Kowa TS-1:n okulaarit

voiko vaihtaa

Olisko kellään tietoa siitä, sopiiko vanhaan Kowa TS-1:een uudemman Kowa TSN-sarjan okulaarit, lähinnä 20 - 60 kertainen? Minulla on TS-1:ssä 15x laajakulma ja 27x tavallinen TS-sarjan okulaarit. Onko kierre uusissa TSN-sarjalaisissa sama TS:n kanssa?

8

4322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoo

      Tuolla Turun Rajalassa oon nähny myynnissä käytettyjä Kowan okulaareja pari kpl.
      Taitaa olla zoom ja joku muu.
      Kysypä sieltä.

    • minullakin

      Okulaareja - mutta mitä ihmettä vielä kaipaat jos sulla on jo: "Minulla on TS-1:ssä 15x laajakulma ja 27x tavallinen TS-sarjan okulaarit."

      Ei se siitä kukkene!

      • suurennusta

        Mulla on 15x ja 27 kertaiset okulaarit, mutta tartteisin suurempaa suurennusta 60x asti tai jopa enemmänkin. Siksi kaipaisin esim. zoomia 20 - 60x. Tiedättekö onko Kowan kierre standardi, johon kävisi myös muunmerkkisten okulaaeja. Ja onko se Kowan uudempi okulaari samalla kierteellä TS-1:n kanssa? Kiitoksia jo etukäteen, jos joku voisi auttaa tässä kysymyksessä.


      • oku
        suurennusta kirjoitti:

        Mulla on 15x ja 27 kertaiset okulaarit, mutta tartteisin suurempaa suurennusta 60x asti tai jopa enemmänkin. Siksi kaipaisin esim. zoomia 20 - 60x. Tiedättekö onko Kowan kierre standardi, johon kävisi myös muunmerkkisten okulaaeja. Ja onko se Kowan uudempi okulaari samalla kierteellä TS-1:n kanssa? Kiitoksia jo etukäteen, jos joku voisi auttaa tässä kysymyksessä.

        Jos olis mahdollista, niin testaa ensin. Voipi olla, että et putken kanssa tee mitään 60x suurennoksella. Joissakin putkissa loppuu suorituskyky esim. 40x kohdalla. Sen jälkeen kuva samenee.


      • loppuuko
        oku kirjoitti:

        Jos olis mahdollista, niin testaa ensin. Voipi olla, että et putken kanssa tee mitään 60x suurennoksella. Joissakin putkissa loppuu suorituskyky esim. 40x kohdalla. Sen jälkeen kuva samenee.

        ominaisuudet just Kowasta vai muunmerkkisistä putkista yli 40x suurennuksella? Onko silloin Kowa TS1:n objektiivi liian heikkolaatuinen uudemman Kowan okulaarin kanssa käytettäessä. Vanhan 27 okulaarin kanssa kuva on tosi kirkas, sävykäs ja reunaterävyys on aika hyvä.


      • Swarovskissani
        loppuuko kirjoitti:

        ominaisuudet just Kowasta vai muunmerkkisistä putkista yli 40x suurennuksella? Onko silloin Kowa TS1:n objektiivi liian heikkolaatuinen uudemman Kowan okulaarin kanssa käytettäessä. Vanhan 27 okulaarin kanssa kuva on tosi kirkas, sävykäs ja reunaterävyys on aika hyvä.

        Näin tapahtuu omassa Swarovsk HD 80:ssäni, mutta onhan pehmeämpi 60x suurennos parempi kuin kirkas 40x monissa tapauksissa.


      • Skeptikko
        suurennusta kirjoitti:

        Mulla on 15x ja 27 kertaiset okulaarit, mutta tartteisin suurempaa suurennusta 60x asti tai jopa enemmänkin. Siksi kaipaisin esim. zoomia 20 - 60x. Tiedättekö onko Kowan kierre standardi, johon kävisi myös muunmerkkisten okulaaeja. Ja onko se Kowan uudempi okulaari samalla kierteellä TS-1:n kanssa? Kiitoksia jo etukäteen, jos joku voisi auttaa tässä kysymyksessä.

        Uudet bajonettikiinnitteiset okulaarit eivät sovi TS-1:n kierteisiin ilman massiivista koneistamista. Tuo vanha kierrekiinnitys oli yhteensopiva muistaakseni ainakin Miradorin ja olisiko ollut Bushnellin okulaarien kanssa.

        Minulla on TS-1:ssä 40x kiinteä ja 15-50x zoom, joista kyllä voin luopua kohtuuhintaan. Eri asia voinko sitä suositella sinulle. Nuo okulaarit ovat vanhempaa designia kuin tuo sinun 27x ja itse olen sitä mieltä että putkenkaan ominaisuudet eivät oikein kestä yli 40x suurennuksia. Toisaalta oikein hyvissä oloissa 40/50x suurennuksista VOI joskus olla hyötyäkin.


      • jmk
        Skeptikko kirjoitti:

        Uudet bajonettikiinnitteiset okulaarit eivät sovi TS-1:n kierteisiin ilman massiivista koneistamista. Tuo vanha kierrekiinnitys oli yhteensopiva muistaakseni ainakin Miradorin ja olisiko ollut Bushnellin okulaarien kanssa.

        Minulla on TS-1:ssä 40x kiinteä ja 15-50x zoom, joista kyllä voin luopua kohtuuhintaan. Eri asia voinko sitä suositella sinulle. Nuo okulaarit ovat vanhempaa designia kuin tuo sinun 27x ja itse olen sitä mieltä että putkenkaan ominaisuudet eivät oikein kestä yli 40x suurennuksia. Toisaalta oikein hyvissä oloissa 40/50x suurennuksista VOI joskus olla hyötyäkin.

        minkä hintaisia okulaarit ovat?esim. 27x?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe