tutkan

asennus

Hei,

voisko joku neuvoa kun pitäis asentaa tutka mutta antennin kaapeli on liian lyhyt!
Voiko sitä jatkaa vaiko pitääkö ostaa uusi kaapeli ?
Kiitos neuvoista

16

2609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sir BB

      Tutkan kaapelit on tehty venyviksi, esim Raymarine/Raytheon piuha venyy n. 30%, aluksi aika jäykkää mut vedä vaan tosissasi.

      Virtajohto ei veny.

      • asennus

        että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?


      • Sir BB
        asennus kirjoitti:

        että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?

        elektroniikkamiehen paikalle, ei jakseta alkaa vastaamaan mistä saa kaapelia ja miten karvat kuoritaan, pitääkö päät tinata, ..............................................................................................................................................................


    • seilaaja

      tutkassa on jo myydessä valmiiksi aika pitkä antenninjohto, mutta niihin myydään myös jatkojohtoja, joten varmasti sitä voi myös itse jatkaa.Kaikuluotaimen johto onkin sit eri juttu.

    • masa

      jatkaisi tuppaa tulemaan ongelmia jatkosten vuoksi.
      Helpommalla pääset kun ostat uuden kaapelin,ei se niin kovin arvokas ole.
      PS.kaapelin pituuden muuttuessa pitää tutka säätää uudestaan.Ohjekirjassa se yleensä kerrotaan

      • seilaaja

        kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.


      • asennus
        seilaaja kirjoitti:

        kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.

        näinhän se tietysti täytyy olla, laiturilla vaan kertoivat että liitokset saattaa aiheuttaa häiriöitä.

        kiitokset vinkeistä


      • masa
        seilaaja kirjoitti:

        kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.

        Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.


      • seilaaja
        masa kirjoitti:

        Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.

        Liitokset ovat huonoja ja varmasti ajanoloon aiheuttavat harmia.


    • XXX

      Osta tutkan valmistajan tekemä pidempi kaapeli. Saattaa olla helvetin kallis, mutta varmasti toimiva. Eihän se tutkakaan mikään halpa ole, joten ÄLÄ SÄÄSTÄ VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA !!!

    • Sir BB

      osta yleiselektroniikasta sopiva määrä 10 napaista kaapelia ja merkkaa värit paperille ja eikun juottamaan.

      Ja Yleiselektroniikka löytyy hakusanalla netistä.

    • Hanki uusi kaapeli maahantuojalta. Minulla oli tutkassani huono kuva. Kaapeli vaihdettiin kunnolliseen ja tutka on kuin toinen.

      • Sir BB

        Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.


      • keijo
        Sir BB kirjoitti:

        Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.

        Mihinkäs siellä itäsuomessa tutkaa tarvittaisiin


      • Pööö
        Sir BB kirjoitti:

        Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.

        sulla oo venethäkään....


    • 17635

      Eipä ole kummoisia neuvoja tullut tähänkään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe