Terve,
Voisitteko ystävällisesti selvittää minulle milloin yrityksen oikeus laskuttaa asiakasta vanhenee? Käsittääkseni se voi tietyin ehdoin vanheta. Tässä tapauksessa yritys on tehnyt pienen työn (siis vain työn, ilman mitään materiaalitoimituksia) ja jättänyt laskun lähettämättä. Normaalisti tämä yritys ottaa maksun tai antaa laskun asiakkaalle heti työn valmistuttua, mutta koska heillä ei ollut laskutustarpeita mukana niin sovimme suullisesti että yritys lähettää viivyttelemättä laskun postitse. Laskua emme ole saaneet ja meihin ei ole muutenkaan oltu yhteydessä. Onko meidän velvollisuutemme huolehtia yrityksen laskutuksesta vai voimmeko antaa sen vanheta? Ja mikä tärkeintä, vanheneeko se ja millä ehdoin?
Kiitos!
Laskutusoikeuden vanheneminen?
Asiakas
1
7011
Vastaukset
- ...
... että saatava/velka vanhenee kolmessa vuodessa - siis jos tilanne on sellainen, ettei mitään yhteydenottoa puolin ja toisin ole. Esim. perintätoimenpiteet katkaisevat ajan, ts. se alkaa uudestaan.
Laskua ei yleensä koskaan tarvitse maksaa oma-aloitteisesti. Ja jos nimenomaisesti on puhuttu, että lasku lähetetetään, voi sitä odotella ihan rauhassa passiivisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078