tässä teille

seksuaalinen uhri

luuletteko että työpaikan lestadiolainen johtaja voi saada syntinsä anteeksi ahdisteltuaan syntistä työntekijää monen vuoden jälkeen? henkiset traumat ovat ehkä lääkärin hoidettavissa, mutta kuka antaa johtajalle anteeksi.. saarnaaja vai jumala? mistä henkistä apua työntekijälle? auttakaapa nyt!?

4

1109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lestadiolainen yökkö

luuletteko että työpaikan lestadiolainen johtaja voi saada syntinsä anteeksi ahdisteltuaan syntistä työntekijää monen vuoden jälkeen?
      . syntienanteeksiantamus on Jumalan kädessä, sovinto on kaikkien meidän puolestamme suoritettu, kaikkien syntiemme edestä Golgatan ristillä.

henkiset traumat ovat ehkä lääkärin hoidettavissa, mutta kuka antaa johtajalle anteeksi.
      . Johtajalle ja alaisillekin Jumala on anteeksiantaja. Henkisistä traumoista kärsivät ehkä molemmat ja kyseinen johtaja jo ennen seksuaalista häirintää. Apua uhrin lisäksi tarvitsee myös johtaja.

. saarnaaja vai jumala? mistä henkistä apua työntekijälle? auttakaapa nyt!?

. Henkistä apua työntekijälle voi saada monesta paikasta. Ensinnäkin jos johtajalla on esimies, häneen voi ottaa yhteyttä.Tällaista asiaa ei saa painaa villaisella, vaan työpaikkakiusaaminen ja seksuaalinen häirintä on aina otettava vakavasti. Ammattiliiton edustajalla on velvollisuus kuunnella ja auttaa. Hän ottaa yhteyttä myös lakimieheen, joka on ammattiliiton jäsenmaksunsa maksaneille ilmainen.

Henkistä apua saa myös terveysalan ammttilaisilta. Mielenterveystoimistoon voi hakeutua asiakkaaksi. Se ei tarkoita, että olisit sairas, vaan sitä, että siellä ammattiauttaja voi kuunnella sinua ja voit itse selvitellä tilannetta itsellesi ja käydä läpi kaikkia kurjia tuntemuksia - jotta voisit olla vahva kohtaamaan johtajasi ja vaatimaan tältä anteeksipyyntöä ja korvausta sikamaisesta käytöksestä.

Työpaikkakiusaaminen, olipa se sitten mitä laatua tahansa, on aina vakava asia. Kaikilla on oikeus luottaa siihen, että työpaikalla saa säilyttää henkisen ja fyysisen koskemattomuutensa.

Anteeksipyytäminen ja - antaminen ovat aivan eri asioita kuin se, että on myös lain edessä vastuunkantaja. On hyvä, kun väärin toista kohdellut pyytää rikkomuksiaan anteeksi, se osoittaa useimmiten nöyrtymistä ja jopa kykyä asettautua kärsijän asemaan. Tämä anteeksipyyntö ei kuitenkaan poista sitä vastuuta, mitä väärintekijällä on maallisen lain edessä.

Lestadiolainen ja ateisti johtaja ovat prikulleen samassa asemassa, ateistia ei auta se, jos ei näe pikkujutuissa mitään pahaa eikä lestadiolaista se, että joutui heikoksi.

Hae heti apua, uhrina ei tarvitse olla - pää pystyyn ja johtaja vastuuseen teoistaan !

• laLaLaa

Olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Lestadiolainenkin joutuu syntiin, ja meitä on tässä seurakunnassa valitetttavasti vaikka kuinka moneen junaan menijöitä.

Mutta siis, todellakin asia pitää viedä eteenpäin, siitä ei saa vaieta! Seksuaalinen/mikä tahansa häirintä on TODELLA vakava asia, ja tekijä täytyy saada vastuuseen, aivan kuten jo edellä kirjoitettiin!

Voimia!

• Tiedät, että kyseinen asia kuuluu maalliseen regimenttiin, eli työsuojeluun.

Siihen ovat eri keinot. Tiedät varmaan nekin. Sitten vasta, jos synti tulee synniksi, tulee kyseeseen ne asiat, joista kysyit. Jotenkin tuntuu, ettet ole niistä oikeasti kiinnostunut.

• Realisti

Niin minustakin.
        Kommentissa on niin paljon liikaa ristiriitaisuuksia itse asian suhteen, että pistää epäilemään kirjoittajan vaikuttimia.
        Olettaisin, että "syntinen häiritty" olisi enemmän kiinnostunut häirinnän loppumisesta, kuin siitä, miten/mistä/keneltä "lestadiolainen häiritsijä" saa syntinsä anteeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe