Moi! Eli tuommonen calibra on nyt ja kyllähän tuo nyt kulkee, mutta ajattelin laittaa lastun (chipin...). Mutta herää vain omassa päässä kysymys, että mitenköhän kestää ? Nyt ajettu noin 150tkm. Jos lasketaan että tehoa tulisin about 300 kaakkia niin miten kone, vetoakselit, kardaani ym ym. kestää. Kansi ei ole cossun valukansi! Mitä pitää ottaa huomioon jos meinaa "lastuttaa" ? En ole tätä pois vaihtamassa ainakaan lähiaikoina niin entäs kilometrit (koneremontti kun on 250tkm ???)
Noh, te kaikki jotka olette turbo ooppeleita virittäneet niin kertokoon vastauksia!
Sais vanha äijä vähän lisäpotkua! ;-)
Turbo Calibra 4x4
9
1480
Vastaukset
- ase
mikä helvetin kossun valukansi ei taida sulla poika olla hajuakaan autoista
- Niin
On tuo nuoruus jäänyt kyllä jo kauas taakse. Mutta asiaan. Eli en tiedä tuosta kansi asiasta mitään muuta, mutta eräs korjaaja minulle sitä joskus selitti, että calibraan olisi joskus saanut Cossun tekemän kannen. En minä autoista juuri tiedä, mutta jos korjaaja näin väitti niin heti uskoin, että anteeksi jos olin väärässä.
Mutta asialliset kommentit olisivat erittäin tervetulleita! - volvomiäs
Niin kirjoitti:
On tuo nuoruus jäänyt kyllä jo kauas taakse. Mutta asiaan. Eli en tiedä tuosta kansi asiasta mitään muuta, mutta eräs korjaaja minulle sitä joskus selitti, että calibraan olisi joskus saanut Cossun tekemän kannen. En minä autoista juuri tiedä, mutta jos korjaaja näin väitti niin heti uskoin, että anteeksi jos olin väärässä.
Mutta asialliset kommentit olisivat erittäin tervetulleita!...on niitä myös cosworthin kannella,noille teineille taitaa olla yllätys että cossu valmistaa muillekin osia kuin voortille,mm mercedes on ainakin käyttänyt kyseisen pajan tuotteita.
Niinhän ne väittää et se cossun kansi olis kestävämpi. - tdipd ja hajis
volvomiäs kirjoitti:
...on niitä myös cosworthin kannella,noille teineille taitaa olla yllätys että cossu valmistaa muillekin osia kuin voortille,mm mercedes on ainakin käyttänyt kyseisen pajan tuotteita.
Niinhän ne väittää et se cossun kansi olis kestävämpi.mallin kansi on cossun tekemä. Olin kyllä itse siinä luulossa että se on myös turbossa...
Koneeseen saa helposti 250hp, mutta siitä ylemmäs on vaikeeta (=maksaa). Ja tuossa on ollut ongelmia juuri sen kannen kanssa, joten en kyllä hirveästi suosittelisi nostamaan tehoja. Lisäksi ainakin 4x4 malleissa on (siis turbottomissa) ollut ongelmia jakovaihteen kanssa. Turbosta en tiedä, mutta luulen sen olevan sama käkkylä? - Kepe
Taitaa poika olla niin että sä se et autoista mitään tiedä, sillä opelin c20xe:een ja letin kantta on Cosanderin valuna.
- pera
Et pääse pelkällä lastun/ohjelman vaihdolla 300 kaakkiin.
- Calikka
Käy www.tunex.fi on ainut opelin viritykseen erikoistunut liike.
Eli sun calikka vm.92 joissa on kansiongelmia eli jättäisin vähemmälle noi viritykset tai muuten vedet ja öljyt on sekasin!. - pannuun
Valitettavasti chipin ja putken vaihdolla
sai ainoastaan 255hv/380nm mutta kyllä
silläkin kerkeää.
Kannessa on yksi heikko kohta jossa saattaa
väliseinään tulla hiushalkeama vesi ja öljytilan
välille.
Sen mahdollisuus pienenee kun et survo kylmänä
konetta.
Tämän halkeaman pystyy kyllä paikallistamaan
ja hitsaamaan.
Tämän jälkeen kansi kestää.
Niin ja tosiaan Opelin 16V kansi on alunperin
cossun suunnittelema.- Kiitos!
Eli kiitoksia vaan kaikille vastanneille. Tietää vähän mitä tekee :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot953761Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe503115- 793027
- 192855
- 282734
- 522462
- 192187
- 602128
- 591956
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola121878