi olla paikallaan... - ...
Ovulaation aikaan paras hedelmöittymisajankohta. Jotkut naiset tuntevat ovulaation, mutta jos ei huomaa niin se on n. 14 pv ennen kuukautisien alkua. Ovulaation huomaa mm.
* Lisääntyneestä liman erittymisestä emättimessä
* munasarjojen kohdalla tuntuvasta vihlaisusta
* Joillain on lisäksi rintojen aristusta (kuten kuukautisia ennen) yms.
Kun olette hommanne tehneet nainen makaa selällään n. 20 min. Vaikka pieni tyyny peffan alla. Tämä siksi että siittiöillä on aikaa uiskennella oikeaan paikkaan.
Tämä toimi ainakin minulla 2. lapsen kohdalla. 2 pv:n kuluttua tee rupesi närästyttämään ja 1 1/2 viikon kuluttua oksetti ja 9 kk:n kuluttua tyttö tuli. - TulevaÄiti
Ovulaation aikaan voi tulla raskaaksi.Muuna aikana vois sanoa että epätodennäköistä.
Siittiöt voi elää n.5vuorokautta naisen elimistössä.
Olen kuullut että greippi-mehu auttaa limoihin.(en sitten tiedä,ei kokemusta)
Seksiä kannattee harrastaa joka toinen päivä.
Ja sen jälkeen voi mennä suoraan pesulle,kuhan ei pese alapäätä sisältä.Ei tarvi maata eikä laittaa tyynyä pepun alle,siittiöt löytää itsekkin tien mihin mennä.Niitä ei tarvi avittaa.
Eipä ainakaan mun tarvinu laittaa ja raskaana olen.
Mutta varaudu siihen että raskaaksi tuleminen ei välttämättä ole niin helppoa kaikilla.(Kokemusta on).
Ovulaation aikaan ei suositella alkoholia. - näitä
viestiketjuja. Itse olen sillä tavalla viisastunut valtavasti asian suhteen;)
- lukasa
14 päivää ennen menkkoja .ja vuodon 3 ensimmäistä päivää.normaalisti nainen tulee raskaaksi kun 3 kertaa viikossa yritetään 1-3 kk aikana.parasta olisi kun ennen ovulaatiota olisi nesteet valmiina.mahdollista vielä vuodon aikanakin.ensimäisten 3 men päivän ajan.ja ovulaation aikoihin. 3 lapsen äiti.
- lukasar
joka koas päivä.molemmat ajat oikeat 14 ennen alkua jamenkkojen aikana 3 ensimmäistä päivää.ja muuten yrittää joka kolmas päivä ei liian useinkaan. 3 lapsen äiti.
- MP87
Onko siitä jotain haittaa jos liian usein yrittää?
- mykiäiskä
Liian usein yrittämisestä voi olla sellaista haittaa, että sperman laatu huononee, kun ei miehen elimistö välttämättä ehdi tehdä lisää siittiöitä. Eli ei ehkä joka päivä kannata pistää uutta putkeen niin sanotusti.
Oviksesta sen verran, että sepä ei ole suinkaan aina niin yksinkertaista, että se tulisi 14 päivää ennen kuukautisten alkua. Moni raskautuu alkukierrosta, ja on myös niitä, jotka raskautuvat loppukierrosta kun luulevat oviksen jo tulleen ja menneen. Mutta kaiketi todennäköisempää raskautuminen on kierron alkupuolella kuin oviksen jälkeen, koska jos alkupuolella ollaan yhdynnässä, elimistössä on siittiöitä odottamassa munasolun saapumista jo valmiina. Mutta jos sen kierron puolivälin jälkeen ollaan yhdynnässä, se on ihan tuuripeliä, että tuleeko se ovis kuitenkin nyt aivan sattumankauppaa kierron loppupuolella. Mutta tätäkin siis tapahtuu.
Itselle on ollut helppoa raskautua alkukierrosta. Kun kuukautiset ovat loppuneet, niin heti alusta vaan siittiöitä jemmaan sinne munasolua odottelemaan, joka toinen - joka kolmas päivä kannattaa olla yhdynnässä. Silloin siellä on sitä reserviä parhaiten odottelemassa munasolua. Siittiöiltähän menee myös jonkin aikaa päästä sinne "perille" asti eli sikälikin kannattaa ennakoida eikä alkaa sitten vasta hommiin kun ovistesti hälyttää.
Googlatkaa perhesuunnittelun sivusto, sieltä löytyy hyvin tietoa asiaan liittyen. Lukekaa vaikka luonnollisista ehkäisymenetelmistä ja ajatelkaa asia käänteisesti!- MP87
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 76909