kävin yhellä piirin kurssilla, ja nyt oon pahasti koukussa lippukunnan ulkopuolisiin tapahtumiin. oon ihan vallan piirikärpäsen purema. hoidan lippukunnassa muutamaa pestii ja sydän itkee verta ku aika ei riitä. oon hoidellu noita hommia jo pari vuotta ja alkaa hiljalleen kyllästyttää. kurssilla sitte tajusin, et sitä voi tehä muutakin, mutta nyt en vaan pääse ainakaan vuoteen irti noista pesteistä. ihan väärin! en mä haluis lippukuntatoimintaa lopettaa kokonaan, mutta kaipaan vaihteluu ja uusia ihmisiä. ollaan niin pieni porukka eikä naamat koskaan vaihdu, et alkaa kohta jo ahistaa samojen ihmisten kaa hengaus. oon yrittäny vaikka miten ilmottaa, et joku toinen vois pikkuhiljaa ruveta ottaa niit mun hommia, mut puhun ku seinille, ei mitään vastausta. on vähä tylsä tilanne. enkä haluis vetää itteeni ihan piippuun sen takii, et haluisin tehä myös muutakin.
kärpäsen purema
5
943
Vastaukset
- Masa
Varsinkin pienemmässä lippukunnassa pestit luisuvat helposti ikuisuuspesteiksi...niistä pääsee eroon vasta, kun hoitaa asiat huonosti, ja silloinkin pahalla mielellä.
Kannattaa sopia lpk:ssa pestien kestot. Itse lähden lippukunnanjohtajana siitä, että kaikki pestit ovat kaupan helmikuussa.
On luonnollista, että varsinkin PJ -ikäiset johtajat etsivät haasteita piiristä. Valitettavasti ainakin PäPa olettaa ihmisten itse hakeutuvat tehtäviin suoran rekrytöinnin sijaan...tietää sitten, että millaista porukkaa tehtäviin päätyy.- Nimetön
nii, mulla nyt ei varsinaisesti oo mitään ikuisuuspestiä, mutta se on kuitenki luisumassa vuoden yliajalle.ja kaks pestii vie mehut aika nopee. meillä pestit otetaan vastaan määrittelemättömäks ajaks, oon jo kyllä huomannu asian huonouden.
mä en varsinaisesti ihan virallisesti sellanen pj-ikänen oo(jos meinaat niitä 17-18v., jotka kurssille yleensä menee). ongelmana ei myöskään oo se, etten uskaltais/osais itteeni päpan toimintaan siirtää. lähinnä vaan tuo aika on ongelmana. halua ja uskallusta löytyy, vaan se, että oon niin kiinni lippukunnan toiminnassa, ettei aikaa kertakaikkiaan ole. ja meillä ei ees kovin suopeesti katota niitä, jotka lähentelee piiriä ja on vähemmän lippukunnan toiminnassa mukana. tylsää sinänsä sekin.
- Kathrei
Meidän lippukunnassa ei kukaan enää halua ottaa pestejä vastaan, kun tietää, että siinä on sitten kiinni lähinnä sen ikuisuuden, vaikka kaikki pestit uusitaankin 1-2 vuoden välein. Lippukunnanjohtajamme haluaisi lopettaa, mutta meillä ei yksinkertaisesti ole ketään ottamaan sitä pestiä vastaan. Tällaiset tilanteet on tosi ikäviä, koska jos pestiä lopulta tekee ihan pakkopullana, niin lopulta saattaa sitten jättää koko harrastuksen, koska ei vaan jaksa enää. Harvassa taitavat kuitenkin olla lippukunnat, joissa on liikaa johtajia.
- tepa
Juttuhan on näin että partio on harrastus joka ei saisi olla kuin työ... meidän lippukunnassa on ilmennyt sama asia.
- Masaaka
Joskus takavuosina pohditiin, että tämä partiohan ottaisi pannuun aika lailla, jos tämä olisi huonopalkkaista työtä:)
Kaikki pestit pitäisi sopia määräaikaisiksi, ja "ministerikiertoa" harjoittaa jo koko homman mielekkyyden takiakin. Nousujohteisuutenhan tässä pyritään. Kierto ei tarkoita sitä, että VJ:t ja LJ:t vaihtuu, ja hallituksessa istuu samat parrat vuodesta toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648