perusvoidegalluppi=)

mimosaxxx

Itsellä todettu psori ja oon ymmälläni mitä perusvoiteita tulisi hankkia,ja mistä tiedän mitkä voiteet kela korvaa?
Ja minkä verran korvaa,jos ostan jotain joka onkin minulle epäsopivaa,saanko hankkia enää muita voiteita?(onko joku tietty yhteismg-määrä vuodessa?)
Ootteko löytäneet suosikkivoidettanne?
Vai alanko vaan alkaa testailee yksitellen,apteekistakaan en saanu näytteitä...
Jos teillä kokemusta,olisi kiva saada
kuulla suosikkeja?!=)

13

10613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriltä

reseptin mihin tahansa normaaliin perusvoiteeseen, ja siihen merkataan pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon, niin saat kelakorvauksen

• tällähetkellä perusvoiteista seuraavat:
      Agualan L: jos iho aivan kamalan korppukuiva ja halkeilee ja meikinpoistoon
      Agualan Plus : perusrasvaukseen päivittäin ja meikinalusvoiteeksi
      Fenuril : halkeileviin korppukantapäihin ja varpaisiin, auttaa kuorimaan myös kyynärpäiden karstaa, jos sitä tulee
      Protopic: taipeisiin ja korvalehden sisäpuolelle
      Locoid crelo linimentti: päänahkaan vaikeina aikoina
      Essexin hydrogeeli: vaihtoviikkoina perusrasvaukseen Agualan plussan kanssa.

Kaikkiin on peruskorvaus ja näilla olen pärjännyt pitkän aikaa, ennen oli Elocon ja dermovat scalp, mutta koivuöljyterva ja-, vaseliini ovat nyt korvanneet ne onnestuneesti.
      Apteekista pitäisi saada näytteitä, jos niillä ei ole, niin käske tilata, se on niiden velvollisuus! Tsemppiä!

• Viikatenainen

... mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Läheskään kaikista perusvoiteista ei ole mitään "näytepakkauksia", tehtaat eivät vaan pidä niitä tarpeellisina. Ainoa, mistä tällä hetkellä taitaa edes olla minkään sortin näytepakkauksia on toi uutuus Aqualan Plus (josta en ite pidä lainkaan).

Ite oon mieltä, et oma perusvoide löytyy vaan kokeilemalla, niin valitettavaa kuin se onkin. Tsemppiä metsästykseen!

• Mimmi*

Decubal clinic ja Lobobase perusvoiteina, joista on ollut lääkärin resepti KELA-korvausta varten.

• Kikki

Aqualan plus ei ole vielä kelakorvattava! Se on niin uusi tuote ettei ole saanut siihen vielä lupaa, samoin sitä ei saa vielä edes isommissa tuubeissakaan kuin 100g, tulossa kyllä on, mutta ei tietoa milloin!

Ja alkuperäinenhän kyseli PERUSVOITEISTA, protobic ja daivonexhan eivät näitä ole, vaan lääkevoiteita!

Perusvoiteita kannattaa vaihdella esim. kuukauden välein, koska iho tottuu muuten siihen, jos aina käytetään samaa.

Itse olen varmaankin käyttänyt kaikkia mahdollisia perusvoiteita ja hyväksi olen todennut seuraavat:

Aqualan, (käytän myös sillointällöin suihkusaippuan asemasta)

Aqualan L,

Aqualan plus(joka on ehkä liian kevyt minulle)

Apo base, oily creme (rasvaisempi kuin apo base creme)

Ambilan,

Hydran (erittäin rasvainen, laitan silloin kun kädet pahimmoillaan, niin paksu kerros ja puuvillakäsineet käteen yöksi)

Essex, voide (Ungt. Eli paksu ja rasvainen voide)

Ceridal, lipogel (Erittäin rasvainen ja hyvä myös jos on kovettumia kantapäissä)

Ceralan, (Kevyempi)

Degubal oli myös hyvä, mutta ajan kanssa alkoi haju inhottamaan.

Näitä yllämainittuja rasvoja siis käytössä tällähetkellä, tietenkään ei kaikkia kerralla, vaan vaihtelemalla!

Ja kaikki myös kelakorvattavia, paitsi Aqualan Plus.

Ainakin Ihotautilääkäriltä saa esitteitä eri perusvoiteista ja niiden rasva- ja vesipitoisuuksista.

• Mimmi*

Siis tuo toinen voide on Locobase eikä Lobobase.
        Locobase on erittäin riitoisa melko rasvainen voide mutta olen sen hyväksi havainnut. Olen ostanut sitä purkissa.
        Locobase Repair on tuubissa ja myös hyvin riittoisa jota olen käyttänyt käsiin ja kyynärpäihin.

• Since-77
        Mimmi* kirjoitti:

Siis tuo toinen voide on Locobase eikä Lobobase.
        Locobase on erittäin riitoisa melko rasvainen voide mutta olen sen hyväksi havainnut. Olen ostanut sitä purkissa.
        Locobase Repair on tuubissa ja myös hyvin riittoisa jota olen käyttänyt käsiin ja kyynärpäihin.

Minulla on ollut psori vuodesta -77, aina pinnassa, yleensä helpohkona mutta myös vaikeana, yli koko kehon.
        Olen kokeillut kaikki saatavissa olevat hoidot, myös perusvoiteista suurimman osan.
        En ole havainnut mitään ratkaisevaa eroa halpojen ja kalliiden voiteiden välillä, riippumatta siitä, kuinka pahana ihottumani on ollut. Nyt olen jo kymmenen vuotta käyttänyt vain Erioilia ja Erisania, eri rasvaisuuksia vain, hajustettuna tai ilman. Olen tyytyväinen.

• heila82

... testata nyt tota Locobase Repairia josko toimis.

• Kikki

Ottakaa huomioon locobasea käyttäessänne, että sen aikana ei pidä käyttää MITÄÄN MUITA rasvoja. Tarkoituksenahan on että sitä laitetaan (oliko se nyt 2-3 kertaa/pvä?) ja muuta ei käytetä! Itselläni todella kuiva iho ja luin tästä ko. tuotteesta ja otin puheeksi lääkärini kanssa ja tajusin ettei toimisi minulla, koska joudun laittamaan voiteita useaan kertaan päivässä.

• Sipe
        Kikki kirjoitti:

Ottakaa huomioon locobasea käyttäessänne, että sen aikana ei pidä käyttää MITÄÄN MUITA rasvoja. Tarkoituksenahan on että sitä laitetaan (oliko se nyt 2-3 kertaa/pvä?) ja muuta ei käytetä! Itselläni todella kuiva iho ja luin tästä ko. tuotteesta ja otin puheeksi lääkärini kanssa ja tajusin ettei toimisi minulla, koska joudun laittamaan voiteita useaan kertaan päivässä.

tarkoitat, Locobasea vai Locobase Repairia? Locobase Repair on tuubissa ja sitä olen käyttänyt lähinnä pienemmille ihoalueille mm. kyynärpäihin on hyvä. Täytyy hieroa tosi huolellisesti iholle. Locobasea olen ostanut 350 g:n purkissa reseptillä ja olen laittanut sen kostealle iholle, koska levittyy paljon paremmin. Locobase Repair taas täytyy laittaa hyvin kuivatulle iholle.

• Kikki
        Sipe kirjoitti:

tarkoitat, Locobasea vai Locobase Repairia? Locobase Repair on tuubissa ja sitä olen käyttänyt lähinnä pienemmille ihoalueille mm. kyynärpäihin on hyvä. Täytyy hieroa tosi huolellisesti iholle. Locobasea olen ostanut 350 g:n purkissa reseptillä ja olen laittanut sen kostealle iholle, koska levittyy paljon paremmin. Locobase Repair taas täytyy laittaa hyvin kuivatulle iholle.

repairia. Ihmettelen kyllä sitä, miksi lääkäri sanoi, ettei sen aikana saisi käyttää muita voiteita, koska ohjeessakinhan sanotaan, että: Perusvoiteiden kanssa yhtäaikaa.

Pitänee vissiin kysyä vielä uudemman kerran, kun siellä taas seuraavan kerran käyn!

• Sipe
        Kikki kirjoitti:

repairia. Ihmettelen kyllä sitä, miksi lääkäri sanoi, ettei sen aikana saisi käyttää muita voiteita, koska ohjeessakinhan sanotaan, että: Perusvoiteiden kanssa yhtäaikaa.

Pitänee vissiin kysyä vielä uudemman kerran, kun siellä taas seuraavan kerran käyn!

että vaikuttaa paremmin kun laitat sen puhtaalle iholle. Ainakaan voiteen alle ei kannata laittaa muita voiteta. Kai sitten kun se on imeytynyt niin voi laittaa muualle kevyempää voidetta. Se on niin rasvaista että itse ainakin koen hankalaksi levittää laajoille ihoalueille. Siksi käytän koko vartalolle tavallista Locobasea joka leviää tosi hyvin kostealle iholle.

• Dipitii

kokeile essex hydrogelia, ei kovin rasvainen ja imeytyy hyvin, jos rasvaisemmat ei sovi löytyy isossa pumppupullossa, kätevä käyttää. olen käyttänyt vuosikausia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163