Jalkojen tärinä

jännittäjä

Onkohan kennelläkään muulla esiintymistilanteessa ongelmana hemmetinmoinen jalkojen tärinä? Itse olen armoton esiintymisjännittäjä, mutta yleensä esiintymiset menevät hyvin, jos saan istua niiden aikana. Seistessä polvet lyö loukkua ja niitähän ei saa rennoksi sitten millään. :( Helvetillistä. Onkohan kellään samoja kokemuksia ja mahdollisesti jonkin sortin rentoutuskikkoja? Itse olen huomannut, että tärinän saan joten kuten kuriin, kun nojaan painoni vasemmalle jalalle. Jos nojaan painoni molemmille jaloille tasapuolista, homma riistäytyy takuuvarmasti käsistä. Joudun esintymään kuitenkin suht harvoin, joten en jaksaisi mitään pillereitäkään lääkäriltä hakea. Kuitenkin seisaaltaan esintyyminen on sitten yhtä helvettiä, kun se kohdalle sattuu.

5

5898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TÄRISIJÄ

Jalta, kädet, pää...kaikki! Ja sen lisäksi ääni muuttuu ihan kummalliseksi.
      Helpottaa kyllä,jos saa istua, mut ei aina. Mä oon aatellu hakea apua tilanteeseen, koska siitä (jännittämisestä) on tullut liian hallitsevaa. Oon kuitenki opiskelija niin ois mukavaa pystyä edes joskus pitäämään KUNNON esitys.
      Mutta tällä siis vaan halusin sanoa,että et todellakaan ole ainoa!

• rätätätätätä

Täälä myös yksi jännittäjä ja tärisijä. Mulla tärise koko vartalo ja tulee hirveen kylmä. Sydän hakkaa ja ääni takkuilee. Puhuessani naurahtelen aina välillä kummallisen hermostuneesti, vaikkei ole edes mitään syytä nauraa. Työskentelen lasten kanssa, työssäni en koskaan jännitä. Aikuisten kanssa on aivan eri juttu. Vaikka ihan työntekijöiden kokouksessa jos pitää sanoa jotain ääneen koko porukalle muutun ihan punaiseksi ja puhuminen on takeltelevaa. hallitsee kyllä huomatavasti elämääni. Minkäänlaisia rentoutuskeinoja en ole vielä oppinut..saiskohan sitä jotain nappeja tämmöseen?

• vinkkejä

Hei!

Sinulla laskee yht´äkkiä verensokeri liian alas.
      stressihormoonien vapautumisen seurauksena.
      Älä käytä kofeiinia, kuten kahvia. Syö sellaista,
      mikä ei laske heti verensokeria, ainakin enint. 3 tunnin välein. 100 mg aspiriinipilleri, entero vatsaystävällinen, auttaa psykosomaattisiin oireisiin. Mielenterv.toimistosta
      kannattaa hakea apua, jos oireet pahenevat.
      Propral beetasalpaajakin voi, auttaa. Aivoja voi rentouttaa seisomalla kädet sivuilla rennosti, ja olla ajattelematta mitään silmät kiinni, niin aivot virkistyvät ja saavat uutta voimaa jaksaa.

Tässä vinkit avuksi. Tsemppiä!

• SukkaSoppa

Mulla ittellä ei oo tuollaista kauheeta tärinää, mutta kyllä muutun äkkiä punaseksi kuin tomaatti kun pitää esittää yleisön eessä. Mutta mun kaverilla oli just esitys ja huomas että se oli hirveen hermostunut ja tärisi ihan hirveesti! Monet kans alko nauraa ku se ei saanu sitä mitenkää loppuun (eikä varmasti auta ku toiset nauraa) ja yhessä vaiheessa sen koko ruumiskin rupes tärisemään! Varmasti ihan hirveetä ku ei sille oikeen mitään voi, ei auta jalkojen vaihto tai niiden polkeminen maahan, eikä edes pöytään nojaaminen. Musta olis ihan hirveetä, jos mulla oli tommonen. Joo säälittää se kaveri ihan hirveesti, joten oisko mitään "kotikonsteja" joilla vois auttaa sitä? Se kärsii siitä aivan jumalattomasti ja kun se on muutenki ihan esiintymis
      kammonen ja ujo.

• Anonyymi

Tuttua on. Soitan rumpuja ja parilla keikalla oikea jalka on päättänyt käydä tärisemään eikä sitä meinaa saada loppumaan aluks millään. Aina sitä ei edes muista mutta jos sitä alkaa miettiä ennakkoon niin todennäköisesti napsahtaa kohdalle. Minuu ei varsinaisesti jännitä, mut nykyään sitä jännittää tuota koipea. Kiusallista kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4897
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      425
      1546
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      191
      1128
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1108
    5. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      16
      1026
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1010
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      931
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      921
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      886
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe