WC-paperin väriaineallergia

PA, eli takapuoli verillä

Mulla on vähän erikoislaatuinen allergia, mutta en ole ainut kysesen allergian omaava. Nimittäin Saan keltaisesta WC-paperista takapuoleni niin kipeäksi, että olen alkanut kuljettaa laukussani omaa vessapaperirullaa, varalta...
Käytettyäni vajaan viikon (4pv) koulussa kelt.WC_pap. Oli takapuoleni täynnä pieniä haavoja, jotka ovat tosi kipeitä, kirveleviä ja vuotavat verta.
Onko muilla kokemuksia ???

17

5204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skorpioni-Unikko-Assi Passi

      Vaihda vessapaperia!

      Joko Soft Embo ja tai Lambi.

      • Kakkunen

        asiaa tässä. Lambi on parembi elämässä.


    • Naispuntari

      Ei sulla mitään allergiaa ole...
      Tiedätkö nehän o niitä, pukamia vaan.
      Ei hätiä mitiä mitään....Relax!

      • Asianomainen

        Mulla tosiaan on ollut jo vuosia tuo ongelma ja yx papereiden suoramyyjä sanoi, ettei myy keltaisia papereita sen allergisoinnin vuoksi. Itseasiassa hän nimitti väriainetta myrkyksi!
        Oireet helpottivat vähitellen, kun "lopetin" ko.paprun käytöm!
        (kokeilin aiemmin peräpukamalääkitystäkin, mutta tuloksetta!)


    • hoitsu

      Kyllähän tuo on ollut tiedossa sairaalapiireissä, tai ainakin hoitokodeissa jo kauemman aikaa. Kyse ei todellakaan ole pukamista,vaan yksinkertaisesti keltainen väriaine aiheuttaa joillekkin ongelmia. Vaihda vessapaperisi toiseksi ja vältä keltaista ja niinhän olet jo tehnyt. Käytäntö opettaa.

      • Naispuntari

        Harmittaako pukamasi niin kovin sinua, että yrität väittää minulle asioita punnitsevalle naikkoselle, että väriallergiaa on olemassa.
        Todellakin väitän vastaan, vastaväite....
        Mutta haudo pukamiasi lämpimällä vedellä useasti päivän mittaan. Ja niinhän oletkin jo tehnytkin.
        Käytäntö on varmaan opettanut. Vältä myös mausteisia ruokia ja kaljaa. ;)


      • Asianosainen

        HEI!

        Mulla tosiaan on ollut jo vuosia tuo ongelma ja yx papereiden suoramyyjä sanoi, ettei myy keltaisia papereita sen allergisoinnin vuoksi. Itseasiassa hän nimitti väriainetta myrkyksi!
        Oireet helpottivat vähitellen, kun "lopetin" ko.paprun käytöm!
        (kokeilin aiemmin peräpukamalääkitystäkin, mutta tuloksetta!)


      • hoitsu
        Naispuntari kirjoitti:

        Harmittaako pukamasi niin kovin sinua, että yrität väittää minulle asioita punnitsevalle naikkoselle, että väriallergiaa on olemassa.
        Todellakin väitän vastaan, vastaväite....
        Mutta haudo pukamiasi lämpimällä vedellä useasti päivän mittaan. Ja niinhän oletkin jo tehnytkin.
        Käytäntö on varmaan opettanut. Vältä myös mausteisia ruokia ja kaljaa. ;)

        Mikäs sulla naispuntari pännii? Sekö, että joku on oikeassa ja sinä väärässä? Luuletko kenties ettei hoitaja tai lääkärikään, joita palvelutalollamme vierailee, ei tunnistaisi peräpukamia! Salli minun nauraa. Keltainen vessapaperi on pistetty meillä pannaan. Uskon kyllä sinulla olevan peräpukamia, olethan niin kiukkuisen oloinen, mutta allergiat ja niiden aiheuttamat ihottumat ovat asia erikseen.


      • Naispuntari
        hoitsu kirjoitti:

        Mikäs sulla naispuntari pännii? Sekö, että joku on oikeassa ja sinä väärässä? Luuletko kenties ettei hoitaja tai lääkärikään, joita palvelutalollamme vierailee, ei tunnistaisi peräpukamia! Salli minun nauraa. Keltainen vessapaperi on pistetty meillä pannaan. Uskon kyllä sinulla olevan peräpukamia, olethan niin kiukkuisen oloinen, mutta allergiat ja niiden aiheuttamat ihottumat ovat asia erikseen.

        Tiedän paremmin kuin sinä nämä asiat, olen ollut wc-paperitehtaassa töissä opiskeluaikoinani kemian linjastolla. Fyysiset ja psyykkiset testit wc-paperin värin vaikutuksista tuli tutkittua erittäin, totean että, mikromaalisen tarkasti.

        Keltainen väri ei ole edes väriaine, mutta niistä tutkimuksista kerron toiste.
        Kerron sinulle että aristavat haavaumat todella ovat näitä pukamien aiheuttamia. Hautomisten lisäksi ohjeeksi voisi antaa B- ja C-vitamiinien käytön. Eiköhän haavaumat näillä ohjeilla tokene.

        Mikäli haluat, että vielä perehdyn aiheeseen, saatan sen vielä tehdäkin.
        Yleensä olen lähes aina oikeassa.


      • Keltainen
        Naispuntari kirjoitti:

        Tiedän paremmin kuin sinä nämä asiat, olen ollut wc-paperitehtaassa töissä opiskeluaikoinani kemian linjastolla. Fyysiset ja psyykkiset testit wc-paperin värin vaikutuksista tuli tutkittua erittäin, totean että, mikromaalisen tarkasti.

        Keltainen väri ei ole edes väriaine, mutta niistä tutkimuksista kerron toiste.
        Kerron sinulle että aristavat haavaumat todella ovat näitä pukamien aiheuttamia. Hautomisten lisäksi ohjeeksi voisi antaa B- ja C-vitamiinien käytön. Eiköhän haavaumat näillä ohjeilla tokene.

        Mikäli haluat, että vielä perehdyn aiheeseen, saatan sen vielä tehdäkin.
        Yleensä olen lähes aina oikeassa.

        Eihän sen tarvitse väriainetta olla, joka allergisoi vaan sitä kemiallista ainetta, jolla paperi käsitellään, että se näyttää keltaiselta.

        Minkäslaiset kemialliset aineet olivat silloin siinä firmassa käytössä, jossa sinä opiskeluaikoina työskentelit?

        Voisko olla, että eri yritykset käyttävät eri menetelmiä ja eri aineita ja että jotain kehitystä tai muutosta tässäkin on tapahtunut sitten opiskeluaikojesi.

        Minua kiinnostaa nyt tämä asia. Tunnuit niin varmasti tämän asia tietäväsi, joten toivon, että kerrot lisää.


      • Naispuntari
        Keltainen kirjoitti:

        Eihän sen tarvitse väriainetta olla, joka allergisoi vaan sitä kemiallista ainetta, jolla paperi käsitellään, että se näyttää keltaiselta.

        Minkäslaiset kemialliset aineet olivat silloin siinä firmassa käytössä, jossa sinä opiskeluaikoina työskentelit?

        Voisko olla, että eri yritykset käyttävät eri menetelmiä ja eri aineita ja että jotain kehitystä tai muutosta tässäkin on tapahtunut sitten opiskeluaikojesi.

        Minua kiinnostaa nyt tämä asia. Tunnuit niin varmasti tämän asia tietäväsi, joten toivon, että kerrot lisää.

        En nyt jaksa kaikkea kirjoittaa, mutta laitan sinulle linkkiosoitteen.
        http://ntsat.oulu.fi/docs/library/level_0/bno22.pdf

        Kemialliset aineet ovat olleet jo kautta elämämme ajan mukana kuvioissa, niihin takapuolemme on jo tottunut.

        Aikanani käytimme valkolipeää tähän prosessiin ja niin edespäin....
        Toki eri tehtaat valmistavat hiukan eri tavoin, mutta lopuksi vaikuttavat aineet ovat samoja.

        En siis usko että allergia tästä aiheutuu. Veikkaan edelleen jotain muuta, ehkä se on haavainen paksusuolentulehdus tai muuta,
        kannattaa käydä myös lääkärillä.
        Kiitos mielenkiinnostasi ja hauskoja lukuhetkiä, palaillaan taas asiaan joskus....
        Oli hauska keskustella kanssasi.....


      • Asianomainen
        Keltainen kirjoitti:

        Eihän sen tarvitse väriainetta olla, joka allergisoi vaan sitä kemiallista ainetta, jolla paperi käsitellään, että se näyttää keltaiselta.

        Minkäslaiset kemialliset aineet olivat silloin siinä firmassa käytössä, jossa sinä opiskeluaikoina työskentelit?

        Voisko olla, että eri yritykset käyttävät eri menetelmiä ja eri aineita ja että jotain kehitystä tai muutosta tässäkin on tapahtunut sitten opiskeluaikojesi.

        Minua kiinnostaa nyt tämä asia. Tunnuit niin varmasti tämän asia tietäväsi, joten toivon, että kerrot lisää.

        Olen parasta-aikaa koulussa ja ongelma on ajankohtainen.
        Paperi joka on keltaista, aiheuttaa oireita, oli se kotona, koulussa tai työpaikalla. Ei ole väliä mikä firma sen on tehnyt tai onko se vaaleamman vai tummemmakeltaista!!!


      • Asianomainen
        Naispuntari kirjoitti:

        Tiedän paremmin kuin sinä nämä asiat, olen ollut wc-paperitehtaassa töissä opiskeluaikoinani kemian linjastolla. Fyysiset ja psyykkiset testit wc-paperin värin vaikutuksista tuli tutkittua erittäin, totean että, mikromaalisen tarkasti.

        Keltainen väri ei ole edes väriaine, mutta niistä tutkimuksista kerron toiste.
        Kerron sinulle että aristavat haavaumat todella ovat näitä pukamien aiheuttamia. Hautomisten lisäksi ohjeeksi voisi antaa B- ja C-vitamiinien käytön. Eiköhän haavaumat näillä ohjeilla tokene.

        Mikäli haluat, että vielä perehdyn aiheeseen, saatan sen vielä tehdäkin.
        Yleensä olen lähes aina oikeassa.

        Nyt kyllä palaa proppu!!!
        Minä olen hautonut peppuani jos minkälaisilla hauteilla ja voidellut voiteilla kokeillut useammanlaisia peräpukamapuikkoja, voiteita...
        mutta...
        Ainoastaan wc-paperin vaihtaminen auttaa!!!


      • hoitsu
        Naispuntari kirjoitti:

        Tiedän paremmin kuin sinä nämä asiat, olen ollut wc-paperitehtaassa töissä opiskeluaikoinani kemian linjastolla. Fyysiset ja psyykkiset testit wc-paperin värin vaikutuksista tuli tutkittua erittäin, totean että, mikromaalisen tarkasti.

        Keltainen väri ei ole edes väriaine, mutta niistä tutkimuksista kerron toiste.
        Kerron sinulle että aristavat haavaumat todella ovat näitä pukamien aiheuttamia. Hautomisten lisäksi ohjeeksi voisi antaa B- ja C-vitamiinien käytön. Eiköhän haavaumat näillä ohjeilla tokene.

        Mikäli haluat, että vielä perehdyn aiheeseen, saatan sen vielä tehdäkin.
        Yleensä olen lähes aina oikeassa.

        Kuuleppas nyt puntari. Uskon kyllä lääkärin sanaan. Sen verran tiedän mielenterveys alan töistä, vaikken ole itse sille alalle suuntautunut, että kun ihminen väittää olevansa lähes aina oikeassa, on aika hakeutua hoitoon. Minä en edes väitä olevani oikeassa, minun ei tarvitse, koska uskon lääketieteen alan ihmisiin. Kemian linjastot eivät valitettavasti vakuuta.


      • Naispuntari
        hoitsu kirjoitti:

        Kuuleppas nyt puntari. Uskon kyllä lääkärin sanaan. Sen verran tiedän mielenterveys alan töistä, vaikken ole itse sille alalle suuntautunut, että kun ihminen väittää olevansa lähes aina oikeassa, on aika hakeutua hoitoon. Minä en edes väitä olevani oikeassa, minun ei tarvitse, koska uskon lääketieteen alan ihmisiin. Kemian linjastot eivät valitettavasti vakuuta.

        Tottakai istun piuhat päässä ja kommentoin, olenhan toki aina oikeassa.
        Vastauksia virtaa piuhoja pitkin, kysy mitä vain aina vastaan.... ;)
        Sinullekin suosittelen tällaista istuntoa, valaisee mukavasti :)


      • Anonyymi
        Naispuntari kirjoitti:

        Tiedän paremmin kuin sinä nämä asiat, olen ollut wc-paperitehtaassa töissä opiskeluaikoinani kemian linjastolla. Fyysiset ja psyykkiset testit wc-paperin värin vaikutuksista tuli tutkittua erittäin, totean että, mikromaalisen tarkasti.

        Keltainen väri ei ole edes väriaine, mutta niistä tutkimuksista kerron toiste.
        Kerron sinulle että aristavat haavaumat todella ovat näitä pukamien aiheuttamia. Hautomisten lisäksi ohjeeksi voisi antaa B- ja C-vitamiinien käytön. Eiköhän haavaumat näillä ohjeilla tokene.

        Mikäli haluat, että vielä perehdyn aiheeseen, saatan sen vielä tehdäkin.
        Yleensä olen lähes aina oikeassa.

        Vaan nytpä et taida olla oikeassa.
        Tulin vasta lukemaan tätä ketjua ensimmäistä kertaa.
        Minulla on ihan sama kokemus Serlan keltaisesta paperista.
        Kuukausikaupalla kärsin alapään kutinasta, joka välillä kävi lähes sietämättömäksi. Pesua, voiteita jopa kortisonipitoisia, kokeilin. Vähän auttoi, mutta sauraavana päivänä kutina taas samanlaista.
        Nyt vaihdoin valkoiseen Lidlin paperiin. Ja kas - kutina loppui. Siis ei keltaista Serlaa enää ikinä.
        Ja turha kaupata mitään peräpukamaa. Sekin minulla on, mutta se oireilee ihan eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan nytpä et taida olla oikeassa.
        Tulin vasta lukemaan tätä ketjua ensimmäistä kertaa.
        Minulla on ihan sama kokemus Serlan keltaisesta paperista.
        Kuukausikaupalla kärsin alapään kutinasta, joka välillä kävi lähes sietämättömäksi. Pesua, voiteita jopa kortisonipitoisia, kokeilin. Vähän auttoi, mutta sauraavana päivänä kutina taas samanlaista.
        Nyt vaihdoin valkoiseen Lidlin paperiin. Ja kas - kutina loppui. Siis ei keltaista Serlaa enää ikinä.
        Ja turha kaupata mitään peräpukamaa. Sekin minulla on, mutta se oireilee ihan eri tavalla.

        Olisikohan tuo keltaiseksi värjätty vessapaperi kierrätyskuitua ja siksi voi aiheuttaa allergisia reaktioita. Käytin jonkin aikaa halvinta S-kauppojen vessapaperia ja se oli ilmeisesti ainakin osittain kierrätyskuitua kun väri oli hieman harmahtava (kuten myös laitoskäytössä olevat halvimmat paperit). Käyttö oli lopetettava kun alkoi tulla takapuoleen ihoärsytystä (ei ehtinyt haavoille saakka).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe