Alusasu retkeilyyn

lumiukko

Minkälainen alusasu olisi HYVÄ goretex puvun alla
ulkoilessa? Ei tuntuisi märältä,olisi pehmeä,ei heti haisisisi hikoiltaessa yms.
Omistan rukan lämpökerraston ja se ei ainakaan sovellu goretex puvun alle,hikoilutta ja epämiellyttävä pitää,karhea ihoa vasten,haisee jne..

19

3887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Minkälainen Rukan alusasu sinulla on? Itselläni on Rukan RVP Technica alusasu ja olen tykännyt siitä aivan älyttömästi. Ja plussaa on, että se on ensimmäinen alusasu, joka ei heti ala haisemaan. On ihoa vasten miellyttävä.

    • neiti31

      itselläni on finn svalan extreme kerrasto. se on ohut vaikka on kaksikerrosta, hengittää ja on todella lämmin. suosittelen! kipasepa sivulle: www.finnsvala.com

    • Lumiukko

      Korjaus edelliseen kirjoitukseeni,entinen alusasu
      ei ollut rukan,muistin väärin!
      Tänään ostin rukan alusasun,katsoin myös tuota
      finn sveelan asua,mutta ei ollut kokoa.

      • kenttäoloissa

        Oikea eräretkeilijä ei pientä tunkkaisuutta kavahda, katsokaapa vaikka Suomen Ladun esitettä, jos vaeltaja ei siedä puutteellista hygieniaa, ei suositella kuin yhden tähden reissuja, maksimit viisi tähteä.

        Entisaikaan, kun Kittilä korvesta tultiin Kolarissa junaan, niin tupakkavaunukin tyhjeni erämiesten perspirantista. Viikon kun istut notskeilla niin kyllä rupee teknoasutkin löyhkäämään.

        Nykyisin Kittilän korvesta tulijat löyhkäävät vanhalle viskille ja uudelle keskioluelle.


      • JEP jep !
        kenttäoloissa kirjoitti:

        Oikea eräretkeilijä ei pientä tunkkaisuutta kavahda, katsokaapa vaikka Suomen Ladun esitettä, jos vaeltaja ei siedä puutteellista hygieniaa, ei suositella kuin yhden tähden reissuja, maksimit viisi tähteä.

        Entisaikaan, kun Kittilä korvesta tultiin Kolarissa junaan, niin tupakkavaunukin tyhjeni erämiesten perspirantista. Viikon kun istut notskeilla niin kyllä rupee teknoasutkin löyhkäämään.

        Nykyisin Kittilän korvesta tulijat löyhkäävät vanhalle viskille ja uudelle keskioluelle.

        Ai eksyy näille sivuille asiaa harrastaviakin, kuten yllä oleva kirjoitus todistaa. Muutoin tuntuu olevan enemmän sellaisia "rinkka selässä paskahyysissä käviöitä"


    • ex vaeltaja

      merinovillanen aluskerrasto?

    • Repe

      Hommasin kotimaisen ruskovillan kerraston, vaikka hinta kyllä hirvittikin - ja hirvittää edelleen. Tosin en kyllä kadu ostostani.

      Kovassa käytössä on ollut, eikä tarvi hajuista huolehtia, ja on lämpimät. Luulisin että nuo finn svaalan kerrastot on samaa materiaalia. Olen kokeillut erinäisiä urheilu jne kerrastoja, mutta ei ne ainakaan meikäläisellä toimi. Pitkässä reissussa menettävät lämpimyytensä, sen sijaan villa toimii joka käänteessä.

      Tosin tuohon haisemiseen haluan lisätä oman mielipiteeni: toki hajut ovat normaaleja reissussa, mutta ei sitä paskaltakaan tarvitse haista. Ainakin itselleni on muodostunut tavaksi huolehtia hygieniasta päivittäin reisussa. Pysyy telttasopu paremmin yllä. Itselläni on tapana ajaa paskanhajuinen vierustoveri pois teltasta - hyvä tapa? Makuasia ennemminkin.

      Ruskovillaiset toimii hienosti goren alla, ainakin takin, gorehousujen kanssa en ole juuri kokeillut kun niille ei ole kovinkaan paljon käyttöä, paitsi ehkä tunturissa. Makuasia sekin.

      Käykää katsomassa:
      www.ruskovilla.fi

      • Tonttu

        Ruskovillan tuotteet ovat luonnontuotteita kun taas Finnsvala keinokuitua.


      • neiti31
        Tonttu kirjoitti:

        Ruskovillan tuotteet ovat luonnontuotteita kun taas Finnsvala keinokuitua.

        hmmm..höpö höpö!!! finn svalan extreme on ohut kakasikerroksinen kerrasto jossa on toinen puoli keinokuitua ja toinen puoli villaa. Tällainen yhdistelmä toimii tosi hyvin! ite olen käyttänyt kerrastoja jo 3 vuotta ja yhä edelleen ovat kuin uusia. tiesittekö, että kun keinokuituuun käyttää huuhteluaineita, ne alkavat haista pahalle, että muistakaahan lukea pesuohjeet ja ylimääräiset tökötit pestessä pois!
        eipä sillä, että ruskovilla huono valinta olisi, olen käyttänyt kyllä sitäkin, mutta lähinnä lapsilla.


      • Tonttu
        neiti31 kirjoitti:

        hmmm..höpö höpö!!! finn svalan extreme on ohut kakasikerroksinen kerrasto jossa on toinen puoli keinokuitua ja toinen puoli villaa. Tällainen yhdistelmä toimii tosi hyvin! ite olen käyttänyt kerrastoja jo 3 vuotta ja yhä edelleen ovat kuin uusia. tiesittekö, että kun keinokuituuun käyttää huuhteluaineita, ne alkavat haista pahalle, että muistakaahan lukea pesuohjeet ja ylimääräiset tökötit pestessä pois!
        eipä sillä, että ruskovilla huono valinta olisi, olen käyttänyt kyllä sitäkin, mutta lähinnä lapsilla.

        Sorppa, oikeassa olet, katselin vain noita kerrastoja aktiiviliikuntaan, kun itse tarvitsisin juuri sellaisen. Mutta ilmeisesti polypropyleeni ei sitten ala haista helposti verrattuna muihin keinokuituihin?

        Huuhteluaineethan estävät kosteuden imeytymistä materiaaliin, hajun lisääntymisestä en ole tiennyt.


      • neiti31
        Tonttu kirjoitti:

        Sorppa, oikeassa olet, katselin vain noita kerrastoja aktiiviliikuntaan, kun itse tarvitsisin juuri sellaisen. Mutta ilmeisesti polypropyleeni ei sitten ala haista helposti verrattuna muihin keinokuituihin?

        Huuhteluaineethan estävät kosteuden imeytymistä materiaaliin, hajun lisääntymisestä en ole tiennyt.

        olen käyttänyt finn svalan extreme kerrastoa ulkotöissä keskitalvella , pakkasta -30 ja ulkona liki 10 tuntia päivässä. no eihän siinä hikeä paljon puske muutenkaan, iho pysyy kuivana ja ei palele. kyllä käytän nyt kevät ilmoillakin samaa kerrastoa lenkkeillessä, päälle vain kevyt toppapuku jos pakkasta -20 tai kuoripuku mikäli on nollan kieppeillä. kerrasto ei haise, eikä tarvi pestä joka lenkin jälkeen, mutta tosiaan huuhteluaineet olen jättänyt pois kokonaan.
        sehän on makuasia mistä tykkää, finn svalan kerrastot ovat aika kalliita ( ainakin mun kukkarolle...) , siellä 80 euron luokkaa, mutta eipä tarvi joka vuosi uutta ostaa.

        no ohi kerrastokeskustelun:
        sukka valinnoissa olen tullut siihen tulokseen, että varpikkaat vaellussukat vaelluskengässä on lyömätön yhdistelmä!!! heh he, sellainen liikkuja mie... ;)


    • Ruskovilla

      Ruskovilla Forest. Siinä alusasu, muuta et tarvitse. Pysyy hajut pois, kostanakin lämmittää. Hieman tyyris mut, pitkässä juoksussa tulee rahat takaisin, jos vain käyttökertoja tulee paljon.

      • hiihtelijä...

        Onko kukaan käyttänyt hiihtäessä Ruskovillan alusasuja, toimiiko vai onko liian kuumat esim. tuo edellämainittu asu?


      • Ruskovilla
        hiihtelijä... kirjoitti:

        Onko kukaan käyttänyt hiihtäessä Ruskovillan alusasuja, toimiiko vai onko liian kuumat esim. tuo edellämainittu asu?

        Ei se oikein toimi hikiliikunnassa. On liian lämmin. Esim. laskettelemassa olen sitä pitänyt. -24 pakkasella ei tullut kylmä, eikä -5 pakkasella liian lämmin. Mut se hetkellinen suoritus (laskettelu) ei tuo sellaista hikeä kuin sinulla tullee hiihtäessä.


      • Repe
        hiihtelijä... kirjoitti:

        Onko kukaan käyttänyt hiihtäessä Ruskovillan alusasuja, toimiiko vai onko liian kuumat esim. tuo edellämainittu asu?

        Tuntuu ruskovilla toimivan hiihdossakin, mutta mulla on forestia vähän ohuempi malli. Foresti on kyllä hyvä kylmemmillä keleillä.

        Ennen tapasi tulla pirun kylmä tekokuiduissa, mutta nyt sitä jää ilokseen vielä hakkaamaan puita vajalle hiihtolenkin jälkeen. Ei tule kylmä.


      • hyvä
        Repe kirjoitti:

        Tuntuu ruskovilla toimivan hiihdossakin, mutta mulla on forestia vähän ohuempi malli. Foresti on kyllä hyvä kylmemmillä keleillä.

        Ennen tapasi tulla pirun kylmä tekokuiduissa, mutta nyt sitä jää ilokseen vielä hakkaamaan puita vajalle hiihtolenkin jälkeen. Ei tule kylmä.

        Ullfrotten Original-kerrasto on todella hyvä ihan kaikkeen liikuntaan. Hikiliikuntaan, kuten kuntohiihtoon ihan sellaisenaan tuulenpitävän kuoriasun kanssa ja sitten jos mennään hissuksiin niin päälle joku väliasu.

        Ensimmäinen kokeilemani aluskerrasto, joka todella ihan oikeasti siirtää kosteuden pois iholta täysin. Ja kuten Ruskovillastakin on sanottu, ei ala haista, vaikkei ihan joka käytön jälkeen pesisikään.


      • ruskovillaa
        hiihtelijä... kirjoitti:

        Onko kukaan käyttänyt hiihtäessä Ruskovillan alusasuja, toimiiko vai onko liian kuumat esim. tuo edellämainittu asu?

        tilattiin rouvalle ruskovillan villa-asu.
        laatuongelmia oli, housuissa reikä ja yrittivät laskuttaa kahdesti, ei hyvä älä osta ruskovillaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Perusvirhe on käyttää GoreTex pukua, jonka alla mikä tahansa alusasu kostuu ja kastuu. GTX sopii vain kevyeen liikuntaan ja tiettyihin olosuhteisiin, joko kastuu sateesta tai hiestä, tai molemmista.

      GTX ei ole mikään peruspuku ulkoiluun, vaikka niin mainostettaisiin ja väärinkäsitettäisiin.

      Nimim. "GoreTex -kokemusta jo vuodesta 1983"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1585
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1198
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      97
      734
    Aihe