Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vapaaehtoinen kertausharjoitus

Alik. Kine

Vajaa kaksi vuotta reservissä ja nyt tuli Lapin sotilasläänin esikunnalta kirje, että oisi mahdollisuus osallistua vapaaehtoiseen 3 päivän kertausharjoitukseen. Tarkoituksena on kerrata omia kriisinajan tehtäviä (TJ-AU) ja kohottaa joukon yhteishenkeä. Katselin aluksi kirjettä epäuskoisena ja meinasin jo repiä sen, kunnes mieleeni muistuivat kouluttajan sanat kolme päivää ennen kotiutumista : Te ette ole oppineet armeijan aikana mitään...teidät lähetetään aivan raakileena reserviin...te tulette helisemään kertausharjoituksissa. Näistä sisuuntuneena päätinkin osallistua kyseiseen harjoitukseen. Olen opiskelija ja olen melko varmasti kesätöissä harjoituksen ajankohtana. Kysymys kuuluukin, että miten työnantajat suhtautuvat vapaaehtoiseen kertausharjoitukseen osallistumiseen?

6

9814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 330 tj

      Onnittelen päätöksestäsi osallistua täydennys koulutukseen.Nykyinen puolustus ministeri on supistanut puolustuvoimien määrärahat, niin pieneksi, etteivät juuri pysty kertausharjoituksia reserviläisille järjestämään.
      Puolustusvalmius on kaiken varalta pidettävä ajantasalla suomessakin.

    • varma

      ..että saat sen kesätyön jos työnantaja saa kuulla kertauksesta?

      • Alik. Kine

        Heh, tuttu työhönottaja ja vuoromestari, joten eiköhän nuo ota töihin... :). Mutta ei ne kaikki työnantajat sitä välttämättä hyvällä katsoisi.


    • Reservin alikessu