Hei,
voisko joku neuvoa kun pitäis asentaa tutka mutta antennin kaapeli on liian lyhyt!
Voiko sitä jatkaa vaiko pitääkö ostaa uusi kaapeli ?
Kiitos neuvoista
tutkan
16
2609
Vastaukset
- Sir BB
Tutkan kaapelit on tehty venyviksi, esim Raymarine/Raytheon piuha venyy n. 30%, aluksi aika jäykkää mut vedä vaan tosissasi.
Virtajohto ei veny.- asennus
että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?
- Sir BB
asennus kirjoitti:
että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?
elektroniikkamiehen paikalle, ei jakseta alkaa vastaamaan mistä saa kaapelia ja miten karvat kuoritaan, pitääkö päät tinata, ..............................................................................................................................................................
- seilaaja
tutkassa on jo myydessä valmiiksi aika pitkä antenninjohto, mutta niihin myydään myös jatkojohtoja, joten varmasti sitä voi myös itse jatkaa.Kaikuluotaimen johto onkin sit eri juttu.
- masa
jatkaisi tuppaa tulemaan ongelmia jatkosten vuoksi.
Helpommalla pääset kun ostat uuden kaapelin,ei se niin kovin arvokas ole.
PS.kaapelin pituuden muuttuessa pitää tutka säätää uudestaan.Ohjekirjassa se yleensä kerrotaan- seilaaja
kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.
- asennus
seilaaja kirjoitti:
kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.
näinhän se tietysti täytyy olla, laiturilla vaan kertoivat että liitokset saattaa aiheuttaa häiriöitä.
kiitokset vinkeistä - masa
seilaaja kirjoitti:
kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.
Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.
- seilaaja
masa kirjoitti:
Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.
Liitokset ovat huonoja ja varmasti ajanoloon aiheuttavat harmia.
- XXX
Osta tutkan valmistajan tekemä pidempi kaapeli. Saattaa olla helvetin kallis, mutta varmasti toimiva. Eihän se tutkakaan mikään halpa ole, joten ÄLÄ SÄÄSTÄ VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA !!!
- Sir BB
osta yleiselektroniikasta sopiva määrä 10 napaista kaapelia ja merkkaa värit paperille ja eikun juottamaan.
Ja Yleiselektroniikka löytyy hakusanalla netistä. Hanki uusi kaapeli maahantuojalta. Minulla oli tutkassani huono kuva. Kaapeli vaihdettiin kunnolliseen ja tutka on kuin toinen.
- Sir BB
Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.
- keijo
Sir BB kirjoitti:
Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.
Mihinkäs siellä itäsuomessa tutkaa tarvittaisiin
- Pööö
Sir BB kirjoitti:
Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.
sulla oo venethäkään....
- 17635
Eipä ole kummoisia neuvoja tullut tähänkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683